خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی HTC Desire 10 Lifestyle

بررسی تخصصی HTC Desire 10 Lifestyle

چند سال قبل برای خرید گوشی‌های میان رده یکی از بهترین انتخاب‌ها گوشی‌های ساخت اچ تی سی بود. با گذشت زمان این کمپانی رده میانی بازار را فراموش کرد و روی پرچم‌دارانش تمرکز کرد. حال به نظر می‌رسد با مشکلات زیادی که برای اچ تی سی به وجود آمده است باز این کمپانی نگاه ویژه‌ای به رده میانی بازار دارد و دیزایر 10 لایف استایل نتیجه‌ای از این نگاه ویژه است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱۰/۲۹

اچ‌تی‌سی بعد از معرفی HTC 10 و ناتوانی‌اش در راضی کردن طرفداران، در سکوت به سر می‌برد و سروصدای زیادی به پا نکرده است و در کانون توجهات نیست. باوجوداینکه این کمپانی از سال‌های اوجش، که زمان حضور گوشی‌هایی مانند HD2 بود، فاصله گرفته است، اما دلیلی نمی‌شود که گوشی‌های خوبی تولید نکرده باشد و محصولاتش را دوست نداشته باشیم. در این بررسی می‌خواهیم گوشی‌ای میان‌رده از این کمپانی را بررسی کنیم که با قیمت خوبش می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب خرید باشد. این گوشی Desire 10 Lifestyle است و در این بررسی به تمام جوانب مثبت و منفی آن اشاره می‌کنیم.

 

طراحی

این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، سرمه‌ای و آبی کم‌رنگ عرضه شده است و ما رنگ سفید آن را در اختیار داشتیم. خط‌هایی که در قاب جلویی و پشتی این گوشی نقش بسته‌اند طلایی‌رنگ هستند و باید اعتراف کنیم که این ترکیب رنگی، زیبایی بی‌نظیری برایش به همراه آورده است. بدنه کاملا پلاستیکی است و همین موضوع به کاهش قیمتش کمک زیادی کرده است. باوجود پلاستیکی بودن جنس بدنه در زمان استفاده هیچ حس بدی نخواهید داشت و گوشی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و به‌علاوه به همین راحتی سر نمی‌خورد.

image

image

 

سمت راست گوشی کلید پاور و ولوم قرار دارد. کلید پاور، با طراحی دندانه‌دار، بدون نگاه کردن به‌راحتی پیدا می‌شود و مشکلی با آن نخواهید داشت. رنگ این کلید هم طلایی است تا به زیبایی گوشی کمک کند. کلیدهای ولوم در بالای کلید پاور قرار دارند و به هم چسبیده‌اند. این کلید کاملا هم‌رنگ بدنه است و برخلاف کلید پاور جنس پلاستیکی دارد.

 

image

 

بالای گوشی خروجی جک 3.5 میلی‌متری صدا را مشاهده می‌کنید و سمت چپ دو درگاه سیم‌کارت در کنار درگاه کارت حافظه خارجی قرار دارد. پایین گوشی طراحی جالب و البته متفاوتی دارد. اسپیکر گوشی در وسط بخش پایینی قرارگرفته است و در سمت راستش درگاه ارتباطی از نوع میکرو یو‌اس‌بی دیده می‌شود. سمت چپ اسپیکر محل اتصال بند تعبیه شده که مدت‌هاست روی گوشی‌های هوشمند این بخش را ندیده‌ایم و کمپانی‌ها تصمیم به حذفش گرفته بودند.

image

image
 
image

 

قاب جلویی طراحی متوسطی دارد و حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش در بالا، پایین و اطراف دیده می‌شود. بالای صفحه‌نمایش سنسورها و دوربین دوم در کنار خروجی صدای مخاطب و پایین نیز سه کلید لمسی مخصوص اندروید یعنی کلید برنامه‌های اخیر، Home و بازگشت به عقب قرار گرفته‌اند.

قاب پشتی گوشی به نظر ما یکی از زیباترین بخش‌های آن است. در این قاب رنگ‌های طلایی به‌خوبی خودشان را روی قاب سفید نشان می‌دهند. رنگ طلایی علاوه بر اینکه برای خط‌های پشت گوشی در نظر گرفته شده است، در اطراف لنز دوربین هم مشاهده می‌شود. لنز دوربین در سمت چپ و بالای قاب پشتی قرار دارد. لنز از قاب پشتی بیرون زده و همین امر باعث می‌شود با گذاشتنش روی میز کاملا روی سطح صاف ننشیند. فلاش در زیر دوربین و میکرفون دوم هم زیر آن قرارگرفته است.

image
 
image

 

زمانی که Desire 10 Lifestyle را در دست بگیرید نه‌تنها جنس پلاستیکی‌اش ناامیدتان نمی‌کند، بلکه حس بسیار خوبی به دستانتان منتقل می‌کند و طوری به نظر می‌رسد که محصولی لوکس در دست گرفته‌اید. این حس شبیه حسی است که هنگام دست گرفتن گوشی‌های ویندوزفون لومیا داشتیم. درمجموع به طراحی این گوشی نمره قابل‌قبولی می‌دهیم و تنها چیزی که ما را به شک می‌اندازد فریم اطرافش است که احتمال می‌دهیم رنگش زودتر از آنچه فکر می‌کنیم از بین برود.

 

صفحه‌نمایش

برای اینکه قیمت یک محصول کم شود یک یا چند بخش باید قربانی شوند. در دیزایر 10 لایف‌استایل یکی از بخش‌هایی که قربانی قیمت کم گوشی شده صفحه‌نمایش است. اچ‌تی‌سی از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی استفاده کرده که کیفیت HD دارد. به سبب بزرگ بودن صفحه‌نمایش و کیفیت پایینش تراکم پیکسلی 267 پیکسل در اینچ است که به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست. اگر از نزدیک به صفحه‌نمایش نگاه کنید با کمال تاسف پیکسل‌ها قابل‌تشخیص هستند و این یکی از بزرگ‌ترین معایب به‌حساب می‌آید. باوجوداینکه ازنظر کیفیت نمره خوبی به این صفحه‌نمایش تعلق نمی‌گیرد، ازنظر روشنایی و نور می‌توانیم اطمینان دهیم با صفحه‌نمایش پرنوری روبرویید که زیر نور خورشید همه‌چیز را به‌خوبی نشان می‌دهد و مشکلی برایتان به وجود نمی‌آورد.

image

 

سخت‌افزار

پردازنده گوشی اسنپدراگون 400 است که 4 هسته دارد و فرکانسش 1.6 گیگاهرتز است. این بخش هم از آن بخش‌هایی است که فدای قیمت ارزان گوشی شده. البته برای صفحه‌نمایشی با کیفیت اچ‌دی چنین پردازنده‌ای کافی به نظر می‌رسد و شاید بهتر است بگوییم به پردازنده‌ای بالاتر از این نیازی هم نیست. هرچند این پردازنده روی کاغذ ضعیف است، در عمل ثابت می‌کند که قدرت انجام دادن کارهای بزرگ را هم دارد. بازی آسفالت 8 را نصب کردیم و در کمال ناباوری در نهایت کیفیت هیچ مشکلی در اجرایش مشاهده نکردیم.

image

 

پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان برای این گوشی در نظر گرفته شده است. درگاه هر دو سیم‌کارت لبه سمت چپ قرار دارند و زیر آن‌ها درگاه کارت حافظه خارجی دیده می‌شود. زمانی که سیم‌کارت‌ها را درگوشی قرار می‌دهید از شما خواسته می‌شود برای ارائه سرویس بهتر سیم‌کارتی که می‌خواهید از شبکه 4G روی آن استفاده کنید در درگاه سیم‌کارت اول قرارگرفته باشد. تمام این درگاه‌ها زیر یک در پلاستیکی قرار دارند.

اچ‌تی‌سی اسپیکرها را فدای قیمت ارزان دستگاه نکرده است. این گوشی به دو اسپیکر مجهز است که صدایی استریو برای کاربر پخش می‌کند. صدای اسپیکرها بلند است، اما برخی مواقع نویز زیادی از آن‌ها به گوش می‌رسد. دیزایر 10 لایف‌استایل می‌تواند صداهایی با کیفیت بالا و 24 بیت پخش کند و اگر بین موزیک‌های خودتان موزیکی با این مشخصات داشته باشید این گوشی در بهترین شکل آن را برایتان پخش خواهد کرد، اما در استفاده معمولی مانند گوش کردن به موزیک‌های اسپاتیفای این ویژگی به کار شما نخواهد آمد.

image

 

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

اندروید استفاده‌شده روی این گوشی نسخه 6 است و رابط کاربری زیبا و دوست‌داشتنی سنس روی آن نصب شده. این رابط کاربری همیشه موردعلاقه ما بوده است و استفاده از آن را دوست داشتیم. سبک و روان بودن در کنار امکانات کافی و کارراه‌انداز و به‌خصوص نزدیک بودن به اندروید خام از ویژگی‌های این رابط کاربری است. چیز زیادی در مورد این رابط کاربری نمی‌توان گفت و به‌خصوص مورد جدیدی نسبت به دیگر گوشی‌های اچ‌تی‌سی ندارد، اما بخشی که به‌طور حتم شما هم آن را دوست دارید تم است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد ظاهری نرم‌افزاری متفاوتیبرای گوشی‌تان فراهم کنید.

بخشی به نام Dual Network Manager در نرم‌افزار گنجانده شده که به سبب دو سیم‌کارته بودن دستگاه است. این بخش طراحی ساده‌ای دارد اما در عین سادگی کار شما را راه می‌اندازد. ما این بخش را درگوشی‌های دو سیم‌کارته سامسونگ بیشتر دوست داریم و آن را کاربردی‌تر می‌دانیم.

image

 

یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی رابط کاربری HTC Sense قابلیت اتصال آن به دستگاه‌هایی است که از ویژگی DLNA پشتیبانی می‌کنند. اگر دستگاهی مانند تلویزیون به این ویژگی مجهز باشد و به همان شبکه وای‌فای وصل باشد که گوشی به آن متصل است، می‌توانید با قابلیت Screen Mirroring محتوای در حال نمایش روی گوشی را روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که 3 انگشت خود را روی صفحه گوشی به سمت بالا بکشید، بعدازآن گوشی به دنبال محصولاتی می‌گردد که به آن شبکه وای‌فای وصل‌اند و البته از ویژگی DLNA پشتیبانی می‌کنند، سپس با انتخاب محصول موردنظر می‌توانید محتوای گوشی را با آن به اشتراک بگذارید.

 

دوربین

اچ‌تی‌سی از دوربینی با سنسور 13 مگاپیکسلی در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو گوشی استفاده کرده است. رابط کاربری دوربین از بخش‌هایی است که این کمپانی همیشه در آن مشکل دارد و در این گوشی هم چنگی به دل نمی‌زند. اگرچه رابط کاربری دوربین ساده و کارراه‌انداز است، هیچ جذابیت بصری‌ای ندارد. آیکون‌های بزرگ و بدشکل و دسترسی سخت به تنظیمات از نکات منفی این رابط کاربری هستند.

image

 

همان‌طور که گفتیم، رابط کاربری دوربین دوست‌داشتنی نیست، اما چیزی که در این بین اهمیت دارد کیفیت است که متاسفانه از این نظر هم عملکرد دوربین رضایت‌بخش نیست. در نور روز و محیط بسته زمانی که عکس بگیرید رنگی زرد روی عکس‌ها غالب است که این مشکل در محیط بسته کمتر به چشم می‌آید. درمجموع در عکس‌های گرفته‌شده با گوشی نویز دیده می‌شود و حتی در نور کافی هم این نویز به چشم می‌خورد. در نور کم وضعیت به‌مراتب بدتر می‌شود و نویز تصاویر بسیار زیاد است. سرعت شاتر هم پایین است و به سرعت شاتر درگوشی‌هایی مانند X Screen یا A5 2016 نمی‌رسد.

کیفیت فیلم‌برداری دوربین هم قابل‌تعریف کردن نیست؛ به‌خصوص کیفیت فیلم‌برداری دوربین در نور کم بسیار بد است و نمی‌توانید به چشم دوربین خوب به آن نگاه کنید.

image

 

image
 
image

 

برای قضاوت بهتر در مورد دوربین و عملکردش می‌توانید نمونه عکس‌های دوربین را که در شرایط مختلف گرفته شده در ادامه مشاهده کنید.

برای مشاهده عکس ها در اندازه واقعی روی آن ها کلیک کنید

 

نمونه عکس های دوربین اصلی در روز و محیط باز

image

image
 
image

image

 

نمونه عکس دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد


image
 
image

 

نمونه عکس های دوربین در محیط بسته

image
 
image

image
 
image

image

 

نمونه عکس دوربین در شب

image
 
image

image
 
image

 

نمونه عکس دوربین دوم در روز (محیط باز و بسته) و در شب

image

image
 
image

 

باتری

باتری به‌کاررفته در این گوشی ظرفیت 2700 میلی‌آمپرساعتی دارد. این باتری ظرفیت بالایی ندارد، اما برای صفحه‌نمایش اچ‌دی کافی به نظر می‌رسد. در تست ترکیبی و استفاده روزمره گوشی به‌سختی توانست یک روز را بدون نیاز به شارژ سپری کند و در بیشتر مواقع روزی دو بار شارژ برایش لازم بود. در تست‌های اختصاصی هم باتری عملکرد رضایت‌بخشی نداشت. با 1 ساعت فیلم‌برداری شارژ باتری از 93 به 61 درصد و در 30 دقیقه بازی آسفالت 8 از 77 به 63 درصد رسید. همان‌طور که از نتیجه تست‌ها مشاهده می‌کنید، باتری Desire 10 LifeStyle در حدی نیست که بتوانید روی آن حساب باز کنید.

image

 

اگرچه باتری ماندگاری طولانی‌ای ندارد، حداقل در زمینه شارژ شدن تا حدودی خوب عمل کرده است. در زمان حدود 1 ساعت و نیم می‌توان گوشی را از صفر تا 100 درصد شارژ کرد که برای باتری‌ای با ظرفیت 2700 میلی‌آمپر زمانی منطقی به نظر می‌رسد.

 

باید بخریم؟

دیزایر 10 لایف‌استایل به نسبت مبلغی که برایش هزینه می‌کنید مناسب است. چند ویژگی خوب مانند اسپیکرهای استریو و طراحی دوست‌داشتنی در این گوشی دیده می‌شود که می‌توانند دلایل خوبی برای خریدش باشند. اگر می‌خواهید گوشی ارزان‌قیمتی داشته باشید که نرم کار کند و از گشت‌وگذار در منوها و اینترنت با آن لذت ببرید، این محصول با این مبلغ انتخابی هوشمندانه است. اگر تاکید زیادی روی عمر باتری یا کیفیت دوربین دارید انتخاب‌های بهتری مانند P9 lite، Galaxy J7 Prime یا Xperia XA در بازار هستند که می‌توانید سراغ آن‌ها بروید.

image

 

رقبا

Samsung Galaxy J7 Prime

Sony Xperia XA

Huawei P9 lite

Huawei G8

 

عکاس: ساناز شریفی

دیزایر 10 لایف استایل را می‌توانید با گارانتی تدبیرهمراه از فروشگاه آریاتل 2 با شماره تماس 77941560-021 تهیه کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (61 نظر)

مجتبی

۱۳۹۷/۱/۱۶
من الان چندماهه دیزایر لایف استایل دارم! از گوشی جی 7 سامسونگ بگیر تا الجی جی 4 داشتم! این گوشی الان رام 3 رو داده بیرون ک قدرت گوشی افزایش پیدا کرده! بعدشم از کیفیت اچ تی سی همین بس که تمرکزش رو میذاره روی یک گوشی ک داره میسازه نه مث سامسونگ شما شب s8 میخری میری خونه صبح بلند میشی میبینی s9 اومده و دوتومن خورده توسر گوشیت!!!
فرق است میان خوب بودن و تظاهر به خوب بودن کردن! ✌

علی رضا

۱۳۹۶/۹/۲
سلام برو htc 10 evo رو نگاه کن با s7 مقایسه شده که htc evo 10 یک گوشی میان رده هست فقط همین کافیه . گوشی apple جک 3.5 رو از گوشی حذف کرد همه گفتن چه عالی تایید کردن اما اچ تی سی این کارو انجام داد همه اونو جز معایب این گوشی دونستن فقط هدفون این گوشی می ارزه به تمام گوشی ها

کیانوش

۱۳۹۶/۸/۱۳
اچ تی سی چه گوشی های بی کیفیتی میسازه یعنی بنجل می سازه برای اچ تی سی متاسفم

Am

۱۳۹۶/۸/۴
همین بس که ساخت چین نیست،بیش از سه ساله اچ تی سی 816 دارم و حتی یک لحظه مشکل نداشته

bab

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
ببخشید من منظور شما رو درست متوجه نشدم
فکر میکردم پردازنده بد و صفحه نمایش بد رو در مورد شیاومی میگید
درسته حق با شماست شیاومی میتونه بهترین انتخاب باشه به جای این گوشی