GSM-logo
خانهاخبار
هزینه توسعه پرچمدارهای ۱۰۰۰ دلاری اپل و گوگل چقدر است؟

هزینه توسعه پرچمدارهای ۱۰۰۰ دلاری اپل و گوگل چقدر است؟

گوگل برای توسعه پرچمدار خود هزینه به مراتب کمتری در مقایسه با اپل پرداخت می‌کند.

۱۶ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

گوگل امسال کاربران را غافلگیر کرد و سری Pixel 9 را زودتر از موعد معمول در اختیار بازارهای جهانی قرار داد. به نظر می‌رسد غول فناوری آمریکایی این تصمیم را برای ایجاد یک رقابت مستقیم با گوشی‌های اپل اتخاذ کرده است. 

به نظر می‌رسد اقدام کم‌سابقه گوگل نتایج مثبتی را به دنبال داشته، چرا که گزارش‌ها ادعا کرده‌اند نسل جدید پیکسل فروش موفقی را تجربه می‌کند. 

حالا وبسایت خبری Nikkei به تازگی جزئیات مربوط به هزینه ساخت دو گوشی پرچمدار Pixel 9 Pro و iPhone 16 Pro را به اشتراک گذاشته است. همانطور که می‌دانیم، هر دوی این دستگاه‌ها با برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلاری به فروش می‌رسند. 

گوگل پیکسل ۹ پرو

طبق اطلاعات فاش‌شده، هزینه ساخت یا فهرست مواد اولیه (BOE) پیکسل ۹ پرو اندکی بیشتر از ۴۰۰ دلار است. فهرست مواد اولیه بهای تمام‌شده تمام قطعاتی را نشان می‌دهد که در توسعه یک دستگاه به کار رفته‌اند. 

یک کاربر در شبکه اجتماعی ایکس (توییر سابق) تصویری را به اشتراک گذاشته که تایید می‌کند گران‌ترین قطعه پرچمدار گوگل تراشه تنسور G4 به شمار می‌رود. این پردازنده ظاهراً از قیمت ۸۰ دلاری بهره می‌برد. 

هزینه توسعه پیکسل ۹ پرو

دومین قطعه گران‌قیمت این دستگاه نمایشگر M14 اولد با قیمت ۷۵ دلاری است که توسط سامسونگ ساخته می‌شود. به علاوه، گزارش شده گوگل برای اجزای دوربین این محصول حدود ۶۱ دلار هزینه می‌کند.

وبسایت Nikkei در ادامه گزارش خود به بررسی هزینه ساخت آیفون ۱۶ پرو پرداخته که معادل ۵۶۸ دلار است. برای این گوشی، نمایشگر M14 سامسونگ با برچسب قیمتی ۱۱۰ دلاری یکی از گران‌ترین قطعات به شمار می‌رود. سیستم دوربین نیز از قیمت ۹۱ دلاری بهره می‌برد. 

آیفون ۱۶ پرو

تراشه A18 پرو موجود در پرچمدار کوپرتینونشین‌ها حدود ۱۳۵ دلار قیمت دارد که به طور قابل‌توجهی گران‌تر از تنسور G4 است. برای مقایسه، شایعات ادعا کرده‌اند که اسنپدراگون ۸ الیت از قیمت ۲۰۰ دلاری بهره می‌برد. 

باید اشاره کرد که فهرست مواد اولیه تنها بخشی از هزینه‌های عرضه یک گوشی به بازار را شامل می‌شود. عواملی مانند فرآیند تحقیق و توسعه، بازاریابی، عرضه و توزیع نقشی اساسی را در قیمت‌گذاری نهایی یک محصول را ایفا می‌کنند. 

برچسب‌ها: