خانهبررسی‌ها
بهترین گوشی‌های سال 2016 از نگاه جی‌اس‌ام

بهترین گوشی‌های سال 2016 از نگاه جی‌اس‌ام

طبق روال هر سال در انتهای سال میلادی بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در آن سال را از نگاه جی اس ام به کاربران معرفی می‌کنیم. در مقاله امروز به شما خواهیم گفت بهترین گوشی‌های سال 2016 از نگاه جی اس ام کدامهایند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱۰/۸

به پایان سال 2016 و آغاز 2017 میلادی رسیده‌ایم. در این یک سال گوشی‌های متعددی معرفی و روانه بازار شدند. شاید نام بسیاری از آن‌ها را شنیده باشید و شاید هم نام بسیاری را نشنیده باشید، اما فقط چند گوشی موبایل هستند که توانستند در این سال با معرفی خودشان تب‌وتابی در بازار ایجاد کنند و خودشان را به همه دنیا معرفی کنند. در مقاله امروز طبق روال هرسال می‌خواهیم 10 گوشی برتر سال 2016 را از نگاه جی‌اس‌ام معرفی کنیم. 10 گوشی برتر امسال با رای گیری از تمام کارشناسان جی اس ام و جمع میزان آرایی که به هر گوشی داده‌اند به دست آمده است. در ضمن اینکه آرای هرکدام از کارشناسان را در انتهای این مقاله مشاهده می‌کنید به شما گفته‌ایم که هرکدام از کارشناسان از چه گوشی‌ای به‌عنوان گوشی شخصیشان استفاده می‌کنند.

 

رتبه اول

Apple iPhone 7 Plus

درنهایت آیفون 7 پلاس با اکثریت آراء بهترین گوشی سال 2016 انتخاب شد. دلایل خوبی برای این انتخاب وجود دارد که در ادامه به شما می‌گوییم. دوربین دوتایی در کنار قابلیت خوب دپس افکت سبب شد این گوشی از دیگر رقبا بهتر باشد و رتبه اول را به خود اختصاص دهد. در کنار دوربین، هماهنگی بسیار خوب سخت‌افزار و نرم‌افزار و از همه مهم‌تر بازار بزرگ و شیک اپ استور به خاص بودن این دستگاه کمک کرده‌اند. صفحه‌نمایش این گوشی نسبت به نسل قبلی تغییری ندارد، اما باوجوداین هنوز هم جزو یکی از بهترین‌هاست. عمر بسیار خوب باتری، سنسور اثرانگشت و کلید Home جدید و درنهایت اسپیکر دوتایی از ویژگی‌های چشمگیر آیفون 7 پلاس به‌حساب می‌آیند. تنها ایراد اساسی که می توان به این گوشی گرفت طراحی تکراری آن است.

 

بررسی تخصصی آیفون 7 پلاس

 

رتبه دوم

Samsung Galaxy S7 edge

بااینکه چیزی نزدیک به یک سال از عمر این گوشی می‌گذرد S7 edge هنوز یکی از زیباترین گوشی‌های بازار است. این برتری ظاهری چیزی است که رقیبانش از آن  بی‌بهره‌اند. علاوه بر زیبایی، دو لبه خمیده در کناره‌های صفحه‌نمایش گوشی دیده می‌شود که سبب شده  یکی از متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار باشد و به‌نوعی برای خودش خاص باشد. این دو لبه خمیده علاوه بر زیبایی به کارایی بیشتر دستگاه هم کمک می‌کند و سامسونگ از پتانسیل این دو لبه خمیده برای اضافه کردن آپشن‌های بیشتر به محصولش استفاده کرده است. صفحه‌نمایش‌های سوپرآمولد سامسونگ همیشه معروف بوده‌اند و هستند و این گوشی نیز به بهترین صفحه‌نمایشی مجهز است که تا به حال سامسونگ روی گوشی‌هایش استفاده کرده. رنگ‌های اشباع و عمق زیاد رنگ مشکی این جرئت را به ما می‌دهند تا بگوییم بهترین صفحه‌نمایش موبایلی روی این گوشی تعبیه شده است. دوربین هم کارایی بهتر از رقبا ندارد، اما هیچ‌چیز از آن‌ها کمتر ندارد و می‌توانید به‌راحتی روی کیفیت و سرعت آن حساب کنید.

بررسی تخصصی گلکسی اس 7 اج

 

رتبه سوم

Google Pixel XL

همان کاستی‌ای که برای آیفون 7 پلاس وجود دارد در سطحی وسیع‌تر در این گوشی هم دیده می‌شود. طراحی ضعیف این دستگاه نسبت به دو رقیب اصلی باعث شده در رتبه سوم قرار گیرد. به‌عنوان اولین تجربه گوگل به‌هیچ‌وجه به طراحی این گوشی اهمیت داده نشده و مطمئنیم خیلی بهتر از این‌ها می‌توانست کار کند. اما هرچه در طراحی ضعیف عمل شده، کارکرد و کارایی‌اش خوب است. گوگل ثابت کرد اگر سخت‌افزار و نرم‌افزار تحت نظارت خودش ساخته شود اندروید تا چه اندازه می‌تواند سریع باشد. در کنار سرعت بسیار بالای گوشی به طور حتم دوربین با عملکرد بسیار خوب یکی دیگر از دلایل انتخاب آن برای قرار گرفتن در رتبه سوم است.

 

بررسی تخصصی گوگل پیکسل

 

رتبه چهارم

LG V20

اگر این گوشی معرفی نشده بود اکنون به‌جای آن G5 را در این رتبه می‌دیدیم. اما به نظر می‌رسد ال‌جی با معرفی خانواده V می‌خواهد کم‌کم خانواده G را از رده خارج کند، زیرا هرچه در چنته داشته در این خانواده پیاده می‌کند. باوجود طراحی ضعیف‌تر این گوشی نسبت به نسل قبل، یکی از کاربرپسندانه‌ترین گوشی‌های بازار است. ویژگی بسیار خاص که سبب شده آن را در این لیست و آن هم در رتبه چهارم ببینید صفحه‌نمایش دوم و دوربین دوتایی در پشت گوشی است. صفحه‌نمایش دوم، که بالای صفحه‌نمایش اصلی قرار گرفته، کمک می‌کند کمتر از صفحه‌نمایش اصلی استفاده کنید و در پی آن باتری کمتری مصرف شود. به‌علاوه صفحه‌نمایش دوم در انجام اعمال مولتی تسکینگ به سریع‌تر کار کردن با گوشی کمک می‌کند. دوربین دوتایی گوشی یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های آن است. اگر حتی اهل عکاسی با موبایل هم نباشید دوربین دوتایی این گوشی شمارا به عکس گرفتن وسوسه می‌کند.

 

بررسی تخصصی وی 20

 

رتبه پنجم

Sony Xperia XZ

به رتبه پنجم می‌رسیم؛ یعنی جایی که گوشی سونی در آنجا ایستاده است. XZ یکی از زیباترین گوشی‌های بازار است و با طراحی‌اش، که شبیه واکمن‌های قدیمی سونی است، حسی نوستالوژی را برای شما به همراه می‌آورد. علاوه بر اینکه سونی به‌خوبی در زمینه طراحی این گوشی وقت گذاشته در زمینه نرم‌افزار نیز بهبودهای بسیار خوبی به وجود آورده است. دیگر خبری از هنگ کردن در گوشی‌های سونی نیست و مانند دیگر پرچم‌داران اندرویدی این گوشی هم کارکرد روان و نرمی دارد. یکی از مشکلاتی که باعث شد آن را تا رتبه پنجم پایین بیاوریم دوربین است. باوجود سنسور باکیفیت 23 مگاپیکسل و امکانات خوبی مانند EIS که برای دوربین به کار گرفته شده در عمل با آنچه انتظار می‌رود فاصله زیادی دارد.

 

بررسی تخصصی اکسپریا ایکس زد

 

رتبه ششم

Huawei P9

رتبه ششم به گوشی ساخت هوآوی تعلق گرفت و نوبتی هم که باشد نوبت این گوشی است. P9 گوشی زیبایی است و بیشتر از زیبا بودن شیک است. دوربین دوتایی در پشت گوشی باعث تفاوت آن از دیگران می‌شود و کمک کرده P9 تا رتبه ششم بالا بیاید. یکی از دوربین‌های دوتایی در پشت گوشی عکس رنگی و دوربین دیگر عکس سیاه‌وسفید می‌گیرد؛ سپس با ادغام هر دو عکس با هم عکسی با جزئیات زیاد ثبت می‌شود. یکی دیگر از بخش‌ها که دوست داشتیم صفحه‌نمایش است. باوجود فول اچ‌دی بودن کیفیت صفحه‌نمایش به‌خصوص در نور خورشید بسیار خوب است.

 

بررسی تخصصی پی 9

 

رتبه هفتم

Motorola Moto Z

به نظر می رسد موتو زد تنها به یک دلیل در این لیست قرار دارد و آن قابلیت اتصال ماژول یا همان ماد است. تعدادی ماد کاربردی وجود دارد که با قابلیت اتصال آسانشان به گوشی کمک می‌کنند بتوانید کارهای متفاوت‌تری با Moto Z انجام دهید. برای آشنایی با این مادها بررسی این محصول را در جی‌اس‌ام بخوانید. علاوه بر این قابلیت دوست‌داشتنی، ضخامت بسیار کم ازجمله ویژگی‌های خاص آن محسوب می‌شود. چیزی که باعث شده این گوشی تا رتبه هفتم سقوط کند طراحی نامناسب آن بدون حضور مادها و کیفیت پایین صفحه‌نمایش نسبت به رقبایش است.

 

بررسی تخصصی موتو زد

 

رتبه هشتم

OnePlus 3T

در این یکی-دو سال اخیر خبرهای زیادی از این برند چینی می‌شنویم. این کمپانی توانسته با تولید گوشی‌های باکیفیت، چه از نظر سخت‌افزار و چه از نظر نرم‌افزار، خودی در بازار نشان دهد و نامش را سر زبان‌ها بیندازد. آخرین محصولی که وان پلاس تولید و عرضه کرد به‌اندازه‌ای خوب است که توانسته همه ما را قانع کند به آن رای دهیم و، هرچند در رتبه هشتم، آن را در لیست بهترین گوشی‌های سال 2016 قرار دهیم. از بخش‌هایی که به قانع کردن ما کمک کرده می‌توان به دوربین 16 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی مانند OIS، پردازنده اسنپدراگون 821، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی آمولد و درنهایت و از همه مهم‌تر رم 6 گیگابایتی اشاره کرد.

 

رتبه نهم

Huawei Mate 9

به رتبه نهم می‌رسیم؛ ما Mate 8 را در سال گذشته دوست داشتیم و شاید بتوانیم بگوییم یکی از دلایل قرار گرفتن نسل جدید این گوشی، یعنی Mate 9، در لیست بهترین‌ها آبرویی است که نسل قبلی برای خانواده Mate  جمع کرده. جنس خوب بدنه و پیرو آن مقاوت زیاد در برابر ضربات، صفحه‌نمایش بزرگ 5.9 اینچی، رم 4 گیگابایتی، دوربین دوتایی با سنسورهای 20 و 12 مگاپیکسلی و درنهایت باتری پرقدرت 4000 میلی‌آمپری که به همین سادگی‌ها نمی‌توانید از پس خالی کردن آن بربیایید، ویژگی‌های این گوشی‌اند که به‌قرار گرفتنش در لیست بهترین‌های 2016 کمک کرده‌اند.

 

رتبه دهم

Goolge Pixel

رتبه دهم جایی است که بازهم گوشی‌ای ساخت گوگل در آن قرار گرفته است. به نظر می‌رسد گوگل توانسته تمام کارشناسان ما را قانع کند تا با آرای خودشان دو گوشی جدید این کمپانی را در لیست بهترین‌های 2016 قرار دهند. پیکسل از نظر کارایی و سخت‌افزار هیچ تفاوتی با پیکسل ایکس ال ندارد و تنها تفاوت در اندازه و کیفیت صفحه نمایش آن‌ها است.

 

بررسی تخصصی گوگل پیکسل

 

 

رتبه‌بندی کارشناسان جی اس ام و گوشی‌های موبایلی که استفاده می‌کنند

 

image

 

1- Samsung Galaxy S7 edge

2- Apple iPhone 7 Plus

3- Google Pixel XL

4- LG V20

5- Sony Xperia XZ

6- Huawei P9

7- Motorola Moto Z

8- OnePlus 3T

9- Huawei Mate 9

10- HTC 10

image

 

1- Motorola Moto Z

2- Samsung Galaxy S7 Edge

3- Sony Xperia XZ

4- Google Pixel XL

5- Motorola Moto Z Force

6- Huawei Mate 9

7- One Plus 3T

8- Apple iPhone 7 Plus

9- LG V20

10- Samsung S7

 

image

 

1- Apple iPhone 7 Plus

2- Huawei Mate 9

3- Sony Xperia Z5 Premium

4- Google Pixel

5- Samsung Galaxy S7 edge

6- Huawei P9

7- Motorola Moto Z

8- LG G5

9- HTC 10

10- One Plus 3

 

image

 

1-  Apple iPhone 7 Plus

2- Google Pixel XL

3- LG V20

4- OnePlus 3T

5-Motorola Moto Z

6- Sony Xperia XZ

7- Huawei Mate 9 

8-  Huawei P9

9- HTC 10

10- Xiaomi Mi Mix

 

image

 

1- Apple iPhone 7 Plus

2- Apple iPhone 7

3- Samsung Galaxy S7 edge

4- LG V20

5- Google Pixel XL

6- Huawei P9

7- Samsung Galaxy S7

8- Sony Xperia XZ

9- HTC 10

10- Motorola Moto Z

 

image

 

1- OnePlus 3

2- Goolge Pixel

3- Samsung Galaxy S7

4- Huawei P9

5- HTC 10

6- Sony Xperia XZ

7- Xiaomi Mi 5

8- Apple iPhone 7 Plus

9- LG V20

10- BlackBerry DTEK60

 

image

 

1- Google Pixel

2- OnePlus 3T

3- Samsung Galaxy S7

4- Huawei P9

5- HTC 10

6- LG V20

7- Xperia XZ

8- Huawei Mate 9

9- Motorola Moto Z

10- Apple iPhone 7 Plus

 

image


 

1- Apple iPhone 7 Plus

2- Apple iPhone 7

3- Google Pixel XL

4- Samsung Galaxy S7 edge

5- LG V20

6- OnePlus 3T

7- Huawei Mate 9

8- Sony Xperia XZ

9- Motorla Moto Z

10- BlackBerry DTEK60

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (336 نظر)

علی

۱۳۹۷/۵/۱۸
زیاد همگیر نیست مشکل خط صورتی. من الان با س۷ ادج دارم مینویسم ولی این مشکل رو ندارم به نظر من ایفون ۷ پلاس و ۷ تو سرعت و قدرت گیمینگ خیلی بهتر از س۷ و س۷ ادج هستن ولی تو ما بقیه چیزا س۷ و س۷ ادج خیلی بهترن مخصوصا تو ظاهر و عمر باتری

Amir

۱۳۹۷/۱/۲۱
چون بی کیفیت هوایی

ممd

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
خدایی من طرف دار سامسونگم ولی حیفه هواوی میت۹ این رتبه روبگیره

Erfan

۱۳۹۶/۷/۲۵
اتفاقا برسی خوبی بود
۷ پلاس دوربین معرکه ای داره هنوز هیچ دوربینی به قابلیت پرتریت ایفون نمی رسه
صفحه نمایشم با اینکه فول اچ دیه ولی ضعفی نداره
سخت افزار و قدرتشم مشخصه
اس۷ هم جدای مشکلاتی نظیر خط صورتی و رفتن رنگ دکمه و اینا هم صرف نظر کنی گوشی عالی هست مخصوصان تو دوربین و صفحه
پیکسلم که دوربینش تا سال ۲۰۱۶ خدا بود رو دست دوربینش نبود الانم که پیکسل ۲ قوی ترین دوربین موبایل و داره با هوش مصنوعیش
ال جی وی ۲۰ هم که اصلان به درد نمی خوره نه صفحه با کیفتی داره نه dxo بالاس
صفحشم که فقط سایه میتدازه
جدیدانم که مشکل بوت لوپ گرفته
موتو زد هم گوشی خیلی خوبیه
درسته صفحش امولده ولی مثل امولد سامسونگ نیست ولی خوب خیلی گوشی خاصیه
دوربینش تعریفی نداره
باطریش از اون بدتر
ولی وان پلاس گوشی عالی هست تو قیمت خودش
الان محاله با ۱۷۰۰ همچین گوشی بدن بهتون کیفیتشم هیچی کمتر از مابقی برندا نداره
دوربینش خوبه
دش شارژ داره که سریع ترین نوع فست شارژ موبایله

امیر

۱۳۹۶/۷/۱۹
من نمیدونم این gsm می خواد چه کار کنه.
اقا جایزه بهترین گوشی سال رو s7 edge گرفته.
چرا گذاشتیدش رتبه ۲؟