خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Galaxy Tab A 7.0 2016

بررسی تخصصی Galaxy Tab A 7.0 2016

دیگر مانند سابق بازار تبلت‌ها داغ نیست و هر چه اندازه صفحه نمایش آن‌ها بزرگ‌تر شود محبوبیت آن‌ها نیز کمتر می‌شود. سامسونگ با عرضه تبلتی 7 اینچی می‌خواهد از این بازار آشفته تبلت‌ها سودی خوب به دست بیاورد زیرا تبلت‌های 7 اینچی محبوبیت بیشتری از تبلت‌های بزرگ‌تر خواهند داشت.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۴/۱۵

برخلاف آیپد، تبلت‌های بزرگ اندرویدی هیچ‌گاه با استقبال زیاد کاربران مواجه نشدند؛ به‌خصوص کاربرانی که به دنبال میان‌رده‌ها هستند به دنبال تبلت‌هایی با اندازه کوچک می‌گردند. سامسونگ با معرفی و عرضه تبلت 7 اینچی Galaxy Tab A روح تازه‌ای در کالبد تبلت‌های میان‌رده‌اش دمید و امیدوار است که این تبلت بتواند فروش خوبی برای تبلت‌های میان‌رده‌اش رقم بزند. اگر می‌خواهید تبلت اندرویدی با قیمتی تقریبا ارزان بخرید، این بررسی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که این تبلت را در لیست خود قرار دهید یا خیر.

 

image

 

طراحی

در سال‌های اخیر تبلت‌های 7 اینچی کمی به بازار عرضه شدند و رقبا در این بخش کم‌اند، به همین دلیل طراحی نمی‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب کاربران داشته باشد. باوجوداین تبلت 7 اینچی سامسونگ محصولی است که از نظر طراحی قابل‌قبول است. قاب جلویی دستگاه را صفحه‌نمایش 7 اینچی اشغال کرده و به لطف فاصله کم صفحه با لبه‌های تبلت اندازه شاسی بزرگ و آزاردهنده نیست، اما احتمال لمس ناخواسته صفحه‌نمایش هنگام کارکردن با آن وجود دارد.

 

image

 

از روبرو شباهت بسیاری بین این تبلت و گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. پایین صفحه‌نمایش سه کلید معروف سامسونگ را می‌بینیم و بالای صفحه خروجی صدای مخاطب در کنار دوربین دوم جای گرفته است.

 

image

image

 

ضخامت تبلت بیشتر از آن است که انتظارش را داشتیم. ضخامت 8.7 میلی‌متر کمی زیاد است، اما به نظر می‌رسد سامسونگ برای گنجاندن باتری پرظرفیت 4000 میلی‌آمپری در تبلتی به‌اندازه 7 اینچ مجبور شده است ضخامت آن را افزایش دهد.

میکروفون اصلی تنها گزینه‌ای است که سامسونگ برای پایین دستگاه در نظر گرفته است. سمت راست کلیدهای پاور و ولوم و سمت چپ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی قرار دارند. بالای تبلت جک 3.5 میلی‌متری صدا و درگاه ارتباطی Micro USB 2.0 قرار گرفته‌اند. تمام این کلیدها روی فریم فلزی قرار دارند.

 

 

برخلاف فریم دستگاه، قاب پشتی از پلاستیک ساخته شده که حالتی زبر دارد. به نظر می‌رسد که این قاب مستعد کثیف شدن است و مقصر این امر صاف نبودن قاب است. دوربین اصلی در کنار اسپیکر در بخش بالای قاب پشتی قرار دارد.

 

image

 

این دستگاه را به‌راحتی می‌توانید با یک دست از روی میز بلند کنید، اما کارکردن با آن با یک دست امکان‌پذیر نیست و باید از هر دو دستتان کمک بگیرید. Tab A به‌راحتی در جیب شما قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را هرجا که دوست دارید، با خودتان ببرید. تنها ایرادی که به طراحی می‌توان گرفت ضخامت بیشتر آن نسبت به تبلت‌های موجود در بازار است.

 

 

 

صفحه‌نمایش

برخلاف گوشی‌هایش، سامسونگ از صفحه‌نمایش آمولد در این تبلت استفاده نکرده و صفحه‌نمایشی از جنس IPS با کیفیت HD را به خدمت گرفته است. این صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی 216 پیکسل در اینچ دارد و اگر از فاصله نزدیک به آن نگاه کنید، به‌راحتی می‌توانید پیکسل‌ها را در آن مشاهده کنید.

در این تبلت خبری از سنسور نور نیست و تنها تغییری که برای مشاهده حداکثر نور قابل‌اعمال است انتخاب حالت Outdoor است که در این حالت به مدت 15 دقیقه نور صفحه به ماکزیمم خودش می‌رسد تا در محیط بیرون و زیر نور خورشید بهترین کارایی را مشاهده کنید.

 

image

 

Reading Mode حالتی انتخابی است که با فعال کردن آن‌هاله‌ای زردرنگ روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و می‌توانید در محیط‌های تاریک با خستگی کمتری به خواندن متن روی تبلت مشغول شوید.

به لطف استفاده از پنل IPS هیچ مشکلی با زاویه دید پیدا نمی‌کنید و در زاویه‌دارترین حالت نیز تغییر رنگی در صفحه‌نمایش دیده نمی‌شود.

رنگ‌ها حالت طبیعی خودشان را دارند و از اشباع بودن بیش از اندازه آن‌ها خبری نیست. شاید این اشباع نبودن رنگ‌ها به‌اندازه صفحه‌نمایش آمولد گیرا نباشد، اما بعد از مدتی استفاده حس خوبی به آن پیدا می‌کنید.

درمجموع برای تبلتی با قیمت بسیار ارزان این صفحه‌نمایش خوب و فراتر از خوب است. رنگ‌ها در آن طبیعی و زاویه دید بسیار خوب است و تنها ایرادی که می‌توان گرفت عمق کم‌ رنگ مشکی است.

 

image

 

 

سخت‌افزار

انتظار سخت‌افزاری قوی روی این تبلت نداشته باشید. با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، دستگاهی متوسط دریافت خواهید کرد. سامسونگ از پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 410 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز استفاده کرده و رم 1.5 گیگابایتی را در کنارش قرار داده است. حافظه داخلی 8 گیگابایتی ازجمله بخش‌های دیگری است که فدای قیمت ارزان تبلت شده. از این حافظه داخلی 8 گیگابایتی تنها 5 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد و بقیه فضا را فایل‌های سیستمی اشغال کرده‌اند. با این اوصاف حتما به کارت حافظه خارجی نیاز پیدا خواهید کرد.

در تست‌های ما تبلت از عهده اجرای بازی آسفالت 8 برآمد، اما باید کیفیت بازی را در سطح متوسط قرار دهید و اگر حالت کیفیت بالا را انتخاب کنید، امکان ادامه بازی را نخواهید داشت و دائما لگ زدن را در بازی مشاهده خواهید کرد.

این تبلت برای بازی ساخته نشده و هدف اصلی آن، با توجه به تجهیزش به قابلیت‌های تلفنی، انجام دادن کارهای روزمره مانند مرور وب، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و مکالمه است.

 

image

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل دستگاه اندروید نسخه 5.1.1 است. این سیستم‌عامل نسبت به اندروید نسخه 6 جدید نیست، اما به‌خوبی روی این تبلت نشسته است. سامسونگ با استفاده از رابط کاربری خودش ظاهری متفاوت برای این تبلت خلق کرده است.

در ابتدا انتظار داشتیم ویژگی‌هایی در بخش نرم‌افزار مشاهده کنیم که برای یک تبلت بهینه شده‌اند، اما در کمال تعجب تنها بخش تبلت که می‌تواند کارایی این صفحه‌نمایش بزرگ را برای کاربر دوست‌داشتنی‌تر کند قابلیت استفاده از دو پنجره باز همزمان در کنار هم است. باوجود رم 1.5 گیگابایتی، تبلت به‌خوبی از پس اجرای همزمان دو برنامه برمی‌آید و مشکلی در اجرای آن‌ها با هم نخواهید داشت؛ البته ذکر این نکته ضروری است که تمام برنامه‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

 

image

 

صفحه قفل امکاناتی ازجمله میانبر دوربین و تلفن دارد و نوتیفیکیشن‌ها نیز به‌صورت کارتی روی آن نمایش داده می‌شوند. دسترسی به نوتیفیکیشن‌بار و سوئیچ‌های آن از صفحه قفل نیز امکان‌پذیر است.

بعد از باز کردن قفل با صحنه‌ای متفاوت از گوشی‌های هوشمند روبرو می‌شوید. 6 آیکون ثابت در پایین صفحه‌نمایش قرار دارند که این امر به لطف اندازه بزرگ صفحه‌نمایش امکان‌پذیر شده است. امکان تعریف تعداد زیادی (بیش از 10) صفحه اصلی وجود دارد که با شخصی‌سازی آن‌ها می‌توانید نیاز خودتان به مراجعه به تنظیمات و قسمت اپلیکیشن‌ها را کاملا از بین ببرید.

برنامه رادیو برنامه خوبی است که اگر اهل گوش دادنش باشید، بدون نیاز به اینترنت می‌توانید به ایستگاه موردعلاقه خودتان دسترسی داشته باشید. پشتیبانی از OTG نیز این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید بدون نگرانی در مورد حافظه دستگاه خودتان فیلم‌ها و موزیک‌هایی را که حجم زیادی از حافظه دستگاه اشغال می‌کنند از روی حافظه خارجی پخش کنید.

 

دوربین

دوربین استفاده‌شده در تبلت سنسور 5 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2 دارد. دوربین کاملا معمولی است و در نور کافی باوجوداینکه رنگ‌ها طبیعی‌اند، نویز تصاویر زیاد است. در نور کم، طبق انتظار، نویز تصویرها بسیار بیشتر می‌شود و به علت مجهز نبودن به OIS تاری در عکس‌ها به چشم می‌خورد.

 

image

 

دوربین دوم سنسور 2 مگاپیکسلی دارد که برای مکالمه تصویری دوربین خوبی است. باوجوداینکه دوربین جزئیات زیادی ثبت نمی‌کند، زاویه دید زیادش آن را برای استفاده به‌عنوان دوربین دوم بهینه کرده است.

 

image

 

نمونه عکس‌های گرفته شده با این تبلت را در ادامه مشاهده کنید؛ برای مشاهده عکس‌ها در اندازه واقعی روی آن‌ها کلیک کنید.

 

نمونه عکس در محیط باز

image

 

نمونه عکس از ساختمان


image

 

نمونه عکس در محیط بسته


image

 

نمونه عکس در حالت عادی و زوم 100 درصد


image

image

 

نمونه عکس پانوراما

 

image

 

نمونه عکس دوربین دوم


image

باتری

باتری دستگاه ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعتی دارد. این باتری برای تبلتی با این کیفیت صفحه‌نمایش بسیار خوب است. در تست‌های ما باتری تا 3 روز بدون مشکل پاسخگو بود و بدون نیاز به شارژ کار کرد.

تنها مشکلی که با این باتری پیدا خواهید کرد مدت‌زمان شارژ شدنش است. به علت مجهز نبودن به شارژ سریع، برای پر شدن این باتری 4000 میلی‌آمپری زمانی حدود 4 ساعت نیاز است که مدت بسیار زیادی برای متصل ماندن دستگاه به برق به‌حساب می‌آید.

 

image

 

نظر جی‌اس‌ام

Galaxy Tab A 7.0 2016 با توجه به قیمت نه‌چندان گرانش امکانات خوبی ارائه می‌کند. خوش‌دست بودن و وزن تقریبا کم آن در کنار دوربین تقریبا خوب و صفحه‌نمایش IPS این تبلت را به گزینه‌ای بسیار خوب برای خرید تبلت ارزان‌قیمت تبدیل کرده‌اند.

اگر می‌خواهید برای فرزند کوچکتان تبلتی بخرید که علاوه بر سرگرم شدنش، با حضور قابلیت مکالمه، همیشه در دسترس شما باشد و از همه مهم‌تر به‌راحتی بتواند دستگاه را با خودش حمل کند، Tab A 7.0 بهترین گزینه بازار است که می‌توانید به خریدش فکر کنید.

 

image

 

با سپاس از گروه هماهنگ که این تبلت را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Milad

۱۳۹۶/۱۱/۳
سلام.من چند وقته دارم خیلی عالیه.خیلی خوبه

مهدی

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
سلام من این تبلت رو امروز تهیه کردم تا الان که دارم استفاده میکنم مشکلی نداشته! فقط از دوستانی که این مدل رو دارن یه سوال داشتم. کلید بک و منو لمسی پایین صفحه نمایش نور پس زمینه داره یا نه؟ قاعدتا باید داشته باشد ولی مال من نداره!

alish78

۱۳۹۵/۴/۲۱
سلام دوستان جی اس ام ای یه مشکل برام پیش اومده لطفا سریع جواب بدین فقط
مشکلم اینه که تبلتم چند تا از اون پیکسلاش سوخته و یه خطایی روی صفحه بوجود اومده
میخوام ببینم درستش کنم بهتره یا بفروشمش، اگه بخوام بفروشم چند در میاد؟؟
تفریبا سه سال پیش خریدم 500 تومن

Amir.m

۱۳۹۵/۴/۱۶
تو رنج 700تا 800 گزینه های بهتری از tab7هستن. هوآوی Media pad m2 گزینه خیلی بهتریه
طراحی، سخت افزار عالی، صفحه نمایش با کیفیت و باتری قوی تر
بنظرم اصلا بصرفه نیست خرید tab7

سجاد

۱۳۹۵/۴/۱۶
حافظه داخلیش بالاخره هشت یا شانزده توی مشخصات زدین هشت تو برسی گفتین شانزده کدوم درسته