خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Asus Zenfone 4 Selfie Pro

بررسی تخصصی Asus Zenfone 4 Selfie Pro

ذنفون 4 سلفی پرو گوشی‌ای با دو دوربین در قاب جلویی‌اش است. این دو دوربین این گوشی را به یک سلفی‌گیر حرفه‌ای تبدیل کرده‌اند که شما را تشویق به عکس انداختن و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۹/۷

حتما تا امروز متوجه شده‌اید که ایسوس با معرفی خانواده ذنفون 4 نشان داده است توجه زیادی به مقوله عکس گرفتن در گوشی‌های این خانواده جدید کرده است. با معرفی و عرضه ذنفون 4 سلفی پرو این کمپانی اعلام کرده است که علاوه بر توجه زیاد به عکاسی با گوشی برای عکاسی سلفی هم اهمیت زیادی قائل شده. در این بررسی با Zenfone 4 Selfie Pro بیشتر آشنا می‌شویم و آن را زیر ذره‌بین جی اس ام می‌بریم.

image

طراحی

طراحی ذنفون 4 سلفی پرو شما را به یاد طراحی آشنای خانواده Galaxy A سامسونگ می‌اندازد. نه تنها از نظر ظاهری این گوشی بسیار شبیه آن خانواده است از نظر حسی که در دست گرفتنش پیدا می‌کنید هم بسیار شبیه سری‌های اولیه خانواده گلکسی A است. بدنه گوشی فلزی است و قاب پشتی کاملا از فلز ساخته شده؛ بین قاب پشتی و فریم اطراف یکپارچگی دیده می‌شود و به همین خاطر هیچ فضایی بین قاب و فریم نیست. طراحی قاب پشتی ساده و کلاسیک است. یک دوربین با لنز کمی بیرون زده در بالا و وسط قاب پشتی جای گرفته که فلاش LED تکی کنارش دیده می‌شود. خط‌های آنتن، که جزو جدایی‌ناپذیر گوشی‌های فلزی هستند، در بالا و پایین این قاب به چشم می‌خورند. رنگ مشکی این گوشی در اختیار ما بود. اثرانگشت و چربی روی بدنه فلزی این گوشی باقی می‌ماند اما به سبب فلزی بودن به چشم نمی‌آید.

image

ضخامت دستگاه تنها 6.9 میلی‌متر است و با یکی از نازک‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا روبرو هستید. نازک بودن دستگاه در کنار خمیدگی جزئی‌ای، که در قاب پشتی تعبیه شده، کمک کرده‌اند این گوشی بسیار خوش‌دست باشد و قدرت مانور فوق‌العاده‌ای در دست به کاربر بدهد.

image

قاب جلوی گوشی میزبان صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است. این صفحه‌نمایش حدود 73 درصد از فضای قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. پایین صفحه‌نمایش کلید لمسی Home در کنار دو کلید لمسی خازنی بازگشت به عقب و برنامه‌های اخیر مشاهده می‌شود. برای این دو کلید نور پس‌زمینه در نظر گرفته شده تا در نور کم مشکلی بابت پیدا کردن آن‌ها نداشته باشید.

image

image
image

بالای صفحه‌نمایش دوربین‌های دوم کنار LED هشدار دهنده و فلاش LED قرار دارند. بله درست متوجه شده‌اید این گوشی دو دوربین سلفی دارد که در بخش دوربین مفصل به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

در لبه سمت راست می‌توان کلیدهای ولوم و پاور را مشاهده کرد. این دو کلید بسیار شبیه به هم هستند. برای کلید پاور شیارهایی در نظر گرفته شده است اما این شیارها در حدی نیستند که در پیدا کردن کلید پاور کمکی به کاربر کند. با وجود اینکه کلیدها خیلی به هم شبیه هستند اما به سبب نازک بودن گوشی به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

image

image
image

سمت چپ گوشی درگاه سیم‌کارت قرار گرفته است. این گوشی دو درگاه سیم‌کارت دارد که درگاه سیم‌کارت دوم با کارت حافظه خارجی مشترک است و تنها امکان استفاده از یکی از آن وجود دارد. با اینکه کاور این درگاه از فلز است اما بدنه‌اش پلاستیکی است و هنگام جا زدن آن باید مراقب شکستنش باشید. بالای گوشی فقط میکروفون دوم دیده می‌شود درحالی‌که پایین گوشی درگاه ارتباطی میکرو یو اس بی، خروجی جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکر و میکروفون در نظر گرفته شده‌اند.

ذنفون 4 سلفی پرو جنس بدنه بسیار خوبی دارد و به خوبی در دست می‌نشیند. بالانس وزنی به خوبی در آن انجام شده و به لطف نازک بودن و سبک بودنش به‌راحتی می‌توان با یکدست با آن به مدت طولانی کار کرد.

صفحه‌نمایش

همان‌طور که گفتیم صفحه‌نمایش دستگاه اندازه 5.5 اینچی دارد. با وجود چنین صفحه‌نمایش بزرگی شاسی دستگاه از بسیاری گوشی‌های 5.5 اینچی مانند آیفون 8 پلاس کوچک‌تر و جمع و جورتر است. این صفحه‌نمایش از نوع آمولد است و کیفیت Full HD برایش در نظر گرفته شده و تراکم پیکسلی‌اش 403 پیکسل در اینچ است.

این صفحه‌نمایش رنگ‌ها را بسیار اشباع نشان می‌دهد و عمق رنگ مشکی در آن بسیار زیاد است؛ این همان چیزی است که درست از یک صفحه‌نمایش آمولد انتظارش را دارید. نور صفحه‌نمایش به‌اندازه کافی زیاد و برابر عدد 481 نیتس است و به همین خاطر مشکل زیادی بابت مشاهده محتوا در صفحه‌نمایش Zenfone 4 selfie Pro وجود ندارد. زاویه دید صفحه‌نمایش خوب است اما به پای زاویه دید صفحه‌نمایش IPS نمی‌رسد. نور سفید در این صفحه برخلاف انتظار چیزی از صفحه‌نمایش‌های IPS کم ندارد.

image

در تنظیمات صفحه‌نمایش گزینه‌های جالب و کاربردی‌ای به چشم می‌خورد. یکی از این گزینه‌ها Color Mode است. با رفتن به داخل این تنظیم می‌توانید حالت رنگی صفحه‌نمایش را به‌دلخواه خودتان تغییر دهید. در این صفحه اولین گزینه دمای رنگ‌های در حال نمایش است که با استفاده از شاسی‌ای که برایش در نظر گرفته شده است می‌توانید گرمای رنگ‌ها را با توجه به سلیقه خودتان عوض کنید. پایین این شاسی حالت‌های نمایش رنگ دیده می‌شود. اولین گزینه Super Color است؛ پیش‌فرض این گزینه فعال است و اگر آن را دوست ندارید می‌توانید حالت‌های دیگر را انتخاب کنید. فیلتر نور آبی گزینه بعدی است که با فعال کردن آن پیسکل‌های زرد پر نور و پیکسل‌های آبی کم نور می‌شوند تا هنگام مشاهده صفحه‌نمایش در نور کم چشمان کمتر خسته شوند. گزینه بعدی حالت استاندارد است و آخرین گزینه تنظیم دستی. با انتخاب هر یک از این حالت‌ها عکسی که در بالای صفحه وجود دارد تغییرات را به شما نشان می‌دهد.

Always On تنظیم دوست‌داشتنی بعدی است که با رفتن به آن و فعال کردنش زمانی که صفحه‌نمایش قفل می‌شود می‌توانید جزئیات مفیدی مانند ساعت، تاریخ، درصد باتری، تعداد پیام‌های خوانده نشده و تعداد تماس‌های از دست رفته را مشاهده کنید. در مجموع 7 حالت نمایش برای این بخش وجود دارد که در تمامی آن‌ها رنگ به کار گرفته شده است.

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

اندروید نسخه 7.1.1 پیش‌فرض روی این گوشی نصب است. رابط کاربری Zen UI نسخه 4 روی این رابط کاربری قرار گرفته است تا ظاهری متفاوت و دوست‌داشتنی‌تر برای نرم‌افزار همراه بیاورد.

در صفحه قفل دستگاه ساعت، تاریخ و وضعیت آب‌وهوا نمایش داده می‌شود تا با نگاه کردن به گوشی بدون باز کردن قفل جزئیات کاملی را مشاهده کنید. یک میانبر به دوربین در اینجا دیده می‌شود که برای فعال کردن دوربین بدون نیاز به عبور از قفل دستگاه است. بعد از خاموش و روشن کردن صفحه‌نمایش عکس پس‌زمینه هر بار عوض می‌شود. زیر هر کدام از این عکس‌ها نام عکس نوشته می‌شود که با لمس آن نام منویی باز می‌شود که امکان حرکت بین عکس‌های مختلف را فراهم می‌کند و همچنین با کلید تنظیمی که در سمت راستش وجود دارد می‌توانید به تنظیمات تم و والپیپر منتقل شوید. در تنظیمات تم و والپیپر گزینه‌ای جذاب به نام Daily Wallpaper قرار دارد که اگر آن را فعال کنید هر روز عکس زمینه و عکس صفحه قفل به‌طور خودکار عوض می‌شود.

image

صفحه اصلی جایی است که در آن برنامه‌های دلخواه کاربر قرار می‌گیرد. این صفحه علاوه بر اینکه امکان قرار گرفتن اپلیکیشن های دلخواه را فراهم می‌کند امکان قرار گرفتن ویجت ها را هم دارد.

نوتیفیکیشن بار با کشیدن انگشت از روی صفحه‌نمایش به پایین ظاهر می‌شود. نوتیفیکیشن بار طراحی زیبا و متفاوتی با دیگر اندرویدی های بازار دارد. نه تنها طراحی این بخش خیلی متفاوت و جذاب است بلکه سوییچ‌هایی هم که برای آن در نظر گرفته شده است کاملا متفاوت‌اند. به‌طور مثال در این بخش می‌توان سوییچ ماشین‌حساب، سوییچ فعال شدن رادیو، یا رفتن به تنظیمات اکولایزر را مشاهده کرد. این بخش دو صفحه دارد که در مجموع در تمام آن‌ها می‌توان از 20 سوییچ استفاده کرد.

با پینچ زوم کردن روی صفحه اصلی 6 تنظیم پیش روی کاربر قرار می‌گیرد که به کمک آن‌ها می‌تواند اندازه آیکون‌ها را تغییر دهد، فونت نوشته زیر آیکون‌ها را تغییر دهد یا اینکه نوع اسکرول شدن صفحه‌ها را به دلخواهش عوض کند.

با بالا کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت بالا یا با نگه‌داشتن انگشت روی آن منویی باز می‌شود که امکان تغییر عکس‌های پس‌زمینه، تم، ویجت ها و... وجود دارد.

منوی اپ دراور، که با لمس کلید قرار گرفته در پایین صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود، لیست تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی را نمایش می‌دهد. نه تنها امکان چیدن این برنامه‌ها به‌دلخواه به روش‌های گوناگون وجود دارد بلکه می‌توان کلی تنظیمات شخصی‌سازی از جمله مخفی کردن برنامه‌ها، قفل‌گذاری روی هر کدام از برنامه‌ها به‌صورت اختصاصی و ... را انجام داد.

image

علاوه بر اینکه قابلیت شخصی‌سازی این رابط کاربری خیلی بالاست برنامه‌ها و تنظیمات کاربردی‌ای هم برایش در نظر گرفته شده است. برنامه Selfie Master برای گرفتن عکس‌های سلفی خاص به کار می‌رود. با کمک این برنامه می‌توان عکس‌های سلفی کاملا متفاوتی تهیه کرد. می‌توان عکس با سطح روتوش متفاوتی تهیه کرد یا اینکار را برای فیلم‌برداری انجام داد. می‌توان با این برنامه عکس‌های کلاژ یا اسلایدشو ساخت و یا اینکه به‌طور زنده در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام به‌صورت زنده با روتوش همزمان، ویدئوی لایو پخش کرد.

Mobile Manager برنامه‌ای دیگر است که به کاربر امکان بررسی وضعیت کلی گوشی را در یک لحظه می‌دهد. در این برنامه میزان دیتای مصرفی، میزان رم آزاد، میزان زمان باقی‌مانده تا پایان عمر باتری و راه حل‌های اصلاح وضعیت آن‌ها فراهم شده است.

در بخش تنظیمات گوشی هم گزینه‌های جالبی دیده می‌شود. Special Mode حالتی است که در آن امکان انتخاب دو حالت استفاده آسان و استفاده برای کودکان در نظر گرفته شده است. با انتخاب حالت آسان تمام برنامه‌ها به‌صورت آیکون‌های بزرگ نمایش داده می‌شوند و تنها چند برنامه کاربردی در این صفحه قرار می‌گیرند که امکان اضافه کردن برنامه‌های بیشتر توسط کاربر هم وجود دارد. در این حالت یکی از صفحات هم به مخاطبان تعلق می‌گیرد که افراد مهم و کسانی که تماس زیادی با آن‌ها گرفته می‌شود می‌توانند در این لیست قرار بگیرند. حالت دیگر Kids Mode است. در این حالت به انتخاب والدین تعدادی برنامه در دسترس کودک قرار می‌گیرد و مابقی برنامه‌ها مخفی می‌شوند. برای خارج شدن از این حالت باید پسوردی که پیش از فعال کردن این حالت انتخاب کرده‌اید را وارد کنید.

Asus Customized Settings

بخش تنظیمات شخصی ایسوس به کاربران اجازه می‌دهد تا گزینه‌های متنوعی که در دیگر گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود را در اختیار داشته باشند. برنامه‌های دوتایی گزینه‌ای است که امکان نصب دو نسخه از برخی برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربر می‌گذارد. در اینجا تنظیمی برای کلید لمسی خازنی برنامه‌های اخیر در نظر گرفته شده است که با نگه‌داشتن آن می‌توان از صفحه اسکرین شات گرفت، منو را باز کرد یا اینکه ویژگی چند پنجره کنار هم را فعال کرد.

ذن موشن گزینه‌ای کاربردی است که داخلش سه تنظیم تاچ جسجر، موشن جسجر و کار کردن با یکدست به چشم می‌خورد.  Touch Gestureاین امکان را به کاربر می‌دهد تا زمانی که صفحه‌نمایش دستگاه خاموش است با کشیدن حروف تعیین شده انگلیسی روی صفحه برنامه مورد نظر را باز کند. Motion Gesture برای قطع صدای زنگ یا پاسخ دادن به تماس دریافتی با نزدیک کردن گوشی به گوش است.

نمره بسیار خوبی می‌توان به رابط کاربری این دستگاه داد و باید به ایسوس برای تهیه و عرضه چنین رابط کاربری دست مریزاد گفت.

سخت‌افزار

image

پردازنده Zenfone 4 Selfie Pro ساخت کوآلکام است و اسنپدراگون 625 نام دارد. این پردازنده 8 هسته دارد که هر 8 هسته آن فرکانس 2 گیگاهرتزی دارند. کنار این پردازنده حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دیده می‌شود. هنگام استفاده از گوشی با باز بودن تعداد زیادی برنامه 1.5 گیگابایت از حافظه رم آزاد است درحالی‌که با بستن برنامه‌ها حدود 300 مگابایت به این حافظه افزوده می‌شود و حدود 1.8 گیگابایت از فضای رم آزاد است. از 64 گیگابایت حافظه داخلی حدود 52 گیگابایت آزاد و در اختیار کاربر است. ذنفون 4 سلفی پرو نه تنها در انجام کارهای روزمره مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا باز و بسته کردن بدون لگ برنامه‌ها هیچ مشکلی ندارد در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین هم تواناست. بازی آسفالت 8 در نهایت کیفیت و جزئیات گرافیکی بدون هیچ مشکلی روی این گوشی اجرا می‌شود.

سنسور اثرانگشت پایین گوشی و داخل کلید Home قرار دارد. این سنسور سرعت خوبی دارد و دقتش هم خوب است. نه تنها در جهتی که انگشت را برایش تعریف کرده‌اید اثرانگشت را می شناسد بلکه با بر عکس گذاشتن انگشت هم هیچ مشکلی ندارد و در کمترین زمان اثرانگشت شناسایی می‌کند.

اسپیکر پایین گوشی قرار دارد و خبری از اسپیکر دوتایی نیست. بلندی صدای این اسپیکر بسیار خوب است اما کیفیتیش چنگی به دل نمی‌زند. به‌خصوص زمانی که صدا را تا آخرین حالت ممکن بلند کنید کیفیت صدا به‌شدت افت می‌کند.

دوربین

دوربین اصلی گوشی تکی است و سنسور 16 مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته شده. این سنسور ساخت کمپانی سونی است و به همراه موتور سوپرپیکسل عرضه شده تا عکس‌هایی شفاف و با جزئیات زیاد بگیرد. به لطف تکنولوژی PDAF سرعت فوکوس کردن این دوربین حدود 0.03 ثانیه است و به این معنی است که هر سوژه‌ای در کمترین زمان توسط دوربین شکار می‌شود. برای دوربین اصلی از EIS استفاده شده است تا به به‌صورت الکترونیکی موجب تثبیت عکس‌ها و گرفتن لرزش آن‌ها شود.

image

منوی دوربین اصلی کامل است و به لطف رابط کاربری دوست‌داشتنی Zen UI با یکی از بهترین رابط‌های کاربری دوربین روبروییم. همه جزئیات و تنظیمات به خوبی در این صفحه گنجانده شده‌اند و برای اینکه نیاز کمی به رفتن به صفحه تنظیمات داشته باشید بیشتر تنظیمات در این صفحه اصلی قرار دارند.

دوربین اصلی کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد. عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی جزئیات را بسیار خوب ثبت می‌کند و رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت‌اند. رنج دینامیکی هم بسیار خوب است و در نقاط روشن و تاریک به یک اندازه جزئیات ثبت می‌شوند.

دوربین دوم مهم‌ترین بخش این گوشی محسوب می‌شود که یکی از ارکان نام‌گذاری‌اش هم هست. ایسوس از دو دوربین سلفی برای این گوشی استفاده کرده که بالای صفحه‌نمایش و سمت راستش قرار دارند. یکی از لنزها سنسور 24 مگاپیکسلی با تکنولوژی پیکسل‌های دوتایی و لنز دیگر سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. لنزی که سنسور 24 مگاپیکسلی دارد سنسور با زاویه دید معمولی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 و لنزی که سنسور 8 مگاپیکسلی دارد سنسور با زاویه دید 120 درجه دارد. یکی از مشکلات بزرگ عکس‌های تهیه شده با دوربین‌های سلفی نویز زیاد آن‌هاست. ایسوس برای غلبه بر این مشکل از تکنولوژی سوپرپیکسل بهره برده که یک موتور سخت‌افزاری است و در کنار پردازشگر نرم‌افزاری سیگنال و کنترل سطح ایزو به دوربین دوم کمک می‌کند عکس‌هایی با نویز بسیار کم گرفته شود.

سنسور سونی به کار رفته در این گوشی مجهز به پیکسل‌های دوتایی دو برابر نور بیشتری دریافت می‌کند و در نهایت عکس‌های گرفته شده با لنز اصلی کیفیت دو برابری نسبت به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی دارد و در اصل می‌توان گفت که دوربین اصلی سلفی این گوشی 24 مگاپیکسلی است و در محیط کم نور عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد.

image

برای اینکه همه‌چیز در دوربین دوم این گوشی تکمیل باشد ایسوس از یک فلاش LED کنار دو دوربین جلو بهره برده است. این فلاش در نور کم به کمک دوربین‌های دوتایی جلو می‌آید تا سلفی‌هایی درخشان و نورانی حتی در کمترین نور گرفته شود.

حالت عکاسی پرتره هم برای دوربین‌های جلو و هم برای دوربین عقب در نظر گرفته شده است. ایسوس از امکانات سخت‌افزاری برای گرفتن عکس‌های پرتره استفاده نکرده است و از امکانات نرم‌افزاری برای اینکار بهره برده. نرم‌افزاری که برای ساختن عکس‌های پرتره استفاده شده بسیار خوب عمل می‌کند و به خوبی سوژه مورد نظر را شناسایی و پس زمینه را مات می‌کند.

منوی دوربین دوم هم مانند منوی دوربین اصلی بسیار کارآمد است و تمامی تنظیمات برای گرفتن یک عکس سلفی خوب از همه نظر در این منو قرار دارد. تنظیم HDR، خاموش و روشن کردن حالت پرتره، تنظیم فلاش و تعیین کیفیت عکس از جمله تنظیماتی هستند که روی منوی اصلی دیده می‌شوند.

 

نمونه عکس دوربین اصلی نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین با رزولوشن 16 مگاپیکسل

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت سوپر رزولوشن

image

 

نمونه عکس دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد

image
  
image

 

نمونه عکس پانوراما

image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت عادی و در حالت با زاویه دید زیاد

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت DouPixle (با رزولوشن 24 مگاپیکسل)

image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت عادی و در حالت زاویه دید زیاد (فعال بودن حالت پرتره)

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در شب حالت عادی - حالت سوپررزولوشن

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت عادی و زاویه دید زیاد بدون فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت عادی و زاویه دید زیاد با فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های سلفی در حالت فعال بودن DouPixle با رزولوشن 24 مگاپیکسلی بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

باتری

باتری دستگاه ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعتی دارد. گوشی‌های ایسوس همیشه ماندگاری خوبی در بخش باتری دارند و این گوشی هم از این امر مستثنی نیست. با استفاده‌ای معمولی شامل روزانه 15 دقیقه مکالمه، 2 ساعت چک کردن شبکه‌های اجتماعی، 30 دقیقه بازی، گرفتن حدود 15 عکس این باتری می‌تواند تا 1 روز و نیم پاسخگوی نیاز شما باشد. با وجود اینکه باتری عملکرد خوبی در زمینه شارژ دهی دارد ایسوس به این موضوع بسنده نکرده و بخشی به نام Battery Modes را در تنظیمات باتری گنجانده که 6 حالت مختلف را تعیین می‌کند. حالت اول پرفرمنس نام دارد که کمترین عمر باتری در این حالت دیده می‌شود؛ حالت نرمال، که پیش‌فرض باتری در این حالت قرار دارد به‌صورت هوشمندانه پردازنده و روشنایی را مدیریت می‌کند. حالت پاور سیوینگ بعد از خاموش شدن صفحه‌نمایش موقتا اینترنت را قطع می‌کند؛ حالت سوپر سیوینگ در هر حالتی اینترنت دستگاه را قطع می‌کند و حالت آخر که حالت شخصی است به کاربر اجازه می‌دهد با توجه به سلیقه خودش وضعیت روشنایی و شبکه اینترنت را تنظیم کند.

بخریم؟

ایسوس در ذنفون 4 سلفی پرو تمرکز زیادی روی دوربین دوم گوشی داشته اما از دیگر بخش‌ها غافل نشده است. صفحه‌نمایش کیفیت قابل قبولی دارد؛ باتری به خوبی پاسخگوی نیاز کاربر در طول یک روز کاری است و در نرم‌افزار دستگاه هیچ عیب و نقصی وجود ندارد. اگر شما جزو کسانی هستید که استفاده زیادی از برنامه‌های اشتراک عکس مانند اینستاگرام دارید و به‌خصوص به گرفتن عکس‌های سلفی علاقه‌مندید این گوشی با بدنه فلزی و قیمت مناسب در کنار امکانات خوبی که ارائه می‌دهد یکی از بهترین انتخاب‌های بازار محسوب می‌شود.

image

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ثنا

۱۳۹۸/۲/۷
من خریدم دوسال هست استفاده میکنم کیفیتش هم خیلی عالی هست نسبت به گوشی های هم رده خود در سامسونگ قیمتش خیلی مناسب تر و و در کیفیت شاید عالی تر هست من که راضی هستم
حتی به فامیل ها هم معرفی کردیم آنها هم راضی هستن

بهاره

۱۳۹۷/۱/۲۸
خیلی ممنون بابت زحمتی که برای تهیه ی این مقاله کشیدید، واقعا گزارش کامل و بی نقصی بود

naser

۱۳۹۶/۹/۲۶
باتشکرازدوست عزیزمان و توضیحات بسیار ارزشمند- خسته نباشید ودست مریضا- لطفا قیمت این گوشی وکی داخل بازار ایران خواهدبود راهم بفرمایید-بااحترام-طاهری مشهد مقدس