چشماندازی به بانکداری موبایل در سال 2014
گروه خبری GSM : یکی از سرویسهایی که امروزه کاربران گوشیهای تلفن همراه سراسر جهان میتوانند از مزایای آن به نفع بهبود زندگی روزمره خود بهره ببرند، سرویس خدمات بانکداری از طریق موبایل(Mobile Banking) است. به نظر میرسد کاربرد این سرویس در جهان روز به روز در حال افزایش است. بنابر نتایج منتشر شده بررسی اخیر از سوی کمپانی تحقیقاتی Javelin Strategy & Research، تا سال 2014، بانکداری از طریق موبایل شیوه اداره امور مالی کاربران را به کلی تغییر خواهد داد و تقریبا نیمی از کاربران گوشیهای تلفن همراه امور بانکی و مالی خود را از طریق این سرویس اداره خواهند کرد.
به گفته "ماری موناهان" مدیر بخش تحقیقات کمپانی یادشده" بانکداری از طریق موبایل این روزها به سرعت در حال عبور از مرز طفولیت بوده و در حال فراگیر شدن است. کاربران امروزی گوشیهای تلفن همراه تشنه این هستند که همیشه و هر زمان مایلند بتوانند به راحتی حساب بانکی خود را اداره و با آن کار کنند و سرویس بانکداری از طریق موبایل بهتر از هر سرویس و هر مقوله دیگری از عهده فراهم کردن این فرصت بر میآید."
نتایج حاصل از این بررسی حاکی از این امر است که توسعه و گسترش بانکداری موبایل تا آنجا پیش خواهد رفت که درآینده کاربران بهای هر کالایی را از طریق آن پرداخت خواهند کرد. علاوه بر این، رشد روز افزون صنعت گوشیهای هوشمند در توسعه هر چه سریعتر سرویس Mobile Banking نقش بسزایی را ایفا میکند. براساس این بررسی نیمی از این کاربران فگوشیهای موبایل، از دسترسی به سایتهای ارائه دهنده این سرویس اظهار خوشنودی و رضایت کردهاند. پیش بینی میشود تا سال 2014، 45 درصد از کاربران گوشیهای تلفن همراه از مزایای سرویس بانکداری موبایل استفاده بهرهمند شوند.
یافتههای دیگر حاصل از این بررسی بر این امر دلالت دارند که تا سال 2014 میلادی، 99 میلیون نفر از بزرگسالان آمریکایی دست کم یک بار در سال معاملات بانکی خود را از طریق سرویس بانکداری موبایل انجام خواهند داد. لازم به ذکر است که اپراتور آمریکایی AT&T به لطف در انحصار داشتن گوشی اپل آیفون، در بین اپراتورهای آمریکا بالاترین میزان کاربران سرویس بانکداری موبایل را از آن خود دارد.