خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی اسپیکر بی‌سیم TOO و هدفون‌های تو گوشی و رو گوشی Q ADAPT

بررسی تخصصی اسپیکر بی‌سیم TOO و هدفون‌های تو گوشی و رو گوشی Q ADAPT

در این بررسی تخصصی قصد داریم به معرفی و بررسی سه محصول جدید از برند لیبرتون بپردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۹/۲۹

لیبرتون-Libratone شرکتی دانمارکی است که فعالیت خود را از سال 2009 در صنعت صوت و صدا آغاز کرده است. لیبرتون کیفیت و هنر اسکاندیناویایی را با هم ادغام کرده است تا تجربه‌ای نو از شنیدن موسیقی را برای مشتریان فراهم آورد. در این بررسی تخصصی قصد داریم به سه محصول برتر این کمپانی بپردازیم. نخست به سراغ TOO اسپیکر بی‌سیم قابل حمل می‌رویم و بعد از آن به معرفی و بررسی Q ADAPT In-Ear هدفون تو گوشی با پورت لایتنینگ (مخصوص آیفون و آیپد) و سپس هدفون رو گوشی Q ADAPT On-Ear خواهیم پرداخت. 

image

 

TOO

طراحی

TOO طراحی ساده و زیبا استوانه‌ای دارد. بدنه اسپیکر به گونه‌ای طراحی شده است که در مقابل قطرات و پاشش آب مقاوم و موفق به کسب گواهی‌نامه IPX4 شده است. البته این بدین معنا نیست که آن را می‌توان همراه خود به حمام برد یا درون استخر انداخت. اندازه و وزن TOO متناسب برای حمل و نقل آسان و راحت طراحی شده و از فضای درونی آن حداکثر استفاده برای جایگیری باتری و بلندگو‌ها شده است. یکی از ضعف‌های بخش طراحی این است که این اسپیکر را نمی‌توان به صورت عمودی نگه داشت. قسمت درگاه‌های اسپیکر به وسیله درب پلاستیکی به منظور جلوگیری از نفوذ آب تعبیه شده است که نقش دستگیره اسپیکر برای حمل و نقل راحت‌تر را نیز ایجاد می‌کند. یکی از جالبترین ویژگی‌‌های این محصول نحوه کنترل موسیقی است. امکان کنترل موزیک از روی اسپیکر به کمک دایره شیشه‌ای تعبیه شده روی دستگاه وجود دارد. این دایره لمسی است و از طریق آن می‌توانید موزیک را پخش یا قطع کنید و با نگه‌داشتن انگشت روی این دایره، اسپیکر را به حالت جفت شدن ببرید. نحوه کم و زیاد کردن در نوع خود نیز جالب است و شبیه کلیک چرخشی آیپاد‌های قدیمی اپل است. با لمس به صورت چرخشی موافق جهت عقربه‌های ساعت ولوم صدا زیاد و و جهت بلعکس صدا کم می‌شود.

image

 

محتویات درون جعبه

  • اسپیکر بی‌سیم TOO
  • کابل USB-A به microUSB جهت شارژ
  • دفترچه راهنما

image
 
 

اتصالات

TOO مجهز به بلوتوث نسخه ۴.۱ است که نسبت به نسل‌های گذشته مصرف انرژی کمتری دارد و رنج بالاتری را پشتیبانی می‌کند. اگر دو اسپیکر TOO را خریداری کنید می‌توانید با یک دستگاه به صورت همزمان به پخش موسیقی بپردازید. TOO از طریق درگاه میکرو یو‌اس‌بی شارژ می‌شود و در کنار آن درگاه AUX قرار گرفته است که می‌توان جهت اتصال مستقیم آن به دستگاه پخش‌کننده موسیقی استفاده کرد.

کیفیت صدا

با این که بلندگو‌های اسپیکر در یک جهت کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند لیبرتون با معماری طراحی جالبی که توانسته ایجاد کند خروجی صدا را به صورت ۳۶۰ درجه شبیه سازی کرده است. البته ما در این مورد به طور کامل موافق نیستیم. چرا که هنگام پخش موسیقی نتوانستیم صدایی که از اسپیکر به بیرون پخش می‌شود را در جهات مختلف احساس کنیم. TOO شفافیت صدای بالایی دارد و بیشتر فرکانس‌های انواع ادوات موسیقی را می‌تواند با دقت بالا پخش کند. میزان باس می‌توانست بیشتر باشد اما به دلیل اندازه بدنه TOO نمی‌توان خیلی در این زمینه به آن سخت گرفت.

image

 

باتری

به گفته کمپانی سازنده اسپیکر TOO می‌تواند تا بیش از ۱۲ به پخش موسیقی ادامه دهد. ما طی تست‌هایی که انجام دادیم در صورت قرار دادن میزان خروجی صدا در حالت متوسط به عدد نزدیک به گفته کمپانی دست پیدا کردیم. اما در صورتی که در تمام مدت میزان صدا در بالاترین حد ممکن باشد باتری TOO کمتر از ۶ ساعت دوام خواهد آورد. طبیعاتا در تمام مدت کاربر صدای پخش موسیقی را در بالاترین حد قرار نمی‌دهد. پس جای نگرانی در این زمینه وجود نخوهد داشت چراکه باتری با سرعت قابل قبولی شارژ خواهد شد و در صورت استفاده طولانی در مکان‌هایی مانند خانه می‌توان آن را به صورت مستقیم به برق متصل کرد.

جمع‌ بندی

اسپیکر لیبرتون TOO طراحی ساده و زیبایی دارد. به لطف وزن قابل قبول و طراحی جمع و جوری که دارد، حمل و نقل آن راحت است. مانند دیگر محصولات لیبرتون قیمت نهایی این محصول برای خریداران مقرون به صرفه است و کمپانی قیمت مناسب محصول را فدای کیفیت ساخت نکرده است. TOO را می‌توان اسپیکری مناسب برای مسافرت و گردش دانست و با کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند لحظات خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد.

image

 

Q ADAPT In-Ear

طراحی

رنگ خاکستری هدفون Q ADAPT In-Ear جلوه بسیار زیبا و متفاوتی به آن بخشیده است. اگر صاحب آیفون خاکستری باشید هماهنگی رنگ این محصول با گوشی‌تان را مشاهده خواهید کرد. کابل هدفون دارای دو جنس متفاوت است. اما جای نگرانی برای صاحبان دیگر رنگ‌های آیفون نیست چرا که  Q ADAPT In-Ear در سه رنگ دیگر رزگلد، طلایی و نقره‌ای نیز به فروش می‌رسد. از درگاه لایتنینگ تا کنترل پوشش پاچه‌ای محکم اطراف کابل تعبیه شده تا دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد. از کنترل تا گوشی‌ها جنس کابل پلاستیکی است که باعث شده انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و پوست کاربر را اذیت نکند. گوشی‌ها به راحتی درون گوش کاربر می‌رود و صدای اطراف را حتی در زمانی که noise cancellation فعال نباشد به خوبی کم می‌کند. در مجموع طراحی Q ADAPT In-Ear نسبت به دیگر هدفون‌های تو گوشی موجود در بازار که مختص آیفون تولید شده‌اند یک سر و گردن بالاتر است. تنها ایرادی که می‌توان در بخش طراحی این هدفون گرفت قسمت انتهای کابل که به درگاه لایتنینگ وصل می‌شود است که اگر دقت کافی طی استفاده دراز مدت از آن نداشته باشید احتمالا منجر به قطع شدن کابل خواهد شد.

image

 

محتویات درون جعبه

  • هدفون تو گوشی  Q ADAPT In-Ear
  • دفترچه راهنما
  • ۳ سایز متفاوت سری هدفون
  • کیف مخصوص حمل و نقل

image

 

کنترل پخش

Q ADAPT In-Ear مجهز به ۴ دکمه است. دکمه کم‌ و زیاد کردن صدا، در میان آن دکمه پخش و توقف موسیقی و فعال کردن سیری تقریبا برای اکثر کاربران آیفون آشنا است چراکه عملکرد آن دقیقا مشابه هدفون‌های درون جعبه‌ آیفون است. اما یکی از قابلیت‌هایی که Q ADAPT In-Ear را نسبت به دیگر هدفون‌های همرده متمایز کرده قابلیت noise cancellation هوشمند آن است. بالای ۳ دکمه ذکر شده یک دکمه دیگر وجود دارد که شکل آن شما را یاد دکمه خانه آیفون می‌اندازد اما قاعدتا کاربرد آن دکمه Home نیست. نام این دکمه CityMix است که متناسب با سلیقه کاربر میزان  کاهش صدای اطراف را در سه مرحله می‌توان تنظیم کرد. همچنین با نگه داشتن آن موسیقی متوقف شده و به وسیله میکروفونی که در هدفون به کار گرفته شده صدا اطراف را برای شما پخش می‌کند تا به طور مثال هنگامی که شخصی شما را صدا می‌زند بتوانید متوجه صحبت‌هایش شوید. بدین ترتیب نیازی نیست هدفون را از گوش‌تان بردارید.

image

 

کیفیت صدا

بی‌شک Q ADAPT In-Ear یکی از بهترین هدفون‌های لایتنینگ از نظر کیفیت صدا و ساخت در بازار است. Q ADAPT In-Ear در مقایسه با دیگر هدفون‌های لایتتنینگ در بازار که با قیمت‌های بسیار بالاتری به فروش می‌رسند، کیفیت و حجم صدای بی‌نظیری را در اختیار کاربر می‌گذارد. ما در این بخش نتوانستم کوچکترین ایرادی را پیدا کنیم. پس از نظر کیفیت صدا باید بهتان بگوییم خیالتان راحت!

image

 

جمع‌ بندی

با این که در بازار کشورمان هدفون‌های لایتنینگ آن‌چنان تنوع و طرفدار ندارند اما اگر کمی جستجو و تحقیق کنید متوجه خواهید شد Q ADAPT In-Ear از آن دسته هدفون‌هاییست که قیمت بسیار مناسبی نسبت به رقبایش دارد. اگر صاحب آیفون یا آیپد هستید و قصد خرید هدفون تو گوشی با طول عمر بالا، کیفیت صدای عالی و قیمت مقرون به صرفه را دارید بی‌شک  Q ADAPT In-Ear یکی از بهترین گزینه‌های خرید محسوب می‌شود که دارای فناوری noise cancellation هوشمند نیز است.

image

  

Q ADAPT On-Ear

طراحی و باتری

image

 

Q ADAPT On-Ear از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا و ساده به قول معروف مینیمال است. هنگامی که هدفون Q ADAPT On-Ear را حتی در حالت خاموش بدون noise cancellation روی گوش‌هایتان قرار می‌دهید احتمالا از کاهش چشمگیر میزان صدای اطراف شگفت زده خواهید. پدهای روی گوشی به گونه‌ای نرم و منعطف طراحی شده تا به راحتی روی گوش‌هایتان قرار گیرد و به جو اطراف کانال گوش را ایزوله کند. یکی از ایراداتی که می‌توان به تمامی هدفون‌های رو گوشی گرفت این است که گوش کاربر در فاصله زمانی کوتاه مدت درد خواهد گرفت. این موضوع مختص Q ADAPT On-Ear نیز می‌شود. باتری Q ADAPT On-Ear می‌تواند به صورت شگفت انگیزی تا ۲۰ ساعت دوام بیاورد و در کمتر از ۳ ساعت به صورت کامل شارژ شود. 

image

 

محتویات درون جعبه

  • هدفون رو گوشی بی‌سیم Q ADAPT On-Ear
  • کابل USB-A به microUSB جهت شارژ
  • کابل AUX برای متصل کردن به دستگاه‌هایی که فاقد پشتیبانی بلوتوث هستند.
  • دفترچه راهنما

image

 

کنترل پخش

یکی از جالبترین ویژگی‌ این محصول نحوه کنترل موسیقی است. امکان کنترل موزیک از روی اسپیکر به کمک دایره شیشه‌ای تعبیه شده روی دستگاه وجود دارد. این دایره لمسی است و از طریق آن می‌توانید موزیک را پخش یا قطع کنید و با نگه‌داشتن انگشت روی این دایره، اسپیکر را به حالت جفت شدن ببرید. نحوه کم و زیاد کردن در نوع نیز جالب است و شبیه کلیک چرخشی آیپاد‌های قدیمی اپل است. با لمس به صورت چرخشی موافق جهت عقربه‌های ساعت ولوم صدا زیاد و و جهت بلعکس صدا کم می‌شود.

image

 

کیفیت صدا

image

 

همانند هدفون تو گوشی Q ADAPT In-Ear، این هدفون نیز مجهز به قابلیت CityMix است که صدای مزاحم اطراف را کاهش می‌دهد. از نکات برجسته این هدفون می‌توان به میزان کاهش نویز و صدای اطراف در ۴ مرحله اشاره کرد. هنگامی که CityMix در درجه اول قرار دارد ۸۰ درصد از صدای اطراف را به گوش کاربر منتقل می‌کند تا هنگامی که شما قصد داشته باشید با فردی صحبت کنید به راحتی متوجه صحبت‌هایش شوید. مرحله دوم ۶۰ درصد صدای اطراف را می‌شنوید و برای شرایطی مانند دوچرخه سواری که نیازمند توجه به محیط اطراف است، برایتان خطری ایجاد نمی‌کند. مرحله سوم ۳۰ درصد صدای اطراف را متوجه خواهید شد و در انتها هنگامی که CityMix در مرحله چهارم قرار دهید تنها کمتر از ۱۰ درصد صدا محیط اطراف را می‌شنوید.

image

 

جمع‌ بندی

هدفون رو گوشی Q ADAPT On-Ear خوش ساخت، باکیفیت و دوام باتری نیز قابل ستایش است. به طوری که با خیال راحت می‌توانید یک روز تمام را بدون نیاز به وصل کردن به شارژر به گوش دادن موسیقی به آن بپردازید. هنگامی که شما مشغول گوش دادن به موسیقی هستید، اگر دوست شما نیز صاحب این هدفون باشد می‌توانید از طریق بلوتوث موسیقی که در حال پخش است را با آن شخص به اشتراک بگذارید و به صورت همزمان به یک موسیقی گوش دهید. 

image

 

برای خرید اسپیکر بی‌سیم TOO، هدفون تو گوشی Q ADAPT و هدفون رو گوشی Q ADAPT به سایت آرمان همراه ارتباطات (www.armanhamrah.com) مراجعه کنید.

عکس: نرگس ریحانیان

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)