خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Honor 9 lite

بررسی تخصصی Honor 9 lite

برند آنر هر روز با پیشرفتی که در خود می‌بیند گوشی‌هایی به هم سطح دیگر کمپانی‌ها عرضه می‌کند. در رده میانی بازار هم این کمپانی با معرفی گوشی‌هایی مانند آنر 9 لایت نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۲/۱۷

آنر 9 لایت سربازی جدید از خانواده آنر است که آمده تا قاعده بازی در رده‌های پایین را به هم بزند. این گوشی زیبا طراحی به‌روز و مناسبی دارد که زمانی که دستش می‌گیرید نشان نمی‌دهد جزو گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار باشد. به همین خاطر می‌توانید با هزینه‌ای تقریبا کم در این بازار گرانی گوشی‌های موبایل، گوشی‌ای خوش استایل را دریافت کنید که حداقل از نظر ظاهری چیزی از گوشی‌های گران‌قیمت کم ندارد.

 

طراحی

در طراحی‌این گوشی سعی شده تا ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار در نظر گرفته شود در حالی که قیمت بسیار اقتصادی باشد. یکی از جدی‌ترین تلاش‌ها در طراحی صفحه‌نمایش به کار گرفته شده است. صفحه‌نمایش گوشی شاید مانند خیلی پرچم‌دارهای بازار کاملا بدون حاشیه نباشد اما حاشیه‌ها بسیار کم هستند که سبب می‌شود با روشن شدن صفحه‌نمایش ظاهری مدرن به نمایش گذاشته شود. به کارگیری این صفحه‌نمایش مدرن سبب شده تا جایی برای جزئیات دیگر در قاب جلویی وجود نداشته باشد و یکی از ارکان اصلی یعنی سنسور اثرانگشت به قاب پشتی برود.

image

 

تلاش جدی دیگر در مدرن به نظر رسیدن دستگاه جنس بدنه است. برای اینکه آنر 9 لایت خوش‌ساخت و به‌روز به نظر برسد از شیشه در قاب پشتی استفاده شده در حالی که فریم اطراف فلزی است. گوشی از نظر ضخامت و اندازه جمع‌وجور است و به‌خوبی در دست می‌نشیند و این خوش دستی را مدیون ضخامت 7.6 میلی‌متری خودش است در حالی که نباید جنس خوب و مات فریم اطراف را نادیده بگیریم. با وجود جنس خوب اطراف جنس قاب پشتی به گونه‌ای است که به‌راحتی از دستان شما سر می‌خورد و با جنس شیشه‌ای که دارد احتمال شکستن آن هنگام برخورد به زمین وجود دارد. علاوه بر این‌ها اثرانگشت و چربی به‌راحتی روی قاب پشتی باقی می‌ماند اما در رنگ مشکی که در اختیار ما بود خیلی نمود پیدا نمی‌کرد و مشکلی در ظاهر گوشی به وجود نمی‌آورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی که آن را شبیه به پرچم‌داران بازار کرده است حضور دو دوربین در قاب پشتی دستگاه است. این دو دوربین در قابی قرار دارند که شبیه به گوشی‌ای امروزی است اما خوشبختانه لنزها خیلی از قاب بیرون‌زده نیستند و به همین خاطر گوشی می‌تواند به‌خوبی روی سطح صاف قرار بگیرد. در کل آنر 9 لایت گوشی خوش دستی است اما مانند ماهی از دستان شما لیز می‌خورد و باید خیلی مراقبش باشید.

image

 

جزئیات ظاهری گوشی

قاب جلو تقریبا در اختیار صفحه‌نمایش است. این قاب حدود 75.5 درصد از فضای جلو را به خودش اختصاص داده. پایین صفحه‌نمایش لوگوی آنر مشاهده می‌شود در حالی که بالای صفحه می‌توانید خروجی صدای مخاطب، دوربین‌های سلفی و سنسورها را مشاهده کنید. بله درست خواندید نوشتیم دو دوربین این گوشی به دو دوربین سلفی مجهز است.

در قاب پشتی می‌توانید دو دوربین اصلی را مشاهده کنید که در غلافی جدا از قاب پشتی جای گرفته‌اند. فلاش تکی گوشی هم در این بخش قرار دارد و کنار دو دوربین اما خارج از این غلاف است. کمی پایین‌تر سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای قرار دارد و در انتهای قاب پشتی لوگوی آنر دیده می‌شود.

پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا، اسپیکر و میکروفون اصلی قرار دارند. بالای گوشی هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود و میکروفون دوم که در بیشتر گوشی‌ها در این قسمت قرار دارد کنار فلاش گوشی در قاب پشتی قرار گرفته است. کلیدهای ولوم و پاور سمت راست قرار دارند و طراحی‌ای کاملا شبیه به هم دارند که به همین سبب پیدا کردن آن‌ها حین مکالمه شاید کمی مشکل باشد.

درگاه سیم‌کارت‌ها سمت چپ قرار دارند که بدنه‌اش همانند کاور فلزی است. هر دو درگاه از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کنند در حالی که درگاه سیم‌کارت دوم با کارت حافظه خارجی مشترک است و می‌توانید در عوض استفاده از سیم‌کارت دوم از کارت حافظه خارجی استفاده کنید.

image
  
image

image
  
image

image



 

صفحه‌نمایش

قاب جلو به شدت درگیر صفحه‌نمایش است و فضای‌های کمی وجود دارد که توسط صفحه‌نمایش اشغال نشده باشند. به هر حال صفحه‌ای 5.65 اینچی جلو قرار دارد که با توجه به کیفیت فول اچ‌دی پلاس (2160×1080 پیکسل) و تراکم پیکسلی 428 پیکسل در اینچی که برایش در نظر گرفته شده است این اطمینان برای شما حاصل می‌شود که هیچ پیکسلی را با چشم غیر مسلح حتی از فاصله نزدیک در این صفحه‌نمایش تشخیص ندهید؛ اما واضح است اگر بخواهید صفحه با کیفیت‌تری در اختیار داشته باشید باید مبلغ بیشتری را برای خرید یک گوشی هوشمند هزینه کنید.

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش خوب نمایش داده می‌شوند اما خیلی خوش آب و رنگ نیستند. نور صفحه‌نمایش هم در حد متوسط است و زیر نور خورشید مشکلی برای مشاهده محتوا در آن ندارید. زاویه دید خوب از ویژگی‌های اساسی این صفحه‌نمایش به‌حساب می‌آید علاوه بر اینکه در نمایش رنگ سفید بسیار متبحر است. در کل صفحه‌نمایش با توجه به قیمتی که برای گوشی پرداخت می‌کنید عملکرد قابل قبولی دارد.

image

 

بعد از صحبت در مورد کیفیت صفحه‌نمایش سری به بخش تنظیمات آن می‌زنیم.

 Color Mode: در این بخش سه حالت پیش روی کاربر قرار دارد تا بتواند به دلخواه دمای رنگ‌های در حال نمایش روی صفحه‌نمایش را تغییر دهد. علاوه بر این سه حالت یک دایره رنگی در وسط صفحه‌این تنظیم دیده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد بنابر دلخواه از طیف گسترده رنگی بهره ببرید.

image

 

Eye Comfort: بخشی دوست داشتنی در گوشی‌های پرچم‌دار است که راه خودش را به‌خوبی به گوشی‌های میان رده و حتی ارزان‌قیمت باز کرده است. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش یا کم‌رنگ می‌شوند و نور زرد روی صفحه غالب می‌شود. این حالت برای زمانی که مشغول مشاهده صفحه نماش در محیط تاریک هستید کاربرد دارد. در این بخش می‌توانید شدت نور زرد را کم و زیاد کنید یا اینکه برای فعال کردن ویژگی زمان تعیین کنید.

image

 

Home Screen Style: در این بخش می‌توانید نوع نمایش صفحه اصلی را تعیین کنید. دو حالت در این تنظیم در نظر گرفته شده است. حالت اول، همانند نسل‌های اولیه رابط کاربری اموشن یو آی، تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه اصلی نشان داده می‌شوند و در حالت دوم یک صفحه جدا برای برنامه‌های نصب شده روی گوشی فراهم می‌کند که سبب می‌شود بتوانید از صفحه اصلی برای برنامه‌های پر کاربرد و ویجت ها استفاده کنید.

image

 

Wallpaper: با رفتن به این تنظیم می‌توانید عکس‌های پس زمینه را تغییر دهید در حالی که یک تنظیم اضافی در این بخش وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد تا عکس پس زمینه به صورت اتفاقی از هر 5 دقیقه تا 1 روز عوض شود.

image

 

Full Screen Display: در این تنظیم برنامه‌هایی نشان داده می‌شوند که با نسبت ابعاد صفحه‌نمایش این گوشی همخوانی ندارند و می‌توانید آن‌ها را مجبور کنید تا به صورت تمام صفحه‌نمایش داده شوند یا برعکس اگر پیش از این برنامه‌های را مجبور کرده‌اید تمام صفحه‌نمایش داده شود و از کارکردش در حالت تمام صفحه راضی نیستید آن را به حالت اول برگردانید.

image

 

View Mode: در این تنظیم سه حالت برای نشان دادن محتوای در حال نمایش قرار دارد. که عبارت‌اند از کوچک، پیش‌فرض و بزرگ.

image

 

Screen Resolution: در این بخش می‌توانید کیفیت صفحه‌نمایش را از دو حالت HD+ و Full HD+ انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها گزینه دیگری به نام Smart Resolution وجود دارد که به صورت خودکار کیفیت صفحه را کاهش می‌دهد تا انرژی کمتری مصرف شود.

image

 

 

نرم‌افزار

این بخش فدای قیمت کم گوشی نشده است. از سیستم‌عامل اندروید نسخه 8.0 و رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8.0 برای این گوشی بهره برده شده است. این رابط کاربری علاوه بر اینکه خیلی نرم و روان کار می‌کند کمک می‌کند بتوانید دستکاری های زیادی در ظاهر گوشی انجام دهید.

image

 

صفحه قفل جایی است که طراحی ساده‌ای دارد. یک ساعت بزرگ یک گوشی صفحه قرار دارد و یک میانبر به دوربین هم در گوشه دیگر دیده می‌شود تا بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی بتوانید از دوربین استفاده کنید. با بالا کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت بالا از پایین‌ترین قسمت صفحه‌نمایش، 5 میانبر نمایش داده می‌شود که نیاز کاربر به باز کردن قفل صفحه را بیش از پیش کاهش می‌دهد. ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه، تایمر و اسکن بارکد این میانبرها هستند که در صورت انتخاب آن‌ها بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی به آن برنامه منتقل می‌شوید اما محتواهایی که قبلا در آن برنامه داشته‌اید به نمایش در نمی آیند تا زمانی که قفل صفحه را باز کنید.

image
  
image

 

با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش به پایین نوتیفیکیشن بار باز می‌شود. در این بخش می‌توانید از 12 سوییچ بهره ببرید که نیاز شما به استفاده از صفحه تنظیمات را بسیار کاهش می‌دهد. با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی بخش جستجو باز می‌شود که امکان جستجو کردن در تمام گوشی و حتی در دنیای اینترنت برای شما به همراه می‌آورد.

image
  
image
  
image

 

در بخش تنظیمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که کاربردی‌تر از سایر بخش‌های تنظیمات هستند:

اسکرین شات گرفتن با 3 انگشت در هر صفحه، روشن و خاموش کردن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه زدن روی آن، سایلنت کردن گوشی یا خاموش کردن زنگ آلارم با برگرداندن گوشی، کشیدن انگشت روی بخش پایینی صفحه‌نمایش از یک سمت به سمت دیگر برای مشاهده محتوا در صفحه‌ای کوچک‌تر و دسترسی آسان‌تر به محتواهای در حال نمایش بالای صفحه و خاموش و روشن کردن گوشی به صورت خودکار در بازه زمانی تعیین شده.

image

 

 

سخت‌افزار

پردازنده دستگاه ساخت کمپانی‌های سیلیکون است که کایرین 659 نام دارد. این پردازنده در سال 2017 مختص گوشی‌های میان رده و تبلت ها معرفی شد. 4 هسته کم‌مصرف این گوشی فرکانسی برابر 1.7 گیگاهرتز و 4 هسته پرمصرف آن فرکانس 2.36 گیگاهرتزی دارند.  این پردازنده 64 بیتی از بلوتوث نسخه 4.2 و شبکه Cat. 6 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با خیال راحت از شبکه پرسرعت همراه 4.5G روی آن لذت ببرید.

Geekbench 4 Multi

Geekbench 4 Single

GFX Bench Manhatan 3.1

Antutu

نام گوشی

4111

850

585.4

65383

Asus Zenfone 4

3744929298.088194Huawei Nova 3e
675919191541206875Huawei P20 Pro
1457513611.958475Huawei Y7 Prime 2018
3571930320.687330Honor 9 lite

 

روی چیپ این گوشی و کنار پردازنده حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. با بسته بودن تمام برنامه‌ها از 3 گیگابایت حافظه داخلی 1.2 گیگابایت آزاد است در حالی که با باز کردن 15 برنامه و فعال بودنشان در پس زمینه 990 مگابایت از این حافظه آزاد می‌ماند. از 32 گیگابایت حافظه داخلی همان ابتدا 23.49 گیگابایت از حافظه داخلی آزاد است و مابقی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

حافظه رم

حافظه داخلی در دسترس

حافظه داخلی

نام گوشی

1 گیگابایت

1.5 گیگابایت

4 گیگابایت

52 گیگابایت

 64 گیگابایت

Asus Zenfone 4

1 گیگابایت1.98 گیگابایت4 گیگابایت50.58 گیگابایت64 گیگابایتHuawei Nova 3e
1.8 گیگابایت2.8 گیگابایت6 گیگابایت111.4 گیگابایت128 گیگابایتHuawei P20 Pro
1.3 گیگابایت1.54 گیگابایتگیگابایت24.81 گیگابایت32 گیگابایتHuawei Y7 Prime 2018
990 مگابایت1.2 گیگابایتگیگابایت23.49 گیگابایت32 گیگابایتHonor 9 lite

 

بازی‌های سنگین مانند آسفالت 8 به راحتی و بدون دردسر روی Honor 9 lite اجرا می‌شوند و مشکلی از بابت لگ و کندی در آن‌ها به وجود نمی‌آید در ضمن اینکه با لمس کلید خانه به سرعت و بدون دردسر از برنامه‌ها و بازی‌ها خارج می‌شوید.

image

 

درگاه سیم‌کارت‌ها سمت چپ گوشی قرار گرفته است. این درگاه کاوری فلزی دارد در حالی که بدنه‌اش هم از فلز ساخته شده است. پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو همزمان برای گوشی در نظر گرفته شده است در حالی که درگاه سیم‌کارت دوم هیبریدی است و می‌توانید در عوض استفاده از سیم‌کارت دوم از کارت حافظه خارجی برای آن استفاده کنید.

image

 

اسپیکر گوشی تک کاناله است و خروجی آن در لبه پایینی گوشی قرار گرفته است. این اسپیکر صدای تقریبا بلندی دارد اما کیفیت قابل ذکری ندارد و در هر دو صورت ولوم پایین و ولوم بالا صداها تیز می‌شوند.

 

Histen sound

این بخش از تنظیمات گوشی مربوط به زمانی است که هدفون را به گوشی متصل کنید. در این حالت گوشی نوع هدفون متصل شده را تشخیص می‌دهد در ضمن اینکه می‌توانید از فیلتر 3D و زیر مجموعه‌هایش یعنی حالت نزدیک، جلو و صدای گسترده بهره ببرید. نکته این تنظیم این است که اگر حالت 3D را فعال کنید امکان استفاده از اکولایزر برایتان وجود ندارد. این ویژگی فقط زمانی فعال است که حتما هدفون را از طریق جک 3.5 میلی‌متری به گوشی متصل کنید یعنی با اتصال گوشی به هدفون‌های بلوتوث امکان استفاده از این ویژگی وجود ندارد.

image

 

امنیت

برای این گوشی میان رده روش‌های امنیتی جذابی در نظر گرفته شده است. اولین روش استفاده از سنسور اثرانگشت برای باز کردن قفل صفحه است. سنسور گوشی در قاب پشتی جای گرفته است. سرعت و دقت این سنسور بسیار خوب است و در زمانی حدود 30 صدم ثانیه می‌تواند اثرانگشتی که از قبل برایش تعریف کرده‌اید بشناسد و قفل صفحه را باز کند. سنسور اثرانگشت علاوه براین می‌تواند برای کارهای دیگری از جمله پایین کشیدن نوتیفیکیشن بار، عکس انداختن و پاسخ دادن به تماس‌ها به کار آید و برای اینکار نیازی نیست که حتما از انگشتی که برایش تعریف کرده‌اید استفاده کنید.

image

 

روش دوم استفاده از تشخیص چهره است که هنوز بین گوشی‌های میان رده جا نیفتاده است و یک ویژگی خاص برای این گوشی محسوب می‌شود. تشخیص چهره این گوشی هم سرعت خوبی دارد و از زمانی که کلید پاور را فشار می‌دهید تا زمانی که قفل صفحه باز می‌شود زمانی حدود 50 صدم ثانیه نیاز است. عملکرد تشخیص چهره خوب است اما به آن خوبی که در گوشی‌ای مانند نوا 3 ای دیدیم نیست و به‌خصوص در نور کم با مشکل مواجه می‌شوید و باید از سنسور اثرانگشت استفاده کنید.

 

دوربین

استفاده از دوربین‌های دوتایی در قاب پشتی دیگر به یک روند معمولی در گوشی‌های میان رده تبدیل شده است و هوآوی در این امر از همه جلوتر است. اما دوربین دوتایی در قاب جلو یعنی دوربین سلفی دوتایی هنوز یک ایده تازه محسوب می‌شود که در این گوشی به کار گرفته شده است. در قاب پشتی دو دوربین اصلی یکی با سنسور 13 و دیگری با سنسور 2 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. این سنسورها در قابی تقریبا هم سطح بدنه دستگاه هستند در حالی که فلاش تکی LED خارج از این قاب است. در قاب جلو هم دو دوربین سلفی یکی با سنسور 13 مگاپیکسلی و دیگری با سنسور 2 مگاپیکسلی قرار دارد.

image

 

دوربین اصلی گوشی به ویژگی‌ای به نام PDAF مجهز است که کمک می‌کند دوربین‌ها در زمان کمتری فوکوس را انجام دهند. دوربین‌های سلفی گوشی هم به ویژگی روتوش هوشمند مجهز هستند که ابتدا جنسیت کاربر را تشخیص می‌دهند و سپس با توجه به جنسیت افکت بوکه را برای جنسیت بهینه می‌کند.

image

 

نرم‌افزار دوربین همان چیزی است که در گوشی‌های مجهز به رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8 می‌بینیم. همه‌چیز در دسترس قرار دارد و برای عکاسی از سوژه‌های متفاوت به گشت‌وگذار زیادی در منوی برنامه‌ها نیاز ندارید. با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه ویوفایندر می‌توانید به مودها برسید که در آنجا تعدادی حالت مختلف عکاسی از جمله حالت پرو، حالت HDR، حالت پانوراما و حالت لنز AR در نظر گرفته شده است. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه ویوفایندر می‌توانید تنظیمات گوشی را مشاهده کنید.

image

 

رنگ در عکس‌هایی که با دوربین اصلی در نور روز گرفته می‌شود نزدیک به واقعیت و شفاف ثبت می‌شود اما ثبت جزئیات خیلی خوب نیست و عکس‌ها چندان شارپ نیستند. در عوض رنج دینامیکی خوب است. در نور شب رنگ عکس‌ها کمی کم رنگ‌تر از آنچه که باید ثبت می‌شوند و نویز به خوبی در آن‌ها مشهود است اما شارپی خوبی دارند و می‌توانید از این نظر به خوبی به آن‌ها اعتماد کنید.

عکس‌هایی که توسط دوربین سلفی گرفته می‌شوند رنگ خوبی دارند و نویز تصاویر در نور روز بسیار کم است. در نور شب نویز عکس‌ها بیشتر می‌شود اما اگر از فلاش استفاده کنید نویز به طرز چشمگیری پایین می‌آید. 

هر دو دوربین به لطف دو لنزی بودن توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را دارند. عکس‌های پرتره‌ای که توسط دوربین‌های اصلی و دوربین‌های سلفی گرفته می‌شوند مرز بین سوژه و پس زمینه در آن‌ها قابل قبول ثبت می‌شود.

 

نمونه عکس‌های دوربین در نور روز

image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور شب

image

image
  
image

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی با فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در حالت پرتره

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت عادی و حالت پرتره در روز

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در نور شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image


 

باتری

برای Honor 9 lite باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. این باتری در استفاده معمولی رو به سنگین می‌تواند 1 روز و نیم پاسخگوی نیاز کاربر باشد. اگر از شارژر و کابل مخصوص گوشی برای شارژ استفاده کنید برای رسیدن به شارژ 50 درصد از صفر درصد به حدود 50 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به 2 ساعت و 35 دقیقه زمان نیاز دارید.

برای کاهش میزان مصرف باتری چند ترفند در تنظیمات باتری گنجانده شده است. به طور مثال می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای تغییر دهید تا زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خاموش است Wi-Fi هم خاموش شود یا اینکه در این بخش گزینه‌ای به نام Optimize وجود دارد که با ورود به آن به شما نشان می‌دهد تنظیمات کدام بخش‌ها را می‌توانید تغییر دهید که باتری کمتری مصرف شود.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 24 درصد
  • درصد کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 10 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 10 ساعت

image

 

بخریم؟

قیمت گوشی‌های موبایل جهش زیادی در بازار داشته است و میان رده‌ها به قیمت‌هایی رسیده‌اند که یکی دو سال قبل می‌شد با این مبالغ گوشی‌های پرچم‌دار خرید. به هر حال آنر 9 لایت میان رده‌ای است که طراحی بسیار شیک و لوکس دارد. جنس خوب بدنه در کنار طراحی زیبا، دو دوربین هم در قاب پشتی و هم در قاب جلو برای گرفتن عکس‌های پرتره، وزن مناسب و خوش دستی، روش‌های امنیتی به‌روز، نرم‌افزار روان با قابلیت‌های شخصی‌سازی بالا و در نهایت باتری با عمر تقریبا بالا از ویژگی‌های مثبت این گوشی به‌حساب می‌آیند. اگر قصد خرید گوشی‌ای میان رده با ظاهری لوکس را دارید این گوشی انتخابی است که می‌توانید روی آن فکر کنید. البته رقیبی بزرگ و خطرناک برای این گوشی در بازار وجود دارد که Nova 3e نام دارد.

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (50 نظر)

آرمین احمدی

۱۴۰۰/۱/۲۱
سلام من هانر 9 لایت دارم و گوشی عالیه و برادرم تنظیمات گوشی رو خراب کرد میتونید کمکم کنید گوشی من اگه در 1 ساعت یسره باهاش کار کنم 18 درصد خالی میکنه بنظرتون زود خالی میکنه یا خودش همینطوریه میشه کمکم کنید

ا

۱۳۹۸/۴/۵
بستگی داره برای چی بخوای
توی باتری به نظرم آنر قوی تره

احسان

۱۳۹۸/۲/۲۶
سلام
این طور نیست به شدت توصیه میشه بخریش

زهرا

۱۳۹۷/۱۱/۱۲
صفحه نمایشش بی کیفیته و رنگ ها بی روحن؟ دوربینش چطوره؟ خیلی برام مهمه رنگا چجوری دیده میشن

زهرا

۱۳۹۷/۱۱/۱۲
گوشیم j5 prime هست و میخوام بفروشمش و این گوشی رو بخرم بنظرتون میارزه؟ و اینکه تو توضیحات نوشته شده صدا چه کم بشه چه زیاد تیز هست اینطوره واقعا؟میشه مزیت ها و معایبش رو بهم بگید