کمپانی اپل، بر جایگاه نخست با ارزش ترین برندهای جهان ایستاد
شرکت اپل با ارزش 241.2 میلیارد دلار و با حدود 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در رتبه نخست ارزشمند ترین برندهای سال 2020 جای خود را به ثبت رساند.
بد نیست بدانید که پنج برند و جایگاه آن ها در سال جاری میلادی (2020) دقیقا همانند سال گذشته باقی مانده و ترکیب آنها به هم نخورده است.
- رتبه اول: اپل
- رتبه دوم: گوگل
- رتبه سوم: مایکروسافت
- رتبه چهارم: آمازون
- رتبه پنجم: فیس بوک
در حالی که چهار برند اول از نظر ارزش با روند افزایشی روبرو شدهاند، اما فیس بوک شاهد کاهش ارزش خود بوده است که به این حال، توانسته جایگاه پنجم خود را همچنان حفظ کند.
در مجموع، صد برند ارزشمند دنیا ارزشی حدود دو هزار و 540 میلیارد دلار را دارا هستند که نسبت به سال گذشته و مبلغ 2330 هزار میلیارد دلاری، شاهد افزایش قابل توجهی هستیم. بیش از نیمی از کمپانیهایی که در لیست قرار گرفتهاند، در کشور آمریکا مستقر هستند و کشورهای زیر به ترتیب، رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند:
- آلمان: 10 شرکت
- فرانسه: 9 شرکت
- ژاپن: 6 شرکت
- سوئیس: 5 شرکت
20 برند از شرکتهای قرار گرفته در لیست در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند و 14، 11 و 8 شرکت که اسم آنها در لیست دیده میشود، به ترتیب در شاخه خدمات مالی، خودرو و فروشگاهی قرار میگیرند.
آقای کریستی نوردهایلم، یکی از استادان بازاریابی دانشگاه Georgetown در این باره چنین میگوید:
شرکتهای قرار گرفته در این لیست، برندهای معتبری به حساب میآیند. به این ترتیب در حالی که شرکتها و برندهای جدید به این لیست اضافه میشوند، ارزش برندها نیز در حال افزایش است. همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت شرکتها میشود و از طرف دیگر ممکن است امنیت کاذب ایجاد نماید که مورد غیر قابل انتظاری به حساب میآید. دقیقا مانند تمامی چیزهایی که هم اکنون تجربه میکنیم، این موارد نیز با تأخیر روبرو هستند.