نینتندو مشغول بررسی 5G، واقعیت مجازی و کلاود استریمینگ است
نینتندو در جلسهای به سهامداران خود گفته که مشغول بررسی فناوریهای پیشرفتهای مثل 5G و کلاود گیمینگ است، اما قصد ندارد که به صرف پیگیری ترندها به دنبال این مباحث داغ دنیای تکنولوژی برود.
در خلال هفتاد و نهمین مجمع عمومی سهامداران نینتندو از نمایندگان این شرکت پرسیده شد که آنها در واکنش به پیشرفتهای اخیر فناوری در حوزه واقعیت مجازی، 5G و اتحاد رقبا در این صنعت چه کار خواهند کرد.
سونی و مایکروسافت در نسل آینده کنسولهای بازی تمرکز زیادی بر استریمینگ خواهند داشت و با ورود سرویس استیدیای گوگل، رقابت در این حوزه شدت میگیرد. به همین خاطر نگرانیهایی در خصوص حرکت کند نینتندو به منظور همپا شدن با سایر رقبا وجود داشت که مسئولان این شرکت سعی کردند ابهامات موجود در این زمینه را برطرف کنند.
قضیه از این قرار است که عدم اعلام برنامههای این شرکت برای حضور در بازار تازه این فناوریها به معنای نادیده گرفتن کامل ترندهای بازار نیست. شیگرو میاموتو به سهامداران این شرکت اطمینان داد که آنها از همان ابتدا کار روی فناوریهایی مثل 5G، واقعیت مجازی و استریمینگ را آغاز کردهاند و به روشهای مختلف مشغول آزمایش در این حوزه هستند.

میاموتو در بحث کلاود استریمینگ گفت به نظر آنها این حوزه در آینده گستردگی بیشتری پیدا خواهد کرد ولی در عین حال بدون شک همچنان بازیهایی وجود خواهند داشت که مستقیما روی دستگاه خود کاربر اجرا میشوند و نظر بسیاری را به سوی خود جلب میکنند.
مدیرعامل نینتندو، شونتارو فوروکاوا، نیز در تایید ضمنی این صحبتها گفت اگرچه به باور نینتندو دنیای بازیهای ابری نمیتواند به این زودیها تمام صنعت گیم را به تسخیر خود درآورد، اما آنها میدانند که باید با چنین تغییراتی همگام بمانند.
یکی از مدیران ارشد اجرایی این شرکت به نام کو شیوتا اولین کسی بود که به طور خاص روی فناوری جدید و جذاب 5G تاکید کرد. او گفت: «5G میتواند حجم بزرگی از اطلاعات را بدون تاخیر ارسال کند. ما میدانیم که این تکنولوژی توجهات زیادی به سمت خود جلب کرده، [به همین خاطر] نینتندو هم مشغول بررسی این فناوری است.» البته شیوتا افزود که نینتندو صرفا به دنبال ترندهای داغ دنیای تکنولوژی نیست.
نینتندو درست مثل حوزه واقعیت مجازی و کلاود استریمینگ، قصد ندارد به یکباره وارد حوزه 5G شود، بلکه میخواهد ببیند این فناوری چگونه در گیمپلی بازیها قابل پیادهسازی است و چطور میتواند از این تکنولوژی برای ارائه تجارب جدید به مشتریان استفاده کرد.

علاوه بر این، بحث هزینه از ملاحظات جدی در بحث ورود به بازار 5G است. به گفته شیوتا استفاده از فناوریهای جدید، هر چقدر هم که فوقالعاده باشد، در صورت بالا بودن هزینهها دشوار است، بنابراین همچنان باید به بررسی همهجانبه هزینهی این تکنولوژیها بپردازیم.
چند وقت پیش اعلام شده بود که نینتندو در ژاپن از طریق کنسول سوئیچ آزمایش استریمینگ بازیهای ابری را آغاز کرده است، ولی انجام این کار به اینترنتی با کیفیت بالا نیاز دارد. ارتباطات 5G قطعا باعث افزایش پایداری استریمینگ بر روی سوئیچ میشود، اما بعید است تا زمانی که تقاضای کافی در قیمتی مناسب برای این نیاز وجود داشته باشد، نینتندو به طور جدی به سراغ این حوزه برود.
با توجه به این که 5G در حال حاضر فقط در چند شهر از کشورهای پیشرفته شروع به کار کرده و مشکلات خاص خودش را دارد، بنابراین میتوان گفت که این شرکت فرصت مناسبی برای انجام آزمایشات گوناگون در این زمینه خواهد داشت.