خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی هوآوی Nova 3e

بررسی تخصصی هوآوی Nova 3e

گوشی‌های میان رده به لطف قیمت مناسبشان جزو گوشی‌های پر استقبال بازار به حساب می‌آیند. در این بررسی یکی از میان‌رده‌های جدید هوآوی را بررسی می‌کنیم که نوا 3 ای است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۱/۲۲

نوا 3 ای گوشی‌ای میان رده و جدید از هوآوی است که با امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری بهتری از یک میان رده به بازار عرضه می‌شود. این گوشی زیبا طراحی‌ای شیک و متفاوت با دیگر میان‌رده‌های بازار دارد که آن را به رقیبی سر سخت در این بخش از بازار مبدل کرده است. در این بررسی با این گوشی از نزدیک آشنا می‌شویم و به شما می‌گوییم که این گوشی تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

طراحی

همانند نسل قبل در این گوشی هم شاهد استفاده از شیشه و فلز در کنار هم هستیم با این تفاوت که شیشه استفاده شده برای قاب پشتی دستگاه بسیار براق و چشم‌نواز است و شما را به یاد آنر 9 می‌اندازد. شکست نور در این قاب براق بسیار زیبا صورت می‌گیرد و در همان اول به‌سرعت نگاه شما را به خودش جلب می‌کند. فریم اطراف دستگاه از فلز ساخته شده است و رنگش کاملا شبیه به قاب پشتی است. این فلز طراحی ماتی دارد و 4 خط آنتن را روی خودش می‌بیند تا در آنتن دهی گوشی اختلالی ایجاد نشود.

image

 

قاب پشتی به سبب شیشه‌ای بودن حس بسیار خوبی را منتقل می‌کند که شما را یاد گوشی‌های پرچم‌دار می‌اندازد منتهی مشکل اینجاست که اثرانگشت بسیار زیاد رویش می‌ماند که البته فقط با یک‌بار دستمال کشیدن پاک می‌شود.

image

 

دوربین دوتایی در قاب پشتی یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این گوشی با نسل قبلی‌اش محسوب می‌شود. دو دوربین اصلی گوشی زیر هم قرار دارند و لنز هر دو دوربین از قاب بیرون زده است که یک غلاف فلزی اطراف هر دو را پوشانده تا در صورت تماس با سطح صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود. طراحی دوربین‌های اصلی به گونه‌ای است که شما را به یاد آیفون 10 می‌اندازد. بیرون‌زدگی لنز دوربین‌های اصلی سبب می‌شود نوا 3 ای به‌راحتی روی سطح صاف قرار نگیرد و لق بزند.

image
  
image

 

با اینکه قاب پشتی طراحی کاملا متفاوت و زیباتری نسبت به نسل قبلی دارد اما بیشترین تفاوت در قاب جلو دیده می‌شود. صفحه‌نمایش حاشیه‌های بسیار کمی دارد و می‌توان آن را بدون حاشیه نامید. تنها گزینه‌هایی که در قاب جلو دیده می‌شوند نام هوآوی است که در حاشیه جزئی پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته است و دیگری یک نوار کوچک به نام ناچ که بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شود و سنسورها، دوربین سلفی و خروجی صدای مخاطب را در خودش جای داده است. این نوار ناچ هم شما را به یاد آیفون 10 می‌اندازد.

image

 

نوا 3 ای گوشی خوش‌دست و خوش ساختی است و باوجوداینکه اندازه شاسی‌اش تقریبا شبیه به نسل قبل است صفحه‌نمایشش بسیار بزرگ‌تر است و این را مدیون حاشیه‌های بسیار کم صفحه‌نمایش است.

image

 

جزئیات ظاهری گوشی

در قاب جلو صفحه‌نمایش فضای زیادی را اشغال کرده است که بالایش نواری برای قرار گرفتن سنسورها، دوربین سلفی و خروجی صدای مخاطب قرار دارد و پایینش هم لوگوی هوآوی حک شده است.

image

 

image

 

کلیدهای پاور ولوم سمت راست دستگاه دیده می‌شوند و زیر یکدیگرند؛ طراحی این دو کلید کاملا شبیه به هم است و فقط اندازه متفاوتی دارند.

image

 

 بالای گوشی میکروفون دوم قرار دارد و سمت چپ شاهد حضور درگاه سیم‌کارت‌ها هستیم.

image
  
image

 

پایین دستگاه درگاه ارتباطی تایپ سی کنار اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری صدا قرار گرفته است در حالی که میکروفون اصلی هم اینجا قرار دارد.

image

image
  
image

 

در قاب پشتی دوربین‌های اصلی گوشی در قابی جداگانه از دیگر بخش‌های قاب قرار گرفته‌اند و فلاش تکی هم پایین آن‌ها دیده می‌شود.

image

 

سنسور اثرانگشت در بخش بالایی قاب پشتی قرار گرفته است و نام هوآوی به همراه دو خط نوشته که مشخصات کلی گوشی را نشان می‌دهد کنار آن با فونتی ریز حک شده است.

image

 

صفحه‌نمایش

در قاب جلوی دستگاه صفحه‌نمایشی 5.84 اینچی قرار دارد که شاید با نگاه کردن به گوشی باورتان نشود که این صفحه‌نمایش تا این اندازه بزرگ است. به‌هرحال این صفحه‌نمایش بزرگ که حدود 80.5 درصد قاب جلو را به خودش اختصاص داده است کیفیتی برابر 1080 x 2280  پیکسل یا همان فول اچ‌دی پلاس دارد که آن را در کنار بزرگان این حوزه و فراتر از یک گوشی میان رده قرار می‌دهد.

این صفحه‌نمایش جنسی از نوع IPS دارد که سبب می‌شود نور سفید روی آن بسیار تروتمیز نشان داده شود. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش شفاف هستند و بسیار نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شوند.

زاویه دید صفحه‌نمایش هم خوب است اما نه به آن خوبی که در گوشی‌هایی مانند میت 10 پرو می‌بینیم که با توجه به قیمت و جنس صفحه‌نمایش امری کاملا عادی محسوب می‌شود.

image

 

 

صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت‌تر و بهتر از آن چیزی است که برای یک میان رده انتظارش را دارید و علاوه بر کیفیت خوبش در کنار اندازه بزرگی که دارد برای مشاهده محتوا و به‌خصوص بازی کردن گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

به تنظیمات صفحه‌نمایش بپردازیم که در گوشی‌های امروزی برای خودشان به تنظیمات خاص و پر جزئیات تبدیل شده‌اند.

Color Mode: اولین گزینه در تنظیمات صفحه‌نمایش این گوشی است که با انتخاب آن 3 گزینه پیش‌فرض، گرم و سرد پیش روی شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این با کمک دایره رنگی‌ای که در بالای صفحه‌این تنظیم قرار دارد می‌توانید به‌صورت دلخواه میزان گرما و سرمای رنگ‌ها را تعیین کنید.

image

 

Eye comfort: گزینه‌ای است که دیگر به بخش ثابت تنظیمات تمام گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. با فعال کردن این گزینه به سبب خاموش شدن پیکسل‌های آبی نور زردی روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود که می‌توانید میزان کم‌وزیاد بودن آن را با شاسی‌ای که پایین صفحه‌نمایش قرار دارد انتخاب کنید. علاوه بر این‌ها امکان زمان بدی برای روشن و خاموش شدن این ویژگی هم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در ساعاتی مشخص از روز از این ویژگی استفاده کنید و در ساعات دیگر آن را خاموش نگه دارید.

image

 

Screen Resolution: در این تنظیم سه تنظیم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا کیفیت صفحه‌نمایش را کم و زیاد کنید. اولین تنظیم رزولوشن هوشمند است که با فعال کردن این ویژگی گوشی به صورت خودکار کیفیت صفحه را در مواقعی که نیاز به باتری باشد کم می‌کند. دومین گزینه +HD است که با انتخاب این گزینه کیفیت صفحه‌نمایش مداوم روی 720×1520 پیکسل قرار می‌گیرد و گزینه سوم +FHD است که اگر این گزینه را انتخاب کنید کیفیت صفحه مداوم در بیشترین حالت خودش یعنی 1080×2280 پیکسل می‌ماند.

image

 

سخت‌افزار

پردازنده دستگاه طبق انتظاری که داریم ساخت هوآوی است. این پردازنده جدید در اواسط سال 2017 برای گوشی‌ها و تبلت های میان رده معرفی شد و اکنون شاهد استفاده از آن در یکی از گوشی‌های میان رده هوآوی هستیم. کایرین 659 به 8 هسته مجهز است که 4 هسته آن فرکانس 2.36 گیگاهرتزی دارند و 4 هسته دیگر کم مصرف هستند و فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند. این پردازنده 64 بیتی تکنولوژی ساخت 16 نانومتری دارد و از شبکه دو گانه LTE Cat. 6 پشتیبانی می‌کند که سبب می‌شود بتوانید از شبکه پرسرعت 4.5G که در حال حاضر توسط اپراتورهای مخابراتی کشورمان عرضه می‌شود روی این گوشی استفاده کنید.

image

 

پردازنده گوشی عملکرد بسیار قابل قبولی برای یک گوشی میان رده دارد. در اجرای بازی‌های با گرافیک بالا هیچ مشکلی با گوشی پیدا نکردیم. ما بازی‌های آسفالت 8، ETERNITY WARRIORS 4 را روی گوشی نصب کردیم و تمام بازی‌ها در نهایت کیفیت خودشان بدون هیچ لگی انجام شدند؛ البته زمانی که به گوشی فرمان می‌دهید از بازی خارج شود کمی تاخیر در اجرای فرمان مشاهده می‌شود که برای یک گوشی میان رده مسئله چندان مهمی به حساب نمی‌آید.

Geekbench 4 Multi

Geekbench 4 Single

GFX Bench Manhatan 3.1

Antutu

نام گوشی

4111

850

585.4

65383

Asus Zenfone 4

3744929298.088194Huawei Nova 3e

روی چیپ Nova 3e و کنار پردازنده از حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی استفاده شده است. با بسته بودن تمام برنامه‌ها در گوشی از 4 گیگابایت حافظه رم حدود 1.98 گیگابایت آزاد است که با باز شدن برنامه در پس‌زمینه به‌تدریج از این میزان رم آزاد کاسته می‌شود و درنهایت با باز بودن 15 برنامه در پس‌زمینه شاهد آزاد ماندن 1 گیگابایت از حافظه رم بودیم.

image

 

از 64 گیگابایت حافظه داخلی گوشی هم همان ابتدای کار 13.4 گیگابایت در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد و مابقی آزاد و در اختیار کاربر است. پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 256 گیگابایت برای گوشی در نظر گرفته شده است که درگاهش کنار درگاه سیم‌کارت اول است و با درگاه سیم‌کارت دوم مشترک. بدین سبب اگر بخواهید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید دیگر امکان استفاده از سیم‌کارت دوم را ندارید و بالعکس.

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

حافظه رم

حافظه داخلی در دسترس

حافظه داخلی

نام گوشی

1 گیگابایت

1.5 گیگابایت

4 گیگابایت

52 گیگابایت

 64 گیگابایت

Asus Zenfone 4

1 گیگابایت1.98 گیگابایت4 گیگابایت50.58 گیگابایت64 گیگابایتHuawei Nova 3e

اسپیکر گوشی تک کاناله است. این اسپیکر صدای بلندی دارد. علاوه بر اینکه صدای اسپیکر بلند است در حالت بلند مشکلی از بابت تیز شدن صدا وجود ندارد.

image

 

در بخش امنیتی برای نوا 3 ای بخش‌های جذابی در نظر گرفته شده است. اولین بخش امنیتی گوشی سنسور اثرانگشت است. این سنسور در قاب پشتی دستگاه دیده می‌شود و برای فعال کردنش به فشار هیچ کلیدی نیاز ندارید و فقط کافی است انگشتی که از قبل برایش تعریف کرده‌اید را روی آن قرار دهید تا در زمانی حدود 50 صدم ثانیه اثرانگشت شما را شناسایی و قفل صفحه را باز کند.

image

 

همانند دیگر گوشی‌های هوآوی که سنسور اثرانگشتشان در قاب پشتی است این سنسور علاوه بر باز کردن قفل صفحه می‌تواند در تعامل شما با گوشی به کمکتان بیاید. در بخش تنظیمات سنسور اثرانگشت بخش‌هایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد علاوه بر اینکه از این سنسور برای باز کردن قفل صفحه استفاده می‌کنید برای کارهایی مانند پایین کشیدن پنل نوتیفیکیشن بار یا بستن آن، عکس گرفتن، پاسخ دادن به تماس‌ها و قطع کردن صدای آلارم استفاده کنید. نکته مهم در اینجا این است که برای انجام این کارها نیازی نیست تا از انگشتی که برای باز کردن قفل گوشی تعریف کرده‌اید استفاده کنید بلکه می‌توانید هر کدام از انگشتانتان را برای این کار به کار ببرید.

image

 

هوآوی برای گوشی میان رده‌اش تنها به سنسور اثرانگشت در بخش امنیت اکتفا نکرده و از ویژگی‌ای استفاده کرده است که در حال حاضر تنها در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار می‌بینیم. تشخیص چهره ویژگی‌ای است که در نوا 3 ای می‌بینیم و بین گوشی‌های میان رده یک ویژگی خاص و متمایز به‌حساب می‌آید. برای فعال کردن این ویژگی باید به بخش امنیت دستگاه بروید و از آنجا تشخیص چهره را انتخاب کنید. با واردن شدن به این بخش گوشی از شما می‌خواهد تا دوربین سلفی را روبروی خودتان بگیرید و بعد از حدود 3 ثانیه چهره شما را اسکن می‌کند و آن را به خاطر می‌سپارد و ازاین‌پس می‌توانید از تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه گوشی خودتان استفاده کنید. قابلیت باز کردن قفل صفحه با تشخیص چهره به همین‌جا ختم نمی‌شود و تنظیمات متنوعی هم برای آن در نظر گرفته شده است. به‌طور مثال می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای انتخاب کنید که اگر گوشی را از روی میز برمی‌دارید و روبروی صورت خودتان می‌گیرید بدون فشار هیچ کلید تشخیص چهره فعال و قفل صفحه باز شود؛ یا اینکه می‌توانید در بخش تنظیمات به گوشی فرمان بدهید که زمانی که چهره کاربر شناسایی شد مستقیم قفل صفحه باز شود یا اینکه با سوایپ کردن از صفحه قفل خارج شوید و به صفحه اصلی بروید.

تشخیص چهره در این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و هم در نور روز به خوبی چهره شما را حتی زمانی که با زاویه به آن نگاه می‌کند شناسایی می‌کند و هم در نور کم و شب مشکلی جدی‌ای بابت شناسایی چهره ندارد.

image

 

نکته مهم در بخش امنیت این گوشی در اینجاست که می‌توانید از سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره در کنار هم استفاده کنید و نیازی نیست که فقط یکی از آن‌ها فعال باشد بنابراین اگر گوشی در محیطی نتوانست چهره شما را تشخیص دهد نیازی نیست تا از روش جایگزین یعنی تایپ کردن پسورد استفاده کنید و می‌توانید سریع انگشت خودتان را روی سنسور اثرانگشت قرار دهید و قفل صفحه را باز کنید.

پشتیبانی از اتصال حافظه خارجی یا همان OTG در این گوشی قرار دارد و به کمک آن می‌توانید حافظه‌های خارجی از جمله فلش مموری‌ها را به گوشی متصل کنید و انتقال دیتا را به راحتی همانند یک رایانه انجام دهید. پشتیبانی از هر 3 فرمت FAT32، NTFS و exFAT وجود دارد که می‌توانید در جدول زیر مدت زمان انتقال یک فایل 2 گیگابایتی از فلش روی رایانه و بالعکس با مدت زمان انتفال همان فایل از فلش روی گوشی و بالعکس را با هم مقایسه کنید.

 

Nova 3e

پشتیبانی

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از رایانه روی فلش

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از فلش روی رایانه

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از گوشی روی فلش

Fat 32

دارد

3 دقیقه

12 ثانیه

1 دقیقه

2 دقیقه و 40 ثانیه

exFAT

دارد

3 دقیقه

12 ثانیه

1 دقیقه

2 دقیقه و45 ثانیه

NTFS

دارد

3 دقیقه

12 ثانیه

1 دقیقه

2 دقیقه و 50 ثانیه

image

درگاه سیم‌کارت‌ها از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و اسلات درگاه همانند در آن از فلز ساخته شده است. یکی از درگاه‌ها برای سیم‌کارت اول است و اسلات دیگر مشترکا برای سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی استفاده می‌شود.

image

 

نرم‌افزار

اندروید نسخه 8 به‌عنوان اندروید پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده است. این اندروید هیچ شباهتی به اندروید خام ندارد و نوا 3 ای این را مدیون رابط کاربری اموشن یو آی و البته آخرین نسخه آن یعنی نسخه 8 است.

image

 

با فشردن کلید پاور صفحه قفل نمایان می‌شود که میانبری به دوربین سمت راست و پایینش قرار دارد.

image

 

با بالا کشیدن انگشت روی بخش پایینی صفحه 5 آیکون نمایان می‌شوند که هر کدام یک میانبر به یکی از برنامه‌های گوشی به‌حساب می‌آیند. این میانبرها عبارت‌اند از میانبر ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه، تایمر و اسکن بارکد. با لمس هر کدام از این میانبرها برنامه مورد نظر باز می‌شود اما از صفحه قفل رد نمی‌شوید و بنابراین به محتواهایی که از قبل در گوشی بودند دسترسی وجود نخواهد داشت.

image

 

وقتی از صفحه قفل عبور می‌کنید صفحه اصلی نمایش داده می‌شود که دو حالت برای نمایشش وجود دارد. حالت اول تمامی برنامه‌ها در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و در حالت دوم یک کلید به صفحه اصلی اضافه می‌شود که با لمس آن وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در آن قرار دارند.

image

 

نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. نکته مهم در مورد نمایان شدن نوتیفیکیشن بار این است که باید حتما انگشت خودتان را از دو فضای خالی کنار ناچ به پایین بکشید و اگر برای پایین کشیدن انگشت از زیر ناچ اقدام کنید در عوض نوار نوتیفیکیشن بار صفحه جستجو باز می‌شود. در نوار ابزار 17 آیکون قرار می‌گیرند که با کمک آن‌ها می‌توانید بسیاری از تنظیمات گوشی را بدون نیاز به رفتن به تنظیمات گوشی اعمال کنید.

image

 

با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی بخش جستجو نمایش داده می‌شود که در آن امکان جستجو در تمام بخش‌های گوشی برای کاربر فراهم می‌شود.

image

 

قابلیت شخصی‌سازی بالا یکی از ویژگی‌های همیشگی اموشن یو آی بوده و هست. در بخش تنظیمات چرخی می‌زنیم تا ببینیم چه ویژگی‌های دوست‌داشتنی و قابل‌ذکری وجود دارد.

Notification & status bar: در این بخش می‌توانید نوار ابزار را دستکاری کنید بدین صورت که نام اپراتور را نمایان یا مخفی کنید، نوع نمایش نوتیفیکیشن ها را تعیین کنید، سرعت شبکه متصل را در نوار ابزار داشته باشید و درنهایت میزان باتری را در نوار ابزار مشاهده کنید یا آن را حذف کنید.

image

 

Sound: در این بخش می‌توانید برای هر کدام از سیم‌کارت‌ها یک زنگ جداگانه تعریف کنید یا اینکه برای هر یک به تنهایی تعریف کنید تا زمان زنگ زدن ویبره هم فعال باشد یا خیر. در این بخش گزینه‌ای به نام Histen Sound وجود دارد که برای دوست داران موزیک بخشی جذاب است. با اتصال هدفون به گوشی‌این گزینه فعال می‌شود و علاوه بر اینکه می‌توانید نوع هدفون را از لحاظ رو گوش یا داخل گوش تعیین کنید امکان استفاده از حالت سه‌بعدی یا حالت کنسرت وجود دارد.

image
  
image

 

Motion Control: در این بخش می‌توانید روش‌های تعامل خودتان را با گوشی گسترش دهید. فرمان‌هایی از جمله برگرداندن گوشی برای سایلنت کردن، برداشتن گوشی از روی سطح و کاهش صدای زنگ یا روشن شدن صفحه با برداشتنش، پاسخ دادن به تماس‌ها یا تماس گرفتن با یکی از افراد دفترچه تلفن با برداشتن گوشی و نزدیک کردن به گوش و درنهایت اسکرین شات گرفتن با کشیدن سه انگشت روی صفحه‌نمایش به سمت پایین اشاره کرد.

image
  
image

 

Game Suit: فولدری است که می‌توانید داخل آن بازی‌های دلخواه خودتان را اضافه کنید. بازی‌هایی که در این فولدر قرار می‌گیرند امکان این را پیدا می‌کنند تا زمانی که مشغول بازی کردن با آن‌ها هستید تنها نوتفیکیشن از تماس و پیامک بیاید و هیچ نوتیفیکیشن دیگری مزاحم بازی کردن نشود در ضمن اینکه اگر کسی با شما تماس بگیرد هیچ صدای زنگ یا ویبره‌ای شنیده نمی‌شود و فقط نوتیفیکیشن ظاهر می‌شود.

image

 

می‌خواهیم در مورد ناچ و نمایش محتوا در این قسمت صحبت کنیم. هوآوی برای اینکه ناچ اثرنامطلوبی در عملکرد نرم افزاری نگذارد از کناره‌های ناچ برای نمایش باتری، ساعت و نوتیفیکیشن‌ها استفاده کرده است. اما زمانی که وارد یک برنامه یا بازی می‌شویم طرز نمایش چگونه است؟ اگر وارد یک بازی شوید کناره‌های ناچ سیاه می‌شود و در اصل هیچ چیزی در آنجا نمایش داده نمی‌شود. در نمایش ویدئوها هم به همین صورت است و ویدئو تمام صفحه را نمی‌گیرد تا آن نوار باریک خللی در نمایش ویدئو به وجود نیاورد.

image

 

اما در نمایش عکس‌ها تمام صفحه نمایش حتی کناره‌های ناچ درگیر می‌شوند و گوشی از تمام ظرفیت صفحه‌نمایش برای مشاهده تصویر بهره می‌برد.

image

 

دوربین

دوربین اصلی گوشی دو لنز دارد. لنزهای دوربین اصلی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و لنز دیگر سنسور 12 مگاپیکسلی. اندازه دهانه دیافراگم لنز 16 مگاپیکسلی، که عکس‌های اصلی با آن گرفته می‌شوند، f/2.2 است. دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی در حالت پرتره کاربرد دارد و باعث عمق بخشیدن به تصویر می‌شود. دوربین سلفی در نوا 3 ای سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگمش f/2.0 است.

image

image

 

منوی دوربین مانند گوشی‌های خانواده میت 10 است و این امر به لطف استفاده از اموشن یو آی نسخه 8 به دست آمده است. منوی اصلی از 3 تب درست شده است که برای حرکت بین تب‌ها باید انگشت خودتان را به چپ یا راست بکشید. روی منوی اصلی سوییچ‌هایی از جمله خاموش و روشن کردن فلاش، فعال کردن حالت پرتره، استفاده از حالت دهانه دیافراگم باز، عکس‌برداری زنده و سوییچ کردن به دوربین دوم دیده می‌شود. با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه مودها نمایان می‌شوند که به شما امکان عکاسی در حالت‌های مختلف از جمله حالت حرفه‌ای، حالت HDR، حالت نقاشی با نور یا حالت آهسته را می‌دهد. با کشیدن انگشت به سمت چپ روی منوی اصلی تنظیمات نمایش داده می‌شود که می‌توانید نوع کارکرد دوربین را در اینجا تعیین کنید به‌طور مثال تایمر را روشن و خاموش کنید، عکس گرفتن با صدا و بدون لمس کلید شاتر، حالت عکس گرفتن به محض لبخند زدن یا گرفتن عکس‌های پشت سر هم را فعال کنید.

image
  
image
  
image

 

در بخش مودها گزینه‌ای به نام AR Lens دیده می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد تصویرهایی متفاوت از خودش و دیگران با افکت‌هایی از پیش تعیین شده تهیه کند. این بخش فقط مربوط به بخش عکاسی نیست و می‌توان از افکت‌ها فیلم هم تهیه کرد که مدت‌زمانش 10 ثانیه است.

image

 

دوربین این گوشی عکس‌های خوبی نسبت به میان رده بودنش می‌گیرد. در نور روز عکس‌ها جزئیات خوبی دارند و شارپیشون هم در حد قابل قبولی است اما نویز در تصاویر دیده می‌شود. عکس‌هایی که در نور روز گرفته می‌شوند رنگ‌های اشباعی دارند اما زمانی که در سایه عکس بگیرید اشباعیت رنگ‌ها کمتر می‌شود. در نور شب طبق انتظار نویز تصاویر بیشتر می‌شود و باید زمان بیشتری به شاتر بدهید تا عکس‌هایی با تاری کمتر بگیرد. عکس‌های گرفته شده در نور شب کمی رنگ پریده‌اند و شارپی خیلی زیادی هم ندارند.

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین در نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در نور روز در حالت عادی و در حالت پرتره

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در نور شب بدون فلاش و با فلاش در حالت عادی

image
  
image

 

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در نور شب بدون فلاش و با فلاش در حالت عادی

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت پرتره

image


 

باتری

باتری ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت دارد. از نظر ظرفیت تفاوتی بین این نسل با نسل قبلی دیده نمی‌شود اما در مجموع عملکرد باتری به‌خصوص در بخش شارژ شدن خیلی بهتر شده است. به لطف پشتیبانی پردازنده از شارژ سریع می‌توانید این باتری پرظرفیت را در مدت‌زمان 40 دقیقه از صفر تا 50 درصد و در مدت‌زمان 1 ساعت و 45 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کنید.

image

 

در یک استفاده معمولی و روزمره می‌توانید 1 روز کامل را با گوشی کار کنید و نگرانی‌ای بابت تمام شدن باتری نداشته باشید. اما اگر فشار زیادی به گوشی وارد کنید در یک روز به‌طور حتم 2 بار نیاز به شارژ پیدا می‌کنید.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 24 درصد
  • درصد کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 15 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 7 ساعت

image

 

بخریم؟

در حال حاضر گوشی‌های پرچم‌دار قیمت‌های خیلی بالایی دارند که بدون شک خرید آن‌ها در توان همه اقشار جامعه نیست و به همین سبب بازار میان رده‌ها داغ شده است. هوآوی به‌تازگی نگاهی ویژه به این بازار انداخته و همانند خانواده Mate برای خانواده P هم میان رده‌ای مثال‌زدنی و با لیاقت معرفی کرده است.  Nova 3e در کنار گوشی‌ای مثل Mate 10 lite یکی از میان رده‌های بسیار خوش قیمت بازار است که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوست‌داشتنی‌ای ارائه کرده است. طراحی بسیار شیک و لوکس، باتری با قابلیت شارژ سریع، روش‌های امنیتی در حد یک پرچم‌دار، صفحه‌نمایش تمام صفحه و مدرن و قدرت بالا در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین از جمله ویژگی‌های مثبت این گوشی مقرون‌به‌صرفه هستند که سبب می‌شوند برای خرید در صدر لیست پیشنهادی ما به خریدارانی قرار بگیرد که هزینه زیادی برای گوشی موبایل کنار نگذاشته‌اند.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (155 نظر)

Amir

۱۳۹۹/۶/۲۵
مرسی از اطلاعات خوبت اقا محمد

منا

۱۳۹۹/۵/۱
چرا ،وقتی این گوشی رو تنظیم میکنم، مثلا قسمت پخش موزیک رو تنظیم میکنم یا ویبره و... تنظیمات باقی نمی مونن

Mahtab

۱۳۹۸/۴/۳
سلام. من چند ماهه این گوشی رو خریدم همه چیش اوکی هست ولی وقتی با تلفن حرف میزنم صدای خودم واسه طرف مقابل خیلیی ضعیفه. میخوام بدونم کلا مدلش اینجوریه یا تنظیماتی داره که درست بشه؟
کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی کنین.

Vahid

۱۳۹۸/۳/۲۴
سلام دوستان من تا یک ماه پیش همیشه 4 جی پلاس بود الان فقَط 4 جی میشه تنطیماتشم خیلی دست زدم ولی سرعتش کم شده کسی نمیدونه مشکلش چی هست؟؟

عرشیا

۱۳۹۸/۲/۱۰
جی اس ام لطفا بررسی تخصصی نوا ۳ رو هم بزار