اگرچه انتظار میرود خرید گوشی هوشمند با گارانتی خیال کاربران را از آسیبهای احتمالی آسوده کند، بسیاری از کاربران ترجیح میدهند گوشی خود را بدون پرداخت هزینه بیشتر برای گارانتی خریداری کنند. در نظرسنجی هفته گذشته جیاسام از کاربران در مورد انتخاب میان گوشیهای بدون گارانتی و با گارانتی سوال کردیم و اکثر کاربران به انتخاب گوشی بدون گارانتی رای دادند.
در نظرسنجی ما تقریبا 60 درصد به خرید گوشی بدون گارانتی با هزینه کمتر و 40 درصد نیز به خرید گوشی با هزینه بیشتر رای دادهاند.
برخی معتقدند گارانتی تنها پرداخت هزینه بیشتر است و نه دریافت خدمات هنگام آسیب دیدن گوشی. اعتماد نداشتن کاربران به گارانتیها تقریبا میان استفادهکنندگان از گارانتی و کسانی که سراغ گوشی بدون گارانتی میروند مشترک است. در این میان نمی توان منکر پشتیبانی نامناسب برخی شرکتها شد؛ عاملی که مهمترین دلیل بیاعتمادی به گارانتی است. برخی دیگر نیز معتقدند بیمه گزینه بهتری نسبت به گارانتی است.
در مطالب آینده به طور مفصل به این بحث خواهیم پرداخت.