خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی گیرنده دیجیتال WITV

بررسی تخصصی گیرنده دیجیتال WITV

برای تماشای تلویزیون روی موبایل کدام راه را انتخاب می‌کنید؟ استفاده از اینترنت و یا گیرنده دیجیتال؟ با ما همراه باشید تا یکی از بهترین گیرنده های دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۵/۱۰

کم‌کم به‌روزهایی نزدیک می‌شویم که گوشی موبایل جای بسیاری از لوازم دیگر را خواهد گرفت. دیگر نیازی به پخش موسیقی با یک پخش کننده یا Mp3 player را ندارید و یا اینکه دیگر برای وب گردی به سراغ لپ تاپتان نیز نمی‌روید. به‌جای مراجعه به بانک برای پرداخت‌ها تنها کافی ست به موبایلتان مراجعه کنید. شاید شما هم مانند من درصد زیادی از وقت روزانه تا را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهید. مخصوصا زمانی که فوتبال مهمی در حال پخش باشد و یا می‌خواهید قسمت بعدی سریال در حال پخش را از دست ندهید. در این زمان تنها راهی که پیش رو دارید، استفاده از اینترنت است البته اگر  اینترنت باکیفیت خوب گیر بیاورید ؛ اما در بیشتر موارد اینترنت خوب که بتواند برنامه‌های تلویزیونی را بدون فریز شدن پخش کند موجود نیست. پس بهترین راه حل خرید یک گیرنده دیجیتال همراه است. در این بررسی قصد داریم قدرتمندترین گیرنده دیجیتال شرکت مای جیکا (MyGica) بانام WITV را به شما معرفی کنیم. این محصول نیازی به اتصال مستقیم به دستگاه‌های شما ندارد و اتصال از طریق WiFi بدون هیچ‌گونه سیم و یا اتصالی صورت می‌پذیرد.

Mygica مدل WiTV یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین گیرنده‌های دیجیتال قابل حمل موجود در بازار است که تمام دستگاه‌های ای او اس و اندروید از آن پشتیبانی می‌کنند.

درون جعبه

یک آنتن کوچک، یک کابل Micro USB، دفترچه راهنما و مبدل آنتن به آنتن ثابت ابزارهایی است که همراه با این گیرنده در جعبه خریداری شده موجود است.

image

 

طراحی

شاید نزدیک‌ترین تعبیری که بتوانیم از ابعاد این گیرنده دیجیتال داشته باشیم قوطی کبریت است. WITV ابعادی نزدیک به یک قوطی کبریت دارد وزن آن نیز تقریبا به همان قوطی نزدیک است؛ بنابراین نباید نگران حمل و نقل این ابزار باشید.ابعاد تقریبی این دستگاه 11×16×64  میلی‌متر و وزن آن 44 گرم است. طراحی آن نیز برخلاف دیگر گیرنده‌های موجود در بازار زشت و زمخت نیست و طراحی ساده و شیکی دارد.

image

 

در کناره دستگاه کلید خاموش و روشن قرار دارد و در سمت راست ورودی آنتن را مشاهده می‌کنید.

image

 

شما می‌توانید از آنتنی که به همراه دستگاه ارائه شده است استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با استفاده از مبدلی که در جعبه موجود است آنتن‌های دیگری را نیز به آن متصل کنید. البته آنتن ارائه شده با دستگاه کیفیت خوبی دارد و تقریبا نیازی به آنتن دیگر ندارید مگر در جاهایی که پوشش دیجیتال صدا و سیم ضعیف باشد. روی دستگاه هم دو عدد چراغ LED قرار دارد که کاربر را از وضعیت اتصال و شارژ دستگاه باخبر می‌کند.

image

 

راه اندازی

برای راه اندازی نیاز به دانش خاصی نیست. ابتدا دستگاه را از طریق کابل Micro USB شارژ کنید و بعد به قسمت WiFi دستگاه رفته و WiTV را انتخاب کنید تا دستگاهتان به گیرنده دیجیتال متصل شود. پس از جفت شدن گیرنده به دستگاهتان نوبت به نصب نرم افزار اختصاصی پخش این گیرنده می‌رسد. به یاد داشته باشید که بااتصال به دستگاه گیرنده تمامی اتصالات WiFi شما به شبکه‌های دیگر قطع می‌شود. رنج پوشش این دستگاه حدود 10 متر است بنابراین می‌توانید آن را روی میز و یا کنار پنجره قرار دهید و با گوشی یا تبلتتان تا ده متر از دستگاه دور شوید.بسته به نوع سیستم عامل دستگاهتان به مارکت نرم افزارها مراجعه کنید و نرم افزار WiTv viewer را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار به‌صورت رایگان برای iOs و Android موجود است. کار تمام شد و حالا باید برای یک‌بار جستجوی کانال‌ها را انجام دهید. تمامی شبکه‌های تلویزیون ایران به‌راحتی و باکیفیت اچ دی قابل پخش روی دستگاه شما می‌شوند.

 

نرم افزار

همان‌طور که اشاره کردیم نرم افزار اختصاصی WiTv viewer برای این گیرنده دیجیتال ارائه شده است. در منوی اصلی سه گزینه موجود است. گزینه اول که Live TV نام دارد لیست کانال‌های ذخیره شده روی دستگاه را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را در این قسمت انتخاب کنید. با اولین جستجو 18 شبکه تلویزیونی و 17 کانال رادیویی در لیست جستجوی ما ذخیره شد. با انتخاب یک شبکه پخش آغاز می‌شود. کیفیت پخش بسیار خوب است و تقریبا در هر جایی تصاویر بدون فریز و مکث به‌خوبی پخش می‌شوند. با کشیدن انگشتتان به سمت راست و یا چپ می‌توانید شبکه را عوض کنید و یا اینکه از طریق دو فلشی که در بالای صفحه موجود است این کار را انجام دهید. قابلیت EPG  نیز در این نرم افزار موجود است و می‌توانید زمان پخش برنامه دلخواهتان مشاهده کنید. برای برخی از شبکه‌ها برای ذخیره برنامه مورد نظرتان تنها کافی ست صفحه را لمس کنید و کلید قرمز ران ذخیره را بزنید. برنامه‌های ذخیره شده شما در منوی Recordings قابل مشاهده هستند. این فایل‌ها با پسوند Mpg و در قسمت Movies گوشی ذخیره می‌شوند. اصلی‌ترین منوی این نرم افزار قسمت تنظیمات است. اسکن کانال‌ها از این قسمت امکان‌پذیر است و می‌توانید شبکه‌ها را با توجه به علاقه خودتان مرتب کنید. اطلاعات دستگاه و تنظیم تایمر نیز در این قسمت قابل مشاهده هستند.

image
 
image

image
 
image


image

 

باتری

از بابت باتری دستگاه نگرانی خاصی وجود ندارد و باتری داخلی لیتیومی تعبیه شده در wiTV قادر است تا 4 ساعت بی‌وقفه تماشای تلویزیون را برای شما به ارمغان بیاورد.با همان شارژر گوشی و یا اتصال کابل به لپ تاپ نیز می‌توانید WiTV را شارژ کنید.

نظر نهایی

image

 

شاید از خود بپرسید چه لزومی دارد که باوجود امکان پخش تلویزیون از طریق اینترنت، یک دستگاه اضافی برای این کار بخریم؟ پاسخ این است که پخش تلویزیون از طریق اینترنت در بیشتر مواقع با مشکل قطعی و کندی سرعت مواجه است و البته حجم استفاده شده از اینترنت شما هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارد. گیرنده‌های زیادی با مارک‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجود است اما یکی از جمع و جورترین و کارآمدترین این گیرنده‌ها WITV است. این مدل از گیرندگی بالایی برخوردار است و علاوه بر این قیمت مناسبی هم دارد.

اگر دوست دارید این گیرنده دیجیتال را خریداری کنید می‌توانید به سایت کالادیوم مراجعه و آن را سفارش دهید.

 

 

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (48 نظر)

سید مصطفی

۱۴۰۰/۵/۱۷
یه مشکل دارم، مای جیکا من به وای فای گوشیم وصل میشه. ولی داخل نرم افزار اون قسمتselect deviecهیچ دستگاهی برای انتخاب پیدا نمیشه
هم از witvاستفاده کردم هم ازsiano tv جفت شوو همین مشکل و داره
ولی داخل چند تا گوشی دیگه تست کردم کار کرد
گوشیمhonor9liteهس

میثم

۱۳۹۹/۳/۱
چرا به اندروید ۱۰ وصل نمیشه؟؟؟؟

Aliabdali

۱۳۹۸/۱۰/۱۵
سلام من در آذربایجان شرقی زندگی میکنم و هر کاری میکنم کانال های ایران را پیدا نمی کنه و فقط کانال های کشور آذربایجان را میاره. موقع جست و جو هم روی ایران میزارم. ممنون میشم کمکم کنید.

Hamed

۱۳۹۸/۸/۱
سلام و عرض ادب
این دستگاه من چند روزه که کانال پیدا نمی کنه میشه راهنمایی بفرمائید متشکریم
نام برنامه مورد استفادهsiano tv
هست ممنون میشم جواب بدید

A

۱۳۹۷/۲/۱۸
لطفا این رو پاسخ بدید