خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy A7 2017

بررسی تخصصی Samsung Galaxy A7 2017

نسخه 2017 گوشی‌های سری A قابلیت‌های جذابی دارند که پیش از این در گوشی‌های پرچم دار شاهد آن‌ها بوده‌ایم. همراه ما باشید با بررسی قوی‌ترین عضو این خانواده یعنی Galaxy A2017.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱۱/۳

  معرفی

باز هم سامسونگ و باز هم سری محبوب A. بعد از معرفی دو سری از گوشی‌های سری A (2015 و 2016) این بار سامسونگ سه عضو جدید برای این خانواده را با امکاناتی جذاب از قبیل بدنه ضد آب و قابلیت Always On معرفی کرده است. A7 نسخه 2017 با کد نیم SM A720 شناخته می‌شود. این سری در نمایشگاه CES 2017 به همراه محصولات جدید سامسونگ معرفی شد. انتظار می‌رود مانند سال‌های گذشته استقبال کاربران از این سری نیز بالا باشد.

image

 

طراحی

A7 از نظر ابعاد بزرگ‌ترین گوشی در این سری محسوب می‌شود. ابعاد آن حتی از A7 2016 که سال پیش معرفی شد نیز بزرگ‌تر است و این موضوع شاید به دلیل صفحه نمایش بزرگ‌تر آن باشد. به‌محض گرفتن گوشی در دست متوجه وزن سنگین آن‌هم می‌شوید. وزن 186 گرمی تقریبا نزدیک به iPhone 7 Plus است. A7 جدید از نظر طراحی بیشتر به طراحی پرچم داران سامسونگ نزدیک شده است. گوشه‌های گوشی گردتر شده است و با توجه به انحنای قاب پشتی بهتر در دست قرار می‌گیرد و کار با آن راحت‌تر است.

 

image


image

 

در قسمت روبروی A7 2017 طبق معمول صفحه نمایش به همراه دوربین دوم و سنسورها مشاهده می‌شوند. طبق سنت سامسونگ کلید هوم و دو کلید خازنی هم در پایین صفحه نمایش قرار دارند. سنسور اثر انگشت در زیر کلید هوم جای گرفته و این بار از سنسور فعال برای شناسایی اثر انگشت استفاده شده است. این بدان معناست که تنها با لمس دکمه هوم و شناسایی اثر انگشت قفل گوشی باز خواهد شد و نیازی نیست یک بار کلید هوم را فشار دهید و بعد انگشتتان را روی سنسور قرار دهید. فریم فلزی دورتادور A7 را فرا گرفته و قاب پشتی از جنس شیشه براق است. سامسونگ اسپیکر گوشی را از کناره پایین به کناره سمت راست درست در بالای کلید پاور منتقل کرده است. این موضوع باعث می‌شوند تا هیچ‌گاه اسپیکر با دست کاربر پوشیده نشود، مخصوصا در هنگام بازی که گوشی را معمولا به‌صورت افقی در دست گرفته می‌شود.

 

image
  
image

image
  
image

  

کلیدهای تنظیم صدا در کنار درگاه شماره یک سیم کارت در کناره سمت چپ قرار گرفته است. بله درست شنیدید درگاه شماره یک سیم کارت! A7 2017 درگاه هیبریدی ندارد و با خیال راحت می‌توانید هم‌زمان دو سیم کارت و کارت حافظه داشته باشید. درگاه دوم در کناره بالای گوشی به همراه میکروفون حذف نویز قرار دارد. به‌محض قرار دادن سیم کارت‌ها در گوشی اپراتور شناخته می‌شود و نیازی به راه اندازی مجدد گوشی نیست. کناره پایینی هم محل قرار گیری جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت  Type-C USBاست.

 

image

 

image
  
image

image
  
image

 

استفاده از قاب براق اگر زیبایی گوشی را زیاد می‌کند اما معایبی هم دارد. این نوع قاب بسیار آسیب پذیر است و بعد از مدتی پر از خش می‌شود اگر خیلی حساس‌تر باشید لکه‌های انگشت روی قاب نیز شما را آزار خواهد داد. لنز دوربین و فلاش کاملا هم سطح قابند و بر خلاف نسخه‌های پیشین دیگر از بیرون زدگی لنز خبری نیست. هر سه مدل دارای گواهینامه IP68 هستند و می‌توانید امیدوار باشید گرد و خاک و آب هیچ آسیبیی  به گوشی وارد نمی‌کند.  

 

image

  

image

 

صفحه نمایش

A7 2017 به صفحه نمایش 5.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فول اچ دی مجهز است و بااینکه صفحه نمایش بزرگ‌تر شده اما نسبت آن به بدنه از نسبت صفحه نمایش به بدنه A7 2016 کمتر است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش هم از تراکم پیکسلی صفحه نمایش نسخه قدیمی‌تر کمتر شده. برای صفحه نمایش از شیشه 2.5D استفاده شده و کار با صفحه نمایش و لمس آن بسیار روان و لذت بخش است.

 

image
image

image

 

صفحه نمایش‌های Super AMOLED همیشه جذاب هستند، هم نور زیادی دارند و هم رنگ‌ها را زنده و درخشان نمایش می‌دهند. محتوای صفحه نمایش تقریبا از هر زاویه‌ای خوانایی دارد برای مطالعه متن و یا وب سایت‌ها هم بهتر است از گزینه Blue light filter استفاده کنید. این گزینه در تنظیمات صفحه نمایش قرار دارد. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش می‌توانید حالت‌های مختلف را انتخاب کنید. به‌صورت پیش فرض گزینه  sRGB فعال است اما اگر می‌خواهید صفحه نمایش تصاویر و رنگ‌ها را با جزییات بیشتری نمایش دهد از گزینه‌های AMOLED Photo و AMOLED Cinema  استفاده کنید. ویژگی جذاب برای این صفحه نمایش Always On است. این ویژگی که سامسونگ برای اولین بار در S7 آن را به کاربرد و ال جی در G5، بااینکه کمی مصرف باتری را بیشتر می‌کند اما کارآمد است. زمانی که Always-on را  فعال کنید با قفل کردن صفحه‌نمایش اطلاعاتی روی صفحه‌نمایش خاموش نشان داده می‌شود. این اطلاعات بنا بر سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد و عبارت‌اند از: ساعت، تقویم و عکس.

 

image

 

پردازنده و سیستم عامل

سامسونگ در تولید پردازنده‌های موبایل تقریبا خود کفاست و بیشتر ترجیح می‌دهد از پردازنده‌های ساخت خودش (اگزینوس) در تولیداتش استفاده کند. انصافا این پردازنده‌ها از قدرت کافی برای پردازش برخوردارند؛ و رقابت نزدیکی با پردازنده‌های کوالکام دارند. سامسونگ برای A7 نسخه 2017 از پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 7880 برای پردازش استفاده کرده است. این پردازنده قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و علاوه بر این کمتر گرم می‌شود. در طول بررسی بدون هیچ‌گونه کندی و افت سرعتی منوها باز و بسته می‌شوند و اجرای هم‌زمان چندین برنامه دستگاه را کند نمی‌کند. ما سه بازی با گرافیک سنگین را روی گوشی نصب کردیم. بازی‌های Nova3، Real Racing 3 و Asphalt 8 به‌خوبی اجرا می‌شوند؛ بنابراین اگر اهل بازی با گوشی هستید می‌توانید مطمئن باشید A7 2017 بازی‌هایی از این قبیل را بدون لگ اجرا می‌کند. اگر به آمار و ارقام بنچ مارک‌ها اهمیت می‌دهید در تست Geekbench در حالت کارکرد تک هسته‌ای امتیاز 766 و در حالت کارکرد همه هسته‌ها امتیاز 3883 برای A7 2017 ثبت شد. امتیاز حالت تک هسته‌ای از امتیاز گوشی‌هایی چون LG G3، Samsung s5 پایین‌تر است اما هنگامی که همه هسته‌ها فعال‌اند می‌توانید آن را با S6 مقایسه کنید.

 

image
  
image
  
image

    

برای گوشی میان رده 3 گیگابایت رم کافیست از این سه گیگابایت حدودا یک گیگابایت همیشه در اختیار کاربر است. یکی از ارتقاهای صورت گرفته نسبت به نسل قبلی دو برابر شدن حافظه داخلی است. به نظر می‌رسد 32 گیگابایت حافظه داخلی کافی باشد اما اگر زیاد عکس و فیلم در گوشی ذخیره می‌کنید برای افزایش حافظه تا 256 گیگابایت کارت حافظه می‌توانید به آن اضافه کنید.

 

image


 

بااینکه اندروید 7 چند ماهی است معرفی شده است و انتظار می‌رود تمامی گوشی‌های سال 2017 با این نسخه معرفی شوند، اما A7 2017 به آن مجهز نیست و سامسونگ این سری را با نسخه 6 روانه بازار می‌کند. انتظار داریم سامسونگ حداقل به فکر ارتقای سیستم عامل این سری باشد. رابط کاربری تاچ ویز برای سامسونگی‌ها کاملا آشناست و کار با آن بسیار لذت بخش است. علاوه بر این ویژگی‌هایی که در گوشی‌های پرچم دار دیده می‌شد در اختیار کاربر است به‌طور مثال با استفاده از گزینه secure Folder می‌توانید فایل‌هایی را در یک پوشه امن ذخیره و آن را از دسترس دیگران خارج کنید. این پوشه می‌تواند در منوی گوشی شما نشان داده نشود و تنها با اثر انگشت شما دسترسی به محتوای آن ممکن می‌شود. علاوه بر فایل‌های معمولی، می‌توانید اپلیکیشن‌ها را نیز به این پوشه اضافه کنید. همچنین می‌توانید نسخه دومی از اپلیکیشن را در این پوشه قرار دهید که مستقل از اپلیکیشنی کار کند که در منوی اصلی برنامه‌ها در معرض دید همه هست؛ مثلا می‌توانید دو نسخه مختلف واتس‌اپ با دو شماره مختلف داشته باشید که یکی از آنها از دید همه مخفی است و تنها با اثر انگشت شما می‌توان به آن دست یافت.

 

image

 

Game launcher

این قسمت فضای اختصاصی برای گیمر هاست. شما می‌توانید با فعال کردن این گزینه تمامی بازی‌های خود را در یک جا داشته باشید. یکی از مزیت‌های استفاده از این گزینه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها و کلیدهای خازنی زیر صفحه نمایش است. معمولا در هنگام بازی دست کاربر به‌صورت تصادفی به این کلیدها برخورد می‌کند. شما می‌توانید از بازی خود فیلم بگیرید در حالی که دوربین سلفی مشغول فیلم برداری از حرکات شما در هنگام بازی است.

 

image

image

 

دوربین

هر دو دوربین A7 2017 نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده‌اند. دوربین اصلی از 13 به 16 و دوربین دوم از 5 به 16 مگاپیکسل و این یعنی سامسونگ به‌خوبی می‌داند کاربران به دوربین گوشی اهمیت زیادی می‌دهند. مخصوصا سلفی بازان! سنسور استفاده شده برای دوربین اصلی از نوع CMOS BSI با دیافراگم 1.9 است.

 

image

متاسفانه از لرزش گیر اپتیکالی که در نسخه قبلی وجود داشت خبری نیست رابط کاربری در دوربین هم کارآمد است و گزینه‌های مورد نیاز عکاسی را تامین می‌کند. با استفاده از حالت Pro گزینه‌های بیشتری برای عکاسی حرفه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

image

image
 
image

 

خوشبختانه عکس‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند خصوصا هنگامی‌که در شرایط نوری خوب عکاسی کنید؛ اما عکس های گرفته شده در شب و مکان های تاریک نویز دارند. کیفیت عکس های ماکرو هم رضایت بخش است. همان‌طور که اشاره شده دوربین دوم سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.9 دارد. این دوربین کاملا برای دوست داران سلفی مناسب است. گزینه wide Selfie برای گرفتن سلفی‌هایی با زاویه گسترده‌تر وجود دارد. برای دوربین دوم فلاش اختصاصی وجود ندارد اما مانند آیفون قبل از گرفتن عکس صفحه نمایش سفید می‌شود تا نور بیشتری ساطع شود. هر دو دوربین قادرند باکیفیت فول اچ دی فیلم‌برداری کنند و طبیعی است که نباید از یک گوشی میان رده انتظار فیلم‌برداری باکیفیت اولترا اچ دی داشته باشید. البته با توجه به سابقه سری A و با نگاهی به قیمت A7 ها متوجه می‌شوید که A7 2017 یک میان رده گران قیمت خواهد بود.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در روز

image
  
image

 

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی زوم 100 درصد


image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب و دوربین دوم در روز


image
  
image

 

باتری

باتری نیز از موارد ارتقا یافته در A7 جدید نسبت به نسل قبلی است. 300 میلی آمپر به ظرفیت باتری اضافه شده است و اکنون شاهد باتری 3600 میلی آمپر در A7 2017 هستیم؛ مانند A7 2016 باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر است و قابلیت شارژ سریع به سریع‌تر شارژ شدن دستگاه کمک می‌کند. شارژ از صفر تا 100 درصد A7 2017 حدود دو ساعت زمان می‌برد. این زمان کمی زیاد است و تفاوت زیادی با مدت زمان شارژ معمولی ندارد. شارژ باتری تقریبا یک روز با استفاده از کارکرد روزمره از امکانات گوشی دوام می‌آورد. نیم ساعت بازی آسفالت حدود 8 درصد از باتری را کم می‌کند. پخش یک ساعت فیلم فول اچ دی هم حدود 9 درصد از باتری را خالی می‌کند.

سخن نهایی

image

 

همان‌طور که می‌دانید همه گوشی‌های سری A میان رده محسوب می‌شوند؛ اما میان رده‌های این سری در سال 2017 با امکانات پرچم داران جذابیت بیشتری دارند. A7 هم دوربین خوبی دارد و هم ضد آب است و شاید تنها ایرادی که بتوانیم از آن بگیریم نداشتن سیستم عامل نوقا در زمان معرفی است. امیدواریم سامسونگ حداقل چند ماه بعد از عرضه آن به بازار به‌روزرسانی نوقا یا اندروید 7 را برای این سری ارائه کند. اگر قصد خرید یک میان رده شیک و با امکانات به‌روز را دارید قطعا در لیست خریدتان یکی از گوشی‌های سری A قرار خواهد گرفت البته قیمت هم گزینه مهمی است. پیش بینی ما این است که با توجه به قیمت سری A قبلی، نسخه 2017 این گوشی‌ها هم قیمت بالایی داشته باشند و شاید بتوانید با همان قیمت گوشی‌های پرچم دار از برندهای دیگر را تهیه کنید.

عکاس: ساناز شریفی

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (377 نظر)

حیدری

۱۴۰۰/۱۱/۱۰
سلام یه سوالی داشتم آیا گوشی a7 2017میتونه بازی فری فایر رو اجرا کنه ؟

Mohamaf

۱۴۰۰/۶/۲۹
سلام میخواستم بپرسم گوشی a7 2017 از همه لحاظ خوبه یا سامسونگ s8 باحافطه ۶۴????
چون اگه اس ۸ خوبه میخوام معاوصه کنم

واجد

۱۴۰۰/۲/۱۷
سلام من هم گوشی ام a7 2017 است در پنج دقیقه ۱ درصد شارژ را خالی میکند آیا عادی است یا نه مشکل دارد

بهنام

۱۳۹۹/۴/۱۴
قابلیت فست شارژ دارد؟؟؟

یوکابد

۱۳۹۹/۳/۱۹
بله برای من هم همین مشکل پیش اومده اما یک دور خاموش و روشن کنید مشکلتون رفع میشه