اندروید: پادشاه بی چون و چرای بازار
تبلیغات
طبق آخرین دادههای به دست آمده، 86.2 درصد از گوشیهای هوشمند فروختهشده در سه ماهه اول 2016 به گوشیهای اندرویدی اختصاص دارد. بیشترین درصد ثبت شده برای گوشیهای اندرویدی 84.7 درصد بود که به سه ماهه سوم 2015 اختصاص داشت. فروش آیفونهای اپل نیز درصدی برابر با 12.9 دارد و پس از آن ویندوز فون و بلکبری قرار گرفتهاند.

جالب است که در سه ماهه دوم 2009 این سیستم عامل سیمبین بود که با 51 درصد فروش بازار جهانی را در دست داشت و پس از آن بلکبری با 19 درصد، آیاواس با 13 درصد، ویندوزفون با 10 درصد و اندروید با 2 درصد قرار داشتند. میبینیم که اپل در طول این سالها سهمی پایدار داشته است. با گذشت دو سال، در سال 2011، اندروید در صدر گوشیهای هوشمند قرار گرفت.
در سه ماهه دوم امسال، 296.91 میلیون گوشی هوشمند اندرویدی به فروش رسیده است، در حالی که گوشیهای آیفون فروختهشده 44.4 میلیون، ویندوز فون 1.97 میلیون و بلکبری 400 هزار دستگاه بودهاند.

این آمار و ارقام و چگونگی تصاحب بازار توسط اندروید بهجای گوشیهای سیمبین بسیار جالب توجه است. البته کسانی هم که در این عرصه فعالیت میکردند، با توجه به روند بازار و رشد گوشیهای اندرویدی، چنین تغییری را پیشبینی میکردند.



