چگونه پیامک های تبلیغاتی دریافت نکنیم؟!
گروه خبری GSM: برخی مشتركان از دریافت پیامكهای تبلیغاتی ناراضی بوده ...
۱۷ فروردین ۱۳۹۰
گروه خبری GSM: برخی مشتركان از دریافت پیامكهای تبلیغاتی ناراضی بوده و تمایلی برای دریافت این پیامكها ندارند، این دسته از مشتركان میتوانند برای ارائه درخواست خود با شماره 09990 تماس گرفته و خواستار قطع ارسال پیامهای کوتاه تبلیغی به تلفن همراه خود شوند.
به گزارش ایسنا برخی معتقدند ارسال پیامكهای تبلیغاتی ناخواسته و متعدد برروی تلفن همراه مشترکان ایرانی، مغایر با حقوق شهروندان جامعه اطلاعاتی است.
به اعتقاد كارشناسان توجه نكردن به نیاز کاربر دریافتکننده پیامک تبلیغاتی و بی توجهی به فواصل منطقی ارسال پیامکهای تبلیغاتی، مهمترین عامل شکست اهداف تبلیغاتی ارسالکنندگان پیامکهای بازرگانی به شمار میآید.
علی محمد آقازمانی - كارشناس - در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در این باره معتقد است: ضعف تبلیغات سیستماتیک و هدفمند در میان ارگانها و شرکتهای دولتی و خصوصی کشور سبب شده است تا این مجموعهها جهت اطلاعرسانی قابلیتها، خدمات و محصولات خود به جامعه، استفاده نادرستی از سیستم تبلیغاتی پیامک داشته باشند.
او گسترش ظرفیتهای تلفن همراه در ایران را فرصتی مغتنم برای توسعه ارتباطات و فضای جامعه اطلاعاتی ایران دانست و گفت: استفاده از یک شماره پیامک تبلیغاتی برای ارسال دهها هزار پیامک تبلیغاتی بدون هدف به شماره تلفن همراه کاربران ایرانی در سراسر کشور، نه تنها فرصت تبلیغاتی مطلوبی را در اختیار شرکتها و ارگانهای مربوطه قرار نمیدهد، بلکه تاثیر نامطلوبی بر رفتار سازمانی خرید مصرفکنندگان و کاربران خواهد داشت.
این محقق حوزه کارآفرینی دیجیتالی، با اظهار تاسف از شیوع و گسترش فرهنگ ارسال پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه برروی گوشی تلفن همراه میلیونها ایرانی اضافه کرد: دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه که از تبلیغات پیتزا فروشیهای محلات تا تبلیغکنندگان مبلمان اداری، تولیدکنندگان پیراهن و شلوار و پایگاههای خبری را نیز امروزه شامل شده است، فضای جامعه اطلاعاتی کشور را نابهسامان میکند.
او ادامه داد: بی شک، پیامکهایی که مخاطبشناسی نشده باشند، جز هدر رفتن سرمایه ملی، ارمغانی برای تبلیغکنندگان آنها نخواهد داشت. چرا که مشترک به محض مشاهده این شماره در Inbox موبایل خود، بدون مشاهده پیامک آن را delete خواهد کرد.
این کارشناس ارتباطات از وزارت ارتباطات و قوه قضائیه خواست تا با تشکیل کمیتهای مشترک، نسبت به تدوین قانونی جهت ساماندهی شرکتها و مجموعههای ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی و مستند کردن شیوه برخوردهای قضایی با متخلفان این حوزه، اقدامات مقتضی را در دستور کار خود قرار دهند.
اما درباره ارسال پیامكهای دولتی یا خصوصی، مدیر كل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاكید بر اینكه هیچیک از مشترکان تلفن همراه، به اجبار پیامك تبلیغاتی دریافت نمیکنند، اظهار كرده است: همه پیامكها از شبكه عبور میكنند، بنابراین فرقی نمیكند صاحب آگهی دولتی یا خصوصی باشد و در صورت درخواست مشترك مبنی بر عدم دریافت این نوع پیامكها، هیچ پیام تبلیغاتی برای او ارسال نخواهد شد.
وی با بیان این كه صاحب آگهی تعیین میكند كه پیامكها برای چه كسانی ارسال شود گفت: صاحب آگهی یا متقاضی كه میخواهد پیامهایی را برای برخی شمارهها بفرستد، میتواند شمارههای انتخابی خود را اعلام كرده و یا محدوده مورد نظر خود را برای ارسال پیام عنوان كند و پس از آن این امكان برایش فراهم میشود.
به گزارش ایسنا برخی معتقدند ارسال پیامكهای تبلیغاتی ناخواسته و متعدد برروی تلفن همراه مشترکان ایرانی، مغایر با حقوق شهروندان جامعه اطلاعاتی است.
به اعتقاد كارشناسان توجه نكردن به نیاز کاربر دریافتکننده پیامک تبلیغاتی و بی توجهی به فواصل منطقی ارسال پیامکهای تبلیغاتی، مهمترین عامل شکست اهداف تبلیغاتی ارسالکنندگان پیامکهای بازرگانی به شمار میآید.
علی محمد آقازمانی - كارشناس - در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در این باره معتقد است: ضعف تبلیغات سیستماتیک و هدفمند در میان ارگانها و شرکتهای دولتی و خصوصی کشور سبب شده است تا این مجموعهها جهت اطلاعرسانی قابلیتها، خدمات و محصولات خود به جامعه، استفاده نادرستی از سیستم تبلیغاتی پیامک داشته باشند.
او گسترش ظرفیتهای تلفن همراه در ایران را فرصتی مغتنم برای توسعه ارتباطات و فضای جامعه اطلاعاتی ایران دانست و گفت: استفاده از یک شماره پیامک تبلیغاتی برای ارسال دهها هزار پیامک تبلیغاتی بدون هدف به شماره تلفن همراه کاربران ایرانی در سراسر کشور، نه تنها فرصت تبلیغاتی مطلوبی را در اختیار شرکتها و ارگانهای مربوطه قرار نمیدهد، بلکه تاثیر نامطلوبی بر رفتار سازمانی خرید مصرفکنندگان و کاربران خواهد داشت.
این محقق حوزه کارآفرینی دیجیتالی، با اظهار تاسف از شیوع و گسترش فرهنگ ارسال پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه برروی گوشی تلفن همراه میلیونها ایرانی اضافه کرد: دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه که از تبلیغات پیتزا فروشیهای محلات تا تبلیغکنندگان مبلمان اداری، تولیدکنندگان پیراهن و شلوار و پایگاههای خبری را نیز امروزه شامل شده است، فضای جامعه اطلاعاتی کشور را نابهسامان میکند.
او ادامه داد: بی شک، پیامکهایی که مخاطبشناسی نشده باشند، جز هدر رفتن سرمایه ملی، ارمغانی برای تبلیغکنندگان آنها نخواهد داشت. چرا که مشترک به محض مشاهده این شماره در Inbox موبایل خود، بدون مشاهده پیامک آن را delete خواهد کرد.
این کارشناس ارتباطات از وزارت ارتباطات و قوه قضائیه خواست تا با تشکیل کمیتهای مشترک، نسبت به تدوین قانونی جهت ساماندهی شرکتها و مجموعههای ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی و مستند کردن شیوه برخوردهای قضایی با متخلفان این حوزه، اقدامات مقتضی را در دستور کار خود قرار دهند.
اما درباره ارسال پیامكهای دولتی یا خصوصی، مدیر كل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاكید بر اینكه هیچیک از مشترکان تلفن همراه، به اجبار پیامك تبلیغاتی دریافت نمیکنند، اظهار كرده است: همه پیامكها از شبكه عبور میكنند، بنابراین فرقی نمیكند صاحب آگهی دولتی یا خصوصی باشد و در صورت درخواست مشترك مبنی بر عدم دریافت این نوع پیامكها، هیچ پیام تبلیغاتی برای او ارسال نخواهد شد.
وی با بیان این كه صاحب آگهی تعیین میكند كه پیامكها برای چه كسانی ارسال شود گفت: صاحب آگهی یا متقاضی كه میخواهد پیامهایی را برای برخی شمارهها بفرستد، میتواند شمارههای انتخابی خود را اعلام كرده و یا محدوده مورد نظر خود را برای ارسال پیام عنوان كند و پس از آن این امكان برایش فراهم میشود.
گروه خبری GSM: برخی مشتركان از دریافت پیامكهای تبلیغاتی ناراضی بوده و تمایلی برای دریافت این پیامكها ندارند، این دسته از مشتركان میتوانند برای ارائه درخواست خود با شماره 09990 تماس گرفته و خواستار قطع ارسال پیامهای کوتاه تبلیغی به تلفن همراه خود شوند.
به گزارش ایسنا برخی معتقدند ارسال پیامكهای تبلیغاتی ناخواسته و متعدد برروی تلفن همراه مشترکان ایرانی، مغایر با حقوق شهروندان جامعه اطلاعاتی است.
به اعتقاد كارشناسان توجه نكردن به نیاز کاربر دریافتکننده پیامک تبلیغاتی و بی توجهی به فواصل منطقی ارسال پیامکهای تبلیغاتی، مهمترین عامل شکست اهداف تبلیغاتی ارسالکنندگان پیامکهای بازرگانی به شمار میآید.
علی محمد آقازمانی - كارشناس - در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در این باره معتقد است: ضعف تبلیغات سیستماتیک و هدفمند در میان ارگانها و شرکتهای دولتی و خصوصی کشور سبب شده است تا این مجموعهها جهت اطلاعرسانی قابلیتها، خدمات و محصولات خود به جامعه، استفاده نادرستی از سیستم تبلیغاتی پیامک داشته باشند.
او گسترش ظرفیتهای تلفن همراه در ایران را فرصتی مغتنم برای توسعه ارتباطات و فضای جامعه اطلاعاتی ایران دانست و گفت: استفاده از یک شماره پیامک تبلیغاتی برای ارسال دهها هزار پیامک تبلیغاتی بدون هدف به شماره تلفن همراه کاربران ایرانی در سراسر کشور، نه تنها فرصت تبلیغاتی مطلوبی را در اختیار شرکتها و ارگانهای مربوطه قرار نمیدهد، بلکه تاثیر نامطلوبی بر رفتار سازمانی خرید مصرفکنندگان و کاربران خواهد داشت.
این محقق حوزه کارآفرینی دیجیتالی، با اظهار تاسف از شیوع و گسترش فرهنگ ارسال پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه برروی گوشی تلفن همراه میلیونها ایرانی اضافه کرد: دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه که از تبلیغات پیتزا فروشیهای محلات تا تبلیغکنندگان مبلمان اداری، تولیدکنندگان پیراهن و شلوار و پایگاههای خبری را نیز امروزه شامل شده است، فضای جامعه اطلاعاتی کشور را نابهسامان میکند.
او ادامه داد: بی شک، پیامکهایی که مخاطبشناسی نشده باشند، جز هدر رفتن سرمایه ملی، ارمغانی برای تبلیغکنندگان آنها نخواهد داشت. چرا که مشترک به محض مشاهده این شماره در Inbox موبایل خود، بدون مشاهده پیامک آن را delete خواهد کرد.
این کارشناس ارتباطات از وزارت ارتباطات و قوه قضائیه خواست تا با تشکیل کمیتهای مشترک، نسبت به تدوین قانونی جهت ساماندهی شرکتها و مجموعههای ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی و مستند کردن شیوه برخوردهای قضایی با متخلفان این حوزه، اقدامات مقتضی را در دستور کار خود قرار دهند.
اما درباره ارسال پیامكهای دولتی یا خصوصی، مدیر كل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاكید بر اینكه هیچیک از مشترکان تلفن همراه، به اجبار پیامك تبلیغاتی دریافت نمیکنند، اظهار كرده است: همه پیامكها از شبكه عبور میكنند، بنابراین فرقی نمیكند صاحب آگهی دولتی یا خصوصی باشد و در صورت درخواست مشترك مبنی بر عدم دریافت این نوع پیامكها، هیچ پیام تبلیغاتی برای او ارسال نخواهد شد.
وی با بیان این كه صاحب آگهی تعیین میكند كه پیامكها برای چه كسانی ارسال شود گفت: صاحب آگهی یا متقاضی كه میخواهد پیامهایی را برای برخی شمارهها بفرستد، میتواند شمارههای انتخابی خود را اعلام كرده و یا محدوده مورد نظر خود را برای ارسال پیام عنوان كند و پس از آن این امكان برایش فراهم میشود.
به گزارش ایسنا برخی معتقدند ارسال پیامكهای تبلیغاتی ناخواسته و متعدد برروی تلفن همراه مشترکان ایرانی، مغایر با حقوق شهروندان جامعه اطلاعاتی است.
به اعتقاد كارشناسان توجه نكردن به نیاز کاربر دریافتکننده پیامک تبلیغاتی و بی توجهی به فواصل منطقی ارسال پیامکهای تبلیغاتی، مهمترین عامل شکست اهداف تبلیغاتی ارسالکنندگان پیامکهای بازرگانی به شمار میآید.
علی محمد آقازمانی - كارشناس - در گفتوگو با خبرنگار ایسنا در این باره معتقد است: ضعف تبلیغات سیستماتیک و هدفمند در میان ارگانها و شرکتهای دولتی و خصوصی کشور سبب شده است تا این مجموعهها جهت اطلاعرسانی قابلیتها، خدمات و محصولات خود به جامعه، استفاده نادرستی از سیستم تبلیغاتی پیامک داشته باشند.
او گسترش ظرفیتهای تلفن همراه در ایران را فرصتی مغتنم برای توسعه ارتباطات و فضای جامعه اطلاعاتی ایران دانست و گفت: استفاده از یک شماره پیامک تبلیغاتی برای ارسال دهها هزار پیامک تبلیغاتی بدون هدف به شماره تلفن همراه کاربران ایرانی در سراسر کشور، نه تنها فرصت تبلیغاتی مطلوبی را در اختیار شرکتها و ارگانهای مربوطه قرار نمیدهد، بلکه تاثیر نامطلوبی بر رفتار سازمانی خرید مصرفکنندگان و کاربران خواهد داشت.
این محقق حوزه کارآفرینی دیجیتالی، با اظهار تاسف از شیوع و گسترش فرهنگ ارسال پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه برروی گوشی تلفن همراه میلیونها ایرانی اضافه کرد: دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته روزانه که از تبلیغات پیتزا فروشیهای محلات تا تبلیغکنندگان مبلمان اداری، تولیدکنندگان پیراهن و شلوار و پایگاههای خبری را نیز امروزه شامل شده است، فضای جامعه اطلاعاتی کشور را نابهسامان میکند.
او ادامه داد: بی شک، پیامکهایی که مخاطبشناسی نشده باشند، جز هدر رفتن سرمایه ملی، ارمغانی برای تبلیغکنندگان آنها نخواهد داشت. چرا که مشترک به محض مشاهده این شماره در Inbox موبایل خود، بدون مشاهده پیامک آن را delete خواهد کرد.
این کارشناس ارتباطات از وزارت ارتباطات و قوه قضائیه خواست تا با تشکیل کمیتهای مشترک، نسبت به تدوین قانونی جهت ساماندهی شرکتها و مجموعههای ارسال کننده پیامکهای تبلیغاتی و مستند کردن شیوه برخوردهای قضایی با متخلفان این حوزه، اقدامات مقتضی را در دستور کار خود قرار دهند.
اما درباره ارسال پیامكهای دولتی یا خصوصی، مدیر كل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاكید بر اینكه هیچیک از مشترکان تلفن همراه، به اجبار پیامك تبلیغاتی دریافت نمیکنند، اظهار كرده است: همه پیامكها از شبكه عبور میكنند، بنابراین فرقی نمیكند صاحب آگهی دولتی یا خصوصی باشد و در صورت درخواست مشترك مبنی بر عدم دریافت این نوع پیامكها، هیچ پیام تبلیغاتی برای او ارسال نخواهد شد.
وی با بیان این كه صاحب آگهی تعیین میكند كه پیامكها برای چه كسانی ارسال شود گفت: صاحب آگهی یا متقاضی كه میخواهد پیامهایی را برای برخی شمارهها بفرستد، میتواند شمارههای انتخابی خود را اعلام كرده و یا محدوده مورد نظر خود را برای ارسال پیام عنوان كند و پس از آن این امكان برایش فراهم میشود.