اوایل سال جاری بود که اپرا، برای نسخه مربوط به توسعهدهندگان، افزونهای برای بلاک کردن تبلیغات معرفی کرد. اکنون این شرکت ویژگی مشابهی را به هر دو نسخه مرورگر خود برای دسکتاپ و موبایل آورده است.
این شرکت ادعا کرده بلاک کردن تبلیغات توسط مرورگر جستجو در وب را نسبت به زمانی که از بلاککنندههای شخص ثالث یا افزونهها استفاده میشود، راحتتر و سریعتر میکند و میزان مصرف رم را کاهش میدهد. اد بلاکر مرورگر به صورت پیشفرض غیرفعال است و میتوان از منوی تنظیمات آن را فعال کرد. این شرکت همچنین ابزاری جدید تولید کرده است؛ ابزاری که به کاربران اجازه میدهد به مقایسه سرعت بارگذاری صفحات در حالت وجود و نبود تبلیغات بپردازند.
اپرا تنها شرکتی نیست که بلاککننده تبلیغات را به عنوان یک ویژگی برای جذب کاربر به کار گرفته است. در سال 2015 اپل دریچههایی به بلاککنندههای تبلیغات در iOS 9 باز کرد و سال جاری نیز سامسونگ در مرورگر خود روی اندروید، پشتیبانی از بلاککننده تبلیغات را اضافه کرد.
اپرا با اضافه کردن بلاککننده تبلیغات توجه کاربران بیشتری را به خود جلب میکند و راه خود را میان رقیبانی چون کروم، سافاری و اینترنت اکسپلورر با ماهانه 60 میلیون کاربر دسکتاپ و 120 میلیون کاربر موبایل باز میکند.