خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی OnePlus 6T

بررسی تخصصی OnePlus 6T

وان پلاس 6 تی از آن دست گوشی‌هایی است که با معرفی‌اش سر و صدای زیادی به پا شد و همه از آن یه عنوان یک اندرویدی پرسرعت و قابل اعتماد یاد می‌کنند. در این بررسی این گوشی زیبا را زیره ذره بین خودمان می‌بریم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

وان پلاس یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توان آن را به‌عنوان شرکتی مثال زد که از صفر به این جایگاه بلند رسیده است. این کمپانی چینی که از بدنه Oppo جدا شده است و اکنون برای خودش به غولی در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده. وان پلاس 6 تی آخرین دستاورد این کمپانی است که به تازگی معرفی و روانه بازار شده. این گوشی از همه نظر با نسل‌های قبلی خودش تفاوت دارد و حسی کاملا متفاوت را به شما القا می‌کند. وان پلاس 6 تی گوشی‌ای تمام‌عیار است که هم در بخش طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هم در بخش سخت‌افزار و سرعت شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این بررسی تخصصی وان پلاس 6 تی را زیر ذره‌بین می‌بریم و در مورد تمام جزئیات و مزایا و معایبش باهم صحبت می‌کنید و از همه مهم‌تر تجربه کاربری خودمان را در مورد این گوشی با شما در میان می‌گذاریم.

OnePlus 6T را می‌توانید از فروشگاه آی سی موبایل (icmobile.ir) خریداری کنید.

محتویات جعبه

یکی از بخش‌های جذاب گوشی‌های وان پلاس جعبه آن‌هاست. همیشه وان پلاس‌ها جعبه‌های زیبایی داشته‌اند و در این نسل هم شاهد استفاده از جعبه زیبا هستیم که محتویاتش، هر چند خیلی کامل نیست، کار شما را راه می‌اندازد. داخل جعبه زیبای این گوشی می‌توانید گوشی هوشمند وان پلاس 6 تی، یک آداپتور شارژ و یک کابل را پیدا کنید که قرمز رنگ است. این اقلام در جعبه تمام گوشی‌های هوشمند یافت می‌شوند اما وان پلاس تصمیم گرفته تا علاوه بر این‌ها یک قاب ژله‌ای دودی رنگ به همراه یک تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلی‌متری داخل جعبه قرار دهد تا کسانی که دوست دارند از هدفون‌های قدیمی خودشان استفاده کنند مشکلی برای این کار پیش رویشان نباشد زیرا در این نسل جک هدفون حذف شده.

متاسفانه خبری از هدفون در این جعبه نیست و این می‌تواند یکی از نقاط ضعف بسته‌بندی دستگاه به‌حساب بیاد.

image

طراحی

همانند بسیاری از گوشی‌های امروزی، وان پلاس 6 تی در بدنه خودش از شیشه و فلز کنار هم بهره می‌برد. فریم اطراف دستگاه فلزی طراحی شده و قاب پشتی با اینکه در اولین نگاه فلزی به نظر می‌رسد اما از شیشه ساخته شده و جنس بسیار خوبی هم دارد. این گوشی در دو رنگ مشکی مات و مشکی براق عرضه می‌شود که ما رنگ مشکی مات را در اختیار داشتیم و از این امر هم بسیار خوشحال بودیم. مات بودن سبب شده تا هیچ اثرانگشت و لکی روی این گوشی مشاهده نکنید. سر بودن، که از ویژگی‌های گوشی‌های شیشه‌ای به‌حساب می‌آید، در وان پلاس 6 تی هم به‌خوبی مشاهده می‌شود. قاب پشتی به‌شدت سر است و به همین سبب وان پلاس تصمیم گرفته تا قابی ژله‌ای را در جعبه دستگاه قرار دهد.

image

هر چند سعی شده تا با کمک فریم فلزی کمی از لیز بودن دستگاه کاسته شود اما خیلی در نقشش موفق عمل‌نکرده و توصیه می‌کنید خیلی مراقب باشید از دستانتان سر نخورد.

Oneplus 6T با رنگ مشکی مات ظاهر بسیاری زیبایی هم پیدا کرده است. از پشت که به گوشی نگاه کنید و آن را در نور بگیرید بازتاب مات نورها حس فلزی بودن را از دستگاه به شما منتقل می‌کند.

image

سنسور اثرانگشت در این گوشی حذف شده و به داخل صفحه‌نمایش منتقل شده است و در بخش سخت‌افزار مفصل در مورد آن صحبت می‌کنید. متاسفانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون از گوشی حذف شده است و برای اتصال هدفون یا باید از نسخه‌های بلوتوث استفاده کنید یا اینکه هدفون‌های با قابلیت پشتیبانی از تاپ سی تهیه کنید یا اینکه از تبدیلی که داخل جعبه قرار گرفته برای اتصال هدفون‌های کلاسیک خودتان بهره ببرید.

بر خلاف بسیاری از پرچم‌دارانی که در سال 2018 عرضه شده‌اند وان پلاس 6 تی از لایسنس ضد آب بودن پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین به‌هیچ‌وجه آن را با خودتان داخل استخر نبرید.

یکی از دلایل عمده استفاده کمپانی‌ها از قاب شیشه‌ای تجهیز گوشی‌هایشان به شارژر بی‌سیم است؛ اگرچه این گوشی هم به قاب شیشه‌ای مجهز است اما متاسفانه خبری از شارژر بی‌سیم نیست و نمی‌توانید از این تکنولوژی جدید بهره ببرید.

جلوی گوشی صفحه‌نمایشی قرار گرفته که از ترند روز دنیا یعنی ناچ پیروی کرده است. این ناچ در وان پلاس 6 تی قطره‌ای است و اندازه خیلی بزرگی ندارد. طراحی ناچ در این گوشی به نظر ما زیبا است اما احتمال دارد شما آن را دوست نداشته باشید؛ به‌هرحال ناچ، ناچ است و نمی‌توان منکر مشکلش در دید کاربر شد.

image

وان پلاس 6 تی اندازه خیلی بزرگی ندارد و اگرچه ضخامتش کم نیست اما وزن مناسبی دارد و از آن مهم‌تر اینکه بالانس وزنی به‌خوبی در آن رعایت شده و به همین سبب در دست گرفتن و کار کردن با آن هیچ مشکلی ندارید و با یکدست به‌راحتی امکان کار کردن دارد اما باز هم میگوییم باید مراقب سر خوردنش باشید.

image

جزئیات ظاهری دستگاه

طبق معمول از قاب جلو شروع می‌کنید. در این قاب صفحه‌نمایشی تقریبا بزرگ به‌اندازه 6.4 اینچ قرار گرفته که به لطف ناچ کوچک حدود 86 درصد از فضای قاب را به خودش اختصاص داده است. بالای صفحه‌نمایش ناچ قطره‌ای قرار دارد که دوربین سلفی و سنسورهای نور و مجاورت را در خودش جای داده است. به سبب کوچک بودن ناچ‌دیگر جایی برای خروجی صدای مخاطب وجود ندارد و به همین سبب خروجی صدا کمی بالاتر رفته و چسبیده به لبه بالایی دستگاه.

image

سمت راست گوشی دو کلید می‌بینیم. یکی کلید پاور است که وظیفه‌اش کاملا مشخص؛ کلید دیگر سه مرحله‌ای است و به‌صورت عمودی جا به جا می‌شود. زمانی که کلید در پایین‌ترین حالت خودش باشد حالت زنگ در گوشی فعال می‌شود.زمانی که وسط قرار بگیرد حالت ویبره فعال می‌شود و با قرار گرفتن در بالاترین حالت خودش گوشی سایلنت می‌شود.

image

در لبه پایینی دو ردیف سوراخ را می‌بینیم که یکی برای اسپیکر و دیگری برای میکروفون است. میان این دو ردیف سوراخ درگاه اتصالی با پشتیبانی از تایپ سی قرار گرفته.

image

سمت چپ دستگاه کلیدهای ولوم قرار دارند که طراحی‌شان جدا از هم است و به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها در حالت مکالمه دسترسی پیدا کنید.

image

به قاب پشتی دستگاه می‌رسیم؛ از بخش‌هایی که دوستش داریم. در این قاب لنزهای دوربین اصلی را می‌بینیم که به‌صورت زیر هم هستند و فلش دوتایی هم پایین آن‌ها قرار گرفته است. دو لنز در قابی مجزا از قاب پشتی هستند که فلش از آن‌ها جدا است. پایین دو لنز می‌توانید لوگوی وان پلاس را مشاهده کنید که با برش زیبایی که روی قاب پشتی زده شده به‌خوبی خودش را نشان می‌دهد. پایین قاب پشتی هم جمله "طراحی شده توسط وان پلاس" به چشم می‌خورد که باز هم با برشی که شیشه دستگاه خورده خودش را به‌خوبی نشان می‌دهد.

image

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش دستگاه اندازه 6.41 اینچی دارد که از نوع اپتیک امولد است و کیفیتش فول اچ‌دی. این صفحه‌نمایش نسبت ابعاد 19.5:9 دارد و تراکم پیکسلی‌ای که برایش در نظر گرفته شده 402 پیکسل در هر اینچ است. خوشبختانه از محافظ صفحه گوریلا گلس 6 برای این صفحه‌نمایش استفاده شده و از تکنولوژی DCI-P3 هم پشتیبانی می‌کند.

image

جنس صفحه‌نمایش در این گوشی Optic Amoled است. صفحه‌نمایش‌های اپتیک او ال ای دی نرخ تازه شدن سریع‌تری از صفحه‌های سوپر امولد دارند و به همین سبب کسانی که در گوشی‌های هوشمند به بازی کردن اهمیت بیشتری می‌دهند این صفحه‌نمایش‌ها برایشان جذاب‌تر است. در مقابل پویایی رنگ‌ها با سوپر امولدها فاصله دارد و در این گوشی نبود پشتیبانی از HDR  نشان از این دارد که تکنولوژی‌اش نسبت به دیگر صفحه‌های امولد ضعیف‌تر است.

image

با وجود این‌ها وان پلاس با ترفندهای نرم‌افزاری تمام سعی خودش را کرده تا کاربر بتواند از پتانسیل صفحه‌نمایش بیشترین بهره را ببرد. سری به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش می‌زنیم تا ببینیم وان پلاس چگونه می‌خواهد بهترین بازدهی را به شما هدیه کند.

 

Night Mode: با فعال کردن این تنظیم به طور خودکار گوشی با توجه به نور محیط میزان گرمای رنگ‌ها را برای شما تعیین می‌کند و به همین سبب نور سفید با توجه به میزان روشنایی محیط تنظیم می‌شود که تمام این‌ها کمک می‌کنند تا نور، چشمان کاربر را آزار ندهد و بنابراین خوابیدن هم راحت‌تر انجام شود. کم‌وزیاد کردن شدت این تنظیم با شاسی‌ای که پایین قرار گرفته انجام می‌شود.

image

Reading Mode: این تنظیم هم تقریبا عملکردی شبیه به نایت مود دارد با این تفاوت که نور صفحه‌نمایش را برای مطالعه مناسب می‌کند. در این تنظیم می‌توانید برنامه دلخواه خودتان را به این تنظیم اضافه کنید که با باز کردن برنامه مورد نظرتان این تنظیم فعال و با خارج شدن از برنامه تنظیم غیرفعال شود.

image

Screen Calibration: در دل این تنظیم 5 تنظیم دیگر نهفته است. اولین گزینه حالت پیش‌فرض است که با انتخاب آن رنگ‌ها خیلی اشباع نشان داده می‌شوند. دومین گزینه sRGB است که اشباعیت رنگ‌ها را می‌گیرد. سومین گزینه DCI-P3 است که با فعال کردنش طیف رنگی گسترده فعال می‌شود و همه چیز خیلی طبیعی‌تر به نمایش در می‌آید. در حالت چهارم که Adaptive Mode است رنگ‌ها کمی سردتر می‌شوند اما هنوز طبیعی بودن جزو جدایی‌ناپذیر رنگ‌ها به‌حساب می‌آید. درنهایت Custom color این امکان را می‌دهد تا به دلخواه خودتان میزان گرما و سرمای رنگ‌ها را تعیین کنید.

image

Notch Display: در این تنظیم می‌توانید ناچ را مخفی یا نمایان کنید. اگر حضور ناچ شما را آزار می‌دهد در این قسمت می‌توانید با ریختن رنگ سیاه یا به عبارت دیگر خاموش کردن پیکسل‌های اطراف ناچ آن را مخفی کنید.

image

Ambient Display: این تنظیم به شما امکان می‌دهد تا بدون روشن کردن صفحه‌نمایش برخی از اطلاعات از جمله ساعت یا نوتفیکیشن ها را مشاهده کنید. برای فعال شدن این ویژگی دو روش وجود دارد؛ اول اینکه روی صفحه‌نمایش خاموش ضربه بزنید و دوم اینکه گوشی را از روی سطح بردارید. علاوه بر این دریافت یک نوتیفیکیشن جدید هم می‌تواند این ویژگی را فعال کند. درنهایت امکان نمایش یک امضا روی این صفحه به انتخاب خودتان وجود دارد.

Theme: بر خلاف گوشی‌های دیگر تنها 3 تم رنگی برای وان پلاس 6 تی در نظر گرفته شده است. رنگی، سبک و تاریک. با فعال کردن هر کدام از این تم‌ها ظاهر کلی گوشی به آن تم تغییر رنگ می‌دهد.

image

Accent color: این بخش به شما امکان می‌دهد تا رنگ نوشته‌هایی مانند تیترها یا تایید و کنسل کردن یا رنگ سوییچ‌های تنظیمات را به رنگ دلخواه خودتان تغییر دهید.

Statues bar: در این بخش می‌توانید دستکاری های دلخواه خودتان را روی بخش نوار ابزار اعمال کنید. به طور مثال می‌توانید نمایش درصد را باتری را تعیین کنید، سرعت شبکه را در نوار ابزار نشان دهید یا اینکه نوع نمایش ساعت را تغییر دهید.

image

سخت‌افزار

وان پلاس از پردازنده ساخت کوآلکام استفاده کرده است. این پردازنده دقیقا همان است که در نسل قبلی استفاده شده بود. اسنپدراگون 845 چیپست 10 نانومتری دارد که پردازنده‌اش 8 هسته‌ای است و 4 هسته فرکانس 2.8 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند. از نظر حافظه داخلی با دستگاهی روبرو هستید که در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود علاوه بر اینکه حافظه رم هم دو نسخه 6 یا 8 گیگابایتی دارد.

نکته مهم در سخت‌افزار وان پلاس 6 تی بهره‌مندی آن از حافظه فلش UFS 2.1 است که سبب می‌شود سرعت حافظه داخلی دستگاه به‌مراتب بالاتر از دیگر گوشی‌های هوشمند بازار باشد.

image

ما تست‌های بنچ مارک را برای این گوشی انجام دادیم که در ادامه می‌توانید نتایج را مشاهده کنید و آن‌ها را با نتایج دیگر گوشی‌های هوشمند مقایسه کنید اما چیزی که اهمیت دارد عملکرد دستگاه در دنیای واقعی و زیر دستان کاربر است؛ در مجموع سخت‌افزار خوب این گوشی سبب شده تا وان پلاس 6 تی به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار تبدیل شود. این گوشی بدون هیچ درنگی تمام فرمان‌ها شما را اجرا می‌کند و علاوه بر این در اجرای این فرمان‌ها بسیار روان عمل می‌کند. ما در مدت زمانی که از گوشی استفاده می‌کردیم چه در باز کردن برنامه و چه در بستن آن‌ها هیچ کندی و لگی ندیدیم و به روان‌ترین حالت ممکن برنامه‌ها باز و بسته می‌شدند.

جدول بنچ‌مارک

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

OnePlus 6T

296430

3295

2396

8992

Huawei Mate 20 Pro

272559

1691

3323

9621

Huawei Mate 20

268119

2739

3318

9584

Pocophone F1

264276

3282

2435

8756

+Galaxy S9

248993

2646

3693

9042

Galaxy Note9

233467

1541

3667

9013

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

MediaPad M5 Pro

179363

1036

1906

6385

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

117035

600

1332

4797

Xiaomi Redmi Note 5 AI

114215

597.6

1318

4840

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Xiaomi Mi A2 lite

79091

364.3

859

4174

+Galaxy A6

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

Huawei Y5 Prime 2018

42010

210.3

634

1342

(Xiaomi Mi 6X (A2

-

855.9

1604

3804

تست بازی

ما بازی‌های مختلفی را روی این گوشی آزمایش کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به آسفالت 9 و PUBG اشاره کرد. هنگام باز کردن این بازی‌ها گوشی بهبودهایی در عملکرد پردازنده، پردازنده گرافیکی و حافظه رم اعمال می‌کند تا برای آن بازی مخصوص بهترین نتیجه به دست بیاید. سپس چند گزینه پیش روی شما قرار می‌دهد که عبارت‌اند از جواب دادن به تماس‌ها، که می‌توانید به دلخواه خودتان آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنید؛ نوع نمایش نوتیفیکیشن ها، که با لاک کردنشان سبب می‌شود هنگام بازی هیچ نوتیفیکیشنی مزاحم شما نشود؛ و تنظیماتی از این دست شما را در تجربه یک بازی بهتر یاری می‌کند.

image

حافظه داخلی و حافظه رم

همان‌طور که گفتیم نسخه‌های متفاوتی از این گوشی در بازار وجود دارد که ما نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت رم را در اختیار داشتیم.

با بسته بودن تمام برنامه‌ها روی گوشی از 8 گیگابایت حافظه رم 3 گیگابایت آن آزاد است و با باز کردن 15 برنامه میزان حافظه رم آزاد به 1.8 گیگابایت تقلیل می‌یابد.

حافظه داخلی گوشی دست ما 128 گیگابایت بود که از این میزان حدود 108.2 گیگابایت در ابتدای کار آزاد و در اختیار کاربر قرار دارد و مابقی در اختیار فایل‌های سیستمی است.

جدول حافظه داخلی و حافظه رم

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei Mate 20 Pro

128

108

6

2.15

1.5

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy Note9

128

111.22

6

3.16

2.16

OnePlus 6T

128

108.2

8

3

1.8

Huawei Mate 20

128

108.0

6

2.16

1.83

Galaxy S9+

64

52.55

6

2.94

1.73

Pocophone F1

64

52.4

6

2.5

2.1

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

MediaPad M5 Pro

64

51.33

4

1.98

1.14

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Xiaomi Mi 6X

64

50.31

4

1.8

1.6

Xiaomi Redmi Note 5 AI

64

50.31

6

3.28

2.5

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

32

21.8

3

1.2

700 مگابایت

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

Galaxy A6+

32

23.71

3

1

850 مگابایت

Xiaomi Mi A2 lite

32

21.46

3

1.3

800 مگابایت

Huawei Y5 Prime 2018

16

10.86

2

924 مگابایت

700 مگابایت

امنیت

از گوشی‌ای مانند وان پلاس 6 تی که از نظر سرعت جزو بهترین گوشی‌های بازار است و سخت‌افزار قدرتمندی دارد انتظار بالایی در این بخش داریم و این انتظار خیلی هم بی مورد نیست.

سنسور اثرانگشت اولین بخش امنیتی Oneplus 6T به‌حساب می‌آید که روی بدنه دستگاه هیچ اثری از سخت‌افزار آن مشاهده نمی‌کنید. وان پلاس، همانند بسیاری از کمپانی‌های دیگر مانند هوآوی، سنسور اثرانگشت را داخل صفحه‌نمایش به کار برده است. این سنسور در بخش پایینی و میانی صفحه‌نمایش قرار گرفته است. برای فعال کردن این سنسور باید صفحه‌نمایش فعال باشد یعنی با صفحه‌نمایش خاموش نمی‌توانید از این سنسور استفاده کنید. برای اینکه سنسور شروع به تشخیص اثرانگشت کند نیازی نیست که انگشت خودتان را روی صفحه فعال فشار دهید و تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که انگشت خودتان را روی شیشه صفحه قرار دهید تا پروسه شناسایی شروع شود.

image

سنسور اثرانگشت در این گوشی عملکرد تقریبا قابل قبولی دارد. برخی مواقع باید دو سه بار تلاش کنید تا سنسور، اثرانگشت را شناسایی کند اما در اغلب موارد هیچ مشکلی با آن ندارید. در مجموع ما عملکرد سنسور اثرانگشت داخل صفحه‌نمایش در میت 20 پرو را بیشتر دوست داشتیم.

image

تشخیص چهره

دومین ویژگی امنیتی دوست داشتنی در این گوشی تشخیص چهره است. 6 تی برای اینکه چهره کاربر را تشخیص دهد از دوربین سلفی استفاده می‌کند و خبری از تابش دهنده اینفرارد نیست.

با وجود اینکه تشخیص چهره در این گوشی توسط دوربین سلفی انجام می‌شود اما عملکرد گوشی بسیار خوب است و شما را راضی نگه می‌دارد. این سنسور به‌اندازه‌ای خوب عمل می‌کند که هم به‌صورت افقی و هم به‌صورت کاملا برعکس شناسایی چهره انجام می‌شود. نکته بسیار مهم در مورد این سنسور این است که در بخش تنظیمات گوشی بخشی وجود دارد که با فعال کردنش در تاریکی، که احتمالا دوربین نمی‌تواند چهره شما را تشخیص دهد، صفحه‌نمایش نوری به‌صورت کاربر می‌تاباند تا دوربین به‌راحتی بتواند پروسه تشخیص چهره را در تاریکی هم پیش ببرد.

image

پشتیبانی از حافظه خارجی (فلش)

بدون دردسر می‌توانید حافظه‌های فلش خودتان را به این گوشی متصل کنید و از قابلیت OTG بهره ببرید. پشتیبانی از تمام فرمت‌های رایج به‌خوبی انجام می‌شود.

جدول OTG

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy Note 9

دارد

ندارد

دارد

16  ثانیه

2 دقیقه و 36 ثانیه

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20

دارد

دارد

دارد

30 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20 Pro

دارد

دارد

دارد

38 ثانیه

2 دقیقه و 30 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

OnePlus 6T

دارد

دارد

دارد

58 ثانیه

3 دقیقه و 11 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Pocophone F1

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 25 ثانیه

MediaPad M5 Pro

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 35 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Xiaomi Mi 6X

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 21 ثانیه

2 دقیقه و 50 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه 23 ثانیه

2 دقیقه 20 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Huawei Y5 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 33 ثانیه

3 دقیقه و 2 ثانیه

Xiaomi Mi A2 lite

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 35 ثانیه

2 دقیقه و 48 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 45 ثانیه

2 دقیقه و 13 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

درگاه سیم‌کارت

در این گوشی درگاه سیم‌کارت‌ها خیلی پیچیده نیستند و درگاهی کاملا فلزی در نظر گرفته شده که از دو سیم‌کارت همزمان با اندازه نانو پشتیبانی می‌کند. این درگاه خیلی راحت از جایش بیرون می‌آید و خیلی راحت هم سرجایش قرار می‌گیرد. همان‌طور که تا اینجا متوجه شده‌اید خبری از درگاه کارت حافظه خارجی نیست و به همین سبب نمی‌توانید میزان حافظه داخلی را با کمک حافظه خارجی افزایش دهید.

image

اسپیکر

وان پلاس 6 تی تنها یک اسپیکر دارد که آن‌هم در پایین گوشی قرار گرفته است. بر خلاف انتظاری که دارید این اسپیکر در پایین گوشی سمت راست نیست و سمت چپ است که بر خلاف آن چیزی است که در گوشی‌های هوشمند دیگر می‌بینیم. کیفیت صدای این اسپیکر خیلی راضی کننده نیست و شاید بلندی قابل قبولی داشته باشد اما یه هیچ عنوان کیفیتیش به‌خصوص درنهایت بلندی شما را راضی نگه نمی‌دارد.

نرم‌افزار

اندروید سیستم‌عامل این دستگاه است و وان پلاس از نسخه 9 این سیستم‌عامل محبوب برای گوشی خودش استفاده کرده است؛ البته چیزی که در این بین اهمیت دارد نسخه اندروید این گوشی نیست و بلکه رابط کاربری‌ای است که روی این سیستم‌عامل قرار گرفته. وان پلاس از رابط کاربری مخصوص خودش با نام اکسیژن او اس و نسخه 9 این رابط کاربری روی سیستم‌عامل دستگاه استفاده کرده است که خیلی بی‌شباهت به اندروید خالص نیست اما امکانات جذاب‌تری از آن ارائه می‌دهد که در هیچ گوشی دیگری مانندش را نمی‌بینید. یکی از برتری‌های این رابط کاربری در به روز شدن زود به زودش است؛ وان پلاس در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند و بسیار سریع‌تر از کمپانی‌های دیگر با عرضه آخرین نسخه از اندروید گوشی‌های خودش را به روز می‌کند.

image

بیایید باهم نگاهی به بخش‌های مختلف نرم‌افزاری گوشی بیندازیم و از نزدیک با آن‌ها آشنا شویم.

اولین بخشی که مشاهده می‌کنید صفحه قفل دستگاه است. در این صفحه دو میانبر به دوربین و دستیار صوتی گوگل قرار دارد. دسترسی به نوتیفیکیشن سنتر از این بخش امکان‌پذیر است.

صفحه اصلی مانند تمام اندرویدی هایی که تا کنون دیده‌اید برای قرار گرفتن آیکون‌های دلخواه یا ویجت ها طراحی شده است. در اینجا با پایین کشیدن انگشت می‌توانید نوار نوتیفییکشن بار را پایین بیاورید و با بالا کشیدن صفحه برنامه‌ها باز می‌شود. اگر دوبار روی صفحه بزنید گوشی قفل می‌شود و اگر انگشت خودتان را روی آن نگه دارید سه تنظیم پایین صفحه به نمایش در می‌آیند که عبارت‌اند از عکس پس زمینه، ویجت ها و تنظیمات خانه.

با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه زمانی که در اولین صفحه قرار دارید بخشی به نام shelf ظاهر می‌شود که در آن به میانبرهای بسیار سودمندی دسترسی پیدا می‌کنید که عبارت‌اند از: نوشتن یادداشت، Toolbox که برخی شورتکات ها را نمایش می‌دهد، برنامه‌های اخیر، تماس اخیر، داشبورد که میزان باتری و حافظه در دسترس را نشان می‌دهد.

در بخش تنظیمات صفحه خانه می‌توانید به تنظیمات جالبی مانند نوع نمایش برنامه‌ها در صفحه برنامه‌ها، بسته‌های آیکون‌ها، نوع چیدمان آیکون‌ها و موارد دیگری دسترسی داشته باشید که قابلیت شخصی‌سازی دستگاه شما را به‌مراتب بالا می‌برد.

در بخش تنظیمات گزینه‌های بسیاری قرار دارد که به طور حتم توضیح تمام آن‌ها از حوصله این بررسی خارج است اما سعی می‌کنیم تمام موارد مهم را در این بخش به شما بگوییم.

Buttons & Gestures

در این تنظیم بخش‌های مختلفی گنجانده شده است:

Navigation & Gestures: در بخش ناوبری می‌توانید نوع تعامل خودتان را با گوشی تعیین کنید. سه حالت برای این قسمت در نظر گرفته شده؛ حالت اول به شما امکان می‌دهد از کلیدهای ناوبری استفاده کنید؛ حالت دوم به شما امکان می‌دهد از دو کلید ناوبری خانه و بازگشت به عقب بهره ببرید و در حالت سوم گوشی امکان این را فراهم می‌کند تا از ویژگی‌های لمس استفاده کنید که کلیدهای ناوبری را حذف می‌کند.

image

Quick Gesture: این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تعامل خودتان را با گوشی بیشتر کنید. به طور مثال می‌توانید از گوشی بخواهید تا زمانی که آن را برمی‌گردانید صدای زنگش قطع شود؛ یا اینکه با کمک حرکت 3 انگشت روی صفحه‌نمایش اسکرین شات گرفته شود؛ با دو بار ضربه زدن روی گوشی صفحه‌اش روشن شود؛ یا اینکه با نوشتن حرفی خاص فرمانی خاص که از قبل تعریف کرده‌اید اجرا شود.

image

Quick turn on camera: این تنظیم امکانی را فراهم می‌کند تا با دوبار فشردن کلید پاور برنامه دوربین فعال و آماده‌به‌کار شود.

image

Utilities

در این بخش هم تنظیمات کاربردی‌ای به چشم می‌خورد که می‌توانید با کمک آن‌ها از پتانسیل سخت‌افزاری گوشی بهره بیشتری ببرید.

Gaming Mode: در این بخش دسترسی‌هایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند در طول زمان بازی کردن بیشترین تمرکز را روی بازی داشته باشد. از موارد مهم در این بخش می‌توان به این‌ها اشاره کرد؛ پاسخ دادن به تماس دریافتی با اسپیکر به سبب اینکه هم ادامه بازی را انجام دهید و هم به تماس دریافتی پاسخ بدهید. نوع نمایش نوتیفیکیشن ها که می‌تواند به‌صورت کارتی یا متنی باشد یا اینکه اصلا نمایش داده نشوند. غیر فعال کردن روشنایی خودکار در مدت زمانی که در بازی هستید و درنهایت محدود کردن برنامه‌های دیگر در استفاده از دیتاهای اینترنتی در مدتی که بازی می‌کنید تا اینکه تمام دیتای اینترنت در اختیار بازی در حال اجرا قرار بگیرد.

image

Parallel Apps: این تنظیم به کاربر دسترسی استفاده از دو برنامه را می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید تمام برنامه‌های شبکه اجتماعی خودتان را در دو برنامه داشته باشید.

image

App Lock: این بخش به شما امکان می‌دهد روی برنامه‌های دلخواهتان رمز بگذارید که این رمز در حقیقت همان است که برای قفل گوشی استفاده می‌کنید. می‌توانید برنامه‌های دلخواه را به این بخش اضافه کنید و از گوشی بخواهید تا نوتیفیکیشن های آن را هم نشان ندهد.

image

Scheduled Power on/off: با کمک این تنظیم می‌توانید در بازه‌های زمانی دلخواه گوشی خودتان را خاموش و روشن کنید بدون اینکه به گوشی دست بزنید.

image

Pocket Mode: با فعال کردن این تنظیم اگر گوشی در جیب شما باشد با پوشیده شدن سنسور نور، دستگاه درک می‌کند که در محیطی دور از دسترس شما است و تمام ویژگی‌های لمسی و اثرانگشت غیر فعال می‌شوند تا زمانی که گوشی روبرویتان نیست قفل دستگاه باز نشود.

image

Oneplus Switch

این تنظیم زمانی به کارتان می‌آید که از گوشی‌های دیگر به وان پلاس 6 تی سوییچ کرده باشید. در این حالت می‌توانید تمام دیتاهای خودتان اعم از عکس‌ها، مخاطبان و .... را از گوشی قدیمی خودتان به این گوشی جدید وارد کنید.

Smart boost: در این بخش گوشی در عملکرد روزانه شما با مدیریت رم سعی می‌کند بیشترین استفاده از پتانسیل دستگاه انجام شود و در باز و بسته شدن برنامه‌ها و بازی‌های هیچ اخلالی ایجاد نشود.

image

دوربین

همانند بسیاری از پرچم‌داران امروزی در قاب پشتی دستگاه دو لنز قرار دارد. یکی از لنزها، که لنز اصلی به‌حساب می‌آید، سنسور 16 مگاپیکسلی دارد. سنسور این لنز ساخت سونی است با مدل IMX519. این لنز به امکاناتی از جمله PDAF برای فوکوس سریع و تکنولوژی OIS مجهز شده است. لنز دیگر سنسور 20 مگاپیکسلی دارد که مدل سنسورش هم IMX376K و ساخت سونی است.

image

رابط کاربری دوربین بسیار کاربرپسند است و کار کردن با آن آسان. پایین منو دوربین 4 تب وجود دارد که با حرکت انگشت روی صفحه‌نمایش به چپ یا راست می‌توانید بین آن‌ها جا به جا شوید. این تب‌ها حالت‌های مختلف استفاده از دوربین را برای کاربر فراهم می‌کنند. با بالا کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش مودهای عکاسی ظاهر می‌شوند که گزینه تنظیمات هم در این بخش قرار دارد.

image

در بخش تنظیمات می‌توانید صدای شاتر دوربین را قطع کنید؛ حالت دستی یا خودکار HDR را انتخاب کنید؛ حالت خودکار یا انتخاب دستی حالت شب را فعال کنید؛ واترمارک زدن روی عکس را فعال یا غیر فعال کنید؛ از گوشی بخواهید زمانی که عکس پرتره می‌گیرد عکس اصلی را برای ادیت در آینده ذخیره کند و تعدادی تنظیم دیگر که به‌اندازه این تنظیم‌هایی که گفتیم کاربردی نیستند.

بالای منوی دوربین سه گزینه دیده می‌شود. تایمر، اندازه فریم و فلش. با کمک عددی که روی ویوفایندر قرار دارد می‌توانید زوم 2 برابر بدون افت کیفیت را انجام دهید و درنهایت با کمک کلیدی که سمت چپ و پایین ویوفاندر قرار دارد می‌توانید بین دوربین‌ها جا به جا شوید.

کیفیت عکس‌ها

نور روز

با سخت‌افزار خوبی که برای دوربین در نظر گرفته شده در نور روز به‌راحتی می‌توانید با این گوشی عکس‌های جذابی بگیرید. نویز بسیار کم و رنج دینامیکی خوب از ویژگی‌های اصلی عکس‌های گرفته شده با وان پلاس 6 تی هستند. در ثبت رنگ‌ها خیلی خوب عمل نمی‌شود و رنگ‌ها خیلی جذاب نیست و با واقعیت هم کمی فاصله دارند. شارپ بودن یکی دیگر از ویژگی‌های خوب عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی به‌حساب می‌آید. با زوم کردن روی تصاویر می‌توانید به‌خوبی دورترین جزئیات را مشاهده کنید.

image

image
 
image

image
 
image

image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

نمونه عکس‌ در حالت عادی و زوم 2 برابر

image
 
image

 

نور شب

عملکرد دوربین در نور شب هم به‌خوبی نور روز است. با وجود اینکه کمی نویز در تصاویر گرفته شده در نور شب دیده می‌شود اما عکس‌ها بسیار شارپ هستند. رنگ‌ها در نور شب بهتر از نور روز ثبت می‌شوند. حالت نایت مود یا همان نور شب هم برای دوربین در نظر گرفته شده است که سعی می‌کند با کمک ترفندهای نرم‌افزاری عملکرد دوربین را در نور شب بهبود بدهد. اگر به تصاویر گرفته شده با دوربین در نور شب در حالت عادی و حالت نایت مود دقت و آن‌ها را باهم مقایسه کنید پی می‌بریم که 6 تی به‌خوبی توانسته نوردهی را بهتر کند و تصویری روشن‌تر در حالت نایت مود ارائه دهد که برای سوژه‌های تاریک بسیار کاربردی می‌شود.

image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

نمونه عکس‌ها در شب (حالت عادی - حالت نایت مود)

image
 
image

سلفی

نور روز

دوربین سلفی گوشی در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد. عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شوند رنگ‌های بسیار خوب و نزدیک به واقعیت دارند. ثبت جزئیات بسیار خوب صورت می‌گیرد و روشنایی عکس‌ها کاملا قابل قبول است. دوربین سلفی توانایی گرفتن عکس‌های پرتره هم دارد. وان پلاس 6 تی در گرفتن عکس‌های پرتره سلفی توانمند است و جداسازی سوژه از پس زمینه با هوشمندی کامل انجام می‌شود.

image
 
image

 

نور شب

در نور شب دوربین سلفی به‌خوبی نور روز عمل نمی‌کند و سرعت شاتر کمتر است که درنهایت منجر به گرفتن عکس‌های تار با کوچک‌ترین لرزش می‌شود. البته ثبت رنگ‌ها در حد قابل قبول است و اگر از فلش، که در اصل نور صفحه‌نمایش است، استفاده کنید تاری از بین می‌رود و سرعت شاتر بیشتر می‌شود. اگر حالت فلش را فعال کنید جزئیات عکس‌ها بسیار خوب می‌شود و در عین حال ثبت رنگ‌ها بهتر انجام می‌گیرد.

image
 
image

باتری

OnePlus 6T به باتری‌ای با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که برای گوشی‌ای با این اندازه صفحه‌نمایش خیلی بد نیست. عملکرد باتری قابل قبول است و می‌توانید به‌خوبی روی آن حساب باز کنید تا 1 روز کامل را در استفاده‌ای کاملا سنگین پاسخگوی شما باشد؛ اگر کاربر خیلی حرفه‌ای نباشید تا 2 روز هم به شارژ دستگاه نیازی پیدا نمی‌کنید.

image

همان‌قدر که در زمینه شارژدهی باتری عملکرد قابل قبولی دارد در زمینه شارژ شدن هم جزو گوشی‌های بسیار خوب بازار است. با وجود اینکه کمپانی مادر وان پلاس برای آخرین گوشی‌های خودش از شارژر 50 واتی بهره برده اما برای 6 تی همان شارژر 20 واتی استفاده شده است. با وجود این هنوز هم عملکرد این شارژر بسیار خوب است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا زمان زیادی را معطل شارژ گوشی نشود. برای رسیدن به شارژ 50 درصد در این دستگاه به 30 دقیقه و برای رسیدن به 100 درصد به 70 دقیقه نیاز دارید.

در بخش تنظیمات باتری گوشی بخشی وجود دارد به نام Adaptive Battery؛ با فعال کردن این بخش دستگاه از رفتار کاربر با برنامه‌ها یاد می‌گیرد که کدام برنامه‌ها استفاده کمتری دارند و فعالیت آن‌ها را در پس زمینه محدود می‌کند. این امر امکان دارد سبب جلوگیری از دریافت نوتیفیکیشن توسط آن برنامه شود.

جدول باتری

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

MediaPad M5 Pro

7000

27 درصد

12 درصد

7 ساعت

58 دقیقه

120 دقیقه

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

Huawei Mate 20 Pro

4200

24 درصد

8.5 درصد

12.5 ساعت

15 دقیقه

60 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

4000

36 درصد

12 درصد

5 ساعت

52 دقیقه

105 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Gaalxy Note9

4000

30 درصد

10 درصد

9 ساعت

44 دقیقه

111 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

4000

24 درصد

12 درصد

20 ساعت

50 دقیقه

131 دقیقه

Xiaomi Mi A2 lite

4000

36 درصد

12 درصد

6 ساعت و 30 دقیقه

-

150 دقیقه

Pocophone F1

4000

24 درصد

10 درصد

7 ساعت

35 دقیقه

120 دقیقه

Huawei Mate 20

4000

17 درصد

-

11 ساعت

28 دقیقه

68 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

OnePlus 6T

3700

22.5

10 درصد

8 ساعت

30 دقیقه

70 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

-

-

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy A6+

3500

24 درصد

-

16 ساعت

-

-

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Huawei Y5 Prime 2018

3020

34 درصد

18 درصد

6 ساعت

75 دقیقه

150 دقیقه

Xiaomi Mi 6X

3010

48 درصد

16 درصد

6 ساعت

-

-

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

-

-

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

بخریم؟

وان پلاس از همان روز اولی که گوشی‌های هوشمند خودش را عرضه کرد جزو برندهای محبوب شد. این کمپانی با جدا شدن از اوپو به‌خوبی توانست خودش را در این بازار سخت رقابت بالا بکشد. وان پلاس 6 تی آخرین دستاورد وان پلاس است و به آخرین دستاوردهای تکنولوژی روی یک گوشی موبایل مجهز شده.

همان ابتدا که 6 تی به دستمان رسید با هیجان زیادی به سراغش رفتیم و اکنون که مدتی است با آن کار می‌کنید هنوز این هیجان را داریم زیرا با گوشی‌ای روبرو هستیم که از نظر سرعت یکی از بهترین‌ها است و کمتر گوشی اندرویدی را می‌توان پیدا کرد که در حال حاضر بتواند رفتاری مانند وان پلاس 6 تی داشته باشد.

نکته مهم در مورد گوشی وان پلاس 6 تی فقط سرعت بالایش یا طراحی خاص و دوست‌داشتنی‌اش نیست. این گوشی قیمتی بسیار مناسب‌تر از دیگر پرچم‌داران بازار دارد که این یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های وان پلاس بوده و هست. قیمت جهانی این گوشی حدود 500 دلار است که در ایران هم قیمت مناسب‌تری از دیگر گوشی‌های رده‌بالا دارد.

وان پلاس 6 تی به طور حتم یکی از انتخاب‌های ما برای خرید یک پرچم‌دار همه‌فن‌حریف و همه‌چیزتمام است. اگر کسی بخواهد گوشی اندرویدی باقابلیت‌های بالا و سرعت حیرت‌آور بخرد که طراحی شیک و خاصی هم دارد و از همه مهم‌تر قیمت مناسبی هم نسبت به دیگر رقبا داشته باشد OnePlus 6T به طور حتم یکی از پیشنهادهای ما است.

عکس: مرتضی احمدیه

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۱۲/۸
چرا گوشی ای که دویست دلار از سامسونگ اس9 ارزونتره رو باید تو ایران هم قیمت تهیه کنیم!!؟

علی

۱۳۹۷/۱۱/۱۵
سلام بررسی پوکوفون رو خیلی وقت پیش گذاشته بودند. یه سرچی بزن

صدرا

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
مرسی از تحلیل و بررسی این گوشی خوب :)
من 1ساله که وان پلاس 6 رو دارم. واقعا راضی ام و هیچ اذیتی نداشته و همیشه از کار باهاش لذت بردم.. بخصوص پشتیبانی و آپدیت های به روز و به موقع.
شاید تنها موردی که بشه ازش ایراد گرفت کیفیت دوربینه اونم نه زیاد..یذره کم کاری میکنه وانپلاس که نمیدونم چرا! سرعت شارژ عالی. فرق ساده ی dash charge با quick charge رو که بتونم بگم اینه که با dash اگر از گوشی استفاده سنگین هم بکنید هیچ اثری رو سرعت شارژ نداره در صورتی که تو quick کاملا برعکس و البته هیچ وقتم داغ نمیکنه تو شارژ

Aryan

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
درود
موافقم مهدی جان این مشکل خیلی وقته روی سایته, بهتره زحمتش بکشن چون دیگه واقعا صبرم لبریز شده بعد این همه مدت.

Mehdi

۱۳۹۷/۱۱/۴
سلام. جالب نیست واسه یه سایت تخصصی موبایل رو مرورگر گوشی وفق پیدا نکنه کل جداول، مرورگر باید ببریم به حالت دسکتاپ تا بشه کامل دیدش