تغییر استراتژی موبایلی الجی و احتمال کاهش تعداد گوشیها
کمپانی ال جی چند سال است که به صورت مداوم از یک استراتژی مشخص در معرفی و عرضه گوشیهایش پیروی میکند. این سازنده معمولا اولین پرچمدار هر سال را در سه ماهه اول سال میلادی و از سری G معرفی میکند و پرچمدار بعدی خود را هم در سه ماهه سوم هر سال از سری V به فروش میرساند. از طرفی حالا 11 دوره سه ماهه پیوسته است که ال جی با مشکلات و ضررهای مالی در بخش موبایلی خود مواجه میشود. این سازنده محبوب به همین خاطر تصمیم گرفته است برنامه معرفی و عرضه گوشیهایش را دستخوش تغییر کند و دیگر برخلاف طرح قبلی از بازه زمانی مشخصی برای رونمایی از گوشیهای هوشمندش پیروی نکند.
روز چهارشنبه هفته گذشته در خلال برگزاری نمایشگاه جهانی CES 2018 از چو سانگ جین، نایب رئیس کمپانی ال جی، پرسیده شد که زمان تخمینی عرضه LG G7 چه تاریخی خواهد بود. او در پاسخ به این سوال کلیدی گفت که ال جی دیگر قرار نیست صرفه به خاطر رقابت با سایر رقیبان پرکار، گوشیهای هوشمند پرچمدار متعددی را معرفی و عرضه کند. این سازنده در عوض میخواهد عرضه گوشیهای هوشمندش را باتوجه به نیاز بازار برنامهریزی کند و تنها زمانی از یک گوشی تازه رونمایی میکند که احساس کند بازار به آن نیاز دارد. آقای سانگ جین در ادامه تأیید کرد که روند معرفی نسخههای تازه از سریهای پرچمدار G و V همچنان ادامه مییابد اما عرضه این گوشیها دیگر طبق روند قبلی پیش نخواهد رفت.
کمپانی ال جی در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی و سایر محصولات همچنان موفق است اما نرخ رشد مالی آن در بخش موبایل اصلا چشمگیر نیست. این سازنده دو گوشی پرچمدار G6 و V30 را با طراحی مدرن بدون حاشیه در خلال سال 2017 معرفی و روانه بازار کرد اما با این وجود، بیشتر درآمد بخش موبایلش را مدیون گوشیهای ارزانتر است. ال جی همچنین در سال 2017 موفق شد نرخ ضررهای مالی بخش موبایلش را نسبت به سال 2016 حدودا 40% کاهش دهد. تحلیلگران حوزه موبایل معتقدند که صنعت موبایل ال جی در سال 2018 هم همچنان ضررهای مالی بسیاری به بار خواهد آورد اما مقدار آن نسبت به گذشته کمتر خواهد بود.
آقای چو صراحتا به موضوع ضررهای مالی بخش موبایل اشاره نکرد و این موضوع را علت اصلی تغییر استراتژیهای ال جی اعلام نکرد. او درواقع تأکید کرد که لازم است پلتفرم خوب و مناسب را برای مدت طولانیتری حفظ کرد. چو همچنین موضوع نگرانی درباره تأمین باتریهای لیتیومی را دوباره بیان کرد و وانمود کرد ال جی به همین خاطر برنامه تولید گوشیهایش را تغییر میدهد. از طرفی چند روز پیش شاهد انتشار گزارش تازهای بودیم که ادعا میکرد کمپانی ال جی ممکن است گوشیهای آینده خود را تحت عنوان برند تازهای به نام Icon عرضه کند. اگر این گزارش صحت داشته باشد، احتمالا نام G7 هم تغییر مییابد.
نظر شما درباره تصمیم کمپانی ال جی چیست؟ آیا این استراتژی تازه به کاهش میزان ضررهای مالی این سازنده منجر میشود؟
برچسبها: