خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Mate 20

بررسی تخصصی Huawei Mate 20

میت 20 یکی از اعضای خانواده جدید میت است که بررسی تخصصی آن را در این مقاله می‌خوانید و از نزدیک با بخش‌های مختلف آن آشنا می‌شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۹/۲۸

خانواده میت 20 از آن خانواده‌هایی است که داشتن هرکدام از اعضایش جذابیت خاص خودش را دارد. در مورد میت 20 پرو به‌طور کامل صحبت کردیم و امروز می‌خواهیم یکی دیگر از اعضای این خانواده را به چالش بکشیم که به‌نوعی ضعیف‌ترین و البته ارزان‌ترین عضو به حساب می‌آید. Mate 20 نه‌تنها از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری با Mate 20 Pro تفاوت دارد بلکه از نظر ظاهر هم می‌توانید این دو گوشی را به‌راحتی از هم تشخیص دهید و تخصص خاصی نیاز ندارد.

از تفاوت‌های اصلی این گوشی با برادر بزرگ‌تر خودش یعنی میت 20 پرو می‌توان به‌اندازه و کیفیت متفاوت صفحه‌نمایش، تفاوت کیفیت دوربین‌ها، تفاوت ظرفیت باتری و تفاوت در لایسنس ضد آب بودن آن‌ها اشاره کرد.

بیایید با هم ببینیم که میت 20 در دنیای واقعی و به دور از هر تبلیغاتی چه عملکردی دارد.

طراحی

از قاب جلو شروع می‌کنیم که متفاوت‌ترین بخش دستگاه با دیگر اعضای خانواده است. در قاب جلوی میت 20 صفحه‌نمایشی 6.53 اینچی قرار گرفته که حاشیه‌های بسیار بسیار کمی دارد. این کم بودن حاشیه‌ها نه‌تنها در کناره و قاب پایین کاملا مشهود است، بالای صفحه‌نمایش هم حاشیه بسیار کم است و ناچی بسیار  کوچک را در این بخش می‌بینیم که کوچک بودن ناچ نشان می‌دهد خبری از تابش دهنده اینفرارد نیست و فقط با استفاده از دوربین تشخیص چهره انجام می‌شود.

طراحی صفحه‌نمایش کاملا تخت است و به نظرمان این طراحی خیلی زیباست و با روشن شدن صفحه‌نمایش به‌خوبی خودش را نشان می‌دهد. ناچ همان‌طور که گفتیم بسیار کوچک است و آن را ناچ قطره‌ای می‌نامیم. اندازه کوچک این ناچ کمک کرده کمتر به چشم بیاید و محتوا بهتر روی آن مشاهده شود.

image

جنس بدنه هیچ تفاوتی با میت 20 پرو ندارد. هوآوی از شیشه و فلز در کنار هم استفاده کرده که سبب می‌شود گوشی جنس بدنه شیک و به‌روزی داشته باشد. رنگ‌های متنوعی برای میت 20 در نظر گرفته شده و ما رنگ توالایت یا همان شفق قطبی این گوشی را در اختیار داشتیم که پیش‌ازاین در پی 20 پرو شبیه آن را دیده بودیم. در این رنگ خبری از آن پترنی که در قاب پشتی میت 20 پرو آبی رنگ دیده بودیم نیست و همین امر سبب می‌شود Mate 20 با این رنگ کمی لیزتر باشد.

قاب پشتی دستگاه برخلاف قاب جلو در کناره‌ها خمیدگی دارد که همین امر سبب می‌شود دست گرفتن و کار کردن با گوشی بسیار راحت و جذاب باشد.

image

ناچی که بالای گوشی قرار گرفته میزبان دوربین سلفی و سنسورهای نور و مجاورت است. به سبب اندازه بسیار کوچک ناچ هوآوی مجبور شده تا خروجی صدای مخاطب را بالاتر از صفحه‌نمایش قرار دهد. خروجی صدای مخاطب در این گوشی کاملا از فریم جلویی دستگاه خارج شده و به لبه بالایی چسبیده است و اسپیکر دوم را هم در خودش جای داده.

image

شاید در مجموع تفاوت زیادی در بخش طراحی این گوشی با میت 20 پرو دیده نشود اما جزئیات طراحی کاملا با هم دیگر متفاوت است و آن تصوری که از میت 20 پرو دارید در اینجا دیده نمی‌شود.

جک 3.5 میلی‌متری هدفون خوشبختانه برای Mate 20 حذف نشده و به‌راحتی می‌توانید تمام هدفون‌های خودتان را به آن متصل کنید در ضمن اینکه می‌توانید از این جک برای آنتن رادیو هم بهره ببرید.

قاب پشتی بیشترین شباهت را به میت 20 پرو دارد. در قاب پشتی میت 20 ماتریسی 2 در 2 را مشاهده می‌کنید که در قابی مشکی رنگ قرار گرفته است. در این ماتریس 3 لنز دوربین اصلی قرار دارند که کنار فلش دستگاه تعبیه شده‌اند. این زبان طراحی جدید هوآوی برای لنزهای دوربین اصلی است که در خانواده میت 20 به کار گرفته شده است.

قابی که دوربین‌ها را در خودش جای داده کمی از بدنه دستگاه بیرون زده است اما این بیرون‌زدگی هم خیلی کم است و به لطف قرار گرفتن قاب در وسط پشت زمانی که گوشی را روی سطح صاف قرار می‌دهید هیچ مشکلی با آن پیدا نمی‌کنید.

image

از نظر ابعاد میت 20 تقریبا هم قد میت 20 پرو است اما پهنای بیشتری دارد. با توجه به ظرفیت کمتر باتری ضخامتش هم کمتر است و حدود 0.3 میلی‌متر نازک‌تر است.

در مجموع میت 20 گوشی‌ای خوش‌دست و خوش‌ساخت است که شباهت‌های زیادی در بخش طراحی با میت 20 پرو دارد اما تفاوت در طراحی جزئیات سبب شده به‌راحتی بتوانید این دو را از هم تشخیص دهید.

جزئیات ظاهری دستگاه

جلوی گوشی صفحه‌نمایش 6.53 اینچی فضایی حدود 88 درصد از قاب جلو را اشغال کرده است. بالای صفحه‌نمایش یک ناچ‌دیده می‌شود که بر خلاف میت 20 پرو اندازه بزرگی ندارد و نام ناچ قطره‌ای روی آن گذاشته شده است. بالای این ناچ می‌توانید خروجی صدای مخاطب را مشاهده کنید که به لبه بالایی دستگاه کاملا چسبیده است.

image

در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت‌ها را می‌بینیم و در لبه سمت راست شاهد حضور کلیدهای ولوم و پاور هستیم. کلید ولوم با کلید پاور از نظر طراحی کاملا متفاوت است و طراحی شیاردار دارد که بدون دیدن به‌راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید. در این گوشی، رنگ کلید پاور با رنگ کلیدهای ولوم تفاوت دارد و رنگی قرمز برایش در نظر گرفته شده است.

image

پایین گوشی دو سوراخ مربوط به میکروفون‌ها را می بنیم که در کنار سوراخ‌های اسپیکر اصلی و درگاه ارتباطی تایپ سی دیده می‌شوند.

image

بالای گوشی محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری صدا در کنار سوراخ‌های میکروفون و درگاه اینفرارد است.

image

در قاب پشتی 3 لنز دوربین اصلی به همراه فلش در قابی مشکلی رنگ در وسط و کمی بالا هستند. زیر قاب دوربین‌ها محل قرارگیری سنسور اثرانگشت است. این سنسور باوجوداینکه عمق زیادی ندارد اما به‌راحتی می‌توانید پیدایش کنید و انگشت خودتان را روی آن قرار دهید.

صفحه‌نمایش

میت 20 به صفحه‌نمایشی با اندازه 6.53 اینچ مجهز است که از نظر نسبت ابعاد بسیار دوست‌داشتنی و متناسب به نظر می‌رسد. این صفحه نه خیلی قدبلندی دارد نه خیلی پهن است و کاملا همه‌چیز در نسبت ابعاد رعایت شده است.

کیفیت بالایی از نظر پیکسلی برای این صفحه در نظر گرفته نشده و هوآوی به کیفیت فول اچ‌دی بسنده کرده. بر خلاف میت 20 پرو جنس این صفحه‌نمایش از IPS است و تراکم پیکسلی نسبت به آن به‌شدت پایین و برابر 381 پیکسل در هر اینچ است.

image

چیدمان پیکسلی این صفحه‌نمایش به‌صورت RGBW است. این چیدمان پیکسلی به این صورت است که به‌صورت یک در میان به‌جای قرار گرفتن پیکسل آبی بین پیکسل‌های سبز و قرمز، پیکسل سفید قرار می‌گیرد. قرار گرفتن پیکسل‌های سفید در این چیدمان سبب می‌شود که نور صفحه‌نمایش به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و میت 20 به صفحه‌نمایشی پرنور مجهز شود.

با کمک این نور زیاد خیالتان از بابت مشاهده محتوا زیر نور خورشید کاملا راحت باشد شاید از این نظر صفحه میت 20 بهترین چیزی نباشد که تا امروز دیده‌اید اما به شما اطمینان می‌دهیم هیچ مشکلی با آن پیدا نمی‌کنید.

image

از نظر نمایش رنگ این صفحه به آن جذابیتی که در میت 20 پرو دیده بودیم نیست و رنگ‌ها را خیلی پررنگ و خوش لعاب نشان نمی‌دهد اما در بین IPS ها یکی از بهترین‌ها است و اگر سری به بخش تنظیمات آن بزنید با توجه به شرایط امکان استفاده بیشتر از پتانسیل آن را پیدا می‌کنید.

image

Naural Tone: با فعال کردن این تنظیم دمای رنگ‌ها بسته به محیطی که در آن قرار دارید با کمک سنسور نور به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

image

Color Mode & Temperture: دو حالت در این بخش وجود دارد Normal و Vivid. با انتخاب حالت Vivid رنگ‌ها بسیار گرم‌تر و پررنگ‌تر می‌شوند.

image

Eye Comfort: حتما با این تنظیم آشنایی دارید. با فعال کردن این ویژگی پیکسل‌های آبی خاموش و پیکسل‌های زرد نورشان روی صفحه‌نمایش غالب می‌شوند. امکان زمان‌بندی برای این بخش وجود دارد درعین‌حال که می‌توان با کمک شاسی‌ای که در این صفحه قرار دارد میزان گرما و سرما رنگ‌ها را تغییر داد.

image

Screen Resolution: در این تنظیم دو حالت وجود دارد یا اینکه از گوشی بخواهید به‌صورت هوشمندانه خودش میزان کیفیت را تعیین کند یا اینکه در حالت دستی خودتان این تنظیمات را اعمال کنید.

Notch: در بخش تنظیمات ناچ گزینه‌های زیادی وجود ندارد؛ یا اینکه ناچ را ببینید یا اینکه از دیدتان مخفی شود. اگر تنظیم پیش‌فرض را انتخاب کنید اطراف ناچ به رنگ سفید در می‌آید و ناچ کاملا خودش را نشان می‌دهد اما اگر گزینه مخفی کردن ناچ را انتخاب کنید اطراف ناچ سیاه رنگ می‌شود و با رنگ ناچ یکسان. بنابراین دیگر ناچ به چشم نمی‌آید. در این حالت کناره‌های ناچ هنوز هم قابل استفاده هستند و نوتیفیکیشن ها در این بخش نمایش داده می‌شوند البته با رنگ سفید.

مخفی کردن ناچ باعث می‌شود حس بدون حاشیه بودن از بین برود به خصوص برای میت 20 که ناچ بزرگی ندارد این حذف ناچ خیلی سودمند به نظر نمی‌رسد.

image

سخت‌افزار

اسپیکرها

اگر بررسی میت 20 پرو را دیده باشید حتما میدانید که خبری از سوراخ‌های اسپیکر در آن گوشی نیست اما برای میت 20 کاملا متفاوت است. سوراخ‌های اسپیکر پایین گوشی قرار دارند و کاملا خودشان را نشان می‌دهند. این یکی از اسپیکرهای میت 20 است و اسپیکر دیگر داخل خروجی صدای مخاطب قرار دارد. هنوز هم این اسپیکر برای پخش صداهای زیر استفاده می‌شود و تاثیر چندانی در بلندی صدا ندارد.

به هر حال بلندی صدای اسپیکر اصلی دستگاه خیلی خوب است و کاملا از فاصله دورهم شنیده می‌شود . اما شاید در زمینه کیفیت خیلی شما را راضی نکند به خصوص که خروجی صدای مخاطب در این گوشی خیلی کوچک است و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

image

پردازنده

همانند دیگر اعضای خانواده میت 20 در این گوشی هم شاهد استفاده از چیپ کایرین 980 هستیم. این چیپ اولین چیپ 7 نانومتری موبایلی دنیا است و علاوه بر اینکه اندازه کوچک‌تری نسبت به چیپ های 10 نانومتری دارد از آن‌ها کم‌مصرف‌تر هم است.

چیپست کایرین 980 از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای بهره می‌برد که 2 هسته آن پرمصرف و قدرتمند با فرکانس 2.6 و دو هسته دیگرش مصرف متوسط با فرکانس 1.92 و درنهایت 4 هسته دیگرش کم‌مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند.

این پردازنده از معماری DynamIQ کمپانی ARM بهره می‌برد که اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از چند هسته یا تمام هسته‌ها بسته به شرایط با هم دیگر به‌طور همزمان کار کنند.

روی این چیپست پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای Mali-G76 MP10 که انتظار کارایی بهتر و عملکرد بیشتر نسبت به نسل قبل را، که در چیپست کایرین 970 بود، داریم.

اموشن یو آی 9 از تکنولوژی‌ای به نام GPU Turbo 2.0  پشتیبانی می‌کند که به بازی‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند اجازه می‌دهد در کیفیت کامل و 60 فریم در ثانیه به بهترین نحو اجرا شوند. این تکنولوژی نوپا است اما هوآوی در حال مذاکره با توسعه‌دهندگان بازی‌های محبوب و پرطرفدار است تا بتواند بازی‌های بیشتری را در این امر دخیل کند.

image

به لطف چیپست 7 نانومتری که داخل میت 20 به کار گرفته شده اکنون دو چیپ NPU یا همان واحد پردازش عصبی را داخل گوشی می‌بینیم که هوآوی آن را مغز دو گانه نامیده است. این NPU های دوتایی می‌توانند در 1 دقیقه 4500 تصویر را پردازش کنند که حدود 120 درصد سریع‌تر از واحد پردازش تکی‌ای است که سال گذشته در کایرین 970 دیده بودیم.

از ویژگی‌های دیگر پردازنده می‌توان به 6.9 میلیارد پردازش در هر سانتی‌متر مربع، مودم Cat 21 LTE با سرعت 1.4 گیگابیت در ثانیه و سرعت بالای Wi-Fi در حدود 1.732 مگابیت بر ثانیه اشاره کرد.

درنهایت چیپست جدید هوآوی به پردازشگر جدید سیگنال تصویر مجهز است که 46 درصد بازده بیشتری دارد و به ادعای هوآوی می‌تواند نقش مهمی در عملکرد بهتر HDR، کاهش نویز بدون افت کیفیت و از بین بردن جزئیات داشته باشد. در ادامه و در جدول زیر می‌توانید نتایج بنچ مارک‌ها را مشاهده کنید و گوشی را در این بخش با دیگر اندرویدی ها مقایسه کنید.

جدول بنچ‌مارک

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

Huawei Mate 20 Pro

272559

1691

3323

9621

Huawei Mate 20

268119

2739

3318

9584

Pocophone F1

264276

3282

2435

8756

Galaxy S9+

248993

2646

3693

9042

Galaxy Note9

233467

1541

3667

9013

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

MediaPad M5 Pro

179363

1036

1906

6385

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

117035

600

1332

4797

Xiaomi Redmi Note 5 AI

114215

597.6

1318

4840

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Xiaomi Mi A2 lite

79091

364.3

859

4174

Galaxy A6+

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

Huawei Y5 Prime 2018

42010

210.3

634

1342

Xiaomi Mi 6X (A2)

-

855.9

1604

3804

تست بازی

بعد از اینکه به‌طور کامل در مورد ویژگی‌های چیپست دستگاه صحبت کردیم و با آن آشنا شدیم به سراغ عملکرد آن در دنیای واقعی می‌رویم. برای اینکه بدانیم در دنیای واقعی دستگاه چه عملکردی دارد باید کارهای سنگینی از آن بکشیم و یکی از بهترین راه‌ها تست بازی‌های با گرافیک و جزئیات زیاد است.

برای شروع به سراغ بازی آسفالت 9 رفتیم. باوجوداینکه قیمت این گوشی از یک گوشی پرچم‌دار کمتر است اما از نظر عملکرد پردازنده به‌خوبی در سطح یک پرچم‌دار گران‌قیمت ظاهر می‌شود. بازی آسفالت 9 بدون هیچ لگ و افت کیفیتی در بهترین حالت خودش اجرا می‌شود.

روی چیپ Mate 20 حافظه داخلی 128 گیگابایتی قرار گرفته و تنها همین نسخه از گوشی موجود است در حالی که از نظر حافظه رم با گوشی‌ای روبرو هستیم که در دو نسخه 6 و 4 گیگابایتی قرار دارد. از 128 گیگابایت حافظه داخلی همان ابتدا 108 گیگابایت آزاد است و مابقی را فایل‌های سیستمی در اختیار دارند.

Mate 20 که در دست ما بود 6 گیگابایت رم داشت که با بسته بودن تمام برنامه‌ها از این 6 گیگابایت رم 2.16 گیگابایت آزاد بود و با باز شدن 15 برنامه میزان حافظه رم آزاد به 1.83 گیگابایت تقلیل پیدا می‌کرد.

جدول حافظه داخلی و حافظه رم

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei Mate 20 Pro

128

108

6

2.15

1.5

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy Note9

128

111.22

6

3.16

2.16

Huawei Mate 20

128

108.0

6

2.16

1.83

Galaxy S9+

64

52.55

6

2.94

1.73

Pocophone F1

64

52.4

6

2.5

2.1

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

MediaPad M5 Pro

64

51.33

4

1.98

1.14

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Xiaomi Mi 6X

64

50.31

4

1.8

1.6

Xiaomi Redmi Note 5 AI

64

50.31

6

3.28

2.5

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

32

21.8

3

1.2

700 مگابایت

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

Galaxy A6+

32

23.71

3

1

850 مگابایت

Xiaomi Mi A2 lite

32

21.46

3

1.3

800 مگابایت

Huawei Y5 Prime 2018

16

10.86

2

924 مگابایت

700 مگابایت

امنیت

هوآوی همیشه برای امنیت گوشی‌هایش ارزش زیادی قائل می‌شده و سعی داشته که گوشی‌های هوشمندش به تمام ویژگی‌های امنیتی مجهز باشند. در میت 20 دو روش امنیتی جذاب و پرکاربرد قرار دارند که در گوشی‌های هوشمند امروزی زیاد می‌بینیم. سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره از ویژگی‌های امنیتی این دستگاه به حساب می‌آیند.

بر خلاف میت 20 پرو سنسور اثرانگشت در این گوشی داخل صفحه‌نمایش قرار ندارد و در همان مکان همیشگی که در گوشی‌های هوآوی می‌بینیم یعنی در قاب پشتی گنجانده شده است. این سنسور تقریبا هم‌سطح با بدنه دستگاه است اما طراحی آن به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. همان عملکردی که در سنسور اثرانگشت میت 20 پرو دیدیم برای این سنسور هم مشاهده می‌شود. سرعت بسیار بالا از ویژگی‌های مثبت این سنسور به حساب می‌آید به‌علاوه اینکه سرعت بالا هیچ تاثیر منفی‌ای در دقت آن نگذاشته و سنسور حتی با قرار دادن انگشت به‌صورت برعکس هم توانایی تشخیص اثرانگشت را دارد.

image

مورد امنیتی دیگر سنسور تشخیص چهره است که بر خلاف میت 20 پرو خبری از دوربین اینفرارد و تابش دهنده نور اینفرارد در آن نیست. در میت 20 هوآوی تنها از دوربین سلفی برای تشخیص چهره کاربر استفاده می‌کند. باوجوداین گوشی در تشخیص چهره بسیار خوب عمل می‌کند و حتی در تاریکی با کمک نور صفحه‌نمایش به‌راحتی چهره را تشخیص می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند.

نکته بسیار مهم در تشخیص چهره این گوشی قابلیت تشخیص در تمام زوایا است. برای گوشی مهم نیست که آن را در چه حالتی در دست خودتان بگیرید. در حالت افقی، عمودی و حتی حالت بر عکس گوشی به‌خوبی و با سرعت می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد و قفل را برایتان باز کند.

image

پشتیبانی از حافظه خارجی

خوشبختانه پشتیبانی از اتصال حافظه خارجی برای میت 20 در نظر گرفته شده است و به خصوص از تمام فرمت‌های معمول حافظه‌های خارجی از جمله Fat 32، NTFS و exFAT پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال داده از روی فلش به گوشی هم بسیار خوب است و یکی از سریع‌ترین گوشی‌ها در این بخش به حساب می‌آید.

جدول OTG

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy Note 9

دارد

ندارد

دارد

16  ثانیه

2 دقیقه و 36 ثانیه

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20

دارد

دارد

دارد

30 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Huawei Mate 20 Pro

دارد

دارد

دارد

38 ثانیه

2 دقیقه و 30 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Pocophone F1

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 25 ثانیه

MediaPad M5 Pro

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 35 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Xiaomi Mi 6X

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 21 ثانیه

2 دقیقه و 50 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه 23 ثانیه

2 دقیقه 20 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Huawei Y5 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 33 ثانیه

3 دقیقه و 2 ثانیه

Xiaomi Mi A2 lite

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 35 ثانیه

2 دقیقه و 48 ثانیه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 45 ثانیه

2 دقیقه و 13 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

درگاه سیم‌کارت

درگاه سیم‌کارت در این گوشی در لبه سمت چپ قرار گرفته. این درگاه همانند میت 20 پرو از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و درگاه سیم‌کارت دوم به‌صورت هیبریدی طراحی شده تا بتوانید به‌جای سیم‌کارت دوم از کارت حافظه خارجی استفاده کنید. کارت حافظه خارجی‌ای که می‌توانید برای این گوشی به کار ببرید باید نانومموری باشد که اندازه‌ای برابر سیم‌کارت‌های نانو دارد. اگر بررسی میت 20 پرو را خوانده یا دیده باشید می‌دانید که طریقه قرارگیری سیم‌کارت‌ها در آن گوشی پشت‌به‌پشت هم بود اما در میت 20 اسلات دو سیم‌کارت از هم جدا و زیر هم قرار دارند و به همین سبب اسلات سیم‌کارت‌ها طولانی‌تر است.

image

نرم‌افزار

میت 20 با لباسی از اموشن یو آی که بر تن دارد بسیار شیک و برازنده شده است به خصوص اینکه هوآوی از آخرین نسخه از رابط کاربری خودش یعنی نسخه 9 برای اینکار بهره برده است. زیر این لباس شیک آخرین نسخه از اندروید با نام اندروید پای یا همان اندروید نسخه 9 را می‌بینیم.

این نسخه از رابط کاربری اموشن یو آی بسیار ساده‌تر و شسته‌ورفته تر از قبل شده و به خصوص در بخش تنظیمات گوشی شاهد این هستیم که برای ساده‌سازی بسیاری از تنظیمات که شاید خیلی به آن‌ها نیاز نداشته باشید در زیر منویی به نام Advanced قرار گرفته‌اند.

image

در این سال‌ها هوآوی پیشرفت خوبی در رابط کاربری خودش داشته و هر روز بهتر و بهتر شده است. ما این نسخه از اموشن یو آی را بسیار دوست داریم و به‌خوبی توانستیم با آن ارتباط برقرار کنیم.

از صفحه قفل شروع می‌کنیم. این صفحه ساده است و یک میانبر به دوربین در پایین و گوشه سمت راست دیده می‌شود و ساعت و تاریخ در پایین و گوشه سمت چپ به نمایش در می‌آیند. میانبرهای گوشی به همین‌جا ختم نمی‌شوند بلکه می‌توانید با بالا کشیدن انگشت خودتان از بخش پایین صفحه‌نمایش به بالا میانبرهای بیشتری که عبارت‌اند از: میانبر به ضبط صدا، چراغ‌قوه، ماشین‌حساب، تایمر و Hivision. نکته مهم در اینجاست که با استفاده از هرکدام از این میانبرها نگرانی‌ای بابت در دسترس قرار گرفتن اطلاعات گوشی وجود ندارد زیرا تنها اطلاعاتی که بعد از قفل شدن توسط برنامه به دست آمده برای دیگر کاربران در دسترس خواهد بود.

image
  
image

با عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم. در این صفحه تغییراتی نمی‌بینیم و می‌توانید از آیکون برنامه‌ها یا ویجت ها استفاده کنید. با پایین کشیدن انگشت به سمت پایین روی صفحه اصلی می‌توانید به بخش جستجو دسترسی پیدا کنید که در تمام بخش‌های دستگاه جستجو را انجام می‌دهد و اگر نتیجه جستجو داخل گوشی نباشد به جستجوی آنلاین می‌پردازد.

image

برای نمایش کرکره نوتیفیکیشن ها باید انگشت خودتان را از کناره‌ها یا از پایین ناچ به سمت پایین بکشید. یکبار که انگشت خودتان را پایین بکشید نوتیفیکیشن ها به همراه 5 سوییچ میانبر نمایان می‌شود و با پایین کشیدن انگشت دو بار به سمت پایین سوییچ‌های بیشتری دیده می‌شوند. امکان نمایش 20 سوییچ در این بخش وجود دارد که به‌دلخواه خودتان می‌توانید مکان هرکدام از آن‌ها را تعیین کنید.

image
  
image

به بخش تنظیمات گوشی می‌رویم که برای اعمال هر فرمانی باید در این بخش وارد شوید.

Home Screen & wallpaper : در این بخش همان‌طور که از نامش پیداست می‌توانید عکس‌های پس‌زمینه صفحه اصلی و صفحه قفل و تم‌ها را تغییر دهید. در این بخش امکان دسترسی به تنظیمات صفحه اصلی وجود دارد که می‌توانید تغییراتی از جمله نمایش برنامه‌های پیشنهادی، قابلیت ادامه‌دار بودن صفحات اصلی و نوع چیدمان آیکون‌ها در صفحه اصلی به‌علاوه چند تغییر دیگر را اعمال کنید. علاوه بر این‌ها در این بخش می‌توانید تعیین کنید نوع نمایش برنامه‌ها به چه صورت باشد. می‌توانید تعیین کنید که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه اصلی نمایش داده شوند یا اینکه تعیین کنید برنامه‌های نصب شده در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور به نمایش در بیایند.

در این بخش امکان قرار دادن امضای شخصی خودتان در صفحه قفل وجود دارد در حالی که می‌توانید نمایش یا عدم نمایش تعداد قدم‌ها را در صفحه قفل تعیین کنید.

image

Sounds : در این بخش می‌توانید به تمام ویژگی‌های صدایی دستگاه از جمله زنگ‌ها و ویبره ها دسترسی داشته باشید. منتهی بخشی که در این تنظیم پررنگ‌تر از دیگر بخش‌ها است Dolby Atmos است. در این بخش که بااتصال هدفون به درگاه جک هدفون فعال می‌شود می‌توانید نوع صدایی که از طریق هدفون پخش می‌شود را تعیین کنید. سه حالت در این بخش وجود دارد که عبارت‌اند از حالت هوشمند، حالت سینمایی و حالت موزیک. می‌توان گفت بهترین حالت همان هوشمند است که بسته به محتوایی که روی گوشی در حال پخش است بهترین تنظیمات و بهبودها انجام می‌شود تا تجربه صدایی متفاوتی را داشته باشید.

image

Digital Balance : این بخش به شما می‌گوید که چه مقدار از گوشی استفاده کرده‌اید و در هر استفاده از چه بخش‌هایی بیشترین استفاده را داشته‌اید. اگر بخواهید این گوشی را برای فرزند خودتان استفاده کنید می‌توانید محدودیت‌هایی را اعمال کنید تا کنترل کاملی روی رفتار فرزند خودتان داشته باشید.

image

App Lock: یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های نرم‌افزاری گوشی به‌حساب می‌آید. اگر این بخش را فعال کنید می‌توانید روی برخی برنامه‌های خودتان که حساس‌تر از دیگر برنامه‌ها هستند مانند برنامه گالری قفل بگذارید و این برنامه‌ها تنها زمانی باز شوند که چهره شما روبروی دستگاه باشد یا اثرانگشتتان شناسایی شود.

image

PrivateSpace: بخش دیگری است که از داده‌های شما در میت 20 محافظت می‌کند. با فعال کردن این بخش می‌توانید وارد فضایی جدید از گوشی خودتان شوید که هیچ کس جز شما به آن دسترسی ندارد و در ضمن باید اثرانگشت و پسورد جدایی برای آن تعریف کنید. این بخش در حقیقت یک در مخفی به فضایی است که فقط شما از آن خبر دارید.

image

Wireless Projection: با کمک این ویژگی می‌توانید تصویر گوشی را روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر مانند تلویزیون به‌صورت بی‌سیم مشاهده کنید. نکته مهم در مورد این بخش این است که دو حالت برای نمایش تصویر گوشی وجود دارد. حالت اول به گونه‌ای است که عینا هر چیزی که روی صفحه گوشی می‌بینید روی صفحه بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود. حالت دوم ظاهری شبیه به دسکتاپ کامپیوتر را به شما نمایش می‌دهد و به برنامه‌های نصب شده روی گوشی به‌صورتی دسترسی دارید که روی سیستم‌های کامپیوتری مشاهده می‌شوند.

System navigation: این تنظیم در زیر مجموعه تنظیمات هوشمند قرار گرفته و از طریق آن می‌توانید نوع تعامل خودتان را با گوشی انتخاب کنید. سه نوع تعامل در این بخش در نظر گرفته شده است. اولین حالت استفاده از جسجرها یا همان حرکات لمسی است که می‌توانید با کشیدن انگشت در حالت‌های مختلف روی صفحه بین منوها جا به جا شوید. در این حالت با کشیدن انگشت از چپ یا راست از لبه به داخل صفحه‌نمایش گزینه بازگشت به عقب اعمال می‌شود. با کشیدن انگشت به بالا از پایین صفحه‌نمایش به صفحه اصلی منتقل می‌شوید. با کشیدن انگشت به بالا روی صفحه‌نمایش و نگه‌داشتن انگشت در همین حالت لیست برنامه‌های اخیر باز می‌شود و درنهایت با کشیدن انگشت از گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش به بالا می‌توانید به دستیار صوتی گوگل دسترسی پیدا کنید.

حالت بعد کلیدهای ناوبری هستند که به‌صورت پیش‌فرض سه کلید بازگشت به عقب، صفحه اصلی و برنامه‌های اخیر در اینجا نمایش داده می‌شوند. می‌توانید چیدمان این کلیدها را خودتان تعیین کنید یا اینکه یک کلید دیگر برای باز کردن نوتیفیکیشن بار به آن‌ها اضافه کنید.

image

دوربین

میت 20 هم مانند میت 20 پرو سه لنز دوربین در قاب پشتی خودش دارد. این سه لنز به‌صورت ماتریسی 2 در 2 قرار گرفته‌اند و فلش یکی از بخش‌هایی است که سبب این هماهنگ بودن شده است. در طراحی جدید دوربین‌های خانواده میت 20 لنز سیاه‌وسفید حذف شده است. درست است که این لنز کمک بسیار زیادی برای گرفتن عکس در نور شب بود اما این تا زمانی موثر بود که چیپست توانایی گرفتن عکس‌هایی پی‌درپی برای روشن شدن آن‌ها را در شب نداشت. همانند نسل‌های قبل این دوربین‌ها با همکاری لایکا طراحی و عرضه شده‌اند.

شاید چیدمان لنزهای دوربین اصلی در میت 20 مانند میت 20 پرو باشد اما در حقیقت هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. لنز اصلی گوشی، که بیشتر عکس‌ها با آن گرفته می‌شود، سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. لنزی که نامش تلفوتو است و برای زوم به کار می‌رود و عمق تصاویر را تشخیص می‌دهد سنسور 8 مگاپیسلی و درنهایت لنزی که جایگزین لنز مونوکروم شده و هوآوی آن را لنز اولترا واید می‌نامد سنسور 16 مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته شده.

image

با کمک لنز اولترا واید که برای Mate 20 در نظر گرفته شده هر کسی می‌تواند عکس‌های ماکرویی بگیرد که هیج گوشی دیگری در دنیا توانایی آن را ندارد. با کمک این لنز می‌توانید گوشی را تا فاصله 2.5 سانتی‌متری سوژه نزدیک کنید و عکس ماکرویی بسیار باکیفیت و واضح از آن بگیرید.

دوربین در حقیقت توانایی گرفتن عکس زوم دو برابری را دارد و خبری از زوم اپتیکال سه برابری یا زوم هیبریدی 5 برابری، مانند آنچه در نسخه پرو دیدیم، نیست.

در نرم‌افزار دوربین همانند گذشته هوش مصنوعی دخیل شده است این هوش مصنوعی اکنون نسخه 2 را به خودش می‌بیند و اکنون توانایی تشخیص و بهبود رنگ‌ها برای بیش از 1500 صحنه مختلف را داراست؛ اما باید دقت داشته باشید در صورتی که بخواهید از این ویژگی بهره ببرید باید ابتدا آن را فعال کنید. برای فعال کردن هوش مصنوعی باید به تنظیمات دوربین مراجعه و سپس گزینه Master AI را روشن کنید.

image

ظاهر نرم‌افزاری دوربین تغییر جدی‌ای نسبت به پی 20 پرو نداشته است. پایین منو می‌توانید تب‌هایی را مشاهده کنید که برای انتخاب حالت‌های مختلف عکاسی به کار می‌روند. برای حرکت بین این تب‌ها کافی است دست خودتان را به چپ یا راست بکشید اما نکته اینجاست که این کار را روی صفحه ویوفاندر نمی‌توانید انجام دهید و باید انگشت خودتان را روی تب‌ها به چپ یا راست هدایت کنید. برای جابه‌جایی بین دوربین اصلی و سلفی هم نمی‌توانید از کشیدن انگشت به بالا یا پایین استفاده کنید و باید کلیدی که برای اینکار در نظر گرفته شده استفاده کنید که دسترسی به آن کار خیلی سختی هم نیست.

برای زوم کردن در این منو می‌توانید از قابلیت پینچ زوم استفاده کنید اما بهترین راه این است که روی کلید مخصوصی که در سمت راست منو در نظر گرفته شده برای انتخاب زوم 2 برابر ضربه بزنید. علاوه بر این‌ها این کلید مجازی روی رابط کاربری دوربین می‌تواند دوربین با لنز زاویه دید زیاد را هم برای شما فعال کند که در منوی دوربین با نام 0.6x شناخته می‌شود.

بالای منوی دوربین گزینه‌های مختلفی وجود دارد. فعال و غیرفعال کردن فلش، حالت عکس متحرک، استفاده از فیلترهای لایکا، گزینه تنظیمات و درنهایت انتخاب فعال شدن هوش مصنوعی برای اسکن کردن به کاربر اجازه می‌دهد تا اشیاء را اسکن کند و شبیه به آن‌ها را در فروشگاه‌های آنلاین مشاهده کند یا اینکه متنی را ترجمه کند.

image

افکت بوکه برای گوشی در نظر گرفته شده اما با این حال دو حالت پرتره و حالت اپرچر را در گوشی می‌بینیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری بین این دو حالت اختلاف وجود دارد. در حالت اپرچر می‌توانید از عدد f/0.95 تا f/16 برای دهانه دیافراگم بهره ببرید در حالی که عکس‌هایی که در این حالت گرفته می‌شوند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بعد از گرفتن عکس در برنامه گالری بتوانید نقطه فوکوس را تغییر دهید.

در عکاسی در حالت پرتره با افکت بوکه می‌توانید تار بودن پس‌زمینه را فعال یا غیر فعال کنید. علاوه بر این امکان این وجود دارد تا نوع تاری پس‌زمینه را هم از نظر شکل به انتخاب خودتان تعیین کنید و می‌توانید از افکت‌های جالبی که در این بخش هم به کار گرفته شده بهره ببرید.

 

کیفیت عکس‌ها

نور روز

لنز با زاویه دید زیاد

این حالت عکاسی حالت پیش‌فرض در گوشی میت 20 نیست اما زمانی که می‌خواهید شروع به کار کنید پی می‌برید این حالت بسیار جذاب است. رنگ‌ها و جزئیات در این حالت بسیار خوب ثبت می‌شوند و نویز تصاویر بسیار کم است و رنج دینامیکی هم راضی‌کننده. هنوز هم گوشه‌های تصویرها در این حالت دفرمه هستند اما میزان دفرمه شدن خیلی کمتر از عکس‌هایی است که با میت 20 پرو گرفته می‌شوند.

این لنز دوست‌داشتنی برای عکاسی ماکرو هم به کار می‌رود و کار خودش را در این بخش خیلی خوب بلد است. عکس‌های ماکرو بسیار رنگ خوبی دارند و کوچک‌ترین جزئیات که احتمالا با چشم نتوانید مشاهده کنید در عکس‌های گرفته شده با این لنز مشخص هستند.

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

لنز معمولی با سنسور 12 مگاپیکسلی

در این حالت میت 20 خیلی حرفه‌ای عمل می‌کند. عکس‌هایی که در نور روز با لنز اصلی، که سنسور 12 مگاپیکسلی دارد، گرفته می‌شوند رنگ‌ها را خوب ثبت می‌کنند و نویز در آن‌ها بسیار کم است. لنز اصلی Mate 20 جزئیات را هم خیلی خوب ثبت می‌کند اما شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آن را شارپی خوب تصاویر دانست که سبب می‌شود دورترین جزئیات واضح باشند. در این حالت اگر هوش مصنوعی را فعال کنید نتیجه بسیار بهتری می‌گیرید.

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

لنز تلفوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی

اگر از گزینه زوم استفاده کنید لنز 8 مگاپیکسلی برای کمک در درک عمق تصویر به کمک شما می‌آید و به همین سبب عکسی که گرفته می‌شود 12 مگاپیکسلی است زیرا این لنز 8 مگاپیکسلی تنها برای کمک به لنز اصلی است. رنگ‌ها در حالت زوم بسیار خوب هستند و رنج دینامیکی و کنتراست هم خوب است اما نویز تصاویر زیادتر از حد معمولی است که باید باشد.

image

image
  
image

نور شب

لنز با زاویه دید زیاد

تصاویری که با لنز زاویه دید زیاد در نور شب گرفته می‌شوند نویز زیادی دارند و جزئیات خیلی در آن‌ها مشخص نیست. بر خلاف میت 20 پرو که لنز زاویه دید زیاد در شب کیفیت قابل قبولی داشت. اینجا جایی است که ویژگی عکاسی در شب به کمک شما می‌آید؛ اما توجه کنید که زمانی که در نور کم مشغول عکس گرفتن با این ویژگی هستید باید کمترین لرزش دست را داشته باشید تا عکس‌ها تار نشوند.

image
  
image

image
  
image

image

 

نمونه عکس لنز با زاویه دید زیاد نور شب و حالت نایت مود

image
  
image

 

لنز معمولی با سنسور 12 مگاپیکسلی

لنز 12 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی در نور شب خیلی خوب کارش را انجام می‌دهد. به لطف سرعت بالای شاتر هیچ خبری از عکس‌های تار در نور شب نیست و جزئیات هم در این تصاویر بسیار خوب هستند؛ همچنین کنتراست عالی است و رنگ‌ها خیلی واقعی ثبت می‌شوند. اگر از حالت شب استفاده کنید می‌توانید عکس‌هایی بسیار روشن‌تر و با جزئیات بیشتر بگیرید؛ در این حالت سوژه‌هایی که حرکت می‌کنند تار می‌شوند اما سوژه‌های ثابت خیلی بهتر می‌شوند.

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

نمونه عکس لنز اصلی در نور شب و حالت نایت مود

image
  
image

image
  
image

 

لنز تلفوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی

همانند بسیاری از پرچم‌دارها میت 20 هم از دوربین تلفوتوی خودش در نور شب استفاده نمی‌کند و فقط عکسی که با لنز 12 مگاپیکسلی گرفته شده به‌صورت نرم‌افزاری بریده می‌شود و به همین سبب عکس‌ها خیلی کیفیت پایینی دارند.

سلفی

نور روز

در نور روز دوربین سلفی که سنسور 24 مگاپیکسلی دارد عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد. عکس‌هایی که با این دوربین ثبت می‌شوند جزئیات بسیار خوب و کاملی دارند و رنگ‌ها در آن‌ها به بهترین نحو ممکن ثبت می‌شود. رنج دینامیکی هم خوب است و می‌توانید روی یک عکس با کیفیت و تروتمیز حساب باز کنید.

دوربین سلفی علاوه بر عکس‌های معمولی توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را هم دارد. به لطف هوش مصنوعی می‌توانید عکس‌های پرتره‌ای بگیرید که ویژگی‌های جذابی دارند که در گوشی‌های دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. این ویژگی‌ها حالت‌های مختلف نوری هستند که روی عکس اعمال می‌شوند.

image
  
image

 

نور شب

در نور شب عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی نویز بیشتری دارند و این کاملا طبیعی است؛ اما هنوز رنگ‌ها خوب ثبت می‌شوند و بسیار نزدیک به واقعیت. دیگر خبری از آن شارپی که در عکس‌های روز می‌دیدیم در اینجا نیست و با زوم کردن روی تصویر جزئیات کمتر و کمتر می‌شوند.

image
  
image

 

نمونه عکس‌ پرتره دوربین اصلی

image

نمونه عکس پرتره دوربین سلفی

image

 

فیلم‌برداری

به بخش ویدیوی این گوشی می‌پردازیم. Mate 20  توانایی ضبط ویدیو باکیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. در تمام حالت‌های 1x و 0.6x امکان فیلم‌برداری وجود دارد. در بخش تنظیمات ویدیو گزینه‌ای به چشم می‌خورد که برای استفاده از هوش مصنوعی باید آن را فعال کنید این گزینه AI zoom است که با فعال کردن آن به‌صورت خودکار گوشی روی سوژه مورد نظر فوکوس می‌کند و دائما با تعیین سطح زوم سوژه را مرکز ویدیو قرار می‌دهد. دقت داشته باشید که زوم هوشمند فقط زمانی که فیلم‌برداری فول اچ‌دی به پایین را انجام دهید امکان فعال‌سازی دارد.

گزینه‌ای دیگر روی صفحه ویوفایندر رابط کاربری دوربین قرار گرفته است که ارتباط مستقیمی با هوش مصنوعی دارد. این گزینه حالت‌های مختلفی را برای فیلم‌برداری با کمک هوش مصنوعی برای شما امکان‌پذیر می‌کند. جذاب‌ترین حالت AI Color است که اگر از این گزینه استفاده کنید تمام بخش‌های ویدیو سیاه‌وسفید می‌شوند و زمانی که روی یک شخص می‌روید یا اینکه با یک رنگ خاص مانند رنگ قرمز در صحنه مواجه می‌شوید این سوژه‌ها رنگی می‌شوند.

دوربین گوشی توانایی ضبط ویدیو در حالت آهسته را دارد که امکان ضبط ویدیوهای آهسته در سرعت‌های 120 فریم در ثانیه، 240 فریم در ثانیه و 960 فریم در ثانیه فراهم می‌کند.

AR Lens از بخش‌های سرگرم‌کننده دوربین میت 20 پرو به‌حساب می‌آید که در آن 7 صورتک از پیش تعیین‌شده قرار دارد و می‌توانند حرکات صورت شما را به کمک درگاه اینفرارد و دوربین اینفرارد دنبال کنند. در کنفرانس معرفی محصول دیدیم که اسکن 3 بعدی یکی از ویژگی‌های این گوشی عنوان شد که هنوز عرضه نشده و احتمالا از ماه آینده یا دیرتر با یک به‌روزرسانی به دوربین اضافه می‌شود.

image

باتری

باتری دستگاه ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که از برادرش ظرفیت کمتری است. این باتری از تکنولوژی سوپرشارژ هوآوی پشتیبانی می‌کند که کابل و شارژر مخصوص این تکنولوژی هم داخل جعبه دستگاه قرار گرفته است. متاسفانه خبری از شارژر بی‌سیم و پشتیبانی از سوپرشارژ 40W نیست و هوآوی این دو را برای میت 20 پرو فقط در نظر گرفته است.

باوجوداین مدت‌زمان شارژ دستگاه خیلی زیاد نیست و می‌توانید در مدت 28 دقیقه به شارژ 50 درصد و در مدت 68 دقیقه به شارژ 100 درصد برسید.

از نظر دوام باتری هم میت 20 جزو گوشی‌های تراز اول بازار به حساب می‌آید. می‌توانید در استفاده‌ای معمولی تا 2 روز کامل بدون نیاز به شارژ با گوشی کار کنید و اگر استفاده را کمی به سمت سنگین‌تر شدن ببرید تا 1 روز کامل بدون هیچ نگرانی باتری پاسخگوی نیاز شما است.

image

برای کسانی که عادت ندارند پاور بانک با خودشان حمل کنند یا خیلی خوب مدیریت شارژ دستگاه موبایلشان را انجام نمی‌دهند و در اکثر مواقع با مشکل کمبود شارژ مواجه می‌شوند در بخش باتری میت 20 گزینه‌هایی برای ذخیره بهتر انرژی در نظر گرفته شده است.

Power Saving Mode گزینه‌ای است که با فعال کردن آن عملکرد برنامه‌ها در پس‌زمینه کاهش پیدا می‌کند، به‌روز شدن ایمیل‌ها غیرفعال می‌شود و زنگ‌ها غیرفعال و درنهایت افکت‌ها محدود می‌شوند.

Ultra Power Saving Mode سبب می‌شود همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها غیرفعال شود و فقط به برخی برنامه‌های پیش‌فرض گوشی از جمله تلفن، پیامک و مخاطبان دسترسی داشته باشید در حالی که می‌توانید 3 برنامه دیگر را خودتان اضافه کنید.

جدول باتری

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

MediaPad M5 Pro

7000

27 درصد

12 درصد

7 ساعت

58 دقیقه

120 دقیقه

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

Huawei Mate 20 Pro

4200

24 درصد

8.5 درصد

12.5 ساعت

15 دقیقه

60 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 6 Pro

4000

36 درصد

12 درصد

5 ساعت

52 دقیقه

105 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Gaalxy Note9

4000

30 درصد

10 درصد

9 ساعت

44 دقیقه

111 دقیقه

Xiaomi Redmi Note 5 AI

4000

24 درصد

12 درصد

20 ساعت

50 دقیقه

131 دقیقه

Xiaomi Mi A2 lite

4000

36 درصد

12 درصد

6 ساعت و 30 دقیقه

-

150 دقیقه

Pocophone F1

4000

24 درصد

10 درصد

7 ساعت

35 دقیقه

120 دقیقه

Huawei Mate 20

4000

17 درصد

9 درصد

11 ساعت

28 دقیقه

68 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

-

-

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy A6+

3500

24 درصد

-

16 ساعت

-

-

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Huawei Y5 Prime 2018

3020

34 درصد

18 درصد

6 ساعت

75 دقیقه

150 دقیقه

Xiaomi Mi 6X

3010

48 درصد

16 درصد

6 ساعت

-

-

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

-

-

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

بخریم؟

میت 20 به‌خوبی می‌تواند نیاز شما برای داشتن گوشی‌ای در حد و اندازه پرچم‌دارها را برطرف کند باوجوداینکه قیمتی کمتر از آن‌ها دارد. طراحی به‌روز و شبیه به بزرگ‌ترین پرچم‌دار هوآوی، جنس بسیار خوب بدنه، صفحه‌نمایش تمام صفحه به معنای واقعی کلمه، دوربین‌های قدرتمند و سرگرم‌کننده، مجهز شدن به قوی‌ترین چیپست حال حاضر بازار و از همه مهم‌تر باتری با قابلیت شارژ بسیار سریع و دوام بالا از ویژگی‌های این زیبای دوست‌داشتنی به حساب می‌آید.

اگر قصد خرید گوشی پرچم‌دار دارید شاید ابتدا میت 20 را در لیست خرید خودتان قرار ندهید اما به شما توصیه می‌کنیم این گوشی را حتما در لیست خرید خودتان بگذارید و با مقایسه‌اش با پرچم‌داران دیگر بازار حتما به‌طور جدی به آن فکر کنید.

image

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (24 نظر)

Mandana

۱۳۹۸/۵/۲۹
سلام.....
میخواستم بدونم فرق mate20 با mate20 pro چیه ؟؟؟؟و اینکه فرق p30 lite با p30 pro و p30 چی هست لطفا به صورت کامل توضیح بدین ؟؟؟؟واقعا هر کی یه حرفی میزنی ؟؟؟

alireza

۱۳۹۸/۵/۱۵
هنوزم هستن کسایی که میگن "هارد" گوشی؟ !
و بعد ادعاشونم میشه در همه چیز؟
واقعا؟

محمد

۱۳۹۸/۱/۳۱
آقا محسن لطفاً منبع اطلاع شما از هارد درجه ۳ چی هست,به اشتراک بزارید.

fazel

۱۳۹۷/۱۱/۱۷
تحقیر؟؟

Mohsen

۱۳۹۷/۱۱/۱۷
میدونی چی کم داره؟؟؟
اولش اینکه گوشیهای حبابی از هارد درجه ۳ استفاده میکنن هارد سامسونگ بهترین هارد موجود در بازاره هارد استوک ام هست درجه ۲ اما هارد استفاده شده در گوشی های حبابی درجه ۲ و ۳ هستن.به همین علت گوشیهای پایین رده اش هارد میسوزونن و پرچمدارش بعد از گذشت ۱ سال کاهش خاصی تو همه چی پیدا میکنن.حالا بعضی ها میگن من یه گوشی دارم ۳ ساله کار میکنه هنوز مثل روز اولشه حافظه گوشی ام دایم پره.اما وقتی در کل حساب میکنی ۴۰ در ۶۰ گوشی های حبابی مشکلات زیادی دارن.گاهی اوقات خرید ارزانتر گوشی و یا هر وسیله دیگه دلیل بر نفع بردن نیست هر چی پول بدی آش میخوری.لطفا سامسونگ و اپل و ال جی و سونی و اچ تی سی بخرین اما گوشی به اسم حبابی(هواوی?)نخرید چرا که مطمینا پشیمون میشید