رشد ۱۵ درصدی فروش هدفونهای بیسیم و گجتهای پوشیدنی در سال ۲۰۲۰
سال گذشته برای بسیاری از تولید کنندگان گوشیهای هوشمند، سال دشواری بود. اما بازار نسبتا جدید گجتهای پوشیدنی و هندزفریهای بیسیم، روزنه امیدی برای بسیاری در دنیای تکنولوژی بوده است. به گفته کمپانی آماری Canalys، این بازار در سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری داشته و اپل در صدر آن قرار دارد.
به گفته این شرکت احتمالا افزایش اهمیت کاربران به سلامتی خود در دوران پاندمی نیز در رشد این بازار تاثیر داشته است. ورود به این بازار با توجه به هزینههای نه چندان زیاد تولید محصولات نسبتا آسان است و همین موجب شده تا سازندههای مختلف مدلهای بیشماری از این گجتها را روانه بازار کنند.
کمپانیهای شناخته شدهای مانند مانند Skullcandy، فیتبیت و سونی و همچنین تولید کنندگان گوشیهای هوشمند مانند اپل، سامسونگ و شیائومی نیز خبر از افزایش فروش این محصولات دادهاند. به گفته این شرکتها، فروش هندزفریهای بیسیم رشد ۲۰ درصدی داشته و به ۴۳۲ میلیون دستگاه رسیده است و گجتهای پوشیدنی نیز با رشد ۱۵ درصدی، ۱۸۵ میلیون دستگاه فروش داشته اند.
یکی از دورههای جالب در سال گذشته، چهار ماه آخر بود که شیائومی در آن موفق به پاسخ به تقاضای کاربران برای محصولات خود نشد اما اپل توانست به سرعت، این جای خالی را پر کرده و فروش محصولاتش نسبت به سال قبل را دو برابر کند!
تولید کنندگان با این دستگاهها، راه آسانی برای ورود خود به بازار اینترنت اشیا خانگی را میبینند؛ البته بزرگترین چالش در راه آنها، داشتن یک استراتژی بلند مدت برای آنالیز نیازهای بازار گجتهای مربوط به سلامتی است که بدون شک شرکتهای کوچکتر از آن بیبهره هستند.
Canalys انتظار دارد تا فروش قوی پوشیدنیها و هندزفریهای بیسیم در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد؛ البته به دلیل مشکلات مربوط به عرضه کالاها و کمبود قطعات، احتمالا فروش هندزفریهای بیسیم با رشد ۱۵.۶ درصدی به ۵۰۰ میلیون دستگاه رسیده و پوشیدنیها نیز با رشد ۱۰ درصدی موفق به فروش ۲۰۴ میلیون دستگاه خواهند شد.