طبق روال هرسال سامسونگ باز هم در دوره افول اپل و انتظار پرچمدار بعدیاش سهمی بیشتر در بازار آمریکا دارد. امسال اما تفاوتی کلیدی با سال قبل دارد، در حالی که امسال با عرضه گلکسی S8 و تغییرات جدی در طراحی آن، انتظار میرفت بخش بزرگی از بازار را در دست بگیرد، اما از پرچمدار سال گذشته S7 عملکرد ضعیفتری داشتهاست.
براساس گزارش تحقیقات فروشگاهی کانتار، طی سه ماه (از مارس تا مه) سهم سامسونگ از بازار ایالات متحده از اپل پیشی گرفت. بار اول نیست که چنین اتفاقی میافتد و طی این ماهها که کاربران در انتظار معرفی آیفون جدید هستند سامسونگ پرچمدارش را معرفی میکند، محصولی قدر که در تبلیغات هم چیزی کم ندارد. در حالی که سامسونگ 36.2٪ بازار را در دست دارد و اپل 34٪ باز هم نتیجه مطلوب نیست و نسبت به عملکرد سال پیش سامسونگ با S7 و S7 اج پیشرفتی کمتر از انتظار داشته.
دامنیک سونبو از کانتار میگوید:
عرضه گلکسی اس 8 در گرفتن سهم بازار به سامسونگ کمک کرد اما پیشرفت و افزایش سهم بیشتری از یک محصول با طراحی نو انتظار میرفت.
عملا تمام 10 گوشی پرفروش بازار آمریکا تولید اپل و سامسونگ هستند و هر کدام بهطور مساوی 5 گوشی در این لیست دارند. آیفون 7، 7 پلاس، گلکسی S7 و گلکسی S8 به ترتیب پرفروشترینهای آمریکا هستند. البته پیش از هرگونه قضاوت باید بازه زمانی این تحقیق را هم در نظر بگیریم.
LG G6 هم با تمام تلاشها تنها1.3٪ بازار را در اختیار دارد.