خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Y7 Prime 2018

بررسی تخصصی Huawei Y7 Prime 2018

اگر از مشاهده قیمت‌های بالای گوشی‌های هوشمند در بازار خسته شده‌اید و می‌خواهید گوشی‌ای ارزان قیمت و مقرون به صرفه خریداری کنید که از همه نظر نسبت به رقبایش سرتر است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد بررسی تخصصی وای 7 پرایم را از دست ندهید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۲/۱۵

حتما Y7 Prime را به خاطر دارید گوشی‌ای خوش‌ساخت با باتری‌ای فوق‌العاده؛ اکنون نوبت به نسل جدید این گوشی یعنی Y7 Prime 2018 رسیده است. نسل جدید فقط از نظر اسم شبیه به نسل قبل است وگرنه در باقی موارد کاملا دگرگون شده و به سمت تکامل حرکت کرده. البته هنوز هم مانند نسل قبل این گوشی یک محصول کاملا مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند در این بازار گرانی‌های گوشی‌های موبایل راه چاره‌ای برای افرادی باشد که توان خرید گوشی‌های گران‌قیمت را ندارند اما به دنبال گوشی‌ای متفاوت با دیگر ارزان‌قیمت های بازار هستند.

در بررسی امروز به صحبت در مورد ویژگی‌های جدید این گوشی و نوع عملکردش در دنیای واقعی می‌پردازیم و تجربه کاربری خودمان را از این گوشی با شما در میان می‌گذاریم تا اگر قصد خرید گوشی‌ای مقرون‌به‌صرفه را دارید با چشمان باز به انتخاب بپردازید.

 

طراحی

وای 7 پرایم دست ما آبی رنگ بود. این رنگ را می‌توان زیباترین نسخه از این گوشی دانست که البته رنگ آبی در حال تبدیل شدن به امضایی برای هوآوی در طراحی گوشی‌های هوشمندش شده است. جنس قاب پشتی دستگاه از پلاستیک ساخته شده اما با وجود این خللی در خوش رنگی و نمایش زیبای رنگ آبی به وجود نیاورده است. قاب پشتی اثرانگشت را به خودش جذب می‌کند اما این جذب اثرانگشت در حدی نیست که در گوشی‌های با قاب پشتی شیشه‌ای می‌بینیم. جنس فریم دستگاه از فلز است و طراحی نیمه براق دارد. گوشی به‌هیچ‌وجه راحت از دست سر نمی‌خورد و به‌خوبی به کف دست شما می‌چسبد. به لطف استفاده از پلاستیک در قاب پشتی وزن دستگاه به طرز چشمگیری کم است و با بلند کردن آن از روی میز و با توجه به قد و قامت بلندش باورتان نمی‌شود که این گوشی با این وزن کم عرضه شده است. علاوه بر این در تمام اطراف قاب پشتی خمیدگی‌ای مشاهده می‌شود که تمام این‌ها سبب می‌شوند با گوشی‌ای خوش‌دست روبرو باشید.

image

 

هوآوی برای این گوشی مقرون‌به‌صرفه هیچ‌چیز کم نگذاشته و برای اینکه طراحی به‌روز و مدرن باشد علاوه بر قاب پشتی توجه ویژه‌ای هم به قاب جلو داشته و از صفحه‌نمایشی تمام صفحه برای Y7 Prime 2018 بهره برده است. این صفحه‌نمایش حاشیه‌های کمی دارد و به‌خصوص در بالا و پایین حاشیه‌هایی کمتر از نسل قبلی برایش در نظر گرفته شده که سبب شده صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد. از جلو که به گوشی نگاه می‌کنید شباهت زیادی با گوشی‌ای مانند میت 10 لایت می‌بینید.

image

 

در قاب پشتی گزینه‌ای به چشم می‌خورد که برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه شما را شگفت‌زده می‌کند. هوآوی از دو دوربین در قاب پشتی بهره برده است و این یکی دیگر نشانه‌های نگاه خاص این کمپانی به Y7 Prime 2018 است. دو دوربین در قابی جدا از قاب پشتی قرار دارند که فلاش هم کنارشان در همین قاب قرار گرفته است. قاب دو دوربین کمی بیرون‌زدگی دارد اما نه در حد گوشی‌های دو دوربینه که امروزه در بازار می‌بینیم و به همین سبب هیچ مشکلی بابت صاف قرار گرفتن دستگاه روی میز ندارید.

image

 

در مجموع طراحی دستگاه شیک و لوکس است و تا زمانی که آن را دست نگیرید باورتان نمی‌شود که با گوشی‌ای ارزان‌قیمت روبرو هستید. البته بعد از دست گرفتن وای 7 پرایم 2018 شاید جنس بدنه نشان دهد گوشی قیمت زیادی ندارد اما به‌اندازه‌ای خوش‌دست است که حس بدی را به کاربر منتقل نمی‌کند.

جزئیات ظاهری گوشی

در قاب جلو صفحه‌نمایش 5.99 اینچی فضای زیادی در حدود 76.3 درصد را به خودش اختصاص داده است. حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش به‌خصوص در بالا و پایین سبب شده بتوانیم طراحی صفحه‌نمایش را تمام صفحه بنامیم. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسورها و البته فلاش مخصوص دوربین سلفی قرار دارند درحالی‌که پایین صفحه‌نمایش تنها نام هوآوی حک شده است و خبری از هیچ کلیدی در قاب جلو نیست و همین امر سبب شده طراحی دستگاه بسیار به‌روز و مدرن به نظر برسد.

image

 

در قاب پشتی دستگاه دو دوربین در غلافی فلزی در سمت چپ و بالا قرار دارند که فلاش LED هم کنارشان است. میکروفون دوم Y7 Prime 2018 هم کنار دوربین‌ها و البته خارج از غلاف روی قاب پشتی دیده می‌شود. کمی پایین‌تر سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای شکل خودش دیده می‌شود که کمی از سطح قاب پشتی پایین‌تر قرار دارد تا کاربر با لمس به‌راحتی بتواند آن را پیدا کند. در انتهای قاب پشتی هم لوگو و نام هوآوی حک شده است که رنگی متمایز با رنگ قاب دارد و به‌خوبی خودش را نشان می‌دهد.

image

 

پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا، درگاه میکرو یو اس بی، میکروفون اصلی و اسپیکر قرار دارند. سمت راست گوشی کلیدهای پاور و ولوم دیده می‌شوند که طراحی‌ای شبیه به هم دارند و فقط از نظر اندازه تفاوت دارند. بالای گوشی هیچ جزئیاتی در نظر گرفته نشده و درنهایت سمت چپ شاهد حضور درگاه سیم‌کارت‌ها هستیم. درگاه سیم‌کارت را که از جایش خارج می‌کنیم با اسلاتی بلند روبرو می‌شویم که قابلیت قرار گرفتن دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه خارجی را با هم دارد.

image

image
  
image

image

 

صفحه‌نمایش

برای گوشی از صفحه‌ای با جنس IPS استفاده شده است که این صفحه اندازه‌ای 5.99 اینچی دارد. نسبت ابعاد این صفحه‌نمایش با توجه به اینکه حاشیه‌هایش در بالا و پایین کم هستند 18:9 در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش کیفیت 1440×720 پیکسلی دارد که در حقیقت همان کیفیت اچ‌دی است و به سبب نسبت ابعاد متفاوت و کشیده‌تر بودن دستگاه تعداد پیکسل‌هایش بیشتر است. تراکم پیکسلی‌ای که با این کیفیت برای این صفحه به همراه آمده برابر 269 پیکسل در اینچ است.

image

 

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش واقعی هستند اما خیلی شفاف نیستند. زاویه دید صفحه‌نمایش در حد بسیاری خوبی است و با نگاه به صفحه از زاویه زیاد هم هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا ندارید. نور صفحه هم خوب است و این نور خوب سبب شده تا زیر نور خورشید مشکلی با مشاهده محتوا نداشته باشید. صفحه Y7 Prime 2018 در نمایش رنگ سفید توانایی بالایی دارد و این را مدیون IPS بودنش است. در مجموع با توجه به ارزان‌قیمت بودن گوشی هیچ کم و کاستی‌ای در صفحه‌نمایش مشاهده نمی‌شود و از کار کردن با آن خسته نمی‌شوید.

image

 

نگاهی به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش داشته باشیم تا ببینیم برای یک گوشی ارزان‌قیمت چه ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده است.

Color Mode: بخشی است که در آن می‌توانید گرمای رنگ‌های در حال نمایش را با توجه به‌دلخواه خودتان تنظیم کنید و علاوه بر سه‌حالتی که در نظر گرفته شده است از دایره رنگی‌ای که در این بخش مشاهده می‌کنید از گرما یا سرمای رنگی دلخواهتان بهره ببرید.

image

 

Eye Comfort: این بخش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بخش‌های تنظیمات صفحه‌نمایش است که با فعال کردن آن نور زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود و می‌توانید از کار کردن با صفحه در محیط کم‌نور بدون خسته شدن چشم‌هایتان لذت ببرید.

image

 

Screen resolution: این بخش در وای 7 پرایم 2018 به آن گستردگی که در گوشی‌های دیگر هوآوی می‌بینیم نیست و فقط یک گزینه برایش در نظر گرفته شده که با فعال کردن آن گوشی به طور خودکار در مواقع ضروری به کاهش کیفیت صفحه‌نمایش برای مصرف کمتر باتری می‌پردازد.

image

 

 

نرم‌افزار

اندروید نسخه 8.0 به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض روی گوشی نصب شده است که این اندروید با رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8.0 تزئین شده و ظاهری متفاوت و البته کارآمدتر از اندروید خام را برای گوشی به همراه آورده است. همانند تمام گوشی‌های هوآوی صفحه قفل گوشی یک میانبر به دوربین دارد و با بالا کشیدن انگشت روی آن از بخش پایینی گوشی منویی باز می‌شود که 4 میانبر به ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه و تایمر در آن قرار دارند.

image
  
image

 

در صفحه اصلی با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش کرکره نوتیفیکیشن بار نمایش داده می‌شود که می‌توانید از 16 سوییچ برای این بخش استفاده کنید. با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به پایین منوی کاربردی جستجو نمایش داده می‌شود که به شما امکان جستجو در تمام بخش‌های گوشی و حتی دنیای اینترنت از همین بخش را می‌دهد.

image
  
image

 

منوی تنظیمات هم تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های هوآوی ندارد و از بخش‌های قابل ذکر آن می‌توان به Smart Assistance اشاره کرد که در آن تعاملی متفاوت با گوشی را تجربه می‌کنید. یکی از بخش‌های دوست داشتنی در این تنظیم اسکرین شات گرفتن با سه انگشت است که می‌توانید با کشیدن سه انگشت روی صفحه به پایین از آن صفحه اسکرین شات بگیرید.

image

 

از دیگر تنظیمات قابل ذکر در این بخش می‌توان به دو بار ضربه زدن روی صفحه برای خاموش و روشن شدن آن اشاره کرد؛ برگرداندن گوشی برای خاموش شدن صدای زنگ یا صدای آلارم از دیگر تنظیمات قابل ذکر در این بخش است.

Game Suit: فولدری است که می‌توانید داخل آن بازی‌های دلخواه خودتان را اضافه کنید. بازی‌هایی که در این فولدر قرار می‌گیرند امکان این را پیدا می‌کنند تا زمانی که مشغول بازی کردن با آن‌ها هستید تنها نوتفیکیشن از تماس و پیامک بیاید و هیچ نوتیفیکیشن دیگری مزاحم بازی کردن نشود در ضمن اینکه اگر کسی با شما تماس بگیرد هیچ صدای زنگ یا ویبره‌ای شنیده نمی‌شود و فقط نوتیفیکیشن ظاهر می‌شود.

Dual Bluetooth یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی مقرون به صرفه به حساب می‌آید که به کاربر امکان می‌دهد در یک زمان بتواند به دو دستگاه متفاوت از طریق بلوتوث متصل باشد؛ به طور مثال می‌توانید علاوه بر اینکه گوشی را به ساعت هوشمند خودتان متصل کرده‌اید از اتصال آن به خودروی خودتان و پخش آهنگ از طریق بلوتوث یا تماس تلفنی بلوتوث لذت ببرید.

 

سخت‌افزار

برخلاف گوشی‌های هوآوی که از پردازنده ساخت این کمپانی بهره می‌برند برای این گوشی از پردازنده ساخت کوآلکام استفاده شده است. هوآوی از اسنپدراگون 430 برای وان 7 پرایم 2018 استفاده کرده است. این پردازنده که در سال 2016 معرفی شده است به 8 هسته مجهز است که هر 8 هسته فرکانس 1.4 گیگاهرتزی دارند.

Geekbench 4 Multi

Geekbench 4 Single

GFX Bench Manhatan 3.1

Antutu

نام گوشی

4111

850

585.4

65383

Asus Zenfone 4

3744929298.088194Huawei Nova 3e
675919191541206875Huawei P20 Pro
1457513611.958475Huawei Y7 Prime 2018

معماری این پردازنده 28 نانومتری است و روی چیپ آن حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی قرار دارد.

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

حافظه رم

حافظه داخلی در دسترس

حافظه داخلی

نام گوشی

1 گیگابایت

1.5 گیگابایت

4 گیگابایت

52 گیگابایت

 64 گیگابایت

Asus Zenfone 4

1 گیگابایت1.98 گیگابایت4 گیگابایت50.58 گیگابایت64 گیگابایتHuawei Nova 3e
1.8 گیگابایت2.8 گیگابایت6 گیگابایت111.4 گیگابایت128 گیگابایتHuawei P20 Pro
1.3 گیگابایت1.54 گیگابایت3 گیگابایت24.81 گیگابایت32 گیگابایتHuawei Y7 Prime 2018

اجرای بازی‌های سنگینی مانند آسفالت 8 هیچ مشکلی برای گوشی به همراه نمی‌آورد و می‌توانید درنهایت کیفیت و جزئیات بازی‌هایی از این دست را روی گوشی اجرا کنید و از اجرای روان و بدون لگ آن‌ها لذت ببرید.

image

 

درگاه سیم‌کارت‌ها همانطور که اشاره کردیم در لبه سمت چپ دستگاه قرار دارد. کاور این درگاه از فلز ساخته شده و بدنه‌اش هم فلزی است. با خارج کردن درگاه از جایش با کمک سوزن مخصوص اسلاتی سه تایی و بلند را مشاهده می‌کنید که دو درگاه اول برای قرار گرفتن سیم‌کارت‌های نانو استفاده می‌شود و درگاه آخر برای کارت حافظه خارجی.

image

 

امنیت

وقتی به امنیت در یک گوشی ارزان‌قیمت می‌رسیم انتظارمان خیلی بالا نیست اما در مورد Y7 Prime 2018 انتظار خودتان را پایین نیاورید. هوآوی از روش‌های امنیتی مدرن و جذابی برای این گوشی استفاده کرده است.

سنسور اثرانگشت اولین بخش است. که در قاب پشتی دستگاه قرار دارد. این سنسور توانایی بالایی دارد و امکان این را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن بتوانید قفل گوشی را باز کنید. دقت و سرعت این سنسور مانند تمام گوشی‌های هوآوی بالا است و ارزان‌قیمت بودن دستگاه تاثیری در روند کارکرد این بخش نگذاشته است. در زمانی حدود 30 صدم ثانیه می‌توانید قفل صفحه را با کمک سنسور اثرانگشت باز کنید.

image

 

تشخیص چهره دومین ویژگی امنیتی این گوشی است که در میان رقبایش هیچ‌کدام به این ویژگی مجهز نیستند. زمانی که این ویژگی را فعال کنید تنها با استفاده از چهره خودتان می‌توانید قفل گوشی را باز کنید. برای اینکار باید کلید پاور را فشار دهید و سپس با گرفتن گوشی جلوی صورت خودتان منتظر تشخیص چهره توسط گوشی باشید؛ برای تشخیص چهره وای 7 پرایم 2018 با تشخیص 1024 نقطه از صورت شما با دقت بالا چهره را تشخیص می‌دهد. سرعت تشخیص چهره Y7 Prime 2018 خوب است اما از گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی سرعت کمتری دارد. عملکرد تشخیص چهره قابل‌قبول است اما در نور کم احتمالا با آن کمی مشکل پیدا خواهید کرد و مجبور به استفاده از اثرانگشت می‌شوید.

image

 

اسپیکر تک کاناله است و پایین گوشی قرار دارد. این اسپیکر با وجود تک کاناله بودن صدای بلند و البته با کیفیتی دارد. درست است که کیفیت صدا به پای اسپیکرهای دو کاناله نمی رسد اما بین گوشی‌هایی که اسپیکر تکی دارند اسپیکر وای 7 پرایم 2018 یکی از بهترین‌ها است.

 

دوربین

دوربین دوتایی اصلی یکی از ویژگی‌های اساسی این گوشی به‌حساب می‌آید که هیچ‌کدام از رقبایش که در رده پایین بازار قرار دارند به این ویژگی مجهز نیستند. هوآوی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره برده که یک دوربین 2 مگاپیکسلی کنارش قرار گرفته تا زمانی که می‌خواهید عکس‌هایی با عمق‌های متفاوت مانند عکس‌های بوکه با پس زمینه مات بگیرید به کمک دوربین اصلی بیاید.

image

 

دوربین سلفی گوشی هم سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و یک فلاش LED آن را همراهی می‌کند تا در نور کم بتوانید عکس‌های روشنی از خودتان بگیرید. نکته مهم در مورد فلاش دوربین سلفی این است که درجه‌بندی برایش در نظر گرفته شده و می‌توانید از 1 تا 3 شدت نور آن را تنظیم کنید تا در جایی که تاریک‌تر است و به نور بیشتری نیاز دارید با خیال راحت از نهایت پتانسیل فلاش استفاده کنید و اگر به نور کمتری نیاز است با کم‌نور کردن فلاش عکس‌هایی با نویز و سفیدی کمتر بگیرید.

image

 

سراغ منوی دوربین برویم. منوی دوربین برای کاربرانی که پیش از این با گوشی‌های هوآوی مجهز به اموشن یو آی 7 یا 8 کار کرده باشند آشنا است. همانند دیگر گوشی‌های هوآوی همه چیز در این منو دم دست است و هنگام عکاسی نیازی نیست دائم به منوی تنظیمات رجوع کنید. برای راحتی کار با منو هوآوی از جسجرها کمک گرفته است. با کشیدن انگشت روی منوی دوربین به راست مودهای عکاسی نمایش داده می‌شوند که تنوع و تعدادشان از آن چیزی که در گوشی‌های گران‌قیمت‌تر هوآوی می‌بینیم کمتر است اما بسیار کار راه‌انداز است. برای رسیدن به بخش تنظیمات می‌توانید انگشت را روی ویوفایندر به چپ بکشید.

بالای صفحه ویوفاندر 4 سوییچ دیده می‌شود که اولی برای تنظیمات فلاش، دومی برای تغییر اپرچر، سومی برای فعال کردن حالت روتوش و درنهایت چهارمی برای سوییچ کردن به دوربین سلفی استفاده می‌شود.

image

 

image

 

رنگ عکس‌ها توسط دوربین این گوشی بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند. علاوه بر ثبت خوب رنگ‌ها شاهد ثبت جزئیات در حد بسیار خوبی هستیم. از نظر شارپی هم با دوربینی دوست داشتنی سروکار داریم که می‌توانید در عکس‌های گرفته شده توسط آن نوشته‌ها را در فاصله‌های دور هم مشاهده کنید و از بابت شارپی با دوربین در حد و اندازه پرچم‌داران روبرو هستیم. رنج دینامیکی خوب هم از دیگر ویژگی‌های این دوربین به حساب می‌آید که سبب ثبت خوب جزئیات در نقاط تاریک و روشن عکس به یک اندازه می‌شود.

زمانی که ویژگی Wide Aperture را فعال کنید امکان تهیه عکس‌های بسیار زیبایی با پس زمینه مات فراهم می‌آید. عکس‌هایی که توسط این ویژگی گرفته می‌شوند پس زمینه بسیار ماتی دارند و به علاوه مرز بین سوژه و پس زمینه بسیار خوب تعیین می‌شود.

 

نمونه عکس‌‌های تهیه شده در نور روز با دوربین اصلی

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

 

نمونه عکس دوربین در حالت ماکرو

image

 

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت دهانه دیافراگم باز با درجه 1 و درجه 10

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب با فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی

image

 

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در نور شب در حالت معمولی - حالت با فلاش سطح 1 - حالت با فلاش سطح 3

image

image
  
image


 

باتری

ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل کاهش پیدا کرده است اما با وجود این هنوز شاهد حضور باتری‌ای پر ظرفیت روی گوشی هستیم. هوآوی از باتری‌ای با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت برای وای 7 پرایم 2018 بهره برده است. در استفاده معمولی این باتری می‌تواند تا 1 روز و نیم پاسخگوی نیازی شما باشد در صورتی که استفاده از گوشی در حالت معمولی باشد و در صورت فشار زیاد روی آن انتهای یک روز کاری به شارژ نیاز پیدا می‌کند.

در بخش شارژ شدن گوشی مانند شارژ دهی خوب عمل نمی‌کند؛ برای شارژ دستگاه از صفر تا 50 درصد به حدود 1 ساعت و برای شارژ 100 درصد به حدود 3 ساعت زمان نیاز است.

 

image

 

بخریم؟

اگر کاربری هستید که استفاده سنگینی از گوشی ندارد و از گوشی بیشتر برای کارهایی مانند عکس گرفتن، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و موزیک گوش کردن استفاده می‌کند با این قیمت Y7 Prime 2018 می‌تواند یکی از انتخاب‌های بسیار هوشمندانه باشد. درست است که وای 7 پرایم بهترین گوشی اندرویدی‌ای نیست که تا امروز دیده‌اید اما فراموش نکنید که هزینه زیادی برای گوشی پرداخت نمی‌کنید و باید هم از آن به همین نسبت انتظار داشته باشید. این گوشی پکیجی از امکانات قابل توجه است که در این رنج قیمتی گوشی‌ای همانند آن پیدا نمی‌شود. طراحی شیک که قیمت گوشی را پشت رنگ و ظاهر زیبایش مخفی کرده است، دوربین دوتایی در قاب پشتی با کیفیت قابل‌قبول، صفحه‌نمایشی که به صفحه تمام صفحه معروف است و بیشترین فضای قاب جلو را به خودش اختصاص داده، ویژگی‌های امنیتی بالا و متنوع مانند سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره و باتری با ماندگاری خوب از ویژگی‌های برجسته این گوشی مقرون‌به‌صرفه هستند که می‌تواند دل هر کاربری که به دنبال گوشی ارزان‌قیمت است به‌راحتی برباید.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (54 نظر)

میلاد

۱۳۹۹/۹/۶
کسی اگه این گوشی رو بخره بدترین اشتباه زندویشو کرده

پوریا

۱۳۹۹/۱/۳
از خرید این گوشی پشیمونم
برای فیلم دیدن خوبه
اما بازی کردن خیر
خیلی از بازی های سنگینو باز نمیکنه مثل gta و...

Nima

۱۳۹۸/۶/۲۱
و اینکه کیفیتش خوبه زبان فارسی داره هدفون داره، لطفا یک دوست جواب بده با تشکر

Nima

۱۳۹۸/۶/۲۱
سلام لطفاً جواب بدین : میخواستم بدونم باتریش با بازی کردن و کار کردن روز مره چقدر دوام میاره و اینکه است چراغ اعلان داره؟

محمد

۱۳۹۸/۶/۱۵
سلام گوشی سه سیم کارت خوب داریم