خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی TPLINK neffos C5 Max

بررسی تخصصی TPLINK neffos C5 Max

TPLINK که تا امروز برای ساختن تجهیزات شبکه‌ای مشهور و شناخته شده بود روی به تولید گوشی‌های موبایل آورده و در همین ابتدای راه با تولید گوشی‌هایی با کیفیت و خوش ساخت می‌خواهد خود را خوش نام نشان دهد. C5 Max یکی از بهترین گوشی‌های این کمپانی است که با کار کردن با آن به طور حتم از آن خوشتان می‌آید؛ با جی اس ام همراه باشید تا به شما بگوییم چرا از این گوشی راضی خواهید بود.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۵/۱۷

Neffos C5 Max گوشی‌ای از برند TPLINK است. تا امروز نام این کمپانی را به عنوان برند اول دنیا در  تولید محصولاتی مانند روترهای وایرلس و تجهیزات شبکه شنیده بودید ، اما امروز بررسی محصولی را می خوانید که گوشی موبایل است و هیچ ربطی به تجهیزات شبکه ای ندارد. برای اینکه بدانید TPLINK در تولید گوشی موبایل به‌خوبی تولید تجهیزات شبکه ای عمل کرده یا خیر این بررسی را از دست ندهید.

 

image

 

طراحی

طراحی کلی گوشی شباهت زیادی به گوشی های ساخت ال جی دارد. اگر بخواهیم دقیق بگوییم، گوشی شباهت زیادی به G4 دارد و اگر لوگوی TPLINK روی قاب جلویی حک نشده بود تشخیصش از G4 کار سختی بود. در قاب جلو گوشی صفحه‌نمایش، سنسور نور، دوربین دوم، LED هشداردهنده و خروجی صدای مخاطب قرار گرفته اند. لبه سمت راست محل قرارگیری کلید پاور و کلید ولوم است. طراحی این کلیدها به گونه ای است که با جدا شدن قاب پشتی گوشی‌این کلیدها از گوشی جدا می‌شوند. در لبه سمت چپ هیچ گزینه ای دیده نمی‌شود.

 

image
  
image

 

بالای گوشی سوکت جک 3.5 میلیمتری صدا و پایین نیز میکروفون اصلی در کنار درگاه ارتباطی گوشی قرار دارند. پشت گوشی دوربین اصلی در کنار فلاش دوتایی و میکروفون دوم در بالا، و اسپیکر در پایین قرار گرفته است.

 

image
  
image

 

همان طور که پی بردید، قاب پشتی گوشی قابلیت جدا شدن دارد. با خارج شدن این قاب از جایش کلیدهای کنترلی روی دستگاه نیز جدا می‌شوند و نمی‌توانید دستگاه را کنترل کنید. زیر قاب پشتی دستگاه دو درگاه سیم کارت و یک درگاه کارت حافظه خارجی دیده می‌شود. باوجوداینکه با جدا شدن قاب پشتی باتری نیز دیده می‌شود، امکان دسترسی کاربر به آن وجود ندارد.

 

image

 

به لطف انحنایی که در قاب پشتی وجود دارد، C5 Max به‌خوبی در دست می نشیند و به دلیل پلی کربناتی بودن جنس قاب، گوشی از دست سر نمی خورد و به‌خوبی به دست می چسبد. جنس قاب به گونه ای است که اگر با دستان چرب آن را لمس کنید جای انگشتان شما روی آن می نشیند و برای پاک کردنش به تلاش زیادی نیاز پیدا خواهید کرد.

درمجموع C5 Max گوشی بسیار خوش دستی است که قابلیت مانور زیادی در دست به کاربر می دهد و از دست گرفتن آن لذت خواهید برد.

سخت افزار

پردازنده دستگاه 8 هسته ای و 64 بیتی است. در کنار این پردازنده 8 هسته ای 2 گیگابایت رم قرار گرفته که با بسته بودن تمام برنامه‌ها 600 مگابایت از این رم خالی می شود و در اختیار کاربر قرار می گیرد. حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایتی است که تنها 9.8 گیگابایت از این فضا در اختیار کاربر قرار دارد و مابقی آن را فایل های سیستمی اشغال کرده اند.

پشتیبانی از شبکه 4G و LTE برای این گوشی در نظر گرفته شده که با همه گیر شدن این شبکه در کشور ما اکنون این ویژگی بسیار کارآمد است. دو درگاه سیم کارت در گوشی تعبیه شده که هر دو درگاه از سیم کارت مینی پشتیبانی می کنند. امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت وجود دارد.

 

image

 

اسپیکر گوشی در قاب پشتی قرار دارد که به هیچ عنوان جایگاه مناسبی برای قرار گرفتن اسپیکر نیست، زیرا علاوه بر این که با گذاشتن گوشی روی میز پوشیده می‌شود، هنگام بازی کردن یا فیلم دیدن نیز امکان پوشیده شدنش وجود دارد.

 

image

 

 

صفحه‌نمایش

اندازه صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است. این صفحه 5.5 اینچی کیفیت فول اچ‌دی دارد و از نوع LCD است. با این کیفیت هیچ پیکسلی را با چشم غیرمسلح روی صفحه‌نمایش تشخیص نخواهید داد و متن‌هایی که روی صفحه هستند به‌خوبی هر چه تمام‌تر نمایش داده می‌شوند. زاویه دید این صفحه‌نمایش به دلیل جنس آن بسیار خوب است و از کناری‌ترین زاویه هم که به گوشی نگاه کنید، هیچ رنگی از دست نمی رود.

 

image

 

نور صفحه‌نمایش در حد قابل قبولی است و شاید از نور صفحه‌نمایش گوشی‌هایی مانند گلکسی های سامسونگ کمتر باشد، اما به‌خوبی شما را راضی نگه می دارد.

خوانایی صفحه زیر نور خورشید نیز به‌خوبی کیفیتش است و هیچ محتوایی را در این صفحه‌نمایش زیر نور مستقیم خورشید از دست نخواهید داد. صفحه‌نمایش با گوریلاگلس پوشانده شده و می‌توانید به مقاومتش در برابر خط افتادن اعتماد داشته باشید.

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

اندروید به کار رفته روی گوشی نسخه 5.1 است. رابط کاربری TPLINK روی این سیستم‌عامل قرار گرفته که آن را کاربردی‌تر کرده است. مانند محصولات هوآوی، هیچ خبری از منوی اپلیکیشن ها نیست و همه برنامه‌ها روی همان صفحه اصلی قرار می‌گیرند.

 

image

 

نوتیفیکیشن سنتر طراحی دوست‌داشتنی‌ای دارد و با رنگ‌بندی خوبی که روی آن به کار رفته همه‌چیز قابل‌تشخیص است. تم از ویژگی‌های خوبی است که به لطف رابط کاربری روی این گوشی نصب است. دو تم به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند و امکان دانلود تم‌های بیشتر از بازار مخصوصی که برای آن در نظر گرفته شده وجود دارد.

به لطف رابط کاربری TPLINK ویژگی جالبی به نام اپلیکیشن های مخفی وجود دارد. این بخش با کشیدن دو انگشت روی صفحه اصلی فعال می‌شود و می‌توانید برنامه‌هایی را که دوست دارید از دید دیگران مخفی بماند به این قسمت منتقل کنید.

ویژگی دیگر Advance Screenshot است. این برنامه در منوی نوتیفیکیشن بار قرار دارد و با انتخاب آن چندین روش اسکرین شات گرفتن از صفحه‌ای که در آن هستید فراهم می‌شود. برای مثال، می‌توانید بخشی از صفحه را برای اسکرین شات گرفتن انتخاب کنید یا اینکه در صفحات وب از تمام صفحه‌ای که در آن قرار دارید با اسکرول کردن اسکرین شات بگیرید.

دوربین

رابط کاربری دوربین پیچیده نیست و دسترسی به تمام تنظیمات آسان است. علاوه بر دسترسی آسان، امکانات مناسبی نیز برای دوربین در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به حالت HDR، عکاسی از غذا، حالت منظره و... اشاره کرد.

 

image

 

سرعت بالا آمدن دوربین بسیار خوب است. زمانی که دوربین در پس‌زمینه بسته است در مدت‌زمان 2 ثانیه فعال و آماده به کار می‌شود و زمانی که برنامه دوربین در پس‌زمینه باز باشد در مدت 1 ثانیه دوربین آماده به کار خواهد شد.

سرعت فوکوس نیز چه در نور کافی و چه در نور کم بسیار خوب است. اگرچه در نور کم به زمان بیشتری برای فوکوس نیاز است، به‌هرحال سرعتش بسیار خوب است.

 

image

 

دوربین اصلی سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگم آن F/2.0 است. در کنار این دوربین فلاش دوتایی قرار دارد. دوربین دوم نیز کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد که زاویه دید آن 85 درجه است و برای گرفتن عکس‌های سلفی زاویه بسیار مناسبی است.

کیفیت عکس‌های تهیه شده با دوربین اصلی خوب و قابل‌مقایسه با کیفیت عکس‌های گوشی‌هایی مانند Galaxy A9 است. در نور کافی کنتراست تصاویر بسیار بالاست و جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شود، اما هرچه فاصله به سوژه نزدیک‌تر شود عکس‌ها حالت مصنوعی‌تری پیدا می کنند.

 

image

 

درمجموع دوربین کارایی و کیفیت قابل قبولی دارد و به‌عنوان دوربینی که نیازهای شما را برآورده کند بسیار مناسب و کارآمد است.

 

نمونه عکس‌های دوربین را در ادامه مشاهده کنید.

 

image
  
image


image
  
image

image

 

باتری


از باتری 3045 میلی‌آمپرساعتی برای این گوشی استفاده شده است. این باتری در مدت‌زمان 2 ساعت شارژ می‌شود که برای باتری‌ای با این ظرفیت چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

در عین حال که مدت‌زمان شارژ دستگاه طولانی است، مدت‌زمان پاسخگویی‌اش نیز بسیار خوب است. اگر کاربر عادی باشید، بدون نیاز به شارژ تا 2 روز می‌توانید از گوشی استفاده کنید، اما اگر کارهای سنگین از گوشی بکشید، حداقل روزی یک بار به شارژ آن نیاز پیدا خواهید کرد.

در تست‌های ما شارژ باتری در مدت 1 ساعت پخش ویدئوی فول اچ‌دی 18 درصد کم شد. در مدت نیم ساعت بازی آسفالت 8 نیز شاهد 10 درصد کاهش شارژ باتری بودیم.

 

image

 

نظر جی اس ام

ابتدا نظر چندان خوبی در مورد این گوشی نداشتیم و تصورمان این بود که شاید در استفاده از آن دچار مشکل شویم، اما بعد از چند روز استفاده از گوشی به این نتیجه رسیدیم که C5 Max نه تنها گوشی بدی نیست بلکه می‌توان به آن به‌عنوان یک همراه خوب اعتماد کرد. کیفیت خوب صفحه‌نمایش، باتری پرقدرت، جنس خوب بدنه و در نرم‌افزار بدون کندی از جمله ویژگی‌های خوب این گوشی محسوب می‌شوند. اگر از این پس بخواهیم در محدوده قیمت 550 تا 600 هزار تومان گوشی‌ای پیشنهاد بدهیم، TPLINK C5 Max یکی از گزینه‌هایی است که به‌طور حتم آن را پیشنهاد خواهیم داد.

 

image

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

امیرحسین

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
آیا otgدارد یا خیر؟

arad

۱۳۹۵/۸/۱۳
هووایی تو تجهیزات شبکه بودن

جواد

۱۳۹۵/۸/۱
به مظرتون اينو يردارم يا a7 2016يامسونگو با توجه به قيمتش

mohammad

۱۳۹۵/۶/۲
سلام
این گوشی از otg پشتیبانی میکنه ؟
ضمنا در app manage گزینه ای برای انتقال برنامه ها به مموری نداره؟!!!!!!

محمد

۱۳۹۵/۵/۲۳
رابط کاربریش چیه اندروید خام یا چیز دیگه؟؟