خانهاخبار
کدام برنامه‌های آیفون تحت تاثیر مستقیم iOS 18 قرار می‌گیرند؟

کدام برنامه‌های آیفون تحت تاثیر مستقیم iOS 18 قرار می‌گیرند؟

iOS 18 و دیگر سیستم عامل‌های اپل قرار است در روز ۲۱ خرداد ماه رونمایی شوند. در خصوص جدیدترین سیستم عامل آیفون‌های اپل به نظر می‌رسد که شاهد یک تحول بزرگ پس از سال‌ها تغییرات جزیی خواهیم بود. امروز سعی کرده‌ایم نشان دهیم اپلیکیشن‌های بومی اپل در آیفون، بر اساس گزارش‌ها قرار است چه تغییراتی داشته باشند.

۱۴۰۳/۲/۱۲

انتظار می‌رود اپل iOS 18 را در جریان رویداد WWDC خود در روز ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) معرفی کند و ویژگی‌های جدیدی برای بسیاری از برنامه‌ها از جمله ماشین حساب، اپل موزیک، اپل مپز، پیام‌ها، نوت‌ها، سافاری و غیره شایعه شده است.

iOS 18 کدام برنامه‌ها را متحول می‌کند؟

در زیر بر اساس گزارش‌های مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل و دیگر منابع معتبر، شایعات iOS 18 را بر اساس هر اپلیکیشن مرور می‌کنیم:

  • اپل مپز: حداقل دو ویژگی جدید برای نقشه‌های اپل در iOS 18 انتظار می رود، از جمله مسیرهای سفارشی و نقشه های توپوگرافی. مسیرهای سفارشی به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام پیمایش جاده‌های خاصی را برای سفر انتخاب کنند، در حالی که نقشه‌های توپوگرافی شامل جزییاتی مانند مسیرها، حد فاصل خطوط، ارتفاع و نقاط مورد علاقه برای پیاده‌روی است. البته پیش‌تر نقشه‌های توپوگرافی با watchOS 10 به اپل واچ اضافه شد.
  • اپل موزیک: با iOS 18 اپل موزیک طبق گزارش‌ها قادر به تولید خودکار پلی لیست‌ها خواهد بود.
  • ماشین‌حساب: برای iPadOS 18، iOS 18 و macOS 15 شایعه شده که دارای یک برنامه ماشین حساب اصلاح ‌شده با چندین ویژگی جدید خواهند بود، از جمله نوار کناری که محاسبات اخیر را فهرست می‌کند، رابط بهبود یافته برای تبدیل واحدها، ادغام با برنامه Notes و موارد دیگر. این بدان معناست که برنامه ماشین حساب سرانجام در آیپدها نیز در دسترس خواهد بود.
  • فری فرم: شایعه شده است ک iOS 18 یک گزینه جدید «Scenes» را به برنامه طراحی فری فرم اپل اضافه می‌کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که بخش‌های خاصی را روی بوم برای ناوبری آسان‌تر انتخاب کنند.
  • سلامت: ظاهرا اپل در حال برنامه‌ریزی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای برنامه Health خود است، اما هنوز جزییات خاصی مشخص نیست.
  • Keynote، Numbers و Pages: در کنار iOS 18، طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد مجموعه برنامه‌های بهره‌وری iWork خود را با ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد برای تولید خودکار اسلایدها در Keynotes، نوشتن سریع‌تر در Pages و موارد دیگر به‌روزرسانی کند.
  • Photos، Mail و فیتنس: طبق گزارش‌ها این برنامه‌ها با iOS 18 «بازبینی اساسی» خواهند شد، اما هنوز جزییات خاصی مشخص نیست.
  • پیام‌ها: انتظار می‌رود iOS 18 پشتیبانی از RCS (پیام‌رسانی آسان میان سیستم عامل‌های مختلف) را به برنامه پیام‌ها اضافه کند، که تجربه پیام‌رسانی بین آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی را با اجازه دادن به عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالاتر، پیام‌های صوتی، نشانگرهای تایپ، رسید خوانده شدن توسط گیرنده، پیام‌رسانی از طریق وای فای و موارد دیگر بهبود می‌بخشد. همچنین شایعه شده است که اپلیکیشن Messages از هوش مصنوعی مولد برای تکمیل خودکار جملات به طور موثرتری استفاده خواهد کرد.
  • یادداشت‌ها: انتظار می رود با iOS 18 برنامه Notes بتواند نمادهای ریاضی را نمایش دهد و به کاربران این امکان را دهد تا انواع بیشتری از معادلات و فرمول‌های جبری را در یادداشت‌ها بگنجانند. همچنین شایعه شده است که این برنامه یک ابزار ضبط صدای داخلی را به دست می‌آورد که نیاز به تغییر به برنامه Voice Memos را از بین می‌برد.
  • سافاری: iOS 18 احتمالا یک دستیار مرور را به سافاری اضافه می‌کند که می‌تواند صفحات وب و موارد دیگر را خلاصه کند. یک ویژگی جدید «Web Eraser» هم که به کاربران اجازه می‌دهد برخی از عناصر را از صفحات وب حذف کنند، شایعه شده است.
  • میانبرها: با iOS 18 طبق گزارش‌ها، کاربران می‌توانند کارهای پیچیده را به راحتی با برنامه Shortcuts خودکار کنند.

به جز موارد ذکر شده، همچنین شایعه شده است که فناوری هوش مصنوعی مولد به دستیار مجازی آیفون سیری و ابزار جستجوی داخلی اسپات لایت اجازه می‌دهد تا به سوالات پیچیده‌تر و جستجوهای پیشرفته‌تر پاسخ دهد؛ در نهایت چیزی که مشخص است این است پیشرفت‌های iOS 18 به این موارد ختم نمی‌شود و باید دید اپل در روز معرفی جدیدترین سیستم عامل آیفون‌های خود چه چیزهای دیگری برای طرفدارانش دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)