خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Mate 10 Lite

بررسی تخصصی Huawei Mate 10 Lite

در این بررسی ارزان‌ترین و ضعیف‌ترین نسخه خانواده میت 10 را برای شما بررسی می‌کنیم که شاید از برادرانش ضعیف‌تر باشد اما رقیبی بزرگ برای هم‌رده‌های خودش محسوب می‌شود.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۱/۳

تنها شباهتی که این گوشی با دو برادر دیگرش دارد اندازه و کیفیت صفحه‌نمایش است. میت 10 لایت صفحه‌نمایشی بزرگ به‌اندازه 5.9 اینچ دارد اما دیگر بخش‌های سخت‌افزارهایش ضعیف‌تر هستند. یکی از مهم‌ترین خصایص این گوشی تجهیز شدندش به 4 دوربین است. هوآوی برای Mate 10 lite  از دو دوربین اصلی و دو دوربین سلفی استفاده کرده است. در این بررسی نه‌تنها شما را با سخت‌افزار این گوشی از نزدیک آشنا می‌کنیم تجربه کاربری خودمان در طول استفاده از گوشی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

image

 

طراحی

برخلاف دو گوشی دیگر خانواده میت 10 خبری از شیشه در طراحی این گوشی نیست. هوآوی تصمیم گرفته تا از فلز برای ساخت میت 10 لایت استفاده کند. جنس بدنه میت 10 لایت کاملا از فلز ساخته شده و شاهد استفاده از بدنه‌ای یکپارچه با فریم اطراف دستگاه هستیم که هر دو از فلز ساخته شده‌اند. دو خط آنتن بالا و پایین قاب پشتی دیده می‌شود که برای جلوگیری از اختلال در آنتن دهی است. با توجه به فلزی بودن بدنه، گوشی نه از دست سر می‌خورد و نه اثرانگشت رویش باقی می‌ماند؛ علاوه بر این حس یک گوشی لوکس هم به‌خوبی منتقل می‌شود. لنز دوربین اصلی کمی بیرون زده است و باعث می‌شود بخش بالایی گوشی صاف به زمین نچسبد اما محل قرارگیری دوربین‌ها کمک کرده تا در قرارگرفتن تمام بدنه گوشی روی میز اختلالی ایجاد نشود و گوشی لق نزند. دو لنز دوربین در غلافی فلزی قرار گرفته‌اند و فلاش تکی آن‌ها بالایشان و داخل خط آنتن است. پایین دو دوربین اصلی هم سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای شکل قرار دارد.

image

 

در قاب جلویی صفحه‌نمایش بزرگ گوشی قرار دارد که حاشیه‌هایش هم در بالا و پایین و هم در کناره‌ها خیلی زیاد نیست. این صفحه‌نمایش بیشتر فضای قاب جلویی را اشغال کرده و لبه‌هایش کمی خمیدگی دارد که نشان می‌دهد صفحه‌نمایش گوشی از شیشه 2.5D استفاده کرده است. برای قاب پشتی این گوشی رنگ‌های مشکی، طلایی و آبی در نظر گرفته شده است که ما رنگ طلایی آن را در اختیار داشتیم. در رنگ طلایی قاب جلویی گوشی، که اطراف صفحه‌نمایش را در بر گرفته، سفید رنگ است و همخوانی خوبی با رنگ قاب پشتی دارد.

image

 

ادغام قاب پشتی با لبه‌های دستگاه کمک کرده تا میت 10 لایت خیلی خوب در دست جای بگیرد و به‌راحتی بتوان با یکدست با آن کار کرد.

image

 

جزئیات ظاهری گوشی

در قاب پشتی دوربین‌های دوتایی اصلی به همراه سنسور اثرانگشت و فلاش تکی دیده می‌شوند در حالی که نام هوآوی در پایین قاب حک شده است.

image

 

درگاه سیم‌کارت سمت چپ گوشی قرار گرفته است و کاوری فلزی دارد در حالی که بدنه‌اش پلاستیکی است. درگاه سیم‌کارت در این گوشی از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند  و درگاه سیم‌کارت دوم هیبریدی است بدین معنی که می‌توان در آن از کارت حافظه خارجی هم استفاده کرد اما با استفاده از کارت حافظه خارجی امکان استفاده از سیم‌کارت دوم وجود ندارد.

image
  
image

 

کلیدهای ولوم و پاور سمت راست دستگاه دیده می‌شوند و کلید پاور پایین کلیدهای ولوم قرار گرفته است. در طول مکالمه پیدا کردن کلیدهای ولوم برای کم‌وزیاد کردن کمی سخت است و امکان اشتباه گرفتنشان با کلید پاور وجود دارد زیرا طراحی و جنس کاملا یکسانی دارند.

image

 

بالای گوشی فقط میکروفون دوم تعبیه شده در حالی که پایین‌ پراز جزئیات است. اسپیکر، درگاه ارتباطی البته از نوع میکرو یو اس بی، میکروفون اصلی و خروجی جک 3.5 میلی‌متری صدا در این قسمت دیده می‌شوند.

image
  
image

 

قاب جلو میزبان دو دوربین سلفی است که کنار خروجی صدای مخاطب و سنسورها و یک فلاش LED هشدار دهنده قرار گرفته‌اند. نام هوآوی هم در این قاب زیر صفحه‌نمایش دیده می‌شود.

image

 

در مجموع Mate 10 lite گوشی‌ای بسیار خوش‌دست است و ظاهری دارد که تصور نمی‌کنید با یک گوشی میان رده سر و کار دارید. در مدرن و متقاوت به نظر رسیدن گوشی قاب جلویی و طراحی دوربین‌های اصلی نقش به سزایی دارند.

image

 

صفحه‌نمایش

میت 10 لایت صفحه‌نمایشی از نوع IPS دارد که نسبت ابعادش 18:9 است. این صفحه‌نمایش حدود 77 درصد قاب جلو را اشغال کرده و کیفیتش برابر 1080×2160 است. تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش 5.9 اینچی برابر 409 پیکسل در اینچ است و روشنایی‌اش برابر 457 نیتس در نظر گرفته شده در حالی که سطح نور رنگ مشکی هم برابر 0.3 نیتس است که نشان می‌دهد عمق رنگ مشکی صفحه‌نمایش این گوشی زیاد است.

شفافیت صفحه‌نمایش در این گوشی به طرز باورنکردنی‌ای بالا است و به لطف همین شفافیت از تماشای آن لذت می‌برید. رنگ‌ها به سبب جنس صفحه‌نمایش خیلی پر رنگ نیستند و بیشتر به واقعیت نزدیک‌اند تا اینکه بخواهند اشباع باشند. همین امر سبب شده تا تفکیک‌پذیری رنگ‌ها از صفحه‌نمایش گوشی‌ای مثل میت 10 پرو کمتر باشد.

image

 

زیر نور خورشید کارایی صفحه‌نمایش خوب است اما نمی‌توان نمره خیلی خوبی به آن داد و شاید بعضی مواقع با مشاهده محتوا در آن دچار مشکل شوید. اما زاویه دید بسیار خوب است و با نگاه به صفحه از بیشترین زاویه هم هیچ اثر نامطلوبی در نمایش رنگ‌ها مشاهده نمی‌کنید.

با وجود اینکه صفحه‌نمایش از نوع IPS است اما رنگ سفید را خیلی تروتمیز نشان نمی‌دهد و توانایی میت 10 در نمایش رنگ سفید خیلی بهتر از این گوشی است.

image

 

تنظیمات صفحه‌نمایش خیلی متنوع و زیاد نیستند اما برای یک گوشی پرچم‌دار به نظر کافی می‌رسد. تنظیمات قابل‌ذکر در صفحه تنظیمات گوشی عبارت‌اند از:

Eye Comfort: برای فیلتر کردن نور آبی استفاده می‌شود. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش می‌شوند و نور زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود. این حالت را می‌توانید برای زمانی استفاده کنید که نور محیط کم است و نور سفید چشمان را آزار می‌دهد. در این تنظیم علاوه بر این که امکان زمان‌بندی برای فعال و غیر فعال شدن وجود دارد می‌توانید درجه گرمی و سردی را هم تنظیم کنید.

Color Temperature: تنظیم قابل‌ذکر دیگری است که سه حالت نمایش رنگ را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. در این تنظیم سه حالت پیش‌فرض، گرم و سرد وجود دارد در عین اینکه می‌توانید بنا به دلخواه از دایره رنگی که در اینجا در نظر گرفته شده است هم برای گرما و سرمای رنگ‌های در حال نمایش روی صفحه استفاده کنید.

 

سخت‌افزار

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی و زیر دوربین‌های دوتایی دستگاه قرار گرفته است. این سنسور طراحی دایره‌ای شکل دارد و به همین خاطر انگشت دست به‌خوبی در آن جای می‌گیرد. برای فعال شدن سنسور اثرانگشت میت 10 لایت هیچ پیش زمینه‌ای لازم نیست و تنها با لمسش توسط انگشت فعال می‌شود. طبق انتظاری که از هوآوی داریم این سنسور هم از نظر سرعت و هم از نظر دقت خیلی خوب عمل می‌کند. تنها در مدت 0.3 ثانیه اثرانگشت شناسایی و قفل دستگاه باز می‌شود یعنی از زمانی که تصمیم می‌گیرد قفل صفحه را باز کنید و انگشت را روی سنسور قرار می‌دهید تا زمانی که قفل صفحه باز می‌شود فقط 0.3 ثانیه طول می‌کشد.

image

 

این سنسور علاوه بر  اینکه می‌تواند قفل صفحه را باز کند توانایی انجام کارهای دیگری را هم دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گرفتن عکس و ویدئو: زمانی که در منوی دوربین هستید با لمس و نگه داشتن انگشت روی این سنسور می‌توانید از انگشت خودتان به‌عنوان کلید شاتر استفاده کنید و عکس و فیلم بگیرید.

پاسخ دادن به تماس‌ها: زمانی که گوشی در حال زنگ زدن است می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی این سنسور به تماس دریافتی پاسخ دهید.

قطع آلارم: زمانی که آلارم از پیش تعریف شده اجرا می‌شود با نگه داشتن انگشت روی این سنسور صدای آلارم قطع می‌شود.

نمایش پنل نوتیفیکیشن ها: با پایین کشیدن انگشت روی این سنسور نوتیفیکیشن بار پایین می‌آید و با دو بار ضربه زدن روی سنسور تمام نوتیفیکیشن ها پاک می‌شوند؛ اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن بار بسته شود هم کافی است انگشت خودتان را روی سنسور به بالا بکشید.

ورق زدن عکس‌ها: زمانی که در حال تماشای عکس‌ها در حالت تمام صفحه هستید می‌توانید با کشیدن انگشت روی سنسور به چپ یا راست بین عکس‌ها جا به جا شوید.

image

 

نکته مهم اینجاست که برای این کارها نیازی نیست از انگشتی که از قبل برای سنسور تعریف کرده‌اید استفاده کنید بلکه با تمام انگشتانتان می‌توانید این کار را انجام دهید.

image

 

مانند بیشتر گوشی‌های ساخت هوآوی برای میت 10 لایت هم از پردازنده ساخت این کمپانی استفاده شده است. این پردازنده کایرین 659 نام دارد که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای است. 4 هسته‌ای پردازنده فرکانس 2.36 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند. کنار پردازنده حافظه رم 4 گیگابایتی قرار گرفته که با بسته بودن تمام برنامه‌ها 2.15 گیگابایت از فضای رم آزاد است. حافظه داخلی دستگاه هم 64 گیگابایت است که در همان ابتدا 51.5 گیگابایت از این 64 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد.

image

 

خبری از اسپیکر دوتایی در این گوشی نیست و غیر از این هم انتظار نداشتیم. اسپیکر تک کاناله این گوشی در پایینش قرار دارد. صدای این اسپیکر به‌عنوان یک اسپیکر تک کاناله بسیار بلند است و کیفیتش هم فراتر از حد انتظار. در بلندترین حالت صدا هیچ مشکلی بابت تیز شدن صدا مشاهده نمی‌شود و می‌توانید از صدای شفاف روی آن لذت ببرید. در کنار اسپیکر خوب کیفیت صدای مکالمه هم رضایت‌بخش است و کاربران هر دو طرف خط از کیفیت خوب مکالمه راضی خواهند بود.

image

 

Mate 10 Lite از شبکه پرسرعت LTE Cat. 6 پشتیبانی می‌کند که به کاربر اجازه استفاده از اینترنت پرسرعت 4.5G را می‌دهد. در زمینه ارتباط اینترنتی هم هیچ مشکلی با این گوشی پیدا نمی‌کنید و در طول مدت استفاده از گوشی ما هیچ مشکلی با وای فای چه از نظر سرعت چه از نظر رنج تحت پوشش نداشتیم.

 

نرم‌افزار و رابط کاربری

برخلاف دو گوشی دیگر این خانواده، یعنی میت 10 و میت 10 پرو، برای میت 10 لایت از اندروید نسخه 7.0 به صورت پیش‌فرض استفاده شده است. روی این اندروید رابط کاربری اموشن یو آی 5.1 نصب است که ظاهری متفاوت با اندروید خام را برایش به همراه آورده است. اگر قبلا از گوشی‌های هوآوی استفاده کرده باشید استفاده از گوشی برایتان ناآشنا نیست. صفحه قفل دستگاه علاوه بر اینکه یک میانبر به دوربین دارد 6 میانبر دیگر را هم در اختیار قرار می‌دهد که با بالا کشیدن انگشت از پایین صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند. این 5 میانبر عبارت‌اند از: ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه، تایمر و اسکن بارکد. نکته مهم در استفاده از این میانبرها این است که اگر برای گوشی قفل تعیین کرده باشید با لمس این میانبرها برنامه موردنظر باز می‌شود اما قفل صفحه باز نمی‌شود و با خارج شدن از برنامه موردنظر، که با این میانبر باز شده است، دوباره به صفحه قفل برمی گردید.

image

 

بعد از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که دو سالی است هوآوی برای آن دو حالت نمایش تعریف کرده است. در یکی از حالت‌ها، که همیشه در گوشی‌های هوآوی می‌دیدیم، تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همین صفحه اصلی دیده می‌شوند. اما در حالت دوم، که جدیدا در رابط کاربری هوآوی استفاده می‌شود، کلید مخصوص برنامه‌ها اضافه شده است که با فعال کردنش برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه‌ای جداگانه قرار می‌گیرند و برنامه‌های دلخواه کاربر در صفحه اصلی.

image

 

نوتیفیکیشن بار طراحی زیبا و کاربردی‌ای دارد .تمام سوییچ‌ها در یک صفحه، ‌نمایش داده می‌شوند و 19 سوییچ وجود دارند که امکان استفاده از آن در این صفحه وجود دارد. اگر نوتیفیکیشنی وجود داشته باشد با یکبار پایین کشیدن نوتیفیکیشن بار 5 سوییچ نمایش داده می‌شوند که همان 5 سوییچی هستند که اول لیست قرار دارند و اگر می‌خواهید تمام سوییچ‌ها را مشاهده کنید باید یکبار دیگر انگشت را به سمت پایین بکشید. امکان جا به جا کردن سوییچ‌ها بنا بر سلیقه کاربر وجود دارد که با انتخاب حالت ویرایش از همان نوتیفیکیشن بار امکان‌پذیر است.

image
  
image

 

به لطف قابلیت بالای شخصی‌سازی در رابط کاربری اموشن یو آی تنظیمات خوب و متنوعی برای صفحه اصلی در نظر گرفته شده است. در تنظیمات صفحه اصلی این گزینه‌ها دیده می‌شوند:

Auto-align: اگر برنامه‌ای را از صفحه اصلی پاک کنید به‌طور خودکار برنامه‌ها جایگزین می‌شوند.

Shake: با این حرکت آیکون‌های موجود روی صفحه اصلی دوباره مرتب‌سازی می‌شوند.

App Suggestion: بر اساس استفاده بیشتر از یک برنامه در بخش جستجو برنامه‌ها را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

Home Screen Loop: فعال شدن این گزینه سبب می‌شود صفحات اصلی در ورق خوردن محدودیتی نداشته باشند و با رسیدن به صفحه آخر دوباره به صفحه اول منتقل شوید.

با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت پایین بخش جستجو فعال می‌شود که نه‌تنها امکان جستجو در برنامه‌ها را به کاربر می‌دهد بلکه امکان جستجوی آنلاین را فراهم می‌کند.

image

 

در صفحه تنظیمات گوشی می‌توان گزینه‌های خوبی برای بالابردن قابلیت شخصی‌سازی پیدا کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

Display carrier name: با روشن کردن این بخش نام اپراتوری که در حال استفاده از سیم‌کارت آن هستید در بالای صفحه، ‌نمایش داده می‌شود.

Notification method: امکان نوع نمایش نوتیفیکیشن ها بر اساس آیکون یا عدد را به کاربر می‌دهد.

Display Network Speed: با فعال کردن این بخش سرعت شبکه‌ای که در حال استفاده از آن هستید به شما نمایش داده می‌شود.

Battery Percentage: به کاربر امکان می‌دهد تا میزان درصد باتری را داخل یا بیرون آیکون باتری به صورت عددی مشاهده کند.

image

 

Navigation Key: 4 حالت نمایش کلیدهای ناوبری را به کاربر می‌دهد که در دو حالت از این 4 حالت امکان اضافه کردن کلیدی مخصوص برای باز کردن نوتیفیکیشن بار وجود دارد.

image

 

Flip: با فعال کردن این تنظیم هر زمان که گوشی زنگ می‌زند یا تایمر و آلارم به صدا در می‌آیند با برگرداندن گوشی می‌توانید زنگ را قطع کنید.

Smart Screenshot: با فعال شدن این تنظیم با دو بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش با بند انگشت می‌توانید از صفحه‌نمایش اسکرین شات بگیرید یا اینکه با ضربه زدن روی صفحه با بند انگشت و کشیدن یک شکل هندسی از آن قسمت از صفحه اسکرین شات بگیرید. با ضربه زدن دو بار صفحه‌نمایش با بند دو تا از انگشتانتان می‌توانید فیلم‌برداری از صفحه را فعال کنید.

Draw: این تنظیم امکان باز کردن برنامه‌هایی خاص را با استفاده از ضربه زدن روی صفحه با بند انگشت و کشیدن یک حرف خاص انگلیسی به کاربر می‌دهد. امکان استفاده از 4 حرف در این بخش وجود دارد که پیش‌فرض برنامه‌هایی متناسب با آن‌ها تعریف شده است اما کاربر به دلخواه می‌تواند این برنامه‌ها را تغییر دهد.

Split-screen gesture: اگر این تنظیم فعال باشد می‌توانید هر جایی که هستید با ضربه زدن روی صفحه‌نمایش با بند انگشت و کشیدن یک خط صاف صفحه‌نمایش را به دو بخش تنظیم کنید و از دو برنامه کنار هم استفاده کنید.

image
  
image

 

Mini Screen View: در این تنظیم امکان کوچک کردن صفحه محتوایی که در حال نمایش است به کاربر داده می‌شود. با کشیدن انگشت روی پایین صفحه‌نمایش و در مرز بین صفحه‌نمایش و شاسی می‌توان محتوای در حال نمایش را در پنجره‌ای کوچک‌تر مشاهده کرد.

Touch-disable Mode: اگر این تنظیم را فعال کنید گوشی با سنسور نور و مجاورت تشخیص می‌دهد که گوشی در جیب کاربر قرار دارد و در این حالت صفحه‌نمایش را غیرفعال می‌کند و به‌طور ناخواسته صفحه لمس نمی‌شود.

Simple Mode: اگر این تنظیم را انتخاب کنید منوی اصلی دستگاه کاملا تغییر می‌کند تا دسترسی‌ها آسان‌تر شود.

image

 

دوربین

میت 10 لایت دو دوربین اصلی و دو دوربین سلفی دارد. حضور این دوربین‌ها سبب شده تا این گوشی اولین گوشی هوشمند دنیا باشد که به 4 دوربین مجهز شده است. البته کارایی دوربین‌ها با آن چیزی که از گوشی‌های دو دوربینه انتظار دارید و در گوشی‌های میت 10 و میت 10 پرو دیده‌اید متفاوت است. یکی از دوربین‌ها برای عکس گرفتن و دوربین دیگر در حقیقت سنسوری است برای بوکه گرفتن و عکس‌هایی با پس زمینه مات.

image

 

دوربین اصلی گوشی سنسور 16 مگاپیکسلی دارد که کنارش یک دوربین با سنسور 2 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های بوکه و عمق دادن به تصویر استفاده شده است. دوربین سلفی هم سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و یک دوربین با سنسور 2 مگاپیکسلی کنارش قرار دارد که عملکردی مانند دوربین اصلی دارد و برای گرفتن عکس‌های سلفی با پس زمینه مات استفاده می‌شود.

image

 

زمان گرفتن عکس بوکه با هر دو دوربین سلفی و عقب امکان تنظیم حالت زیبایی هم وجود دارد. در حالی که گرفتن عکس با ویژگی واید اپرچر تنها برای دوربین اصلی امکان‌پذیر است.

image

 

منوی دوربین ساده و دقیقا مانند همان چیزی است که در میت 10 و میت 10 پرو دیده بودیم. همه تنظیمات لازم برای عکاسی روی صفحه اصلی قرار دارند. با کشیدن انگشت روی منوی اصلی به سمت چپ منوی تنظیمات باز می‌شود و با کشیدن انگشت روی منوی اصلی به سمت راست منوی مودها نمایش داده می‌شود که حالت‌های مختلف عکاسی را نشان می‌دهد.

image

 

عکس‌هایی که با دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی گرفته می‌شوند جزئیات زیادی دارند و رنگ‌هایشان خیلی به آنچه که با چشمانتان می‌بینید نزدیک است. رنج دینامیکی در حد متوسط است و نویز کمی در تصاویر دیده می‌شود.

حالت HDR برای دوربین میت 10 لایت در نظر گرفته شده است که به نظر ما لازم نیست زیاد از آن استفاده کنید زیرا در سایه عکس‌های خوبی می‌گیرد و اگر HDR را فعال کنید نویز سایه‌ها زیادتر می‌شود. استفاده از HDR تاثیر خیلی زیادی روی بالابردن کیفیت عکس‌ها ندارد.

image

 

در مجموع در نور روز دوربین میت 10 لایت عکس‌های خوبی می‌گیرد و در کلاس خودش عملکرد قابل قبولی دارد اما بهترین دوربینی نیست که تا کنون دیده‌ایم.

در نور شب رنگ‌های خوب ثبت می‌شوند. در این عکس‌ها رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌اند و هیچ اشباع شدن یا رنگ‌پریدگی در آن‌ها دیده نمی‌شود. نویز تصاویر طبق انتظار زیاد است اما بااین‌حال ثبت جزئیات برای یک دوربین میان رده خیلی خوب است.

image

 

حالت پرتره برای هر دو دوربین وجود دارد. نباید انتظار دوربین یک پرچم‌دار را از این گوشی داشته باشید. عکس‌های گرفته شده در حالت پرتره خوب هستند اما نه مانند آنچه در عکس‌های گرفته شده با دوربین میت 10 پرو گرفته می‌شوند. در لبه‌های تصاویر پرتره به‌هم‌ریختگی دیده می‌شود اما در نوع خودش عکس‌های پرتره کیفیت خوبی دارند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی جزئیات را خوب ثبت می‌کنند و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها در آن‌ها خیلی خوب صورت گرفته اما نویز در آن‌ها زیادتر از حد معمول است. در مجموع عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی بالاتر از چیزی هستند که انتظارش را داشتیم.

 

نمونه عکس‌های دوربین در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت عادی و زوم 100 درصد

image
  
image

 

نمونه عکس پانوراما

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت بوکه

image

 

نمونه عکس دوربین در شب

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در روز در حالت عادی و بوکه

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 

 

باتری

باتری استفاده شده برای این گوشی در حد و اندازه دو برادر بزرگ‌ترش نیست. میت 10 لایت به باتری‌ای 3340 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. با وجود اینکه باتری این گوشی از میت 10 پرو و میت 10 ظرفیت کمتری دارد اما مدت‌زمان دوامش خیلی تفاوتی با آن‌ها ندارد و می‌توانید تا 1 روز و نیم کامل با یک استفاده معمولی روی آن حساب بازی کنید. در استفاده سنگین هم بعد از گذشته 1 روز کاری شب که به خانه می‌رسید باید گوشی را به شارژ وصل کنید.

image

 

مدت‌زمان شارژ شدن در این گوشی جالب است. پشتیبانی از سوپرشارژ، مانند آنچه در دیگر گوشی‌های خانواده میت می‌بینیم، وجود ندارد اما با این اوصاف برای شارژ شدن آن از صفر تا 50 درصد 50 دقیقه طول می‌کشد و برای شارژ کامل تا 100 درصد به زمانی حدود 2 ساعت 40 دقیقه زمان نیاز است.

نتیجه تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری: 36 درصد

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 18 درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 6 ساعت

image

 

بخریم؟

با بالا رفتن قیمت گوشی‌های موبایل پیدا کردن تلفن هوشمندی که کارایی‌ای مناسب در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه داشته باشد کار آسانی نیست. میت 10 لایت گوشی خوش قیمتی است که تنها نکته مثبتش قیمتش نیست. این گوشی به صفحه‌نمایشی باکیفیت، 4 دوربین برای گرفتن عکس‌های با کیفیت و بوکه، جنس بسیار خوب بدنه، شاسی خوش‌دست و باتری با کارایی خوب مجهز است که به‌سختی می‌توان در بین میان رده‌ها و رقبای هم قیمت محصولی با این مشخصات خوب و ظاهری معقول یافت.

پیشنهاد خرید میت 10 لایت را می‌توان به افرادی داد که دنبال گوشی هوشمندی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بالاتر از حد میان رده هستند و نمی‌خواهند هزینه گزاف و زیادی برای خرید گوشی هوشمند بپردازند. در میان رده‌ها و خوش قیمت‌های بازار میت 10 لایت یکی از بهترین‌هاست و پیشنهاد می‌کنیم نه‌تنها آن را در لیست خریدتان قرار دهید بلکه جایگاه‌های بالا را برای آن انتخاب کنید. 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (145 نظر)

ali

۱۴۰۱/۱۱/۲۰
عالی بود ممنون

عسل

۱۴۰۰/۶/۶
این گوشی الان موجود هست من بخام تهیه کنم؟؟؟

محدثه

۱۳۹۹/۲/۸
ممنون از اطلاعات جامع و نکات ریز به ریزی که گفتین خدایی دمتون گرم خییییلی جاااامع و کااامل بود خداخیرتون بده

شهریار

۱۳۹۸/۷/۱۸
سلام بنده این گوشی اواخر سال 96 خریدم از نمایندگی. میخواستم یه نظری درمورد گوشی بدم تا کسایی که میخوان بخرن بدونن چی به چیه، اول اینکه این گوشی اصلا در برابر آب مقاومت نداره! خیلیا میگن ip67 ولی نه ضد آب نیست و اگه فیلماش ببینید تا 5 دقیقه دوام آورد و خاموش شد و روشن نشد، دوم اینکه از شانس من بوده تو اب افتاد و خشک کردم مشکلی پیش نیومد اما دور صفحه هاله زرد اومده و بی کیفیت شده گوشیم، از اثر انگشت بگم که وقتی شما دقیق وارد کنیو دستت تمیز باشه زیر یه ثانیه گوشی وا میشه اگه یه زره انگشت چرب یا عرقی باشه اصلا گوشی باز نمیشه و رو مخه، باتری خوبی داره یه روز کامل بدون شارژ اگه فقط از وایفای استفاده کنید مشکلی پیش نمیاد، گرافیک و پردازنده خوبی داره و بازی های سنگین میاره مثل آسفالت و پابجی و کالاف موبایل و... اما وقتی صحنه شلوغ بشه گوشی تیک ور میداره ،دوربین حرف نداره چه سلفی چه اصلی، متقارن بودنش زیباش کرده، من همون هاله زرد رنگ تو ذوقم زد و ناراحت شدم ولی مراقب باشید ضربه محکم یا تو آب نيفته که گارانتی مسخره ساپورت نمیکنه! الان نوش مشهد دو پانصد ایناس که پیشنهاد نمیدم گوشی واسه سال 2017 بخرین گوشی های y9 2019 و a70 سامسونگ به صرفه ترن این گوشی دیگه قدیمی شده با تشکر

بهار

۱۳۹۸/۴/۷
آیا otg رو میخونه؟
برای من مدام قطع و وصل میشه چرا؟
باطری گوشی رو چجوری تست کنم سالمه یا نه
خواهشا کمک کنید
عکس از صفحه با ضربه انگشت رو چجوری فعال کنم؟