خانهمقاله‌ها
۵ انتظاری که از آیفون ۱۶ داریم: آیا آرزوهای ما به واقعیت تبدیل می‌شوند؟

۵ انتظاری که از آیفون ۱۶ داریم: آیا آرزوهای ما به واقعیت تبدیل می‌شوند؟

در این مقاله به بررسی ۵ ویژگی و قابلیت مهمی که انتظار می‌رود در گوشی آیفون ۱۶ شاهد آنها باشیم می‌پردازیم. 
 

۱۴۰۳/۲/۱۱
product-image

اپل آیفون 16

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پلاس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

انتظارات ما از گوشی آیفون ۱۶ 

1-heading.jpeg

آیفون ‍۱۶ بدون شک یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال خواهد بود و حتی سری قدرتمند گلکسی اس ۲۴ سامسونگ را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

این اتفاق تقریباً بدون در نظر گرفتن کیفیت واقعی این گوشی رخ می‌دهد، چرا که قدرت برند اپل و آیفون تا به این حد بالا است. اما آیا واقعاً تمامی شایعات و امیدواری‌ها در مورد این گوشی به واقعیت تبدیل می‌شوند؟

در این مقاله به بررسی پنج احتمال مهم در مورد آیفون ۱۶ می‌پردازیم که ممکن است تاثیر مهمی بر تجربه کاربری آیفون‌ها داشته باشند.

با بررسی این موارد، بهتر می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آیفون ۱۶ چه تغییراتی را با خود به همراه خواهد داشت و چگونه این تغییرات می‌توانند به تجربه کاربری ما افزوده شوند.

مهارت‌های گسترده هوش مصنوعی (AI)

2-heading.jpegمهارت‌های گسترده هوش مصنوعی (AI) در گوشی آیفون ۱۶

هوش مصنوعی (AI) در دنیای فناوری حرف اول را می‌زند و گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. نمونه‌هایی مانند گوگل پیکسل ۸ (Google Pixel 8) و گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S24) هم اکنون مجهز به قابلیت‌های متعدد هوش مصنوعی هستند.

این گوشی‌ها باعث شده‌اند اپل کمی عقب بیفتد، بنابراین دوست داریم امسال شاهد پیشرفت این شرکت باشیم. دلایلی برای این پیشرفت وجود دارد، چرا که طبق شایعات، سیری (Siri) قرار است ارتقای هوش مصنوعی داشته باشد و iOS 18 ممکن است شامل مجموعه‌ای از مهارت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و حتی شاید یک فروشگاه اپلیکیشن هوش مصنوعی باشد.

بنابراین، امیدواریم در زمان عرضه آیفون ۱۶ شاهد مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های مفید هوش مصنوعی باشیم.

دوربین با پردازش تصویر با تنظیمات رنگ و نور 

پردازش عکس با تنظیمات رنگ و نور

آیفون‌ها معمولاً در بین بهترین گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین قرار می‌گیرند و در حالی که احتمالاً سخت‌افزار عکاسی برتر اپل برای آیفون ۱۶ پرو و ​​۱۶ پرومکس اختصاص داده می‌شود، به احتمال زیاد حتی آیفون ۱۶ استاندارد نیز قادر به ثبت تصاویر باکیفیت خواهد بود.

با این حال، ما دوست داریم برخی تنظیمات در نحوه‌ی پردازش عکس‌ها را ببینیم، زیرا در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های دیگر مانند گوگل پیکسل ۸ پرو (Google Pixel 8 Pro)، خروجی عکس‌های آیفون معمولا کمی بدون رنگ، نور و بی‌روح است.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برخی از افراد این ظاهر و خروجی تصاویر را ترجیح می‌دهند. مسئله‌ای که برخی از ما دوستداران گوشی‌های آیفون که دوست داریم، راهی برای تنظیم بهتر پردازش تصاویر متناسب با سلیقه‌ی شخصی خودمان است. درست که در حال حاضر Photographic Styles وجود دارد، اما این‌ها به اندازه‌ی کافی پیشرفته نیستند، زیرا با استفاده از آن‌ها نمی‌توان به طور کامل تصاویر به سبک Pixel یا سامسونگ را بازسازی کرد.

متاسفانه، انتظار نداریم این تغییر گنجانده شود، زیرا هیچ چیز در این زمینه تاکنون به عنوان شایعه مطرح نشده است، اما همچنان به امیدواری ادامه می‌دهیم.

نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۶؟

نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۶

اپل احتمالا تنها برندی در جهان است که می‌تواند با وجود استفاده از نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز، همچنان قیمت بالایی را برای گوشی‌های خود در نظر بگیرد.

این همان کاری است که با گوشی آیفون ۱۵ انجام داد و شواهد حاکی از تکرار آن برای آیفون ۱۶ هم هست، هرچند که ما واقعاً امیدواریم چنین اتفاقی نیافتد.

در دنیای اندروید، شما می‌توانید گوشی‌هایی با نمایشگر ۹۰ هرتز یا حتی ۱۲۰ هرتز را با قیمت بسیار پایین‌تری تهیه کنید. بنابراین، به نظر می‌رسد هیچ بهانه‌ای برای اپل جهت عقب‌نشینی از این قابلیت وجود ندارد، مگر اینکه بخواهد به نحوی قیمت مدل‌های پرو گران‌قیمت‌تر خود را توجیه کند.

اگر قرار باشد آیفون ۱۶ یک گوشی واقعاً عالی و مناسب برای سال ۲۰۲۴ باشد، باید حتماً از نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز بهره ببرد و آن هم بدون افزایش قیمت.

باتری با ظرفیت بالا: آرزویی بزرگ برای آیفون ۱۶

باتری با ظرفیت بالا: آرزویی بزرگ برای آیفون 16

ظرفیت باتری آیفون ۱۵، تنها ۳۳۴۹ میلی‌آمپرساعت است. اگرچه این گوشی از نظر فیزیکی نسبتاً کوچک است، اما اندازه‌ای مشابه با گلکسی اس ۲۴ دارد که از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

بررسی بسیاری از گوشی‌های هم‌اندازه با آیفون ۱۵ نشان می‌دهد که عموماً ظرفیت باتری آن‌ها از آیفون ۱۵ بیشتر است؛ بنابراین به نظر می‌رسد اپل در مدل آیفون ۱۶ فضای کافی برای افزایش ظرفیت باتری داشته باشد.

آیفون 15 در حال حاضر امکان استفاده تمام‌روز را فراهم می‌کند؛ بنابراین می‌توان استدلال کرد که نیازی مبرم به باتری بزرگ‌تر نیست. با این حال، داشتن ظرفیت بیشتر قطعاً خالی از لطف نیست؛ به خصوص با در نظر گرفتن این موضوع که باتری‌ها با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند. در حالی که آیفون ۱۵ جدید امکان استفاده یک‌روزه را ارائه می‌دهد، ممکن است این دوام بعد از دو سال دیگر حفظ نشود.

حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا شاهد افزایش ظرفیت باتری خواهیم بود؟ شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۶ ممکن است باتری بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد، اما ظرفیت ۳۵۶۱ میلی‌آمپرساعتی که برای آن در نظر گرفته شده است، همچنان بسیار کمتر از باتری اکثر گوشی‌های هم‌رده خواهد بود.

جدیدترین چیپست اپل در آیفون ۱۶ 

جدیدترین چیپست اپل در آیفون ۱۶

قطعا آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵ از چیپستی جدیدتر و قدرتمندتر بهره خواهد برد، اما در دو سال گذشته اپل از رویه‌ای عجیب استفاده کرده و تراشه‌های سال قبل مدل‌های پرو را در گوشی‌های جدید غیر پرو به کار برده است.

بنابراین، اگر امسال هم این رویه ادامه پیدا کند، آیفون ۱۶ احتمالا مثل آیفون ۱۵ پرو از چیپست A17 Pro استفاده خواهد کرد، در حالی که آیفون ۱۶ پرو به تراشه‌ی جدید A18 Pro مجهز می‌شود.

البته توان پردازشی A17 Pro به هیچ وجه کم نیست، اما این رویه‌ای نبوده که اپل در گذشته داشته باشد و برای گوشی‌های گران‌قیمتی مثل آیفون ۱۵ (و به احتمال زیاد آیفون ۱۶) بسیار غیر معمول است که از به‌روزترین و قدرتمندترین چیپست‌های بازار بهره نبرند.

بنابراین انتظار داریم که اپل در آیفون ۱۶ از همان چیپستی استفاده کند که در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به کار خواهد رفت. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر، چرا که طبق شایعات، ممکن است تمامی این گوشی‌های جدید از نوعی چیپست A18 استفاده کنند، اما با این احتمال که مدل‌های پرو از نسخه‌ی حتی سریع‌تر A18 Pro بهره‌مند شوند.

سخن نهایی

اگر اپل به طور جدی قصد رقابت با رقبای قدرتمند خود در بازار گوشی‌های هوشمند را داشته باشد، باید در آیفون ۱۶ شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی، پردازش عکس، نرخ به‌روزرسانی نمایشگر، ظرفیت باتری و چیپست باشیم.

البته، اپل سابقه‌ی درخشانی در تولید گوشی‌های باکیفیت و محبوب دارد و حتی اگر در برخی از زمینه‌ها از رقبای خود عقب بماند، باز هم می‌تواند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

در نهایت، این کاربران هستند که با توجه به نیازها و سلیقه‌ی خود، در مورد خرید آیفون ۱۶ تصمیم خواهند گرفت.

سوالات متداول

تاریخ عرضه آیفون ۱۶ چه زمانی است؟

تاکنون تاریخ دقیق عرضه آیفون ۱۶ به طور رسمی اعلام نشده است. با این حال، انتظار می‌رود این گوشی در ماه سپتامبر یا اکتبر سال ۲۰۲۴ رونمایی شود.

قیمت آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون ۱۶ هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که قیمت آن مشابه آیفون ۱۵ باشد، که از ۷۹۹ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود.

product-image

اپل آیفون 16

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پرو مکس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

product-image

اپل آیفون 16 پلاس

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)