تصمیم نهایی وزیر ارتباطات برای حذف پیامکهای مزاحم
پیامکهای مزاحم بخثی داغ بوده و هست و کاربران بسیاری در اپراتورهای مختلف از این موضوع شکایت کردهاند. چند سالی است که این موضوع مورد بحث و جدال است اما وزیر جوان در نهایت تصمیم گرفت برای همیشه این موضوع را حل و فصل کند. در همین راستا وزیر ارتباطات در یک پیام توئیتری از تصمیم نهایی برای حذف پیامک مزاحم خبر داد و گفت: این مصوبه بایستی توسط اپراتورها عملیاتی شود.
به گزارش جی اس ام به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی که طی دو روز گذشته با انتشار یک نظرسنجی در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به بررسی مشکل پیامک های مزاحم تبلیغاتی اقدام کرده بود در تازه ترین توئیت خود، آخرین نتیجه تصمیمات در خصوص حل این معضل را اعلام کرد.
وی در این پیام اعلام کرد: «همچنین در هفته آتی در جلسهای با فعالین «بازاریابی دیجیتال» راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.
۱.کانال تبلیغ ارزان: علت رواج پیامکهای مزاحم، عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است.
۲.تشدید شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان: ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سختگیرانهتری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیمکارتهای غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.
۳. محدودیت در ارسال پیامک روزانه:فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفنه بعد نهایی خواهد شد.
۴. گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیمکارت: با توجه به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور کار خارج شد.»
وی افزود: تلاش خواهیم کرد با اجرایی کردن این تصمیمها، بر معضل پیامکهای مزاحم فائق آییم.
وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود که مردم از پیامک های تبلیغاتی متنفرند و تاکنون ۷۰ هزار سیمکارت متخلف را در این زمینه مسدود کرده ایم اما باز هم هستند.
وی در یک نظرسنجی از مردم خواسته بود که یکی از موارد ایجاد امکان تبلیغ ارزان، بالا بردن سیمکارت، بالا بردن قیمت پیامک، و محدودیت تعداد پیامک در روز را برای حل مشکل پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند.
در این نظرسنجی ۵۹ درصد از کاربران به موضوع محدودیت تعداد ارسال پیامک در روز رای دادند و موضوع ایجاد امکان تبلیغ ارزان ۲۷ درصد در این نظرسنجی رای آورد.