خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه لپ تاپ Surface Laptop

بررسی اولیه لپ تاپ Surface Laptop

لپ‌تاپ سرفیس اولین محصول تمام لپ‌تاپی مایکروسافت است که با ظاهری زیبا و جنس بدنه‌ای متفاوت معرفی شده است. با بررسی اولیه این محصول همراه ما باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۲/۱۶

بالاخره مایکروسافت اولین لپ‌تاپ خودش را معرفی کرد. نامیدن این محصول به نام اولین لپ‌تاپ مایکروسافت، هم اشتباه است و هم درست. سال گذشته شاهد معرفی سرفیس بوک بودیم که هم لپ‌تاپ بود و هم تبلت؛ اما این محصول جدید مایکروسافت فقط لپ‌تاپ است و به همین خاطر می‌توان گفت که اولین محصول تمام لپ‌تاپی مایکروسافت معرفی شده است.

Surface Laptop

اولین لپ‌تاپ مایکروسافت طراحی بسیار زیبا و گیرایی دارد. این محصول در 4 رنگ زیبای طلایی، یاقوت کبود، پلاتینیومی و آبی معرفی شده است. بدنه این لپ‌تاپ از آلومینیوم ساخته شده اما پوششی از میکروفیبر، که مایکروسافت ادعا می‌کند از ایتالیا تامین شده، روی بخش صفحه‌کلید و اطراف کلیدهای پلاستیکی قرار گرفته که علاوه بر زیبایی سبب متفاوت به نظر رسیدن این بخش شده است. رنگ این میکروفیبر با رنگ بدنه لپ‌تاپ هماهنگ است و هر رنگ لپ‌تاپی تهیه کنید رنگ صفحه‌کلید هم شبیه به رنگ بدنه است.

image
  
image

image
  
image

 

اولین چیزی که نظر کاربر را جلب می‌کند نبود اسپیکر روی صفحه‌کلید است. در نگاه اول خبری از اسپیکر نیست اما با زیاد کردن صدای موزیک متوجه حضور اسپیکر در محلی غیرمتعارف خواهید شد. مایکروسافت روشی جدید را برای پخش صدا ابداع کرده است. در این لپ‌تاپ اسپیکرها زیر کلیدها قرارگرفته‌اند و صدا از میان فضای خالی بین کلیدهای صفحه‌کلید و بدنه خارج می‌شوند و به سبب جنس میکروفیبر این بخش، صدا از دیگر بخش‌های بدنه هم می‌تواند عبور کند و به گوش برسد.

image

 

روی صفحه‌کلید و کناره‌های دستگاه پورت‌های ارتباطی قرار دارند که عبارت‌اند از: یک پورت USB 3.0، یک پورت جک 3.5 میلی‌متری صدا، یک پورت مینی دیسپلی و پورت شارژ. اگر سوال شما این است که پورت USB-C کجاست این هم سوالی است که در ذهن ما به وجود آمده و از بدون جواب ماندن آن متعجبیم. مایکروسافت ادعا کرده برای اینکه هنوز کاربران زیادی به‌خصوص کاربران خودش از پورت‌های USB معمولی استفاده می‌کنند از USB-C در این محصول استفاده نکرده است.

image

 

در کنار رنگ‌های زیبا و جنس بسیار خوب بدنه با محصولی بسیار نازک با ضخامت 14.48 میلی‌متر و وزنی در حدود 1.2 کیلوگرم روبرو هستیم که صفحه‌نمایشی بزرگ در اندازه 13.3 اینچ را در خود جای داده است.

image

 

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ با نسبت ابعاد 3:2 از صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های دیگر ارتفاع بیشتری دارد. این صفحه‌نمایش کاملا لمسی است و علاوه بر انگشت از قلم هم پشتیبانی می‌کند. از نظر کیفیت هم با صفحه‌نمایشی با کیفیت 1504×2256 پیکسل روبروییم که تراکم پیکسلی آن 201 پیکسل در اینچ است. تعداد پیکسل‌های این صفحه‌نمایش 3.4 میلیون پیکسل و پوششی از جنس گوریلاگلس 3 روی آن را پوشانده است. مایکروسافت از نازک‌ترین ماژولی که تابه‌حال روی یک لپ‌تاپ استفاده شده برای صفحه نمایش بهره برده است. این موضوع سبب شده که صفحه این لپ‌تاپ به‌راحتی با یک انگشت باز شود و نیازی نباشد تا بدنه محصول را نگه دارید و سپس صفحه‌نمایش را به بالا هل دهید.

از نظر پردازنده تنوع زیادی وجود دارد که کاربر با توجه به میزان هزینه‌ای که می‌خواهد پرداخت کند و با توجه به نیازش امکان انتخاب محصول مناسب را دارد. پردازنده‌های Core i5 و Core i7 برای قلب تپنده این دستگاه در نظر گرفته‌شده‌اند. حافظه داخلی این محصول نیز 128، 256 و 512 گیگابایت و از نوع SSD در نظر گرفته‌شده است. حافظه رم هم در انواع 4، 8 و 16 گیگابایت است.

image

 

این لپ‌تاپ با نسخه‌ای جدید از ویندوز عرضه می‌شود که Windows 10 S نام دارد. این ویندوز از نظر ظاهری تفاوتی با Windows 10 ندارد و تفاوتش با نسخه اصلی در عملکردش است. اگر بخواهید از این ویندوز استفاده کنید امکان نصب برنامه از طریق دانلود از اینترنت را ندارید و تنها زمانی می‌توانید برنامه روی دستگاه نصب کنید که وارد بازار ویندوز شوید. این روش نصب برنامه چیزی شبیه به عملکرد اپل و گوگل در لپ‌تاپ‌های مک بوک و کروم بوک است.

در زمینه باتری مایکروسافت ادعا کرده که این لپ‌تاپ با یکبار شارژ شدن می‌تواند تا 14.5 ساعت کار کند. البته این موضوع را روشن کرده که این زمان در صورتی محقق خواهد شد که کاربر ویدیویی از روی حافظه داخلی پخش کند و وای فای در این زمان خاموش باشد. با وجود این باز هم شاهدیم که این زمان بسیار زیاد است و در برابر میزان دوام باتری رقیبان که حدود 10 ساعت است زمانی زیاد به نظر می‌آید.

image

 

قیمت این محصول برای نسخه 4 گیگابایت حافظه رم، پردازنده Core i5 و حافظه داخلی 128 گیگابایت SSD برابر 999 دلار و برای نسخه 16 گیگابایت حافظه رم، پردازنده Core i7 و حافظه داخلی 512 گیگابایت SSD برابر 2199 دلار در نظر گرفته‌شده است.

همه چیز در مورد این لپ‌تاپ زیبا و شیک، خوب به نظر می‌رسد. تا اینجا تنها نکته منفی‌ای که به چشم می‌خورد استفاده از ویندوز S به‌صورت پیش‌فرض روی این محصول است که آن هم خیلی مسئله جدی‌ای نیست و اگر کاربری بخواهد از ویندوز 10 نسخه کامل، روی این محصول استفاده کند امکانش وجود دارد. اولین محصول کاملا لپ‌تاپی مایکروسافت دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد و کسانی که با این لپ‌تاپ کارکرده‌اند به این موضوع اذعان کرده‌اند و گفته‌اند تمام ادعاهای مایکروسافت در مورد سرفیس لپ‌تاپ درست است و هیچ اغراقی در مورد آن انجام نشده است؛ اما برای اینکه بتوانیم نظر شخصی و نهایی خودمان را در مورد این لپ‌تاپ بدهیم باید تا زمانی که محصول به دستمان می‌رسد صبر کنیم.

image

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

P.H

۱۳۹۷/۱/۲۰
دوستان قیمتش چنده؟

Pedram

۱۳۹۶/۹/۲۳
من قبلا مکبوک داشتم حدودا 10 ساله که کاربر اپل هستم، ولی چون شغلم طراحی و انیمیشن دوبعدی هست بلاخره 2 هفته قبل سورفیس بوک رو خریدم، چون به یه لپ تاپ با قابلیت پشتیبانی از قلم اکتیو در حد Wacom نیاز داشتم. سورفیس بوک i5 رو از فروشگاه روژسا خریدم چون فکر کنم بهترین قیمت ایران رو داشتند. باید بگم که اصلا انتظار نداشتم یک محصول ویندوزی اینقدر زیبا و باکیفیت باشه. کیفیت صفحه نمایش و دقت رنگی خیلی از مکبوک بهتره ولی تاچپد مکبوک کلا 10 سال جلوتره. قابلیت پشتیبانی از قلم هم برای کسانی مثل من کلا ستودنیه و نون آوره!!! امیدوارم اپل هم قابلیت پشتیبانی از قلم اکتوی رو در محصولی زیبا مثل رقیب سورفیس بوک ارائه کنه. چون سورفیس بوک یکی یه دونست.

sara

۱۳۹۶/۳/۱۷
سلام دوستان من برای ورود به استور ویندوز 10 به مشکل برخوردم هرکی راه حلشو میدونه لطفا راهنمایی کنه

arshia

۱۳۹۶/۲/۱۸
عزیزم این گجت اسباب بازی نیست
یه نگاه با کانفیگ و ویژگی هاش بندازی میفهمی داری متعصبانه نظر میدی

محسن جعفری

۱۳۹۶/۲/۱۸
سلام خدمت دوستان
یه surface pro3 سال 94گرفتم که کاملا ازش راضیم خیلی جاها خیلی کارا رو باهاش انجام دادم که بقول دوستان میگفتن خیلی سگ جونه چجوری میتونه از پس اینکارا بر بیاد،من فکر میکنم این لپ تاپ هم فوق العاده باشه به امید روزی که بتونیم توی ایران ببینیمش و تستش کنیم