خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Nova 2 Plus

بررسی تخصصی Huawei Nova 2 Plus

خانواده شیک و رویایی نوا صاحب فرزندی جدید به نام نوا 2 پلاس شده است. این فرزند جدید در کنار زیبایی امکانات سخت افزاری خوبی نسبت به رقبای هم قیمتش دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۶/۱۴

از اواخر سال 2016 شاهد تولد خانواده‌ای جدید در کمپانی هوآوی با نام نوا (Nova) بودیم. هدف از خلقت این خانواده جذب کاربرانی است که به استایل خودشان اهمیت زیادی می‌دهند و به دنبال گوشی هوشمند و مدرنی هستند که در سخت‌افزار و به‌خصوص دوربین هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. نوا 2 پلاس جدیدترین عضو این خانواده با پرستیژ است که در کنار طراحی به‌روز دوربین اصلی دوتایی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دارد. در این بررسی با این هوشمند زیبا آشنا و از معایب و مزایایش مطلع می‌شوید.

طراحی

این گوشی قرار است در اولین نگاه کاربران زیباپسند را به خودش جذب کند و هوآوی تلاش زیادی کرده تا این امر محقق شود. نوا 2 پلاس از آن گوشی‌هایی است که وقتی آن را روی استند فروشگاه موبایلی مشاهده کنید به سمتش می‌روید. ژن‌های زیادی از P10 در شبکه ژنی این گوشی وارد شده است و شباهت زیادی بین این گوشی و پی 10 مشاهده می‌شود.

image

 

برای زیبا به نظر رسیدن جنس بدنه هم مهم است. هوآوی، نوا 2 پلاس را با بدنه تمام فلزی عرضه کرده است. قاب پشتی و فریم اطراف گوشی به هم پیوسته و از فلز ساخته شده‌اند. تفاوت قاب پشتی با فریم گوشی در نمای ظاهری است. قاب پشتی طراحی مات دارد اما فریم اطراف به سبب برشی که خورده کمی حالت براق.

image

 

در قاب پشتی دو دوربین، فلاش LED تکی و سنسور اثرانگشت قرار دارند. این قاب با وجود فلزی بودن مستعد جذب اثرانگشت و چربی است. در مدت‌زمان کوتاهی که با گوشی کار کنید به‌خوبی می‌توانید جای اثرانگشت را روی این قاب ببینید. اما نکته مثبت اینجاست که به لطف فلزی بودن به‌راحتی لکه‌ها از روی قاب پاک می‌شوند و تنها با یکبار دستمال کشیدن تمامشان از بین می‌روند.

image

 

فلز استفاده شده در قاب پشتی اصلا سر نیست و از این بابت از بسیاری فلزی‌های بازار جلوتر است. همان‌طور که گفتیم این گوشی قرار است حس محصولی به‌روز و مدرن را القا کند به‌طور حتم حس لامسه یکی از ابزارهای مهم برای انتقال این حس است و جنس بدنه است که در انتقال این حس اهمیت دارد. هوآوی با پرداختی که روی فلز به کار رفته در بدنه انجام داده به انتقال حس یک گوشی به‌روز و گران‌قیمت کمک کرده و با دست گرفتن نوا 2 پلاس می‌توانید به‌خوبی این حس را درک کنید.

image

 

خط‌های پلاستیکی آنتن بالا و پایین قاب پشتی تعبیه شده‌اند. سعی شده تا این خط‌ها هم‌رنگ بدنه دستگاه باشند و در بالاترین و پایین‌ترین بخش لبه پشتی استفاده شوند تا اثری نامطلوب در طراحی قاب پشتی نگذارند. تلاش هوآوی در این بخش به‌خوبی جواب داده و خط‌های آنتن به‌خوبی استتار شده‌اند به‌طوری‌که اگر کمی با زاویه به قاب پشتی گوشی نگاه کنید این خط‌ها به‌هیچ‌وجه مشخص نیستند.

در فریم اطراف گوشی، که اشاره کردیم از فلز ساخته شده و با برش‌هایی که خورده کمی براق‌تر از قاب پشتی است، کلیدها و درگاه‌ها قرار دارند. کلید ولوم و پاور سمت راست دستگاه قرار دارند. هوآوی حتی در طراحی کلیدها ویژگی مد پسند بودن گوشی را فراموش نکرده و برای کلید پاور طراحی شیارداری در نظر گرفته است که هم با نگاه کردن و هم با لمس کردن می‌توان این طراحی متفاوت را حس کرد.

image

 

درگاه سیم‌کارت سمت چپ گوشی است. این درگاه دو شیار دارد که به کاربر امکان استفاده از دو سیم‌کارت همزمان یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه خارجی را می‌دهد. جنس قاب رویی درگاه از فلز است اما بخش داخلی از پلاستیک ساخته شده که کیفیت چندان خوبی ندارد و زمان خارج کردن و گذاشتنش باید مراقب باشید تا نشکند.

image
  
image

 

پایین گوشی سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا کنار اسپیکر و درگاه تایپ سی قرار گرفته‌اند و بالای گوشی هم فقط میکروفون دوم دیده می‌شود.

image

image
  
image
  
image

 

برای کامل به نظر رسیدن یک محصول لازم است تا همه بخش‌های آن تکامل یافته باشند. قاب جلویی در جذب کاربر بسیار اثربخش است و هوآوی هم این موضوع را خوب می‌داند و به همین سبب از شیشه 2.5D برای شیشه صفحه‌نمایش بهره گرفته است. این شیشه به‌گونه‌ای طراحی شده که در لبه‌هایش خمیدگی وجود دارد و ظاهری مدرن را برای گوشی به همراه آورده است. بالای صفحه‌نمایش خروجی صدای مخاطب کنار دوربین دوم و سنسورهای نور و مجاورت قرار دارند. LED  هشدار دهنده نوتیفیکیشن ها داخل خروجی صدای مخاطب و سمت راست آن قرار گرفته است. پایین صفحه‌نمایش لوگوی هوآوی دیده می‌شود که روی شیشه حک شده است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش معمولی‌اند و خبری از صفحه‌نمایش بدون حاشیه در این گوشی نیست. حاشیه بالا و پایین برای ایجاد تعادل در طراحی یک اندازه در نظر گرفته شده‌اند.

جمع‌بندی بخش طراحی

Nova2 Plus گوشی زیبا و خوش‌دستی است و با تلاشی که هوآوی در ساخت و پرداختش انجام داده به محصولی قابل ارائه در دنیای مد و فشن تبدیل شده. کار کردن با یکدست با این گوشی کار راحتی نیست اما امکان‌پذیر است. نوا 2 پلاس گوشی است که اگر بین چند گوشی هوشمند باشد با طراحی چشمگیرش کاربر را به خودش جذب می‌کند و به لطف جنس خوب بدنه و انتقال حس یک گوشی خاص، جذابیتش هنگام دست گرفتن بیشتر می‌شود.

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش Nova2 Plus اندازه 5.5 اینچی دارد. در صفحه‌نمایش کیفیت فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ مشاهده می‌شود. صفحه‌نمایش نوا 2 پلاس از نظر اندازه و کیفیت دقیقا همانند آیفون 7 پلاس است اما به لطف حاشیه‌های کمتری که برایش در نظر گرفته شده شاسی بدنه کوچک‌تر از آیفون 7 پلاس است و به همین نسبت جمع و جورتر و خوش‌دست‌تر است.

جنس صفحه‌نمایش همانند تمام گوشی‌های ساخت هوآوی IPS است منتهی برای این گوشی از LTPS یا همان پلی سیلیکون دمای پایین استفاده شده. استفاده از سیلیکون سبب شده تا در مدت استفاده طولانی‌مدت از گوشی هیچ داغ شدنی در صفحه‌نمایش مشاهده نشود. صفحات آی پی اس در نمایش رنگ سفید بسیار خوب هستند اما در نمایش رنگ مشکی فاصله زیادی تا رسیدن به صفحات سوپرآمولد دارند. این صفحه‌نمایش نه تنها رنگ سفید را خوب نشان می‌دهد در نمایش رنگ‌ها از زوایای زیاد هم تبحر خاصی دارد به‌طوری‌که با نگاه به صفحه با زاویه زیاد افت رنگی در آن مشاهده نمی‌شود.

image

 

نمایش رنگ‌ها در این صفحه خوب است و بدون هیچ اغراقی نمایش داده می‌شوند. نور خوبی هم برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده. میزان روشنایی صفحه‌نمایش تا اندازه‌ای است که بیشتر اوقات در محیط‌های بسته می‌توان با توان 60 تا 70 درصدی روشنایی کار کرد.

در بخش صفحه‌نمایش تنظیمات متنوعی برای تنظیم اندازه فونت‌ها، حالت نمایش بزرگ، کوچک و متوسط یا اسکرین سیور در نظر گرفته شده است؛ اما تنظیماتی که جذاب‌ترند عبارت‌اند از محافظت از چشم و تعیین دمای رنگ‌های در حال نمایش.

جمع‌بندی بخش صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش این گوشی به‌طور حتم بهترین صفحه‌ای نیست که تا امروز روی گوشی موبایل دیده‌اید اما برای گوشی‌ای در این رده قیمتی مناسب و در حد و اندازه رقبایش است. این صفحه نه چیزی از رقیبان کم دارد و نه چیزی نسبت به آن‌ها زیادتر.

 

نرم‌افزار و رابط کاربری

در این یکی دوسال اخیر شاهد پیشرفت خوبی در بخش نرم‌افزاری گوشی‌های هوآوی هستیم. برای این گوشی از اندروید 7 و رابط کاربری اموشن یو آی استفاده شده است. اموشن یو آی به‌عنوان رابط کاربری پیش‌فرض گوشی‌های هوآوی اکنون به نسخه 5.1 خودش رسیده و در این نسخه شاهد پیشرفت‌ها و بهبودهای بسیار خوبی هستیم.

image

 

صفحه قفل جایی است که در گوشی‌های اندرویدی اهمیت زیادی دارد. این صفحه می‌تواند نیاز کاربر به باز کردن قفل دستگاه را به طرز چشمگیری کاهش دهد. در صفحه قفل این گوشی یک میانبر به دوربین وجود دارد که بالا کشیدن انگشت روی آیکونش فعال می‌شود. 5 میانبر دیگر هم در صفحه قفل مخفی هستند که با بالا کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا نمایان می‌شوند. این 5 میانبر عبارت‌اند از ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه، تایمر و بارکدخوان.

image
  
image

 

بعد از صفحه قفل نوبت به صفحه اصلی می‌رسد. در این صفحه امکان نمایش محتوا به دو صورت وجود دارد. در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همین صفحه نشان داده می‌شوند و در حالت دوم برنامه‌های دلخواه کاربر در این صفحه ‌نشان داده می‌شوند و برنامه‌های دیگر در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور قرار می‌گیرند.

image

 

قابلیت زیاد شخصی‌سازی از ویژگی‌های مهم این رابط کاربری است. قابلیت بالای شخصی‌سازی در این رابط کاربری تا جایی است که امکان کم‌وزیاد کردن محتوا به نوارابزار هم وجود دارد. به‌طور مثال می‌توان نوع نمایش نوتیفیکیشن‌ها را عوض کرد یا اینکه سرعت شبکه را در این بخش نمایش داد. تغییر نمایش کلیدهای ناوبری هم از ویژگی‌های شخصی‌سازی این رابط کاربری محسوب می‌شود و حتی می‌توان کلید باز کردن نوتیفیکیشن بار را به این بخش اضافه یا کم کرد.

image
  
image

 

در تنظیمات گوشی بخشی به نام دستیار هوشمند قرار دارد. در این بخش تنظیمات اعمال فرمان بدون لمس گوشی، کار کردن با یکدست، کنترل صوتی، پخش محتوای گوشی روی صفحه‌نمایش دستگاه‌های دیگر و خاموش و روشن کردن خودکار قرار دارند.

image

 

در بخش اعمال فرمان بدون لمس می‌توان به سایلنت کردن گوشی هنگام زنگ زدن با برگرداندنش، کم شدن صدا با برداشتن گوشی هنگام زنگ خوردن یا آلارم زدن و برقراری تماس با برداشتن گوشی در حال زنگ خوردن و نزدیک کردن به گوش اشاره کرد.

اعمال فرمان با استفاده از بند انگشت از دیگر ویژگی‌های جالب در رابط کاربری این گوشی محسوب می‌شود. به‌طور مثال می‌توان با دو بار ضربه زدن با بند انگشت روی صفحه‌نمایش اسکرین شات گرفت یا اینکه با کشیدن حرف خاصی از حروف انگلیسی با بند انگشت روی صفحه، برنامه خاصی که از قبل تعریف شده را باز کرد.

image

 

MirrorSahre از تنظیمات کاربردی دیگری است که در بخش دستیار هوشمند دیده می‌شود. با کمک این تنظیم می‌توان محتوای در حال نمایش روی صفحه گوشی را بدون سیم روی نمایشگری بزرگ‌تر مانند تلویزیون هوشمند به نمایش گذاشت.

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی گوشی تنها نقش سنسور را بر عهده ندارد. هوآوی این امکان را به کاربر داده تا برخی از فرمان‌های سخت را از طریق این سنسور به گوشی اعمال کند. ازجمله این فرمان‌ها می‌توان گرفتن عکس یا ویدئو با نگه‌داشتن انگشت روی سنسور زمانی که دوربین فعال است، پاسخ دادن به تماس‌ها، قطع زنگ هشدار، نمایش پنل نوتیفیکیشن‌ها با کشیدن انگشت روی سنسور به پایین یا مرور تصاویر در گالری با کشیدن انگشت به چپ و راست اشاره کرد.

image

 

جمع‌بندی بخش نرم‌افزار و رابط کاربری

رابط کاربری اموشن یو آی بسیار روان کار می‌کند و هیچ کندی و لگی در آن مشاهده نمی‌شود. روان کار کردن تنها حسن این رابط کاربری نیست و منعطف بودنش که سبب قابلیت بالای شخصی‌سازی‌اش شده در کنار هوشمند بودن از دیگر مزایای این رابط کاربری محسوب می‌شود. طراحی رابط کاربری هم شیک و متین است و مانند برخی از رابط کاربری‌های نصب شده در گوشی‌های هوشمند دیگر کمپانی‌ها کارتونی و بچه‌گانه نیست.

 

صوت

هوآوی برای این گوشی زیبا امکان صوتی مدرنی طراحی کرده است. هوآوی با همکاری کمپانی‌های حرفه‌ای در زمینه صدا الگوریتمی طراحی کرده تا کاربر این گوشی زمان گوش کردن به موزیک حسی متفاوت را داشته باشد. علاوه بر این الگوریتم از مبدل دیجیتال به آنالوگی به نام AK4376a استفاده شده که یک آمپلی‌فایر هدفون در خودش جای داده است. این مبدل علاوه بر انرژی مصرفی کم کیفیت بالای صدا را تضمین می‌کند.

 زمانی که هدفون را به نوا 2 پلاس متصل کنید در منوی تنظیمات Histen Sound از کاربر سوال می‌شود که چه نوع هدفونی ازجمله هدفون رو گوش، هدفون داخل گوش یا هدفون روی سری به گوشی متصل شده است. بعد از انتخاب نوع هدفون متصل شده به گوشی با فعال کردن گزینه‌ای به نام 3D audio موزیکی که در حال گوش کردنش هستید کاملا متفاوت می‌شود با آنچه تا کنون بوده. با فعال کردن این تنظیم طوری به نظر می‌رسد که خواننده به همراه گروه موزیکش روبروی شما ایستاده و برایتان زنده موزیک را اجرا می‌کنند. تنظیمات به همین‌جا ختم نمی‌شود. پایین تنظیم فعال کردن صدای سه‌بعدی شاسی‌ای قرار دارد که به سه بخش نزدیک، روبرو و عریض تقسیم بندی شده است. با کشیدن شاسی روی هر کدام از این سه بخش می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از صدای سه‌بعدی داشته باشید. با انتخاب حالت نزدیک پخش موزیک به‌گونه‌ای است که گویی صدای سه‌بعدی از هدفون‌های معمولی پخش می‌شود؛ با انتخاب حالت روبرو پخش صدا شبیه به پخش صدا از دستگاه‌های سینما خانگی است و در حالت آخر با انتخاب حالت عریض صدا به‌گونه‌ای پخش می‌شود که گویی در سالن کنسرت هستید.

image

 

سخت‌افزار

بعد از عبور از صفحه‌نمایش و رابط کاربری به مغز دستگاه می‌رسیم. جایی که تمام محاسبات را انجام می‌دهد. پردازنده جایی است که بدون آن زندگی یک گوشی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان آن را هوشمند نامید. پردازنده استفاده شده برای این گوشی ساخت خود هوآوی است. این پردازنده کایرین 659 نام دارد که از 8 هسته با فرکانس‌های 4 هسته 2.36 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی تشکیل شده است.

برای اینکه گوشی علاوه بر قدرت در انجام محاسبات در اعمال مولتی تسکینگ کم نیاورد هوآوی از حافظه رم 4 گیگابایتی استفاده کرده است. زمان بسته بودن تمام برنامه‌ها روی گوشی 2.2 گیگابایت از حافظه رم آزاد است که برای رم 4 گیگابایتی عدد قابل قبولی است.

حافظه داخلی دستگاه هم 64 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. از 64 گیگابایت حافظه داخلی 51.5 گیگابایت آزاد است و مابقی در همان ابتدا توسط فایل‌های سیستمی اشغال شده‌اند.

سنسور اثرانگشت پشت دستگاه قرار دارد که به نظر ما بهترین مکان قرارگیری برای این سنسور است زیرا در تمام مدت استفاده از گوشی انگشت اشاره پشت دستگاه قرار دارد و می‌توان به‌راحتی از آن علاوه بر باز کردن قفل دستگاه فرمان‌هایی هم اعمال کرد درست مانند استفاده‌ای که هوآوی در گوشی‌هایش از این سنسور می‌کند و در بالا به آن اشاره کردیم.

image

 

هوآوی تبحر خاصی در تولید سنسورهای اثرانگشت سریع و دقیق دارد. برای تعریف اثرانگشت روی این سنسور فقط 8 بار تلاش لازم است. بعد از تعریف اثرانگشت دیگر مهم نیست که انگشت را از کدام طرف روی آن قرار داد زیرا در کمترین زمان، که حدود 0.2 تا 0.3 ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد، قفل صفحه باز و گوشی آماده به کار می‌شود.

جمع‌بندی بخش سخت‌افزار

نوا 2 پلاس نه تنها در بخش طراحی و شیک بودن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد از نظر سخت‌افزاری هم جزو گوشی‌های قدرتمند بازار محسوب می‌شود. پردازنده و رم با هماهنگی خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند و هر فرمانی که به گوشی داده شود در کمترین زمان پاسخ می‌دهند. در تست‌های ما گوشی در اجرای چندین بازی حجم بالا و سنگین از نظر گرافیکی کم نیاورد و هیچ لگ و کندی در اجرای آن دیده نشد.علاوه بر این در مدت استفاده سنگین از آن هم داغی‌ای در هیچ بخشی از گوشی دیده نشد و این یعنی پردازنده کار خودش را خوب بلد است.

 

دوربین

هوآوی برای گوشی به‌روز و مدرنش از چشمان تیزبینی چه در جلو و چه در عقب بهره برده است. دوربین اصلی گوشی از دو لنز تشکیل شده که یکی از لنزها سنسور 12 و لنز دیگر سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. بر خلاف خانواده P که هر دو دوربین همیشه فعال هستند در این گوشی لنز 12 مگاپیکسلی در سمت راست برای عکاسی معمولی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 و لنز 8 مگاپیکسلی در سمت چپ با اندازه دهانه دیافراگم f/2.4، که لنز تلفوتو نام دارد، برای عکاسی پرتره استفاده می‌شود.

image

image
  
image

به سبب اینکه نوا 2 پلاس قرار است کاربران زیباپسند و دنباله‌رو مد را به سمت خودش جذب کند استفاده از دوربین سلفی با سنسور قدرتمند در این گوشی دور از انتظار نیست. برای دوربین دوم از سنسور 20 مگاپیکسلی با توانایی تشخیص سه‌بعدی چهره استفاده شده است. علاوه بر این دوربین دوم با کمک افکتی که برایش در نظر گرفته شده می‌تواند عکس‌های بوکه با پس‌زمینه مات تهیه کند. در نور شب هم برای دوربین دوم امکانی کاربردی در نظر گرفته شده که فلاش LCD نامیده می‌شود. با کمک این امکان که توسط یک درایور LCD مدیریت می‌شود زمانی که نور محیط کم است با فشار کلید شاتر نور تقریبا سفیدی از تمام صفحه‌نمایش ساطع می‌شود تا کمبود نور محیط را برای سوژه و دوربین جبران کند. تمام این امکانات در دوربین آمده‌اند تا هوآوی نشان دهد به معقوله سلفی در گوشی‌های نوا اهمیت زیادی می‌دهد.

منوی دوربین طراحی ساده و جمع‌وجوری دارد. 4 آیکون در بالای منو و 3 آیکون در پایین دیده می‌شوند. آیکون‌های بالایی برای تنظیم فلاش، فعال کردن حالت پرتره، عکس‌برداری به‌صورت فیلم کوتاه  و درنهایت سوییچ کردن به دوربین دوم و آیکون‌های پایین برای انتخاب حالت فیلم‌برداری، شاتر دوربین و نمایش آخرین عکس‌ها استفاده می‌شوند. با کشیدن انگشت روی صفحه به راست تنظیمات و با کشیدن انگشت به چپ مودهای عکاسی مشاهده می‌شوند. بخش مودهای عکاسی در این گوشی به طرز عجیبی پر است از حالت‌های مختلف عکاسی که به‌طور خودکار تنظیمات را با توجه به مود انتخابی کاربر اعمال می‌کنند.

با فعال کردن حالت پرتره دو تنظیم به صفحه اضافه می‌شوند که یکی برای تعیین اندازه دهانه دیافراگم است و دیگری برای تنظیم میزان روتوش صورت.

آیکونی سمت چپ منوی دوربین به چشم می‌خورد که دایره‌ای با عددی داخلش است. با لمس این آیکون شاهد زوم کردن دوربین می‌شوید. این آیکون به کاربر می‌گوید که دوربین تا دو برابر زوم اپتیکال دارد.

با سوییچ به دوربین دوم تعداد آیکون‌ها کمتر می‌شود و بالای منوی دوربین 3 آیکون فلاش، فعال کردن حالت پرتره و سوییچ به دوربین اصلی نمایش داده می‌شود. با فعال کردن حالت پرتره دو آیکون به پایین صفحه اضافه می‌شوند یکی برای تنظیم روتوش و دیگری برای فعال کردن حالت بوکه است.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در نور روز جزئیات را بسیار خوب ثبت می‌کنند. رنگ در عکس‌های گرفته شده با دوربین بسیار نزدیک به واقعیت است و هیچ اغراقی دیده نمی‌شود. رنج دینامیکی خوب یکی از ویژگی‌های بارز عکس‌های تهیه شده با این گوشی است و در نقاط تاریک جزئیات به همان خوبی نقاط روشن ثبت می‌شوند و به لطف همین رنج دینامیکی بالا نویز تصاویر بسیار کم است. در نور شب هم ثبت جزئیات خوب است اما همان‌طور که انتظار می‌رود به‌خوبی نور روز نیست. در نور شب نویز تصاویر زیاد می‌شود اما سبب خراب شدن عکس نمی‌شوند. رنگ عکس‌های گرفته شده در نور شب همانند نور روز خوب است و رنگ‌ها همان‌گونه ثبت می‌شوند که کاربر با چشمانش می‌بیند.

جمع‌بندی بخش دوربین

بازار هدف این گوشی جوانان و به‌خصوص جوانانی هستند که به دنیای مد اهمیت زیادی می‌دهند. این دست از افراد به‌طور حتم علاقه زیادی به عکس گرفتن از خودشان دارند و هوآوی با در نظر گرفتن این موضوع از دوربین‌های بسیار خوب با امکانات متنوعی در جلو و عقب گوشی بهره برده است. هر دو دوربین هم در نور روز و هم در نور شب عملکرد بسیار خوبی دارند و نیاز کاربر به داشتن یک دوربین برای ثبت سریع‌ترین و ناب‌ترین لحظه‌ها را برطرف می‌کنند.

 

نمونه عکس‌های روز دوربین اصلی

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در حالت ضد نور

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی حالت ماکرو

image


 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت عادی، زوم 2 برابری اپتیکال و زوم 100 درصد

image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت فعال بودن ویژگی بوکه

image



 

نمونه عکس‌های دوربین در نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین دوم در روز در محیط باز و بسته

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین دوم در شب بدون فلاش و با فلاش LCD

image
  
image

 

نمونه ویدئوی تهیه شده با دوربین نوا 2 پلاس 


 

 

باتری

باتری گوشی‌های هوآوی همیشه عملکرد خوبی دارند به‌خصوص اینکه این شرکت در استفاده از باتری با ظرفیت بالا در گوشی‌هایش زبان زد است. ذات و هدف از خلقت این گوشی باتری با ظرفیت و عمر بالا نبوده اما هوآوی در این بخش دست و دلبازی به خرج داده و از باتری‌ای با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری در استفاده معمولی یعنی چند دقیقه مکالمه در روز، 1 تا 2 ساعت بازی، استفاده از دوربین هم در زمینه عکاسی هم در زمینه فیلم‌برداری حدود 30 دقیقه و چک کردن شبکه‌های اجتماعی حدود 2 تا 3 ساعت می‌تواند 2 روز بدون نیاز به شارژ پاسخگو باشد. همان‌قدر که باتری در زمینه شارژ دهی خوب عمل می‌کند شارژ شدنش هم خوب است. برای شارژ کردن صفر تا 100 نوا 2 پلاس به زمانی حدود 1 ساعت و 40 دقیقه نیاز است.

image

 

نتایج تست‌های تکی برای این باتری هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری در مدت 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 9 درصد

کاهش درصد باتری در 1 ساعت فیلم‌برداری: 36 درصد

مدت‌زمان خاموش شدن با پخش مدام ویدئوی فول اچ‌دی با شارژ 100 درصد: 9 ساعت

بخریم؟

Nova 2 Plus گوشی خوش‌ساخت و خوش استایلی است. طراحی گوشی بسیار زیباست و به‌راحتی جوانان و اهل مد را جذب می‌کند. طراحی بسیار شیک، جنس بسیار خوب بدنه، دوربین‌های با کیفیت و پر امکانات و باتری با ظرفیت بالا از ویژگی‌های جذاب این گوشی هستند که برگ‌های برنده‌اش در مقابل رقبا به حساب می‌آیند. اگر اهمیت زیادی به پوشش و زیبا به نظر رسیدن می‌دهید و دنیای مد را دنبال می‌کنید این گوشی با قیمت بسیار مناسب و رقابتی‌ای که برایش در نظر گرفته شده بهترین انتخاب در رده میانی بازار و نزدیک به پرچم‌داران به حساب می‌آید.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (91 نظر)

z

۱۳۹۷/۱۲/۱۴
گوشی خوبیه ولی وقتی باهاش کار میکنی داخل یک ساعت 50 درصد خالی میکنه..

امیر حسین تنهاگرد

۱۳۹۷/۸/۲۸
من اینو دارم واقعا عالی داخل بازی خیلی سریع مثل اسفالت8و پابجی موبایل. اسفالت9 هم نصب کرد بدون لگ اجرا شد من اینو مقایسشو داخل یوتیوب باP10 دیدم داخل. برنامه اینترنتی P10 سزیع تر بود ولی با نوا2پلاس بد زدش و من تعجب کردم که یک میانرده با گوشی که سخت افزاریش خیلی قوی مقایسه میکنن فقط یک چیز نا میدم کرد پشتیبنای. ضعیف از این گوشی مثل توربو نگرفتن. ولی احتمال90 درصد انروید9 رو بگیره وقتشمQ32019. که دیدم حتما نگاش کنید خیلی بهترA7. A5 هست من سامسونگ هم داشتم. اما اینو خیلی بیشتر سامسونگ دوست دارم یکی از دوستام او رد گوشیA5 و 017 رو خیلی افت سرعت دلشت که داخل فکر نمیکردم A5 اینقدر افت شدید داشته باشه

فهیمه

۱۳۹۷/۶/۱۲
سلام. من، دی ماه 1396 این گوشی رو خریدم 1،200،000. اون موقع دلار هنوز 3،500 بود.
من اصلا در مورد گوشی تخصص ندارم و نمیتونم مثل شما بصورت تخصصی این گوشی رو تحلیل کنم. فقط میتونم بگم که خیلی باهاش راحت هستم. چون هم حسگر انگشت داره هم ظرفیتش 64 هست. البته 50 گیگا بایتش قابل استفاده هست. فقط یه چیزی که منو اذیت میکنه، اینه که حجم فیلمهای ضبط شده، خیلی هست. مثلا یه فیلم 20 دقیقه ای، حدود 1 گیگا بایت، حجم میگیره. از نظر گرافیک، بازی ها خیلی روان اجرا میشه.

محمد

۱۳۹۷/۴/۱۹
پس نداشتی نوا2 بخری بفهمی

محمد

۱۳۹۷/۴/۱۹
جمله آخرت همه چیزو خراب کرد کیفت و خدمات پس از فروش خوبی میخواهید سامسونگ یا علی