برای به اشتراک گذاری ویدیوهای IGTV میتوانید با انتخاب آیکن موشک کاغذی به گزینهای با عنوان «Add video to your story» دسترسی داشته باشید که با انتخاب آن میتوانید یک پیش نمایش از آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید و آنها با لمس ویدیوی مورد نظر میتوانند نسخهی کامل آن را مشاهده کنند.
در ابتدای معرفی، این قابلیت تنها افزودن لینک به یک ویدیوی IGTV در حسابهای تجاری را ممکن میکرد که کاربران میتوانستند با کشیدن صفحه به بالا نسخهی کامل ویدیو را در IGTV مشاهده کنند. در حال حاضر مشخص نیست اینستاگرام اجازهی به اشتراک گذاری چه تعداد از این دست ویدیوهای پیش نمایش در استوری را به کاربر میدهد، اما این تلاش دیگری است از طرف این کمپانی تا فاصلهی بین اپلیکیشن IGTV را که به طور مستقل عرضه شده است، با اپ رسمی این خود کمتر کند.
همانطور که اشاره کردیم، قابلیت دیگر امکان به اشتراک گذاری موزیکهای جستجو شده در Shazam است. همکاری اینستاگرام و Shazam (که در ماه سپتامبر توسط اپل خریداری شده است) این امکان را فراهم میکند تا پس از شناسایی موزیک مورد نظر بتوان بدون معطلی آن را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.
برای این کار لازم است از آخرین نسخهی هر دو اپلیکیشن استفاده کنید. پس از تشخیص موزیک در حال پخش توسط Shazam، باید بخش Share را انتخاب نمایید تا یک پیغام پاپآپ از اینستاگرام دریافت کنید و پس از آن با انتخاب گزینهی «More on Shazam» میتوانید کاور موزیک مورد نظر را در استوری خود به اشتراک بگذارید که لینکی به صفحهی آن آهنگ در اپ Shazam نیز خواهد بود.
این قابلیت در حال حاضر تنها در دسترس کاربران iOS قرار دارد و اعلام شده که به زودی کاربران سیستم عامل اندروید نیز میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.