GSM-logo
خانهاخبار
نیسان سنترا؛ گزینه جدید جهان نوین برای ایران

نیسان سنترا؛ گزینه جدید جهان نوین برای ایران

یکی از جدیدترین خودروهای ژاپنی بازار، نیسان Sentra است؛ خودرویی خوش‌نام و با سابقه طولانی که احتمالا بزودی در سبد محصولات آینده جهان نوین آریا اضافه می‌شود.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

تبلیغات

home_header

بیش از 4 دهه است که سنترا حداقل در 120 کشور جهان حضور دارد. این ژاپنی در سال‌های اولیه زندگی‌اش در کلاس سدان‌های کوچک بود اما از نسل پنجم (سال 2000 به بعد) نیسان فضای درونی‌اش را افزایش داد تا بدین‌ترتیب سنترا یک کلاس ارتقا یابد و به کلاس سدان‌های جمع و جور (کامپکت) برود. در این سال‌ها سنترا بازهم در ابعاد و اندازه‌‌ها بزرگتر شد ولی این روزها او را همچنان در کلاس جمع و جورها قرار می‌دهند.

جالب است بدانید که در خود ژاپن محصولی با نام سنترا پیدا نمی‌کنید! سنترا از همان ابتدا محصول جداگانه‌ای برای نیسان نبود؛ ژاپنی‌ها تا قبل از 2013 مدل‌های صادراتی نیسان Sunny و بعد از 2013 نیز مدل‌های صادراتی نیسان Sylphy را با نام سنترا تحویل مشتریانش می‌داد و همچنان نیز می‌دهد!

نیسان سنترایی، که حالا زمزمه ورود آن به کشورمان شنیده می‌شود، از نسل هفتم این خودروست؛ نسلی که سال 2013 به بازار جهانی معرفی شد. هفتمین نسل سنترا (اتاق B17) چه در فضای بیرونی و چه در فضای درونی هیچ شباهتی به نسل قبلش نداشت چراکه طراحان نیسان تصمیم گرفتند هفتمین سنترا را شبیه سایر برادرانش (ازجمله آلتیما و ماکسیما) طراحی کنند.

قبل از فیس‌لیفت یا بعد از فیس‌لیفت؟

سال گذشته میلادی، نخستین فیس‌لیفت نسل هفتم سنترا معرفی شد. این فیس‌لیفت، که مدل‌های 2016 به بعد سنترا را شامل می‌شود، با درب موتور، رینگ‌های 16 و 17 اینچی جدید، گلگیرها، چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره جدیدش براحتی از سنترا 2015 قابل تمایز است.

اما سنترا 2016 چندین تغییر دیگر هم دارد مثل اضافه‌شدن رنگ آبی براق (Blue Pearl)، صندلی‌ 6 حالته برقی به همراه تنظیم برقی گودی کمر برای راننده، سیستم چندرسانه‌ای NissanConnect و همچنین طراحی مجدد کنسول، فرمان و صفحه کیلومتر.

برای سال 2017 نیز نیسان دو تیپ جدید به این خودرو اضافه کرد؛ یکی Sentra Turbo و دیگری هم Sentra Nismo. برای تیپ نیسمو، همانطور که از اسمش حدس می‌زنید، نیسان علاوه بر کیت بدنه اسپرت و رینگ‌های جدید، ارتفاع سیستم تعلیق خودرو را کاهش داده و در کابین نیز از صندلی‌های اسپرت و تریم قرمز بهره برده است. اما هردوی این تیپ‌ها، یک ویژگی بسیار مهم‌تر دارند؛ برای نخستین‌بار در زندگی 40 ساله سنترا، نیسان روی این مدل‌ها پیشرانه توربوشارژ گذاشته است که مشخصاتش را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

پیشرانهقدرتگشتاورگیربکسمصرف شهریمصرف جاده‌ایوزن
1.6L-Turbo188hp240nm

6 سرعته دستی

CVT

9.0L

8.7L

7.4L

7.1L

1,365kg

1,395kg

1.8L130hp174nm

6 سرعته دستی

CVT

8.7L

8.1L

6.5L

6.2L

1,292kg

1,305kg

چه قیمتی دارد؟

نکته جالبی که در مورد سنترا وجود دارد این است که این روزها هم مدل قبل از فیس‌لیفت و هم مدل بعد از فیس‌لیفت، هردو به عنوان مدل 2017 فروخته می‌شوند با این تفاوت که نسخه بعد از فیس‌لیفت آن به بازار اروپا و آمریکای شمالی صادر می‌شود درحالیکه نسخه قبل از فیس‌لیفت آن مختص فروش در بازارهای آسیا، منطقه CIS (کشورهای مشترک المنافع) و خاورمیانه است. از این‌رو احتمال ورود نسخه قبل از فیس‌لیفت آن به ایران بیشتر است و به همین دلیل نیز در این مقاله از تصاویر و ویدئوی مدل قبل فیس‌لیفت آن استفاده کرده‌ایم.

نیسان سنترا در بازار امارت هم‌اکنون باقیمتی بین 50 تا 70 هزار درهم یا معادل تقریبی 45 تا 60 میلیون تومان فروخته می‌شود که یعنی درصورت ورود به بازار کشورمان در محدوده قیمتی 130 تا 150 میلیون تومان خواهد بود. تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، رنو فلوئنس، هیوندای النترا و کیا سراتورقیبان اصلی سنترا در کشورمان هستند. منتظر خبرهای تکمیلی ما باشید.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع خودروهای ژاپنی

آخرین شرایط فروش اقساطی نیسان

image


نظرات (5 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Reza

۱۳۹۶/۲/۱۳
45 تا 60
130 تا 150....
100 میلیون پول بی زبون از جیب مردم میره برای حمایت از تولید داخلی و پر شدن جیب ایران خودرو و سایپا....
کاش کل ایران منطقه آزاد میشد ....

Amir

۱۳۹۶/۲/۱۳
این جمله دنیایی از حرفهای ناگفته است
"نیسان سنترا در بازار امارت هم‌اکنون باقیمتی بین 50 تا 70 هزار درهم یا معادل تقریبی 45 تا 60 میلیون تومان فروخته می‌شود که یعنی درصورت ورود به بازار کشورمان در محدوده قیمتی 130 تا 150 میلیون تومان خواهد بود."
:| :| :|

Mostafa

۱۳۹۶/۲/۱۲
يعنى اين قابليتى كه گذاشتين رو عكسا واس ديدن نسخه قبل و بعد فيس ليفت به من احساس پيشرفت داد!!
خيلى لذت ميده ....

جاسم

۱۳۹۶/۲/۱۲
ینی 25 میلیون بیشتر باشه نمیخرمش مییرم پراید میخرم دلشونم بسوزه رو دستشون بممونه

reza

۱۳۹۶/۲/۱۱
اصلا ارزش خرید نداره این ماشین باید قیمت 80 ملیونی می داشت دنده دستی 150 ملیون؟??

پیشنهاد سردبیر