خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei Honor 8؛ پری دریایی

بررسی تخصصی Huawei Honor 8؛ پری دریایی

آنر 8 هر ویژگی‌ای که کاربر برای خرید گوشی پرچم‌دار در نظر دارد درون خود جای داده است: طراحی زیبا، سایز کوچک و البته دوربین خوب. با ما همراه باشید تا آیفونی‌ترین هوآوی سال را بررسی کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۹/۲

 

معرفی

همان‌طور که می‌دانید، هوآوی Honor را تبدیل به زیر مجموعه خود کرده است، به‌طوری‌که این گوشی‌ها با برند Honor تولید می‌شوند. آخرین گوشی معرفی‌شده از این برند Honor 5X بود که سال گذشته معرفی شد و مورد استقبال کاربرانی قرار گرفت که به دنبال میان‌رده‌ای باقیمت مناسب بودند. هوآوی با معرفی Honor 8 به‌عنوان پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه قصد تقویت زیرمجموعه خود را دارد.

 

طراحی

کپی‌کاری همیشه هم بد نیست. درواقع هوآوی ترکیبی از طراحی دو برند مطرح را با رفع ایرادات در Honor 8 به کار گرفته (طراحی آیفون و جنس بدنه Galaxy S7) و حاصل این ترکیب یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار شده است.


image

 

فریم دور دستگاه کاملا فلزی است و استحکام خوبی دارد. صفحه نمایش حدود 72.5 درصد از قسمت جلو گوشی را فراگرفته است. این صفحه نمایش به دلیل استفاده از شیشه 2.5D انحنای کمی به سمت کناره‌ها دارد و این انحنا به خوش‌دستی گوشی کمک بسیار می‌کند. بالای صفحه نمایش دوربین دوم، سنسور نور و خروجی صدای مخاطب قرار دارد. چراغ اعلان‌ها هم در کنار خروجی صدای مخاطب قرار داده شده است. اینفرارد در کناره بالایی قرار دارد و می‌توانید دستگاه‌های صوتی و تصویری را با استفاده از اینفرارد کنترل کنید.

کلید پاور و کلیدهای کنترل صدا در کناره سمت راست مشاهده می‌شوند. برای تشخیص کلید پاور جنس روی آن تراش‌های ریز خورده تا زبری خاصی داشته باشد. در کناره پایین هم به غیر از میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C قابل مشاهده هستند.

جنس شیشه‌ای قاب پشتی جلوه زیبایی به Honor 8 داده است. هوآوی اعلام کرده که قاب پشتی از شیشه 15 لایه ساخته شده است، اما استفاده از این جنس باعث می‌شود دستگاه مانند ماهی از دست سر بخورد و باید هنگام کار مراقب باشید. یکی دیگر از معایب قاب پشتی خش‌پذیر بودن آن است. جنس صیقلی به‌راحتی خراش برمی‌دارد و بهتر است یک قاب محافظ در همان ابتدای خرید تهیه کنید. هوآوی برخلاف ساید برندها راه استفاده از لنزهای دوربین بدون بیرون‌زدگی از قاب را فهمیده و به زیبایی هرچه تمام‌تر دو لنز دوربین را در قاب جای داده است. کنار دوربین حسگر لیزر برای فوکوس و فلاش دوگانه قرار گرفته و زیر آن‌ها حسگر اثر انگشت وجود دارد. این حسگر این بار به‌صورت کلید فشاری (Smart Key) تعبیه شده است و غیر از شناسایی اثر انگشت کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

image

صفحه نمایش

Honor 8 به صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع LTPS  با رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسلی 423 پیکسل بر اینچ مجهز است. از نظر کیفیت صفحه نمایش می‌توان Honor 8 را با P9 مقایسه کرد. به دلیل عمق بیشتر رنگ مشکی، خوانایی صفحه نمایش از P9 کمی بهتر است. روشنایی و اشباع رنگ‌ها در این صفحه نمایش به‌خوبی رعایت شده است. روشنایی این صفحه نمایش حداکثر 455 نیتس است و برای محصولی با چنین قیمتی خوانایی آن زیر نور خورشید بسیار خوب است و در تست‌های ما هیچ مشکلی، نه در تماشای فیلم و نه در وبگردی، وجود نداشت. تنظیمات کارآمدی هم برای صفحه نمایش در تنظیمات وجود دارد. یکی از این گزینه‌ها Eye Comfort است. با فعال‌سازی این گزینه شدت رنگ‌ها کمتر می‌شود و در نتیجه چشم کمتر خسته می‌شود. اگر عادت دارید شب‌ها به صفحه نمایش خیره شوید و با گوشی کار کنید، این گزینه برایتان بسیار مناسب است. در این بخش گزینه‌های دیگری هم برای تنظیم رنگ‌ها وجود دارد که می‌توانید رنگ‌ها را سردتر یا گرم‌تر نمایش دهید.

image

سیستم عامل و پردازنده

Honor 8 از پردازنده 8 هسته‌ایKirin 950 ، که ساخت خود هوآوی است، استفاده می‌کند. 4 گیگابایت حافظه رم و چیپست گرافیکی Mali-T880 این پردازنده را همراهی می‌کنند. این سخت‌افزار به‌خوبی از عهده همه امور برمی‌آید و حتی قابلیت رقابت با پردازنده‌هایی چون اسنپدراگون 820 را دارد. در استفاده روزمره هیچ‌گونه افت فریم و لگ دیده نمی‌شود و همه نرم‌افزارها به‌سرعت باز و اجرا می‌شوند. ما برای به چالش کشیدن قدرت سخت‌افزاری بازی Asphalt 8 را روی گوشی نصب کردیم. طبق انتظار، Honor 8 توانست به‌خوبی از عهده اجرای این بازی برآید؛ گرچه در هنگام اجرای بازی داغ شدن پشت گوشی کاملا احساس می‌شود.

image

سیستم عامل Honor 8 در زمان عرضه اندروید 6 است و باز هم رابط کاربری هوآوی Emotion UI روی آن قرار گرفته. این رابط کاربری هیچ شباهتی به اندروید خام ندارد و علاوه بر این هیچ صفحه نرم‌افزار جداگانه‌ای برای این رابط کاربری موجود نیست. شاید هوآوی سعی می‌کند نرم‌افزار گوشی‌هایش را هم شبیه iOS کند. این رابط کاربری برای همه کاربران لذت‌بخش نیست و بهتر است هوآوی فکری به حال این رابط کاربری کند. قابلیت‌هایی چون Knuckle (گرفتن اسکرین شات با زدن دو ضربه روی صفحه نمایش) که در گوشی‌های قبلی هوآوی دیده بودیم در این گوشی نیز موجود است.

image

در Honor 7i یک کلید اضافه بانام Smart Key وجود داشت و در این گوشی این کلید با حسگر اثر انگشت در پشت گوشی ادغام شده است. این کلید سه حالت (فشردن، فشردن و نگه داشتن، دو بار فشردن) دارد و می‌توانید با این کلید سه فرمان را به‌صورت میانبر صادر کنید. در تنظیمات گوشی می‌توانید کارهایی چون فعالسازی دوربین با فشردن و یا گرفتن اسکرین شات با دو بار فشردن Smart Key به این کلید انتصاب دهید. کارهای این کلید به همین ختم نمی‌شود؛ مانند گوشی Mate 8 امکان اسکرول کردن صفحه، پاسخ‌دهی به تماس‌ها و قطع زنگ بیداری با لمس این کلید وجود دارد.

image

دوربین

چند وقتی است که به‌کارگیری دو دوربین در گوشی‌های هوشمند به‌عنوان ویژگی جدید مد شده است و ال‌جی و اپل در گوشی‌هایشان از این ویژگی استفاده کرده‌اند. هوآوی نیز استفاده از دو دوربین را در P9 با همکاری لایکا شروع کرد. Honor 8 نیز به این ویژگی مجهز است اما از قابلیت‌های لایکا در آن استفاده نشده. به‌طور مثال امکان ثبت عکس‌های سیاه و سفید به‌صورت مستقیم وجود ندارد، اما می‌توانید با استفاده از فیلترهایی که هوآوی در منوی دوربین قرار داده است عکس‌های سیاه و سفید نیز بگیرید.

image

دو لنز 12 مگاپیکسلی با فوکوس هیبریدی (استفاده از لیزر برای فوکوس بهتر) و دیافراگم 2.2 نوید عکس‌های خوبی را به کاربر می‌دهد؛ مانند P9 یکی از لنزها عکس‌های رنگی می‌گیرد و دیگری عکس‌های سیاه و سفید. هوآوی ادعا می‌کند تلفیق این دو می‌تواند به زیبایی عکس‌ها کمک بیشتری کند و البته عکس‌های پرنورتری در محیط‌های کم‌نور بگیرد. یکی از ویژگی‌های به‌کارگیری دو دوربین در گوشی امکان تنظیم دهانه دیافراگم از 0.95 تا 16 در هنگام عکاسی است.

image

شما می‌توانید از سوژه عکس بگیرید و بعد از عکاسی نقطه فوکوس و گشودگی دیافراگم را تغییر دهید.

 

image
  
image

  

منوی دوربین هم تنظیمات زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از عکاسی اتوماتیک تا عکاسی با تنظیمات کاملا دستی. تنظیماتی چون کنترل دوربین با استفاده از صوت، تنظیم روشنایی، حالت HDR، تنظیم شاتر و Light Painting در اختیار کاربر است. برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید روی دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 حساب باز کنید. البته کیفیت عکس‌ها در حد عالی نیست، اما قابل قبول است. هنگام عکاسی سلفی، درست قبل از عکس گرفتن، صفحه نمایش کاملا روشن می‌شود تا نقش فلاش ضعیف را در محیط‌های کم‌نوربرای شما بازی کند؛ درست مانند ویژگی رتیانا فلش که در گوشی‌های آیفون موجود است.

image
 
image

 متاسفانه دوربین تنها با رزولوشن فول اچ‌دی فیلم‌برداری می‌کند و از فیلم‌برداری اولترا اچ‌دی خبری نیست و کیفیت فیلم‌ها نیز چنگی به دل نمی‌زند. در قسمت فیلم‌برداری می‌توانید فیلم‌هایی با 120 فریم بگیرید که نتیجه ثبت ویدئوهای اسلوموشن است. این ویژگی را در قالب ویژگی Slo-Mo در تنظیمات دوربین می‌توانید انتخاب کنید.

image
  
image

image
  
image

  

image
  
image

image
  
image

باتری

باتری Honor 8 از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی‌آمپرساعت است. این باتری با استفاده از قابلیت شارژ سریع گوشی در 30 دقیقه حدود 47 درصد شارژ می‌شود. برای شارژ کامل و صد درصدی باتری هم باید یک ساعت و سی دقیقه انتظار بکشید. اگر از قابلیت‌های گوشی کم استفاده می‌کنید تا حدود دو روز می‌توانید روی شارژ آن حساب باز کنید. یک ساعت فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ‌دی حدود 30 درصد از شارژ باتری را مصرف خواهد کرد.

قابلیت‌های ارتباطی

Honor 8 4 باند 2G، 5 باند 3G و 5 باند 4G را پشتیبانی می‌کند. NFC، بلوتوث 4.2 و پشتیبانی از استانداردهای a/b/g/n/ac از دیگر امکانات ارتباطی Honor 8 است. برای این گوشی هم از درگاه USB Type-C استفاده شده است.

خوشبختانه قابلیت OTG در این دستگاه نیز وجود دارد و می‌توانید فلش‌هایتان را به گوشی متصل کنید؛ اما مبدل Type C به USB درون جعبه موجود نیست و برای این کار باید این مبدل را با حدود ده هزار تومان از بازار تهیه کنید.

image

درنهایت

سری Honor هوآوی گوشی‌هایی با امکانات و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. Honor 8 جدیدترین عضو این خانواده است و البته شبیه‌ترین گوشی به آیفون اپل! شاید برخی کاربران ظاهر آیفون را دوست دارند و با سیستم عامل آن راحت نیستند و این دلیلی می‌شود برای خرید Honor 8. کیفیت ساخت و امکانات این گوشی کاملا راضی‌کننده و قیمت‌گذاری آن نیز کاملا عادلانه است. مورد ناامیدکننده خش‌پذیری و لیز بودن قاب پشتی است که البته زیبایی باعث می‌شود کلا این مورد را فراموش کنید. یکی دیگر از انتقادها نبود امکان فیلم‌برداری در رزولوشن 4K است که البته از نظر ما چندان عیب به‌حساب نمی‌آید، چراکه معمولا در حال حاضر گوشی‌هایی هم که به این قابلیت مجهزند به دلیل اشغال زیاد حجم دستگاه، استفاده زیادی از این قابلیتشان نمی‌شود. قیمت آنر 8 در حال حاضر حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است. با این قیمت گوشی‌هایی چون سامسونگ اس6 و ال‌جی وی10 می‌توانند رقیبانی برای آنر 8 باشند، اما آنر 8 گوشی جدیدتر و به‌روزتری نسبت به آن‌هاست.

image

 

عکاس: ساناز شریفی

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (154 نظر)

امید

۱۳۹۸/۴/۳۰
ببین داداش فقط هانر 8 رو انتخاب کن من 2 ساله دارم یه بار هنگ یا کمکاری نکرده عالی

surreal

۱۳۹۷/۵/۱۴
من خودم a5 دارم بعد از یه سال کند شده و لگ داره

حجت

۱۳۹۷/۳/۲۶
سلام دوستان میخواستم ببینم این گوشی در کل خوب و محیج هست
که بخوام بخرم یا نه
اگه گوشیه خوبه لایک کنین ?
اگه گوشیه تعریفی ایی نیس دیس لایک ?
ممنون میشم ☺❤❤

یزدان

۱۳۹۷/۳/۷
من گوشی سامسونگ A5 2017 دارم از همه لحاظ عالیه یعنی هیچ عیبی نمیتونی ازش بگیری فقط باطریش و صفحه نمایشش سر تا پا هونور۸ رو میخوره ایقدم نگید سامسونگ پول برندشو میخوره هر کی اینو میگه یا از رو تعصبه یا هنوز گوشی سامسونگ نگرفته دستش فقط میتونم بگم عالیه مخصوصا باطری و صفحه نمایش در کنار دوربین که البته دوربین سلفیش معرکس

ebrahim

۱۳۹۶/۱۲/۶
سلام
فک کنم گوشی مورد نظر منتاج جای بسیار بدی است یا شما دارید الکی از سامسونگ طرفداری می کنید چون باتری پلیمر هس امکان نداره
البته شاید از خود گوشی باشه ولی با او تست هایی که دیدم iphone 7 plus رو خوابند تو سرعت فک نکنم که با این فشار کم داغ کنه البته می تونه از اندروید باشه شاید اپ نکردن و یا اگه اپ کردن اپ اش باگ داره