خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Y7 Prime

بررسی تخصصی Huawei Y7 Prime

وای 7 پرایم گوشی ارزانی از هوآوی است که سخت‌افزار قوی و نرم افزار به‌روزی دارد. با هم در این مقاله می‌خوانیم که ارزش خرید این گوشی چقدر است و تا چه اندازه می‌توان خرید این محصول را به افراد ارزان پسند پیشنهاد داد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۴/۱۹

هوآوی در رده گوشی‌های گران‌قیمت عملکرد خوبی داشته و با خانواده میت و خانواده پی توانسته به‌خوبی در این رده خود را به کاربران ایرانی ثابت کند و به رقیبی سرسخت برای دیگر رقبا در بازار ایران تبدیل شود. در رده میانی بازار رقابت سخت‌تر و پرتنش‌تر است زیرا کاربران می‌خواهند با حداقل هزینه محصولی بخرند که امکانات خوبی در اختیارشان قرار دهد. در رده میانی بازار هوآوی گوشی‌های خوب و مشهوری از جمله خانواده آنر و خانواده Y داشته که عملکرد موفقی در بازارهای دنیا از جمله ایران داشته است. امروز جدیدترین میان رده هوآوی یعنی Y7 Prime که عضوی از خانواده Y این کمپانی است بررسی می‌کنیم و با مزایا و معایب و نقاط ضعف و قوتش در برابر رقبا آشنا می‌شویم.

image

 

طراحی

هوآوی از زبان طراحی مخصوص خودش برای این گوشی بهره برده و به همین خاطر با دیدنش به‌سرعت پی می‌برید که گوشی ساخت هوآوی است. در قاب جلو صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی حدود 72 درصد از فضا را اشغال کرده است. پایین صفحه‌نمایش لوگوی هوآوی حک شده و بالای آن دوربین دوم در کنار خروجی صدای مخاطب و سنسور نور و البته LED هشداردهنده قرار دارند.

image

قاب پشتی Y7 Prime طراحی زیبایی دارد. این قاب دوتکه در نظر گرفته شده و این دوتکه بودن برای حذف خط‌های پلاستیکی آنتن است. بیشتر سطح پشتی این گوشی فلزی و البته لبه‌ها برای قرار گرفتن آنتن زیر آن پلاستیکی هستند. در قاب پشتی طبق انتظاری که دارید دوربین اصلی در کنار فلاش دیده می‌شود. این و دوربین طراحی دایره‌ای دارد و فلاش سمت راستش فرار گرفته است. اما چیزی که در قاب پشتی سبب خوشحالی ما شد سنسور اثرانگشت است. این سنسور زیر لنز دوربین است و طراحی‌اش هماهنگ با لنز دوربین دایره‌ای در نظر گرفته شده. به سبب فلزی بودن قاب پشتی هیچ خبری از ماندن لک و چربی روی آن نیست و اگر هم کثیفی‌ای به‌جا بماند به‌راحتی هر چه تمام‌تر پاک می‌شود.

image

 

در لبه سمت چپ کلیدهای ولوم و پاور، در لبه سمت راست درگاه سیم‌کارت، در لبه بالایی سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا کنار میکروفون دوم و پایین گوشی درگاه ارتباطی از نوع میکرو یو اس بی و میکروفون اصلی و اسپیکر قرار دارند.

image
 
image

image
 
image



در طراحی قاب پشتی Y7 Prime در کناره‌ها خمیدگی‌ای در نظر گرفته شده که به راحت دست گرفتن و استفاده از گوشی کمک زیادی می‌کند. در طول استفاده از دستگاه به‌خصوص زمان مکالمه طولانی‌مدت با آن به‌خوبی مزیت این طراحی درک می‌شود. این طراحی، یعنی تخت نبودن گوشی، به برداشتنش از روی میز هم کمک زیادی می‌کند.

لنز دوربین به مقدار بسیار جزئی از قاب پشتی بیرون زده است اما این بیرون‌زدگی در حد و اندازه‌ای نیست که باعث لق زدن گوشی در زمان قرار گرفتنش روی سطح صافی مانند میز شود. با وزن 165 گرم و ضخامت 8.4 میلی‌متر Y7 Prime در این زمینه در رده متوسط قرار می‌گیرد؛ هوآوی  این گوشی را در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی به بازار عرضه کرده است.

image

 

جمع‌بندی بخش طراحی

Y7 Prime گوشی بسیار خوش‌دستی است که به لطف جنس بدنه فلزی و نحوه سَندبِلاست شدن سطح آن به هیچ وجه لیز نمی‌خورد و از طرف دیگر به لطف طراحی خمیده در لبه‌های پشتی به‌خوبی در کف دست می‌نشیند. درمجموع گوشی قدرت مانور خوبی در دست دارد و دست گرفتنش در طولانی‌مدت موجب خستگی نمی‌شود. از سوی دیگر حاشیه‌های بسیار باریک این گوشی در دو طرف صفحه‌نمایش موجب زیبایی دو چندانش شده است.

 

 

صفحه‌نمایش

همان‌طور که گفتیم از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی برای Y7 Prime استفاده شده است. این صفحه‌نمایش از تکنولوژیIPS  بهره‌مند بوده و تراکم پیکسلی‌ای برابر 267 پیکسل در اینچ برایش در نظر گرفته شده است. کیفیت صفحه‌نمایش هم HD است که برابر 1280×720 پیکسل می‌شود.

image

 

روی کاغذ همه‌چیز در حد و اندازه یک گوشی میان رده است اما همیشه نباید با توجه به اعداد و ارقام در مورد یک محصول قضاوت کرد و توصیه می‌کنیم برای اطلاع از عملکرد صفحه‌نمایش ادامه مطلب را از دست ندهید.

این صفحه‌نمایش در زمینه نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. باوجوداینکه صفحه از جنس IPS است عملکردی شبیه به صفحه‌نمایش سوپرآمولد دارد. رنگ‌ها بسیار شفاف هستند و به طرز عجیبی به واقعیت نزدیک‌اند. از طرف دیگر نور خیلی زیاد صفحه‌نمایش کمک می‌کند تا زیر نور خورشید هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا روی گوشی نباشد. نور صفحه‌نمایش به‌اندازه‌ای زیاد است که بیشتر اوقات می‌توانید با 50 درصد روشنایی با صفحه گوشی به‌راحتی کار کنید.

image

image
 
image

 

در تنظیمات صفحه‌نمایش Y7 Prime ارزان‌قیمت ویژگی‌ای در نظر گرفته شده که بیشتر در گوشی‌های گران‌قیمت دیده می‌شود. تنظیم محافظت از چشم یا همان Eye comfort در تنظیم صفحه‌نمایش دیده می‌شود که با فعال کردنش شدت نور پیکسل‌های آبی کم و نور زرد روی صفحه غالب می‌شود. با استفاده از شاسی‌ای که در انتهای صفحه تنظیم قرار گرفته می‌توان شدت نور زرد را کم‌وزیاد کرد. استفاده از نور زرد روی صفحه برای زمانی مناسب است که کاربر قصد کار کردن با گوشی در محیطی بسیار تاریک را دارد؛ اگر نور صفحه سفید باشد چشم‌ها خیلی زود خسته می‌شوند اما نور زرد بهترین شرایط را برای کار کردن با صفحه گوشی در تاریکی به همراه می‌آورد. در اینجا گزینه زمان‌بندی هم در نظر گرفته شده تا به‌طور خودکار این تنظیم در یک ساعت مشخص فعال و غیرفعال شود.

تنظیم سرگرم‌کننده‌ای در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش دیده می‌شود که Screen Saver نام دارد. با فعال کردن این تنظیم و تعریف منبع مشخصی برای نمایش عکس‌ها زمانی که گوشی به شارژ متصل شود روی صفحه‌نمایش عکس نشان داده می‌شود که می‌توان زمان مشخصی از 5 دقیقه تا زمانی که به شارژ متصل است برای آن در نظر گرفت.

جمع‌بندی بخش صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش Y7 Prime عملکرد قابل‌قبولی دارد. نمایش زنده و پویای رنگ‌ها، نور بسیار خوب، کارایی مناسب زیر نور خورشید و زاویه دید بسیار زیاد از ویژگی‌های خوب این صفحه‌نمایش محسوب می‌شوند.

 

سیستم‌عامل و رابط کاربری

Y7 Prime با آخرین نسخه رسمی ارائه‌شده اندروید یعنی اندروید 7 عرضه شده است. روی این اندروید رابط کاربری مخصوص هوآوی یعنی اموشن یو آی و البته نسخه نهایی آن یعنی نسخه 5.1 را شاهدیم. هوآوی با سفارشی کردن رابط کاربری این گوشی به کاربران این امکان را داده که 90 درصد از فعالیت‌های لازم با این مدل را در کمتر از 3 مرحله به انجام برسانند.

image

 

 از صفحه قفل  این رابط کاربری شروع می‌کنیم. با فشردن کلید پاور صفحه قفل نمایان می‌شود. در این صفحه تاریخ، ساعت، نوتیفیکیشن ها، نوار ابزار، میانبر به دوربین و در نهایت یک امضای مخصوص کاربر قرار دارد که امکان ویرایش این امضا وجود دارد. ساختار این صفحه امکان تغییر از حالت پیش‌فرض به حالتی متناسب با تم نصب شده روی گوشی را دارد. دسترسی به نوتیفیکیشن بار در صفحه اصلی وجود دارد و علاوه بر این یک تنظیم اضافه در این صفحه قرار دارد که با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا نمایان می‌شود و چیزی شبیه به کنترل سنتر آیفون است. در این بخش چند میانبر کاربردی در نظر گرفته شده تا به‌سرعت کاربر بتواند بدون باز کردن قفل صفحه به آن‌ها دسترسی داشته باشد. این میانبرها عبارت‌اند از: ضبط صدا، ماشین‌حساب، چراغ‌قوه، تایمر و بارکد خوان. نکته مثبت این میانبرها این است که اگر برای صفحه قفل پسورد هم تنظیم شده باشد با انتخاب آن‌ها نیازی به زدن پسورد نیست و همان برنامه خاص فعال شده و بعد از اتمام کار بدون باز شدن قفل صفحه و دسترسی به دیگر بخش‌های گوشی بسته می‌شود.

image

 

صفحه اصلی بعد از عبور از صفحه قفل نمایان می‌شود. با بروز شدن رابط کاربری هوآوی از این پس دو حالت نمایش برای صفحه اصلی وجود دارد. در یکی از تنظیمات تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند که پیش از این رابط کاربری هوآوی پیش‌فرض به این صورت بود و امکان تغییر آن وجود نداشت. در حالت دیگر شاهد حضور کلید اپ دراور هستیم که صفحه اصلی را برای نمایش ویجت ها و برنامه‌های پر کاربرد کاربر خالی می‌کند و صفحه‌ای جدا برای تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایان می‌شود. در هر دو حالت با جمع‌کردن دو انگشت روی صفحه اصلی 4 گزینه برای شخصی‌سازی بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که توسط آن‌ها کاربر می‌تواند عکس پس‌زمینه را عوض کند یا اینکه نحوه جابه‌جایی صفحات را تغییر دهد.

image
 
image

image
 
image

 

قابلیت بالای شخصی‌سازی در Y7 Prime به صفحه اصلی محدود نمی‌شود و در نوار ابزار هم تنظیمات خوبی برای سلیقه کاربر در نظر گرفته شده است. در این بخش می‌توان نام اپراتورهای ارائه‌دهنده سرویس را فعال و غیرفعال کرد یا اینکه می‌توان نمایش نوتیفیکیشن ها را به‌صورت عددی یا آیکونی تعیین کرد. امکان نمایش سرعت شبکه‌ای که گوشی به آن متصل است، و بسیار کاربرد دارد، در کنار نوع نمایش میزان باتری از دیگر امکانات خوب شخصی‌سازی برای نوار ابزار هستند.

کلیدهای ناوبری درون صفحه‌نمایش هم بخش دیگری هستند که امکان شخصی‌سازی بالایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در این بخش می‌توان 4 نوع حالت نمایش برای این کلیدها در نظر گرفت که در دو حالت یک کلید مجازی برای پایین کشیدن نوتیفیکیشن بار به این کلیدها اضافه می‌شود.

از قابلیت‌های شخصی‌سازی بالای رابط کاربری که بگذریم به انواع مختلف تعامل گوشی با کاربر می‌رسیم. در تنظیمات گزینه‌ای به نام دستیار هوشمند به چشم می‌خورد که درونش تعداد زیادی تنظیم برای فعال و غیرفعال کردن انواع تعامل با گوشی وجود دارد. اولین گزینه داک شناور است که با فعال کردن آن نیم دایره‌ای در لبه کناری صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و چند کلید مجازی از جمله کلیدهای ناوبری، قفل‌کردن صفحه و بستن برنامه‌های باز در آن قرار گرفته است.

image

 

گزینه بعدی موشن کنترل است که در آن می‌توان تنظیمات را به‌گونه‌ای تغییر داد که با برگرداندن گوشی Y7 Prime  به روی صفحه‌نمایش صدای تماس دریافتی قطع شود یا اینکه آلارم و تایمر خاموش شود.

image

 

کار کردن با یکدست گزینه دیگری است که با فعال کردن دو تنظیم موجود در آن می‌توان با کشیدن انگشت روی کلیدهای ناوبری به چپ و راست اندازه صفحه‌نمایش یا اندازه صفحه‌کلید را تغییر داد.

image
 
image

 

در تنظیم کنترل صدا می‌توان با فشار دادن کلید ولوم پایین در هنگامی که صفحه گوشی خاموش است به گوشی فرمان داد تا شماره شخصی در دفترچه تلفن را بگیرد. همچنین می‌توان تنظیمی را فعال کرد که اگر هدفون به گوشی متصل باشد و شخصی تماس بگیرد نام شخص تماس گیرنده در هدفون گفته شود که هنگام رانندگی یا دویدن بسیار مناسب است.

image

 

به اشتراک‌گذاری محتوای نمایش داده شده روی صفحه‌نمایش، زمان‌بندی برای خاموش و روشن شدن خودکار گوشی، غیرفعال کردن ویژگی لمس صفحه‌نمایش در هنگام قرار داشتن گوشی در جیب یا کیف و در نهایت بالا بردن حساسیت صفحه‌نمایش در هنگام استفاده از دستکش دیگر تنظیمات بخش دستیار هوشمند Y7 Prime هستند.

جمع‌بندی بخش سیستم‌عامل و رابط کاربری

Emotion UI هر سال به سوی جلو قدم برداشته و با بهبودی که در بخش‌های مختلف آن صورت گرفته این رابط کاربری به یکی از بهترین رابط کاربری‌های نصب شده روی اندروید تبدیل شده است. در کنار قابلیت‌های بالای این رابط کاربری در زمینه شخصی‌سازی شاهد روان کار کردنش بدون هیچ لگی هستیم.

image

 

 

سخت‌افزار

پردازنده Y7 Prime ساخت کوآلکام و در سری اسنپدراگون 435 است. این پردازنده 8 هسته‌ دارد، چهار هسته از فرکانس 1.4 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از فرکانس 1.1 گیگاهرتز بهره‌مند هستند که بر مبنای نیاز گوشی هرکدام از این دو دسته چهار هسته‌ای به مرحله پردازشی این گوشی وارد می‌شوند. این پردازنده کنار خودش حافظه رم 3 گیگابایتی‌ای می‌بیند که هنگام باز بودن تعداد زیادی برنامه حدود 2 گیگابایت آن آزاد است. حافظه داخلی دستگاه هم 32 گیگابایت است که از این 32 گیگابایت 25 گیگابایت در اختیار کاربر است و مابقی توسط فایل‌های سیستمی اشغال شده است. به‌علاوه امکان افزودن 128 گیگابایت حافظه به این گوشی از طریق کارت حافظه وجود دارد.

در بازی سنگینی مانند آسفالت 8 گوشی Y7 Prime بدون هیچ لگ و افت فریمی بازی را اجرا می‌کند. این در حالی است که بازی در نهایت کیفیتش قرار دارد. علاوه بر اینکه گوشی به‌خوبی از پس اجرای بازی برمی‌آید هیچ داغ شدن بی‌موردی هم در هنگام اجرای کار سنگین در آن مشاهده نمی‌شود.

image

 

سنسور اثرانگشت همان‌طور که اشاره کردیم در قاب پشتی و زیر دوربین اصلی قرار دارد. این سنسور برای گوشی‌ای میان رده عملکرد بسیار خوبی دارد. بعد از شناساندن اثرانگشت در کمترین زمان، تنها 0.3 ثانیه، می‌توان قفل صفحه را با انگشت باز کرد. برای فعال شدن سنسور نیاز به فشار هیچ کلیدی نیست و از هر جهتی هم می‌تواند اثرانگشت کاربر را شناسایی کرد.

image

 

درگاه سیم‌کارت سمت چپ دستگاه قرار گرفته و پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان برایش در نظر گرفته شده است. درگاه هر دو سیم‌کارت از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند و درگاه سیم‌کارت دوم هیبریدی است بدین معنی که امکان استفاده از سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی برایش وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که اگر از کارت حافظه خارجی استفاده شود امکان استفاده از سیم‌کارت دوم وجود ندارد.

image

 

جمع‌بندی بخش سخت‌افزار

درمجموع نسبت به هزینه‌ای که برای این گوشی پرداخت می‌شود سخت‌افزاری قوی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. توانایی گوشی در اجرای فرمان‌ها سنگین، سنسور اثرانگشت بسیار دقیق و سریع بدون نیاز به فشار کلید برای فعال‌سازی و پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان و شبکه پرسرعت 4G از ویژگی‌های خوب سخت‌افزاری این محصول هستند.

 

دوربین

هوآوی تصمیم گرفته تا از سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی گوشی و از سنسور 8 مگاپیکسلی برای لنز دوربین دوم استفاده کند.

image

image
 
image

 

Y7 Prime  در کیفیت دوربین بسیار بهتر از 12 مگاپیکسلی های رقیبش عمل می‌کند. دلیل این امر این است که اندازه پیکسل‌های این دوربین 1.2µm هستند لذا جزئیات به‌خوبی و بسیار زیاد در عکس‌ها ثبت می‌شوند و رنج دینامیکی خوب کمک می‌کند تا در مناطق تاریک و روشن عکس ثبت جزئیات به یک نسبت خوب باشد. نویز تصاویر به طرز باورنکردنی‌ای کم است و حتی با زوم روی عکس‌ها هم نویز زیادی در تصاویر ایجاد نمی‌شود. در نظر گرفتن اندازه زیاد پیکسل در دوربین Y7 Prime موجب شده در نور شب هم این دوربین به‌خوبی نور روز عمل نماید.

در مجموع به نظر می‌رسد تصمیم هوآوی برای بهره‌گیری از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های بزرگ‌تر نسبت به بهره‌گیری از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های کمتر (مانند کاری که رقبای این گوشی انجام داده‌اند) موجب شده که کیفیت عکس‌ها در این گوشی نسبت به رقبای هم‌رده در بازار قابل‌قبول‌تر باشند.

سرعت شاتر بسیار خوب است و عکس‌های بسیار شفاف و بدون تار شدن هستند. ثبت جزئیات نسب به نور در حال عکاسی بسیار فراتر از انتظار است.

دوربین دوم هم به‌خوبی دوربین اصلی عمل می‌کند و توی نور روز نه‌تنها هیچ نویزی تو تصاویر نیست با زوم کردن هم هیچ مشکلی بابت نویز به وجود نمی‌آید و می‌شود با زوم کردن روی عکس به‌خوبی ریزترین جزئیات را هم مشاهده کرد. به علاوه دوربین دوم Y7 Prime که برای سلفی هم استفاده می‌شود زاویه دیافراگم بسیار بازی دارد و F-Number آن 2.0 است که این امر موجب می‌شود از فاصله‌های کمتر سوژه‌های بیشتر با جزئیات بیشتر در عکس قرار گیرند.

منوی دوربین Y7 Prime کار راه‌انداز است اما خیلی کامل نیست و می‌توانست بهتر از این‌ها باشد. در منوی دوربین اصلی 4 سوییچ در بالای صفحه قرار دارند که عبارت‌اند از سوییچ فلاش، روتوش، فیلترها و رفتن به دوربین دوم. پایین منو هم سه گزینه شاتر دوربین، فیلم‌برداری و آخرین عکس گرفته شده نمایش داده می‌شود. با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت راست مودهای مختلف عکاسی باز می‌شود در حالی که با کشیدن انگشت به سمت چپ تنظیمات نمایان می‌شوند. در تنظیمات گزینه‌های متعددی حضور دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عکس گرفتن با کنترل صدا، باز شدن دوربین و گرفتن عکس در زمان خاموش بودن صفحه با دو بار فشردن دکمه کم کردن صدا و تنظیم دستی سطح اشباع بودن، کنتراست و نور عکس اشاره کرد. در بخش مود هم گزینه‌های مهمی از جمله عکاسی با تنظیمات دستی، فیلم‌برداری با تنظیمات دستی، یادداشت صوتی تصویری و از همه مهم‌تر فعال کردن HDR اشاره کرد.

image

 

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی و خاص دوربین این گوشی PDAF یا همان فوکوس خودکار تشخیص فاز است. اگر از این ویژگی چیزی نمی‌دانید باید بگوییم این تکنولوژی فوکوس با کمک پیکسل‌های دوتایی دقیقا همانند چشمان انسان عمل می‌کند و در زمان بسیار کمی فوکوس را روی سوژه انجام می‌دهد. با کمک این تکنولوژی گوشی Y7 Prime می‌تواند از سوژه‌هایی که با سرعت در حال حرکت هستند عکس‌هایی بدون تاری بگیرد زیرا گوشی قدرت فوکوس کردن در کسری از ثانیه را دارد.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی و دوربین دوم در شرایط مختلف را در ادامه مشاهده کنید. برای مشاهده عکس‌ها در اندازه واقعی روی آن‌ها کلیک کنید.

 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور روز و محیط باز

image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور روز و محیط بسته

image

image
 
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور روز و شب در حالت عادی و زوم 100 درصد

image
 
image

image
 
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور شب

image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی بدون فلاش و با فلاش

image
 
image

 

نمونه عکس پانوراما

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی از سوژه متحرک با سرعت بالا و استفاده از تکنولوژی PDAF

image

 

نمونه عکس دوربین دوم در روز و شب (بدون فلاش و با فلاش)

image

image
 
image

 

باتری

ظرفیت باتری بسیار زیاد است و هوآوی از باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی بهره برده است. در استفاده معمولی رو به سنگین تا 3 روز بدون نیاز به شارژ می‌توان با Y7 Prime کار کرد. نه ‌تنها در زمینه شارژ دهی باتری خوب عمل می‌کند در زمینه شارژ شدن هم شاهد عملکرد بسیار خوبش هستیم. باتری به لطف شارژ سریع نسل سوم کوآلکام می‌تواند در مدت‌زمان حدود 2 ساعت از 0 تا 100 شارژ شود که برای ظرفیت 4000 میلی‌آمپر بسیار زمان مناسبی است.

نتایج تست‌های تکی به شرح زیر است:

  • 30 دقیقه بازی آسفالت: 5 درصد کاهش
  • پخش ویدئوی فول اچ دی تا تمام شدن باتری از 100 درصد: 10 ساعت

 

image

 

بخریم؟

در رده گوشی‌های میان رده رقابت سختی در بازار در جریان است و برای اینکه یک کمپانی بتواند گوشی‌ای مناسب برای خرید در این رده عرضه کند باید محصولی با ارزش خرید بالا ارائه دهد. هوآوی با عرضه Y7 Prime به این دستاورد رسیده است و توانسته محصولی عرضه کند که ارزش خرید بسیار بالایی نسبت به رقبایش دارد. دوربین باکیفیت‌تر از رقبا، صفحه‌نمایش با عملکرد قابل‌قبول، طراحی بسیار خوش‌دست و مهم‌تر از همه باتری بسیار قوی در هر دو زمینه شارژ شدن و شارژ دهی از جمله برگ‌های برنده این گوشی نسبت به رقبایش است که این محصول را به گوشی‌ای دوست‌داشتنی و انتخابی عاقلانه برای خرید کسانی تبدیل می‌کند که دنبال گوشی‌های میان رده هستند.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (498 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۷/۲۷
با سلام. در توضیحات نوشته شده که اصلا لیز نمی‌خوره. خاستم بگم دقیقا برعکسه یعنی قشنگ لیزخورش ملسه. من خودم این گوشی رو دارم و جرات نمی‌کنم بدون قاب ورش‌دارم چون لیز می‌خوره.

هوشنگ

۱۳۹۸/۶/۱۰
سلام ازمن هم ۱۷ روز خریدم همینطور شده مشکل گوشیتون حل شد چه جوری ممنون

هوشنگ

۱۳۹۸/۶/۱۰
سلام ۱۷ روز پیش گوشی وای ۷ پرایم خریدم امروز درحالی که باهاش کار می کردم خاموش شد وخودش شروع به روشن شدن کرد اما روی لگوی هاوی ایستاد ودوباره خاموش شد ودباره شروع به روشن شدن کرد ودوباره روی لگوی شرکت هاوی ایستادو اینقدر این کار تکرارشد تا باتری گوشی تموم شد وقتی به شارژمی زنم دوباره همین روند تکرار می شود بردم فلشش بزنند اما نتونستند خواهش می کنم جوابدید راه حلش چیه وعلتش چیه ممنون

PM d

۱۳۹۸/۴/۶
گوشی خیلی درجه یک هست ولی نمی دونم چرا باطری زود تموم می کنه مال من

آوین

۱۳۹۸/۳/۴
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم قفل برنامه که بر روی گوشی هوایی y7 هست رو چطوری می تونم پیدا کنم رمز ش رو یادم رفته نام پدر هم که می پرسه یادم نیست