بیشترین رضایتمنداری مشتریان از تلفن های همراه خود به ترتیب مربوط مربوط به کدام برندها است؟
با انتشار "فهرست میزان رضایتمندی مشتریان آمریکایی"(ACSI)، شرکت اپل موفق شد بین تمامی تولیدکنندگان تلفنهمراه و مراکز عرضه کننده خدمات مخابراتی در جهان بیشترین سطح رضایت را در مشتریان خود به وجود آورد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، با بررسیهای صورت گرفته اپل توانست برای سال 2011 میلادی بیشترین میزان رضایتمندی را در مشتریان خود ایجاد کند که در کنار آن شرکت Sprint نیز عنوان ارایه دهنده بهترین خدمات مخابراتی به مشترکان را از آن خود کرد. مجموع رضایمندی کلی کاربران در این حوزه با رشد 0.1 درصدی نسبت به سال قبل، از 100 به 75.9 رسید.
از دیگر بخشهای قابل ملاحظه در فهرست امسال میزان رضایتمندی کاربران شرکت RIM به عنوان تولیدکننده سری گوشیهای هوشمند BlackBerry بود. این شرکت با 69 درصد عنوان آخر از لیست مربوطه را به خود اختصاص داد. لازم به ذکر است، این نخستین باری بود که اپل، LG، HTC و RIM برای سنجش میزان رضایتمندی مشتریان تحت بررسی قرار گرفتند.
در این بررسی مشخص شد که تولیدکننده گوشی هوشمند آیفون با 83 درصد بیشترین رضایتمندی را بین مصرفکنندگان دارد و توانسته است رکورد تازهای در این زمینه ثبت کند. میزان رضایتمندی اپل در بخش رایانههای شخصی 87 درصد بوده است. لازم به ذکر است که طی 8 سال گذشته اپل همواره رتبه نخست را برای ایجاد بیشترین میزان رضایتمندی بین کاربران به دست آورده است.