فیسبوک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد
فیسبوک روز گذشته از لوگوی جدیدی رونمایی کرد که قرار است نشان دهد این کمپانی والد شرکتهای اینستاگرام، واتساپ و غیره است. این لوگو چیزی به جز کلمه FACEBOOK را در فونتی عادی و رایج نشان نمیدهد، اما تصویر متحرکی از آن منتشر شده که این عبارت را در رنگهای مختلف به نمایش میگذارد. این رنگها میتواند نشاندهنده برندهای مختلفی باشد که زیرمجموعه این کمپانی قرار گرفتهاند: آبی برای فیسبوک، سبز برای واتساپ و طیف قرمز برای اینستاگرام.
لوگوی جدید فیسبوک قرار است در طی هفتههای آتی در محصولات این شرکت و به منظور بازاریابی به کار گرفته شود. چند ماه پیش اعلام شده بود که این شرکت میخواهد عبارت from Facebook را به نام اپلیکیشنهای زیرمجموعه خود اضافه کند. حالا علاوه بر این، به جای لوگوی قدیمی و آبی رنگ فیسبوک، این لوگوی جدید را خواهیم دید.
فیسبوک همواره از نام شبکه اجتماعی نخست خود به عنوان برند نشاندهنده کل این مجموعه استفاده کرده است. با این حال، اکنون با گذشت ۱۵ سال از تاسیس فیسبوک، این مجموعه به عنوان برندی والد بزرگتر از همیشه شده و احتمالا مسئولان آن احساس کردهاند که باید لوگوی خود را تغییر دهند.
لوگوی جدید فیسبوک از تایپوگرافی خاصی استفاده میکند که با هدف سادگی و ایجاد تمایزی مشخص میان این شرکت و اپلیکیشنهای آن ساخته شده است. فیسبوک میگوید هدف آنها از اضافه کردن عبارت from Facebook این است که نشان دهند تمام این اپلیکیشنها زیرساخت مشترکی دارند و تیمهای مشترکی روی آنها کار میکنند. آنتونیو لوسیو، مدیر ارشد بازاریابی این شرکت میگوید: «مردم باید بدانند که چه شرکتی محصولات مورد استفاده آنها را میسازد.»
لوسیو در مصاحبه با بلومبرگ میگوید تغییر نام فیسبوک نیز یکی از گزینههای در دست بررسی این شرکت بود اما نهایتا رد شد چون آنها نمیخواستند این طور به نظر برسند که انگار میخواهند از زیر بار مشکلاتشان فرار کنند. لوگوی جدید این شرکت سعی میکند برند فیسبوک را با آوازه خوش زیرمجموعههای آن مثل اینستاگرام و واتساپ ترکیب کند. لوسیو معتقد است که وقتی مردم بدانند فیسبوک این برنامهها را میسازد، آنها بیشتر از قبل از این شرکت خوششان خواهد آمد.