خانهبررسی‌ها
مقایسه دوربین Galaxy Note 9 با Pocophone F1

مقایسه دوربین Galaxy Note 9 با Pocophone F1

پوکوفون محصولی دوست داشتنی است که با قیمت مناسبی که ارائه می‌دهد امکانات جذابی از جمله دوربین حرفه‌ای دارد که قابل رقابت با دوربین پرچم‌دارهایی مانند نوت 9 است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۸/۲۷

در این بررسی مقایسه‌ای دوربین دو گوشی گلکسی نوت 9 و پوکوفون اف 1 را کنار هم قرار می‌دهیم تا ببینیم پرچم‌دار سامسونگ در مقابل پرچم‌دار خانواده جدید پوکوفون شیائومی چه می‌کند. در انتهای بررسی و در بخش کامنت‌ها نظر خودتان را در مورد عملکرد دوربین این دو گوشی با ما و دیگر کاربران سایت در میان بگذارید.

Pocophone F1

پوکوفون در قاب پشتی خودش دو دوربین می‌بیند. یکی از لنزها سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز دیگر سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. خبری از OIS در هیچکدام از لنزها نیست و اندازه دهانه دیافراگم هم ثابت است و روی عدد f/1.9 برای لنز 12 مگاپیکسلی و عدد f/2.0 برای لنز 5 مگاپیکسلی ثابت شده است. یکی از ویژگی‌های خوب دوربین‌های اصلی این گوشی ادغام هوش مصنوعی داخل آن‌ها است که هنگام عکاسی خودکار به کمک کاربر می‌‌آید و با تشخیص منظره‌ یا سوژه‌ای که قصد عکاسی از آن را دارد تنظیمات خودکار را در بهترین حالت ممکن قرار می‌دهد. دوربین سلفی گوشی سنسور 20 مگاپیکسلی دارد که توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را دارد.

Galaxy Note 9

دو دوربین در قاب پشتی این گوشی پرچم‌دار سامسونگ تعبیه شده که هر دو لنز سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. یکی از لنزها یعنی لنز اصلی که همیشه در حالت عادی با آن عکاسی می‌کنید دهانه یافراگم متغیر دارد که از عدد f/1.5 تا f/2.4 متغیر است. اگر در نور روز از گوشی برای عکاسی استفاده کنید دهانه دیافراگم روی عدد f/2.4 و اگر شب بخواهید عکاسی کنید عدد دهانه دیافراگم روی عدد f/1.5 ثابت می‌شود. لنز دوم گوشی لنز تلفوتو است که برای زوم 2 برابر بدون افت کیفیت استفاده می‌شود. دوربین سلفی دستگاه سنسور 8 مگاپیکسلی دارد که دهانه دیافراگمی برابر f/1.7 دارد که لنز با زاویه دید زیاد است و می‌تواند با جزئیات بیشتری از شما عکس سلفی بگیرد.

برای مشاهده عکس‌ها در اندازه بزرگ‌تر و مقایسه بهتر روی عکس‌ها کلیک کنید

 

نمونه عکس‌های دوربین هر دو گوشی کنار هم در نور روز

image

image

image

image

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین هر دو گوشی کنار هم در نور شب

image

image

image

image

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین هر دو گوشی در حالت عادی، زوم 2 برابر، زوم 100 درصد

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین هر دو گوشی در حالت پرتره

image

image

 

نمونه عکس دوربین سلفی هر دو گوشی در نور روز در حالت عادی و حالت پرتره

image

image

 

نمونه عکس دوربین سلفی هر دو گوشی در نور شب بدون فلش و با فلش

image

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

Mehdi

۱۳۹۹/۹/۱۶
من الان حدودا ۷ ماهه که پوکوفون دارم اما میخام عوض کنم لنظرتون نوت ۹سامسونگ گوشی خوبیه؟؟!!

رضا

۱۳۹۸/۹/۱۰
اینو به حرفهای آخرم اضافه کنم که C2 API پیشفرض روی پوکو فعاله،پس بهترین پورت گوگل کمرا رو نصب کنین و اونوقت عکسای شبشو مقایسه کنین،شگفت زده میشین اونم رو حالت نایت سایت

زضا

۱۳۹۸/۹/۱۰
خب من از زمان mi5 اونم پشت سرامیکش شیاومی دارم،بحث الان صرفا طرفداری از ی برند خاص نیس،ولی این فقط یه مقایسس،در اصل الان باید پرچمدارای همسطح باهم مقایسه بشن،در اینجا از هرلحاظ نوت 9 چه رو کاغذ چه در عمل بهتره،هم دیافراگم و ois و ...پوکو ادعای عکاسی نداره با اینکه isp چیپ 845 واقعا قدرتش در زمینه عکاسی زیاده و اگه بدونین لنز پوکو دقیقا با لنز پیکسل 3 یکیه و اینجا اصل تفاوت به بخش نرم افزار و postprocess برمیگرده و تا حدودی ضعف شیاومی هست،البته اگه جای پوکو یه پرچمدار شیاومی بود قضیه مصلما فرق میکرد.در ضمن از زمان ورود پوکو به بازار کلی آپدیت شده که حالت سوپرنایت و 960fps بهش اضافه شده.درکل احساسی قضاوت نکنین

سعید

۱۳۹۸/۸/۱۵
دوستان تنها چیزی که مشخصه اینه که اگه پوکوفون بخرید میتونید با پول اضافتون یه دوربین نیمه حرفه ای بخرید و به اونایی که نوت دارن پز بدید /:

علی

۱۳۹۸/۶/۱۲
پردازنده ۸۴۵ میان رده ست ؟؟؟!!!