خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 & iPhone 7 Plus)

بررسی اولیه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 & iPhone 7 Plus)

بازهم اپل و باز هم هیاهو. این بار اپل هفتمین نسل از گوشی‌های هوشمند خود را به طرفداران خود معرفی کرد. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به محصولات جدید اپل.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۶/۱۷

همانند سال پیش قبل از معرفی این محصول عکس‌ها و مشخصات آن به بیرون درز کرد و تقریبا همه می‌دانستند آیفون 7 با چه شکلی و چه مشخصاتی معرفی می‌شود.

image

 

طراحی

از آیفون 6 به بعد اپل زبان طراحی خود را عوض کرد و این طراحی را تا همین‌الان تغییر نداده است. در آیفون 7 هم تغییرات اندکی در طراحی مورد علاقه اپل می‌بینیم. این بار نیز اپل دو محصول را به سبد گوشی‌های هوشمندش اضافه کرده است. آیفون 7 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی و آیفون 7plus با صفحه نمایش 5.5 اینچی؛ مانند قبل پوشش آلومینیوم به‌عنوان بدنه این آیفون‌ها در نظر گرفته شده است و برخلاف شایعات ضخامت تغییری نداشته است. نمای روبرو شامل صفحه نمایش است و کلید دایره‌ای معروف آیفون جای خود را به یک کلید لمسی داده است چیزی شبیه به فورس تاچ که حساس به فشار است این موضوع احتمالا به دلیل این است که آب از طریق این کلید به گوشی نفوذ نکند. اگر به لبه پایینی آیفون‌های جدید نگاه کنید حس می‌کنید یک موضوع توسط اپل فراموش شده است و آن جک 3.5 میلی‌متری هدفون است اما نگران نباشید اپل فکر همه چیز را کرده است. به‌جای استفاده از پورت 3.5 میلی‌متری می‌توانید از هدفون‌های جدیدی که به پورت Lightning متصل می‌شوند و یا از AirPods های وایرلس جدید استفاده کنید و یا اینکه با استفاده از تبدیل از همان هدفون‌های 3.5 میلی‌متری استفاده کنید این تبدیل در جعبه خریداری شده موجود است. قاب پشتی آیفون 7 تنها شامل لنز دوربین و فلاش است. علاوه بر این نوارهای جداکننده آنتن در بالا و پایین حذف شده‌اند. در نسخه پلاس هم شاهد دوربینی متفاوت هستیم. گویا استفاده از لنزهای دوگانه در برندهای دیگر، نظر اپل را هم جلب کرده است. آیفون‌های جدید علاوه بر سه رنگ نقره‌ای، طلایی و رزگلد با دو رنگ dark black (مشکی مات) و piano black (مشکی براق) نیز عرضه می‌شوند. نکته قابل توجه این است که آیفون‌های جدید مانند اپل واچ ضد آب هستند و تا حدی نگرانی کاربر را از نفوذ آب به دستگاه و خرابی احتمالی برطرف می‌کند.

image

 

پردازنده

اپل برای این دو آیفون از پردازنده 4 هسته‌ای Apple A10 Fusion استفاده کرده است چیپستی که منحصرا در محصولات اپل استفاده می‌شود. دو هسته این پردازنده مصرف بهینه‌ای دارند و هر وقت نیاز به پردازش سنگین بود دو هسته دیگر فعالیت خود را شروع می‌کنند. این پردازنده پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به چیپست A9 دارد و حدود 40 درصد عملکرد بهتری دارد. پردازنده گرافیکی آیفون 7 از پرازنده گرافیکی نسل اول 240 برابر سریع‌تر است. اپل اعتقاد دارد 2 گیگابایت RAM برای آیفون 7 کافی است بنابراین تنها میزان رم را در نسخه پلاس از دو گیگابایت به سه گیگابایت افزایش داده است.

خبر بد و شاید خوب هم این است که دیگر خبری از نسخه 16 گیگابایتی نیست و آیفون‌های جدید در سه ظرفیت 32، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

صفحه نمایش

اپل همچنان اعتقاد دارد صفحه نمایش 4.7 اینچی سایز مناسبی برای آیفون است این شرکت امسال هم از صفحه نمایش LED-backlit IPS LCD با همان رزولوشن آشنا یعنی 1334×750 پیکسل استفاده کرده تراکم پیکسلی هم نسبت به آیفون قبلی پیشرفتی نداشته است. روشنایی این صفحه نمایش نسبت به آیفون 6S حدود 25 درصد بیشتر شده است. نسخه پلاس آیفون هم با همان سایز صفحه نمایش و همان رزولوشن ارائه می‌شود. قابلیت 3D Touch یل لمس سه بعدی، برای کاربران آیفون قابلیت آشنایی است و این امکان در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس وجود دارد.

image

 

دوربین

نوبت به دوربین می‌رسد. اپل برای نسخه 7 یک دوربین 12 مگاپیکسلی مانند آیفون 6 اس در نظر گرفته است که لرزش گیر اپتیکال به آن اضافه شده است. اندازه دیافراگم دوربین 1.8 است این لنز 50 درصد نور بیشتری نسبت به سنسورهای قبلی به عکس‌ها می‌رساند؛ بنابراین عکس‌های بهتری در نور کم تولید می‌کند؛ اما نسخه پلاس دوربینی متفاوت دارد. دوربین دوم هم از 5 مگاپیکسل به 7 مگاپیکسل ارتقا یافته است.

نسخه پلاس به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده است یکی از این دوربین‌ها لنز عریض 28 میلی‌متری دارد و دوربین دیگر تلفوتو است. این دوربین کیفیت عکس‌ها را بالاتر می‌برد و علاوه بر این، بزرگنمایی روی عکس باکیفیت بیشتری صورت می‌گیرد. اگر یک بار دکمه‌ی لمسی شاتر را فشار دهید با لنز عریض عکس گرفته می‌شود و اگر دو بار دکمه را فشار دهید عکس تله گرفته می‌شود.

image

 

اسپیکر

برای اولین بار هر دو آیفون به اسپیکرهای استریو مجهز هستند که یکی در بالا و دیگری در پایین گوشی قرار گرفته است.

باتری

همیشه باتری آزار دهنده‌ترین موضوع در آیفون‌ها بوده است. اپل ادعا می‌کند باتری آیفون 7 دو ساعت بیشتر از آیفون 6 اس دوام می‌آورد؛ و آیفون 7 پلاس حدود یک ساعت بیشتر نسبت به آیفون 6 اس پلاس.

با آیفون 7 می‌توانید حدود 14 ساعت از طریق وای فای وب گردی کنید و این زمان در آیفون 7 پلاس حدود 15 ساعت است.

اپل واچ

طرفداران اپل بسیار خوشحال شدند که نسخه دوم از ساعت اپل امشب معرفی شد. به گفته تیم کوک نسخه اول این گجت پوشیدنی اپل واچ پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا است. نسخه دوم این ساعت که Apple Watch Series 2 نام دارد کاملا ضد آب است و تا 50 متر زیر آب به‌خوبی کار می‌کند سیستم اسپیکر این ساعت نیز بهبود داده شده تا در زیر آب دچار مشکل نشود. این ساعت کالری سوخته شده در هنگام شنا را نیز به شما نمایش می‌دهد. پردازنده این دستگاه که دو هسته‌ای است از نسل قبلی 50 درصد سریع‌تر است. پردازنده گرافیکی نیز 2 برابر سریع‌تر شده است همچنین صفحه نمایش این محصول بیشترین میزان روشنایی در کل تمام محصولات اپل را دارد. نمایشگر این ساعت ۱۰۰۰ نیت روشنایی دارد؛ که باعث می‌شود به‌وضوح حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز تصویر آن دیده شود. همچنین برای این دستگاه جی پی اس داخلی در نظر گرفته شده است. این جی پی اس سرعت بسیار بالایی برای اتصال دارد این موضوع خبر خوبی برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت گردی است. این ساعت هوشمند در نسخه‌های استیل، آلومینیومی و سرامیکی ارائه می‌شود و در نهایت اینکه این ساعت Watch OS نسخه 3 را روی خو دارد. قیمت اپل واچ سری دو از 369 دلار شروع می‌شود.

نظر اولیه

به نظر می‌رسد امسال آیفون‌های جدید جذابیت بیشتری برای خریدار دارند هم قدرت این دو آیفون پیشرفت زیادی کرده است و هم قابلیت‌های جدید جذابیت آن‌ها را بیشتر کرده است. از طرف دیگر به نظر می‌رسد رنگ‌های جدید این دو آیفون طرفداران زیادی داشته باشد؛ بنابراین احتمال اینکه این دو رنگ قیمت‌های بالاتری داشته باشند بسیار زیاد است.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (254 نظر)

Hosein

۱۳۹۶/۵/۱۵
سلام يه سوال دارم.من ١ماهه پلاسو گرفتم.همه چيزش عاليه فقط يه مشكل كه هس وقتي قسمت پاين گوشيو فشار ميدم،اطراف دكمه هوم،يه صداي گوچيك مياد.كسي ميدونه علت چيه ويا اشكال داره يا نه

آتنا

۱۳۹۶/۵/۱۳
اول سلام
من اصلا گوشي باز نيستم و در خريد گوشي سه عامل برام بيشترين اهميت رو دارن اول كيفيت دوم كارايي و سوم مقاومت گوشي و تا حالا چهار تا گوشي داشتم قبل از ورود اندرويد گوشي سوني اريكسون داشتم كه پنج سال برام كار كرد با توجه به نسل جاوا و زمان خودش عااااليييي بود كه البته حالا اين برند نيست بعدش كه اندرويد اومد براي دو سال سوني اكسپريا گرفتم كاركردش بد نبود اما صفحه كوچيك و حافظه داخلي كمش باعث شد عوضش كنم و سامسونگ بگيرم گوشي سامسونگمو چند ماه داشتم ظاهر خوبي داشت و خيلي مقاوم بود اما كاربري سخت و هنگ زياد داشت من خيلي باهاش ارتباط نگرفتم سوني و ترجيح دادم سوني زد كه اومد گرفتم و شش سال با رضايت استفاده كردم ازش تا چند ماه قبل كه در اثر ضربه وحشتناكي كه بهش براي چندمين بار وارد كردم خراب شد قابل تعمير بود و بازم كار ميكرد اما خستم كرده بود بعدش بازم چند ماه سامسونگ همسرمو استفاده كردم اما بازم چنگي به دلم نزدو بهش برگردوندم گوشياي خانواده و فاميلو ديدمو بررسي كردم از هوآوي،سامسونگ،بلك بري تا اپل. بلاخره با تمام چيزايي كه شنيده بودم درباره رجيستري اپل سختي رابط كاربريش محدوديت دانلود و ... كيفيتي و كه از گوشي خواهرمو خانوادش ديده بودمو قبول كردمو يك هفتست اپلسون پلاس خريدم و واقعا از انتخابم خوشحالم نه هنگ نه مشكل و با داشتنش كيفيتو لمس ميكنيد من دوربين گوشيمو با دوربين سوني و هواويي كه فكر ميكنم ٢٢ و ٢٤ بودن مقايسه كردم وضوح و كيفيت دوربين ١٢ اپل ازونا بيشتره ميتونيد خودتونم قبل از خريد مقايسه كنيد هر كسي يكم اطرافش بگرده نمونه همه گوشيا دست اطرافيانش هست منكه از كوچم به iOS كاملا راضيم از نظر دانلود برنامه ميريزي محدوديت نداري دوربين عالي حافظه و رم و سرعت عالي قدرت پردازش بالا و باطري عالي كه با كاركرد معمولي از تلفن دوربين و نت براي من دو روز و با كاركرد زياد يك روز كامل كار ميكنه

شايان

۱۳۹۶/۳/۲۹
هر دو مياد

ايفون٧

۱۳۹۶/۳/۲۹
نع داداش من ديروز ايفون ٧ گرفتم و شارژش ٤٠ بود از صاحب مغازه پرسيزم گفت اشكال نداره وقتي به ٢٥ رسيد بزن تو شارژ

مهمان

۱۳۹۶/۳/۱۸
سلام اينجا نوشته باطريش تو وبگرد ي١٥ ساعت ميتونه دووم بياره براي من ١٠ ساعته!!!! باطريم خرابه؟