چهاردهم اکتبر سال ۲۰۱۱ روز معرفی آیفون ۴ اس بود، یکی از محبوبترین محصولات اپل که شاید عمده موفقیت خود را مدیون سیری است. معرفی این دستیار صوتی باعث شد تا اپل برای مدتی رهبر این حوزه قلمداد شود، اما توسعه سیری در طول ۷ سال گذشته با سرعت کمی به پیش میرفت تا جایی که دو شرکت آمازون و گوگل با معرفی الکسا و گوگل اسیستنت، عنوان برترین دستیارهای دیجیتالی موجود را به خود اختصاص دادند.
نرمن وینارسکی، یکی از خالقین سیری، معتقد است که علت این است که اپل از سیری میخواهد «خیلی چیزها برای خیلی از افراد باشد» باشد. طبق گفتههای او، پیش از خرید سیری توسط کوپرتینوییها در ۸ آوریل سال ۲۰۱۰، قرار بر این بود که از این دستیار به عنوان یک دستیار مجازی برای سفر و سرگرمی استفاده کنیم. برای مثال، هنگامی که در فرودگاه باشید و پرواز شما لغو شده باشد، دستیار از این موضوع آگاه باشد و راههای دیگری را برای رسیدن به مقصد به شما نشان دهد. زمانی که سیری در این زمینه به کمال رسید، سپس قصد داشتیم تا به آرامی سایر قابلیتهایش را نیز ارتقا دهیم. او درباره مشکل مطرح شده میگوید:
اینها مشکلات سختی است و زمانی که شما یک شرکت باشید که با بیش از یک میلیارد کاربر سر و کار دارد، سختتر هم خواهد شد. احتمالا آنها (اپل) به دنبال سطحی از کمال باشند که نمیتوانند به آن برسند.
اما اپل چیز دیگری در ذهن داشت. در حال حاضر سیری به گونهای طراحی شده تا در همه بخشهای زندگی به کاربران iOS کمک نماید، چه این کمک درباره تنظیم هشدار باشد، یا اطلاع از وضعیت آب و هوا و یا پیدا کردن مکان پیتزا فروشی. در حالی که سیری با چنین چیزهایی مشغول است، گوگل اسیستنت و الکسا توانستهاند بدون مشکل از پس طیف وسیعتری از وظایف برآیند.