خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی هدست بی سیم ال جی؛ LG TONE PLATINUM

بررسی تخصصی هدست بی سیم ال جی؛ LG TONE PLATINUM

اگر اهل استفاده از هدفون هستید حتما سیم هدفون یا هدستتان برای یکبار هم که شده موجب آزردگی‌تان شده است. اگر می‌خواهید از شر سیم‌های مزاحم هدست‌ها خلاص شوید بهترین راه خرید هدست بدون سیم است. در این بررسی یکی از هدست‌های بی‌سیم موجود در بازار را بررسی می‌کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۷/۶

شاید هدست‌های بدون سیم ال‌جی را دیده باشید؛ به طور حتم اگر با مترو یا اتوبوس یا تاکسی در شهر سفر کنید برای یکبار هم که شده این هدفون‌ها را روی گوش کسی دیده‌اید. در مقاله امروز می‌خواهیم مدلی از این هدست‌ها را برای شما بررسی کنیم که ال‌جی آن را TONE PLATINUM نامیده است.

 

image

درون جعبه

جعبه دستگاه بسیار شیک است و نشان می‌دهد که ال‌جی ارزش بسیاری برای این هدست قائل است. محتویات جعبه چندان پیچیده نیست؛ هدست، کابل شارژ، دو سری برای گوشی‌ها و دفترچه راهنما تنها چیزهایی هستند که در این جعبه دیده می‌شود.

 

image

 

طراحی

هدست پلاتینوم طراحی به‌روزی دارد. این هدست دور گردن کاربر قرار می‌گیرد و گوشی‌هایش در گوش. رابط بین هدست و گوشی‌ها سیم بسیار نازکی است که هنگام استفاده به چشم نمی‌آید. زمانی که بخواهید گوشی‌ها را سرجایشان برگردانید و سیم آنها را جمع کنید این کار را باید با دو کلید فشاری‌ای انجام دهید که در دو طرف بخش داخل هدست در نظر گرفته شده است (چیزی شبیه جمع کردن سیم جاروبرقی).

image
 
image

 

کلیدهای کنترلی زیادی روی هدست وجود دارد که هم مزیت به شمار می‌رود و هم عیب. این کلیدها هم قابلیت فشار دادن دارند و هم به صورت اسلایدی هستند. با این تنوع کلیدها کنترل بسیاری روی گوشی خواهید داشت، اما باید جایگاه و کارایی همه آنها را به خاطر بسپارید که کمی زمان‌بر است.

سمت چپ میزبان این کلیدهاست: کلید فشاری قطع و وصل کردن مکالمه که از آن برای فعال کردن دستور صوتی نیز می‌توانید استفاده کنید؛ اگر این کلید را بیشتر از یک ثانیه نگه دارید با آخرین شماره‌ای که با گوشی موبایلتان گرفته‌اید تماس گرفته می‌شود. با نگه داشتن این کلید به مدت 2 ثانیه زمانی که کسی با شما تماس می‌گیرد می‌توانید آن تماس را رد کنید. کمی بالاتر از آن کلیدی اسلایدی قرار گرفته که از آن برای کم و زیاد کردن صدا استفاده می‌شود. علاوه بر این اگر این کلید را به سمت پایین نگه دارید درصد باتری اعلام می‌شود و اگر آن را به سمت بالا نگه دارید ویبره هدست قطع یا وصل می‌شود.

 

image

 

سمت راست نیز دو کلید مشاهده می‌شود. کلید پایینی برای پخش و نگه داشتن موزیک است. هنگام مکالمه می‌توانید با دو بار فشار دادن این کلید بین تماس‌های فعالتان جابه‌جا شوید. با دو بار فشردن این کلید همچنین می‌توانید تنظمیات اکولایزر را دستکاری کنید.

 

image

 

بالاتر از این کلید، دکمه‌ای اسلایدی وجود دارد که برای رفتن به موزیک قبلی یا بعدی استفاده می‌شود. هنگام پخش موزیک نیز با نگه داشتن این کلید می‌توانید در موزیک در حال پخش به عقب یا جلو بروید.

سمت راست هدست قسمت پایینی و روی هدست میکروفون‌های دستگاه قرار گرفته‌اند. کلید روشن و خاموش کردن دستگاه نیز در سمت راست و بخش داخلی آن قرار دارد.

در مجموع این هدست هنگام کار کردن احساس بدی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. با وزن بسیار سبک این هدست (حدود 58 گرم) به‌راحتی می توانید مدتی طولانی بدون خستگی از آن استفاده کنید و از امکانات خوبش لذت ببرید.

 

image
 
image

image
 
image


 

اتصال

اتصال این هدست به گوشی کار بسیار آسانی است. بلوتوث گوشی را روشن کنید، هدست را هم روشن کنید؛ بعد از اینکه بلوتوث گوشی دستگاه را پیدا کرد به صورت خودکار به آن متصل می‌شود.

 

image

 

اپلیکیشن مخصوص ال‌جی

ال‌جی اپلیکیشنی برای هدفون‌های بی‌سیمش ارائه کرده که LG Tone & Talk نام دارد. این برنامه برای اندروید و آی‌اواس در دسترس است و با نصب آن می‌توانید کنترل‌های جدیدتری روی هدست داشته باشید. به طور مثال، با تعریف یک مخاطب با دو بار فشردن کلید Call با آن مخاطب تماس برقرار شود. در صورت خرید این هدفون، نصب این برنامه روی گوشی خالی از لطف نیست.

عمر باتری

ال‌جی ادعا کرده که این هدفون می‌تواند با یکبار شارژ شدن تا 10 ساعت کارکرد مداوم به شارژ نیاز پیدا نکند. در تستی که ما روی این هدست انجام دادیم به صحت این ادعا پی بردیم. اگر کارکرد متوسطی از هدست داشته باشید به مدت 4 تا 5 روز می‌توانید بدون نیاز به شارژ با هدست کارکنید. مدت‌زمان شارژ دستگاه نیز طولانی نیست و حدود 1 ساعت و نیم طول می‌کشد.

 

image

image
 
image

 

 

کیفیت صدا

با توجه به شناختی که از هدست‌های بلوتوث داریم، کیفیت صدا از هدست‌های سیم‌دار پایین‌تر است، اما ال‌جی با راهکارهایی سعی کرده کیفیت صدا را تا جایی که امکان دارد بالا ببرد. از جمله این کارها می‌توان به این موارد اشاره کرد: استفاده از تکنولوژی صدایی Qualcomm aptX / Qualcomm aptX HD برای پشتیبانی از موزیک‌های با نرخ 24-bit، تکنولوژی حذف صداهای اضافی که همیشه روشن است و در نهایت نشان تایید صدای Harman Kardon.

 

 

image
image

 

 

نظر نهایی

قیمت این محصول در بازار حدود 500 هزارتومان است. این قیمت برای محصولی که نام لوازم جانبی را به دوش می‌کشد چندان ارزان نیست. اگر می‌خواهید از این هدفون تنها برای گوش کردن به موزیک استفاده کنید و به اصطلاح موزیک‌باز حرفه‌ای هستید، این هدفون در راستای کار شما نیست؛ اما اگر می‌خواهید وابستگی‌تان را به گوشی موبایل کم کنید، این هدفون یکی از بهترین انتخاب‌های بازار است که به لطف کلیدهای کنترلی بسیار زیادش از پس کارهای متعددی برمی‌آید.

 

image

image
 
image

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

امین

۱۳۹۸/۸/۱۱
با عرض سلام خدمت شنا بزرگواران
من از حدود ٣سال پیش از هدست بیسیم ال جی استفاده میکنم
دو مدلhbs-900 و hbs-912 رو دارم و از هر استفاده میکنم.ماندگاری خو بی شارژ و کیفیت صدای عالی و نحوه قرارگیری راحت گوشی ها در گوش و کاربری آسون و بی دردسر این هدست رو به خوبی تجربه کردم.در مورد نازک بودن سیم هم باید خدمت اون دسته از عزیزانی که نگران پاره شدن سیم هستن باید عرض کنم که بعد عز سه سال استفاده مداوم کوچکترین مشکلی با سیم ها نداشتم و جوری به این هدست عادت کردم که نداشتنش محاله
در مورد نگرانی دیگر عزیزان باید بگم که خدمات پ سس از فروش این محصول در تهران و شهرستانهایی که نمایندگی ال جی وجود داره قابل دسترسه و از این لحاظ هم نگرانی‌ای وجود نداره
با توجه به امکاناتش اگه دنبال یه هدست خوب هستید که هم نیاز شما رو برای مکالمه و موسیقی در حد قابل قبولی برآورده کنه باید هزینه خوبی هم بپردازید و مطمئن باشید از خرید این محصول پشیمون نمیشید
روش نگهداری مناسب میتونه ضامن بقای بیشتر این محصول باشه.طبیعیه که در اثر بی احتیاطی هر وسیله ای دچار آسیب بشه
اینقد خوب هست که میخوام مدلhbs-1100 رو هم بخرم
امیدوارم که از این مطلب استفاده کنید
شاد و سلامت باشید

Reza

۱۳۹۷/۸/۴
سلام بتدع دیروز خریداری کردن حقیقتش یک میلیونو خورده ای پول دادن وقتی باز کردم سیم نازکش یه مقدار منو ترسوند اگه پاره بشع ایا امکان تعمیر دارد یا نه در ضمن یه چیزی شبیه سیمکارت ولی کاغذی تو بسته هست روی اون نوشته تگ ال جی این دقیقا چیه چیکار میکنه

bijan

۱۳۹۶/۶/۷
دوستان اگه ممکنه راهنمایی کنید و چجوری باید شارژ بشه و از چ راه هایی میشه شارژ کرد

ریحانه

۱۳۹۶/۳/۲۴
این هدست رو الان روی گوشی پرچم دارlg g6 میدن البته به صورت رایگان ن ولی در کل من خریدمش اینو با گوشیش کیفیت صدا عالیه سبکه طراحیه خاصی داره فقط جای دکمه هاش و پیدا کردنشون یکم اولاش سخته و جنس دکمه هاهم میتونست بهتر باشه

عرفان

۱۳۹۶/۳/۷
نه سیمش پاره میشه نه بلایی سرش میاد من یکی خریدم تا 3 سال و نیم کار کرد دو روزی یا سه روزی یکبار شارژ میکردم از زمانی که g2 اومد داشتمش تا الان الان هم سر ضربه ای ک بهش خورد کاملا ترکید لطفا بحث الکی سر سیمش نکنید سیمش بی هیچ وجه پاره نمیشه در ضمن تو گوش خیلی هم خوب میره و گیر میکنه میتونی پلاستیکشو عوض کنی درضمن هم اپل و هم سامسونگ و هم سونی و هم الجی هندزفری بلوتوث زدن ولی الان کل بازار رو اسم هندزفری الجیه