استراتژیهای نوکیا در پیشتازی ارائه راهحل
گروه خبری GSM: نوکیا روز گذشته 28 دیماه، طی جلسهای که با حضور خبرنگاران به بررسی استراتژیهای کلان و تغییر و تحولات تکاملی خود در این زمینه پرداخت و ضمن تاکید بر حرکت این کمپانی به سمت ارائه راهحل، به اهمیت نقش مصرفکنندگان و تجربه آنها دراین رابطه اشاره نمود.
علیرضا شفیع پور، مدیرکل نوکیا در ایران در این رابطه گفت: "ارتباط افراد با آنچه برایشان مهم است آنها را قادر میسازد تا بتوانند از تک تک لحظاتشان بهترین استفاده را داشته باشند، و این آن چیزیست که پایه اصلی سیر تکاملی استراتژیها و همچنین چشمانداز جدید نوکیا بوده و بیشتر برمبنای نیازهای درحال تغییر مشتریانمان و همچنین دورنمای متغییریست که صنعت پیش روی ما قرار داده است. چنین سیری ما را به سمتی هدایت خواهد نمود که بتوانیم نه تنها پیشتاز در عرضه گوشیهای موبایل بلکه پیشتاز در ارائه راهحلها نیز باشیم."
او سپس افزود: "ما در نوکیا عمیقاً معتقدیم که این مهم حاصل نمیگردد مگر بیشک از طریق تجربیات فردی مصرف کنندگان که میبایست برای همه ما به یک اولویت تبدیل شوند. ما در نوکیا برای هرکس این موقعیت را فراهم میکنیم تا بتواند راهحلهای کاملاً شخصی را تجربه کرده و به آسانی بهترین بهره را از زندگیشان داشته باشند. ارائه سرویس نقشه و مسیریاب نوکیا در ایران نیز که تاکنون با بازخورد موفقی همراه بوده و گسترش و بهبود آن نیز با ایجاد نقشه و مسیریاب برای دیگر شهرهای ایران ادامه دارد، دقیقاً برمبنای این استراتژی بوده و ما آن را به عنوان نقطه شروع خوبی برای آغاز سیر تکاملی ارتباطات در این منطقه میدانیم. صحبتهای اخیر اولی پکا کالاسوو، مدیر ارشد نوکیا، در نمایشگاه CES نیز دررابطه با اهمیت درک بازار هرمنطقه به طور خاص، خصوصاً بازارهای کشورهای در حال توسعه که نوکیا به آنها توجه خاصی دارد، خود گواه این مطلب است."
امروزه با توجه به راهحلهای کاملاً شخصی افراد میتوانند بهترین بهره را از زمان و مکان خود ببرند، به عبارت دیگر، میتوان گفت که مشارکت افراد در ارتباطات با یکدیگر روزبه روز پررنگتر شده به گونهای که دیگر نمیتوان مرز مشخصی میان تولید محصول و مصرف آن در نظر گرفت.
راهکار قدیمی ایجاد رابطه یک طرفه با مشتریان جای خود را به برقراری یک رابطه تعاملی و دوطرفه با آنها داده است و مشتریان نیز در این میان خواستار راهحلهایی هستند که بتوانند با افراد و چیزهای مهم در ارتباط باشند. و نوکیا نیز در تغییر و تکامل شکل و فرم ارتباطات میبایست تجربیات مصرفکنندگان را در رأس تمامی امور خود قرار دهد.
حمیدرضا نیکدل، مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران نیز با بیان نکاتی دراین باره گفت: "محیط رقابتی ما دائماً درحال تغییر و تکامل بوده و استراتژی نوکیا نیز در پاسخگویی به چنین محیطی برمبنای یک دید روشن از نقاط قوت وهمچنین بهبود مواردیست که نیاز به توجه بیشتری است. سیر تغییرات و تکامل در نوکیا با پیدایش گوشی و سرویس آغاز گردید و امروزه ما ارائه دهنده راهحلهایی کاملاً شخصی هستیم که میتوانند پاسخگوی نیاز مصرفکننده باشند. راهاندازی سرویس نقشه و مسیریاب نوکیا در ایران نیز سرآغاز این تحولات در ایران بوده که اخیراً نیز در میزگردی که در این رابطه برگزار شد، بازخورد خبرنگاران درباره عملکرد این سرویس مورد بررسی قرار گرفت."