گروه خبری GSM: شیوه تبلیغات از طریق تلفنهای همراه در سراسر جهان در حال گشترش است. بنابر پیشبینی اخیر یکی از موسسات سوئدی تحلیلگر بازار با نام Berg Inside بهای کل بازاریابی و تبلیغات جهانی از طریق موبایل درسال 2014 به 8 میلیارد و 700 میلیون پوند خواهد رسید که نسبت به همین نرخ در سال 2008(یک میلیارد پوند) از نرخ رشد ترکیبی سالانه 43 درصدی حکایت می کند.
براساس این گزارش، صنعت تبلیغات و بازاریابی دیجیتال در سال 2014 ، 11.7 درصد از رشد جهانی خود را مدیون بازارایابی از طریق موبایل( Mobile Advertising) خواهد بود و بیشترین درصد آن از منطقه آسیا و اقیانوسیه نشات خواهد گرفت.
در این گزارش اینطور عنوان شده است که " با رشد صنعت قابلیتهای کامپیوتری و فناوریهای موبایل، شاهد همگرایی روزافزونی میان وب و تبلیغات از طریق موبایل خواهیم بود. یکی از پیامدهای این توسعه که بیش از همه انتظار وقوع آن میرود، شکلگیری شبکههای برتر تیلیغات دیجیتالیای است که انواع گوناگون گوشیهای تلفن همراه را پوشش خواهند داد."