خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Honor 9

بررسی تخصصی Huawei Honor 9

اگر می‌خواهید با یک گوشی زیبا از نزدیک آشنا شوید آنر 9 گوشی‌ای است که هر چه از زیبایی‌اش بگوییم کم گفتیم. اما سوال اینجاست که این گوشی زیبا از نظر کارایی چگونه عمل می‌‎‌کند. با جی اس ام همراه باشید تا تمام مزایا و معایب این گوشی را با شما در میان بگذاریم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۱۰/۶

خانواده آنر چند سالی است که با افتخار از خانواده محصولات هوآوی جدا شده و به برندی لوکس تبدیل شده است. گوشی‌های این خانواده همیشه زیبا و شیک بوده و هستند. آنر 9 جدیدترین محصول به بازار راه یافته از این خانواده است که با اولین نگاه مجذوب طراحی و رنگ‌هایش می‌شوید. آنر 9 با اولین نگاه هر کاربری را به سمت خودش جذب می‌کند اما اینکه چه میزان در نگه‌داشتن کاربر موفق عمل می‌کند را در این بررسی برای شما روشن می‌کنیم.

image

 

طراحی

به طور حتم آنر 9 یکی از زیباترین و لوکس‌ترین طراحی‌هایی را دارد که تا کنون در یک گوشی هوشمند دیده‌اید. قاب پشتی دستگاه از شیشه ساخته شده و فریم اطراف فلزی است. شیشه استفاده شده در قاب پشتی در دو لبه‌اش خمیدگی دارد و نام Honor در وسط آن با فونتی زیبا حک شده است.

image

 

دوربین دوتایی در قاب پشتی در بالاترین بخش و سمت چپ دیده می‌شود و طراحی‌اش به‌گونه‌ای است که لنزها از هم جدا هستند. کنار این دوربین که در یک راستا قرار دارند یک فلاش دوتایی و فوکوس لیزری قرار دارد. قاب پشتی به سبب شیشه‌ای بودن هم اثرانگشت را جذب می‌کند هم سر است اما هم اثرانگشت خیلی راحت از رویش پاک می‌شود و هم از خیلی شیشه‌ای‌های بازار محکم‌تر به کف دست می‌چسبد زیرا فریم فلزی چسبنده‌ای دارد.

image
  
image

 

بی‌شک یکی از علل زیبایی این گوشی قاب پشتی‌اش است رنگ‌بندی این قاب شیشه‌ای که در رنگ‌های آبی، خاکستری و طلایی عرضه می‌شود در کنار بازتاب نوری که از آن صورت می‌گیرد آنر 9 را به یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند بازار مبدل کرده است.

image

 

همان‌طور که گفتیم فریم اطراف فلزی است. این فریم دقیقا هم‌رنگ بدنه و قاب پشتی طراحی شده و حتی خط‌های آنتن روی آن هم هم‌رنگ بدنه هستند. کلیدهای ولوم و پاور سمت راست دستگاه قرار دارند و درگاه کارت‌ها سمت چپ. پایین گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا کنار درگاه ارتباطی تایپ سی و اسپیکر دیده می‌شود و بالای گوشی میکروفون دوم را کنار درگاه اینفرارد می‌بینیم.

image

image
  
image

image

image
  
image



بی‌دلیل نیست که یک گوشی تا این حد زیبا می‌شود زیرا طراحان آنر همه چیز را رعایت کرده‌اند. قاب جلویی گوشی هم هماهنگ با سایر قسمت‌های دستگاه و هم‌رنگ آن‌ها در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش 5.2 اینچی بیشتری فضای قاب جلویی را به خودش اختصاص داده است. شاید این گوشی یکی از بی حاشیه‌های بازار نباشد اما حاشیه‌های صفحه‌نمایشش در کناره‌ها کم است. پایین صفحه‌نمایش کلید فیزیکی Home قرار دارد که قابلیت فشار دادن ندارد و لمسی است. این کلید علاوه بر وظایفش در کنترل حرکتی در منوها وظیفه سنسور اثرانگشت بودن را هم برعهده دارد. بالای صفحه‌نمایش خروجی صدای مخاطب کنار دوربین دوم و سنسورها دیده می‌شوند. یک LED هشدار دهنده هم در اینجا وجود دارد که داخل خروجی صدای مخاطب است.

image

 

آنر 9 نه تنها خیلی زیباست از نظر اندازه هم یکی از قابل حمل ترین و خوش‌دست‌ترین محصولات بازار است. به‌راحتی هر چه تمام می‌توان با یکدست با آن کار کرد که این امر به لطف ضخامت بسیار کم و وزن مناسبش و به‌خصوص اندازه معقول صفحه‌نمایشش امکان‌پذیر شده است.

image

 

صفحه‌نمایش

برای صفحه‌نمایش این گوشی از کیفیت فول اچ‌دی استفاده شده است. این کیفیت تراکم پیکسلی‌ای برابر 428 پیکسل در اینچ را به همراه آورده که برای صفحه‌نمایشی با اندازه 5.15 اینچ بسیار خوب است. روشنایی صفحه‌نمایش خوب است و عددی در حدود 454 نیتس است. با این میزان روشنایی می‌توانید در نور محیط بیرون محتوای صفحه را مشاهده کنید و مشکلی از این بابت نداشته باشید.

image

 

نمایش رنگ‌ها در صفحه‌نمایش IPS این گوشی با چیدمان پیکسلی RGB بسیار خوب است. رنگ‌ها تمیز و بدون هیچ اشباع بودن بیش از اندازه‌ای نمایش داده می‌شوند. نمایش رنگ سفید تخصص این صفحه‌نمایش است و این رنگ را بسیار تمیز نشان می‌دهد.

image

 

تنظیمات بخش صفحه‌نمایش به کاربر امکان می‌دهد تا از پتانسیل صفحه‌نمایش بیشتر به‌دلخواه خودش استفاده کند. Eye comfort با خاموش کردن پیکسل‌های آبی کمک می‌کند در نور کم چشمان کاربر کمتر خسته شود. تنظیم دیگر به نام دمای رنگ‌ها است که سه گزینه پیش‌فرض، گرم و سرد در آن دیده می‌شوند و درنهایت تنظیم بالابردن قابلیت خواندن محتوا زیر نور خورشید است که کمک می‌کند تا در محیط با نور زیاد خوانایی صفحه‌نمایش بیشتر از حالت معمول باشد.

 

دوربین

آنر 9 مجهز به دوربینی دوگانه در قاب پشتی است. یکی از لنزها سنسور 12 مگاپیکسلی و رنگی و لنز دیگر سنسور 20 مگاپیکسلی و سیاه و سفید دارد. تصویر نهایی که شما می‌بینید از ترکیب تصویر تهیه شده با هر دو لنز حاصل می‌شود. با این تکنیک عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی جزئیات بسیار زیادی دارند زیرا لنزی که قرار است عکس‌های رنگی را بگیرد تمرکز روی رنگ‌ها دارد و لنز تک‌رنگ روی جزئیات متمرکز می‌شود. دوربین این گوشی علاوه بر اینکه می‌تواند عکس‌های با جزئیات زیاد بگیرد توانایی گرفتن عکس‌های پرتره را هم دارد درعین‌حال که می‌توانید از قابلیت زوم دو برابری اپتیکال آن‌ها هم بهره ببرید.

image

 

عکاسی با Honor 9 لذت‌بخش است و می‌توانید از منوی کاربردی و سرعت خوبش لذت ببرید. با کشیدن انگشت روی منوی اصلی به راست مودها نمایش داده می‌شوند که تعداد زیادی انتخاب را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. با کشیدن انگشت به چپ منوی تنظیمات باز می‌شود. امکان تنظیم حالت پرتره، تغییر اندازه دهانه دیافراگم، حالت فلاش و حالت تصویر متحرک در همین بخش وجود دارد.

image

 

دوربین سلفی گوشی تکی است و سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. منوی دوربین سلفی هم کامل است و هر چیزی که برای گرفتن یک عکس سلفی نیاز داشته باشید در این صفحه دیده می‌شود. همانند منوی دوربین اصلی در این صفحه هم با کشیدن انگشت به راست منوی مود نمایش داده می‌شود و با کشیدن انگشت به چپ منوی تنظیمات دیده می‌شود. در صفحه اصلی منو می‌توان تنظیمات فلاش، تنظیم فعال و غیر فعال کردن بوکه و سوییچ به دوربین اصلی قرار دارد.

image

 

بعد از صحبت در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی بهتر است به کیفیت عکس‌ها بپردازیم. همان‌طور که در نمونه تصاویر مشاهده می‌کنید دوربین در ثبت رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌اند. به لطف لنز تک رنگ ثبت جزئیات هم بسیار خوب است و با زوم کردن روی تصاویر می‌توانید متوجه ثبت خوب جزئیات بشوید. رنج دینامیکی هم در عکس‌های ثبت شده با گوشی بسیار خوب‌اند و با مقایسه ثبت جزئیات در نقاط تاریک و روشن عکس‌ها می‌توان به این موضوع به‌خوبی پی برد. در تصاویر ثبت شده در نور روز نویزی دیده نمی‌شود یا اگر هم باشد خیلی کم است اما در نور شب نویز بیشتر می‌شود و می‌توان یکی از دلایل وجود این نویز را مجهز نبودن دوربین‌ها به OIS دانست.

image

برای مشاهده عکس‌ها در اندازه واقعی روی آن‌ها کلیک کنید


نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل - رنگی - نور روز

image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل - تک رنگ - نور روز

image

image
  
image

image

image
  
image


image

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 20 مگاپیکسل - رنگی - نور روز

   

image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 20 مگاپیکسل - تک رنگ - نور روز


image

image
  
image

image

image
  
image

image

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل - رنگی - نور شب

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسل - تک رنگ - نور شب

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 20 مگاپیکسل - رنگی - نور شب

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی با رزولوشن 20 مگاپیکسل - تک رنگ - نور روز


image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور روز حالت عادی و حالت پرتره با پس زمینه مات

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت عادی، زوم 2 برابری و زوم 100 درصد


image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت پرتره - حالت عادی - زوم 2 برابری - رنگی

image
  
image

              


 

سخت‌افزار

پردازنده ساخت کمپانی هوآوی به نام کایرین 960 برای این گوشی استفاده شده است. این پردازنده 8 هسته دارد که 4 هسته آن فرکانس 2.4 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. گوشی از نظر حافظه داخلی و حافظه رم در دو نسخه عرضه می‌شود. یکی از نسخه‌ها حافظه داخلی 64 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی دارد و نسخه دیگر به حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 6 گیگابایتی مجهز است. ما نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم را در اختیار داشتیم. زمانی که تمام برنامه‌های روی گوشی بسته باشند در کمال تعجب حدود 3.2 گیگابایت از حافظه رم آزاد است که درنوع خودش بی‌نظیر است. از 128 گیگابایت حافظه داخلی هم حدود 110 گیگابایت آزاد است و مابقی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.

image

 

در اجرای بازی‌های سنگین خیالتان از بابت گوشی راحت باشد. تمام بازی‌های سنگین با سرعت باز و بدون هیچ مشکلی روی آن اجرا می‌شوند. ما چندین بازی سنگین از جمله Asphalt 8، Dawn Of Titans و Dead Trigger 2 را روی آنر 9 اجرا کردیم و بدون هیچ افت فریم یا لگ زدنی هر 3 بازی اجرا شدند.

image

 

سنسور اثرانگشت داخل کلید Home قرار دارد. برای فعال شدن این سنسور نیاز به فشار هیچ کلیدی نیست و با گذاشتن انگشت روی آن می‌توانید فعالش کنید. دقت و سرعت این سنسور بسیار خوب و با کوچک‌ترین لمس در هر زاویه‌ای در کمترین زمان اثرانگشت را می‌شناسد و قفل صفحه را باز می‌کند.

image

 

خبری از اسپیکر دوتایی در این گوشی نیست. یک اسپیکر تک کاناله پایین گوشی قرار دارد. این اسپیکر صدای بلندی دارد و در شلوغ‌ترین مکان‌ها هم‌صدای آن را می‌شنوید اما کیفیت صدا در حالت بلند چندان خوب نیست و صدا تیز می‌شود.

image

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل آنر 9 اندروید نسخه 7 است. این سیستم‌عامل با رابط کاربری مخصوص هوآوی یعنی اموشن یو آی نسخه 5.1 تزئین شده است. استفاده از رابط کاربری مخصوص برای گوشی سبب شده تا امکانات و جذابیت‌های متفاوتی برای گوشی‌ایجاد شود.

image

 

در صفحه قفل دستگاه با بالا کشیدن انگشت روی صفحه منویی باز می‌شود که متشکل از چندین میانبر به برخی برنامه‌های پر کاربرد مانند چراغ‌قوه، ماشین‌حساب و روشن و خاموش کردن فلاش است. بعد از صفحه قفل صفحه اصلی وجود دارد که دو حالت نمایش برایش در نظر گرفته شده است. در یکی از حالت‌ها تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همان صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و در حالت دوم برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه‌ای جداگانه به نام صفحه اپ دراور و برنامه‌های دلخواه کاربر به همراه ویجت ها در صفحه اصلی قرار می‌گیرند.

نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت از بالای صفحه‌نمایش به پایین ظاهر می‌شود. امکان استفاده از 20 سوییچ در این بخش وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند Mirrorshare بسیار به کار می‌آیند.

پایین صفحه‌نمایش یک کلید فیزیکی Home قرار دارد. اما همه چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ در دو طرف این کلید دو کلید لمسی خازنی برای بازگشت به عقب و باز کردن لیست برنامه‌های اخیر است. در تنظیمات گوشی بخشی وجود دارد که امکان دخل و تصرف در وضعیت این کلیدها را به کاربر می‌دهد. در این بخش می‌توان کاربری این دو کلید را عوض کرد یا اینکه به گوشی دستور داد تا زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش نور این کلیدها را روشن نگه دارد.

image

 

در بخش تنظیمات نوتیفکیشن ها و نوار ابزار می‌توان به‌سرعت شبکه‌ای که گوشی به آن متصل است را در نوار ابزار مشاهده کرد، نوع نمایش نوتیفیکیشن ها را تغییر داد یا محل نمایش میزان درصد باتری باقی‌مانده را تعیین کرد.

Smart Assistance بخشی است که نوع تعامل کاربر را با گوشی مشخص می‌کند. با ورود به این بخش تنظیمات متنوعی روبرویتان قرار می‌گیرد که با تنظیم هر کدام از آن‌ها می‌توانید از نهایت پتانسیل گوشی بهره ببرید. در ادامه به این تنظیمات اشاره می‌کنیم.

در بخش موشن کنترل می‌توان تنظیم قطع صدای زنگ تلفن را با برگرداندن یا با تماس با شماره نمایش داده روی صفحه‌نمایش با نزدیک کردن گوشی به گوش را فعال و غیر فعال کرد. در بخش موشن کنترل تنظیمات دیگری از جمله گرفتن اسکرین شات از صفحه با ضربه زدن به صفحه با بند انگشت، باز کردن یک برنامه خاص با کشیدن یک حرف خاص با بند انگشت روی صفحه‌نمایش، دو تکه کردن صفحه‌نمایش با ضربه زدن روی صفحه با بند انگشت و کشیدن یک خط مستقیم اشاره کرد.

در بخش استفاده از یک دست می‌توان تنظیم کوچک کردن صفحه‌نمایش با استفاده از کشیدن انگشت از لبه سمت راست یا چپ به مرکز یا کوچک کردن صفحه‌کلید را مشاهده کرد.

Mirrorshare گزینه‌ای دوست‌داشتنی است که تنظیماتش در این بخش وجود دارد. با کمک این ویژگی می‌توان بدون سیم گوشی را به یک صفحه بزرگ‌تر مانند تلویزیون متصل کرد و از مشاهده محتوای در حال پخش روی گوشی روی یک صفحه بزرگ‌تر لذت برد. تنظیمات خاموش و روشن شدن خودکار گوشی یا غیرفعال کردن لمس صفحه‌نمایش هنگامی‌که گوشی در جیب است اشاره کرد.

 

باتری

Honor 9 اندازه بزرگی ندارد و انتظار نمی‌رود باتری بزرگی در آن گنجانده شده باشد اما این‌طور نیست و از باتری‌ای با ظرفیت بالا به‌اندازه 3200 میلی‌آمپر ساعت برای آن استفاده شده است. باتری 3200 میلی‌آمپر ساعتی برای گوشی‌ای با این اندازه صفحه‌نمایش و ابعاد بسیار خوب است. اگر متوجه نسبت ظرفیت باتری این گوشی به ابعاد آن نشدید برایتان مثالی می‌زنیم. گلکسی نوت 8 با صفحه‌نمایشی 6.3 اینچی و آیفون 8 پلاس با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی به ترتیب باتری‌هایی با ظرفیت 3300 و 2700 میلی‌آمپر ساعتی دارند.

باتری آنر 9 با یک استفاده معمولی روبه سنگین می‌تواند 1 روز کامل را دوام بیاورد و اگر خیلی استفاده شما سنگین باشد باید تقریبا انتهای روز از شارژر خودتون استفاده کنید. برای شارژ شدن این گوشی از صفر تا 100 درصد به زمانی حدود 2 ساعت نیاز دارید.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 15 درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 6 ساعت

image

 

بخریم؟

در این روزها که گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ و به همان نسبت با ابعاد بزرگ تب‌وتابی در بازار دارند یافتن گوشی‌ای با ابعاد کوچک و صد البته خوش‌دست که چیزی از بزرگان کم نداشته باشد کار بسیار سختی است. آنر 9 گوشی‌ای است که با اندازه جمع‌وجورش از نظر سخت‌افزاری چیزی از پرچم‌داران بازار کمتر ندارد. این گوشی صفحه‌نمایش باکیفیت، دوربین بسیار خوب و سریع، باتری پرظرفیت با پاسخ‌دهی بالا و درنهایت طراحی شیک و لوکس دارد که آن را در زمره گوشی‌های با ارزش خرید بالا قرار می‌دهد. 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

حسن

۱۳۹۸/۸/۵
سلام من این گوشیو خریدم وبهشدت پشیمونم باطریش خیلی ضعیفه خیلیم داغ میکنه صفحه نمایشش کوچیکه وچشمو اذیت میکنه دوربینشم اصلا خوب نیس کلا افتضاحه الانم که برا فروش گذاشتمش کسی حتی پرسشم نکرد

ahmad

۱۳۹۸/۷/۹
سلام بنده اصلا توصیه نمیکنم چون دوربین سلفیش پایین هست باطریش ضعیف هست طرحش قدیمی هست برنامه ها و بازیها را خوب عمل نمیکنه زیادهم داغ میکند

متین حصاری

۱۳۹۸/۴/۲۸
این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی میکنه.

متین حصاری

۱۳۹۸/۴/۲۸
شما خیلی کوتاه فکری که یه همچین نظری داری هواوی و انر خیلی گوشی هایی دادن که امکاناتش با سامسونگه قیمت بالا برابره و قیمتش هم پایین تره ...
فک کنم شما از همون گوشی های 200 تومنی هواوی رو خریدی و داری یه همچین حرفی رو میزنی.

Mohsen

۱۳۹۷/۹/۳
با دروود
من حدود یکسال از Honor 9 استفاده کردم و برای اولین بار نسبت به مدلهای مختلف سامسونگ فوق‌العاده راضی بودم . همه چیز از شارژ و کیفیت دوربین و سرعت خوب فقط توصیه میکنم قبل از خرید گوشی کیف یا کاور اون را خریداری کنید چون قاب پشتی شیشه ای و بسیار حساس میباشد