خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung GamePad

بررسی تخصصی Samsung GamePad

بازی‌های موبایلی به صنعتی بزرگ و پردرآمد تبدیل شده‌اند. عرضه لوازم جانبی برای بازی‌های موبایلی نیز درآمد خوبی برای کمپانی‌های سازنده این وسایل به همراه دارد. سامسونگ که به این موضوع آگاه است پا در این عرصه گذاشته و با تولید وسایلی مانند GamePad در این سود شریک شده است. در این بررسی با هم به جزئیات این دسته بازی ساخت سامسونگ و تشریح تجربه کاربری آن می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۳/۳

چند سالی است که گوشی‌های هوشمند بزرگ و بزرگ‌تر می شوند. با بزرگ شدن صفحه‌نمایش، بازی کردن روی گوشی‌ها جذاب‌تر از قبل شده است. برنامه‌ها و بازی‌هایی ارائه شده‌اند که برای صفحه‌نمایش‌های لمسی بهینه‌اند، اما هنوز برخی از بازی‌هایی که ایده‌شان در گذشته ایجاد شده و نسخه مخصوص صفحه لمسی آنها وارد گوشی‌های هوشمند شده با دسته بازی لذت بیشتری به کاربر می‌بخشند. بهترین مثالی که می‌توان زد بازی فیفا روی موبایل است که بازی کردنش با دسته بازی بسیار لذت‌بخش‌تر از بازی کردن با صفحه لمسی است.

از آنجا که صنعت بازی موبایل صنعتی بزرگ است و پیرو آن لوازم جانبی این بخش نیز از اهمیت بسیار برخوردارند، سامسونگ، که همیشه از فرصت‌ها بهترین استفاده را می‌کند، تصمیم گرفته در این زمینه نیز وارد شود و دسته بازی مخصوصی به نام Samsung Gamepad عرضه کند.

در بررسی امروز از نزدیک با این دسته بازی آشنا می‌شوید و چنانچه طرفدار بازی کردن با موبایل هستید، به شما می‌گوییم که این گجت را بخرید یا خیر.

 

image

 

Samsung GamePad

دسته بازی سامسونگ تعادل خوبی بین قابل حمل بودن و راحتی استفاده برقرار کرده است. اندازه‌اش از دسته بازی کنسول کوچک‌تر است تا کاربر بتواند آن را در جیبش بگذارد. ابعاد دستگاه 86.47 × 31.8 × 137.78 میلی‌متر و وزنش 195 گرم است.

جنس بدنه دستگاه از پلاستیک است که هم در نوع براق و هم در نوع مات به کار رفته. اطراف کلیدهای کنترلی را کروم براق احاطه کرده است.

کلیدهای کنترلی‌ای که روی دسته مشاهده می‌کنید عبارت‌اند از: دو کلید Analog Sticks، یک کلید D-pad، چهار کلید اصلی، یک کلید Play، یک کلید Start، یک کلید Select، کلیدی برای برقراری ارتباط بلوتوثی و در نهایت دو کلید shoulder Key در چپ و راست بالایی دسته بازی.

image

image

 

بخشی که دسته بازی سامسونگ را از دیگر دسته‌های بازی بلوتوثی متمایز می‌کند نگهدارنده‌ای است که در بخش بالایی دستگاه مخفی شده و با یک زبانه از جای خود خارج می‌شود. این بخش برای نگهداشتن گوشی موبایل هنگام بازی به کار گرفته می‌شود و از کوچک‌ترین گوشی‌های هوشمند تا گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش 6.3 اینچ را تحت پوشش قرار می‌دهد. این بخش نگهدارنده به‌خوبی گوشی را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و نیازی نیست هیچ نگرانی‌ای بابت افتادنش داشته باشید؛ به‌علاوه، بالا و پایین آن با پلاستیک نرم پوشیده شده تا روی گوشی خط و خش نیفتد.

 

image

 

پایین دستگاه درگاه microUSB قرار گرفته که برای شارژ کردن به کار می‌رود. سامسونگ در مورد ظرفیت باتری این دسته مشخصاتی ارائه نکرده، اما طبق آزمایش ما حدود 2 تا 3 ساعت بی‌وقفه می‌توانید با آن بازی کنید. مدت زمان شارژ شدن نیز چندان طولانی نیست و کمی کمتر از یک ساعت است.

 

image

image

 

 

اتصال به گوشی موبایل

اگر گوشی گلکسی سامسونگ داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید آن را به دسته بازی متصل کنید. برای اتصال دسته بازی به گوشی گلکسی تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که NFC گوشی را روشن کنید و آن را از قسمت پشتی به لوگوی NFC، که پشت دسته بازی حک شده، نزدیک کنید. به صورت خودکار دو دستگاه به هم متصل و به‌اصطلاح با هم جفت می‌شوند.

اگر گوشی اندرویدی‌ای غیر از گلکسی‌های سامسونگ داشته باشید، در اتصال با NFC کمی مشکل پیدا می‌کنید و باید روش دیگری امتحان کنید؛ یعنی مراحل جفت شدن را از همان ابتدا با بلوتوث انجام دهید.

 

image

 

تجربه کاربری

GamePad سامسونگ به‌خوبی در دست می‌نشیند و انحنایی که پشت آن قرار دارد نقش بسیاری در این راحتی ایفا می‌کند. استفاده از دو کلید آنالوگ بسیار راحت است و در جهات مختلف به‌خوبی حرکت می‌کنند، اما برای استفاده از کلید D-pad به فشار بیشتری احتیاج دارید و استفاده از آن چندان راحت نیست. کلیدهای اصلی نیز کمی کوچک‌اند، اما به استفاده از آنها به‌خوبی عادت خواهید کرد. یکی از مشکلات دسته بازی ‌این است که با قرار دادن گوشی خود در نگهدارنده دسترسی به برخی کلیدها سخت می‌شود و اینجاست که گوشی‌هایی مانند G4، که کلیدهای کنترلی‌شان در قاب پشتی قرار دارد، کارآمدتر خواهند بود.

 

image

image

 

نظر نهایی

شاید GamePad سامسونگ دسته بازی کاملی نباشد، اما برای بازی کردن با گوشی موبایل کارآمد به نظر می‌رسد. اگر شما خوره بازی هستید و حتی در مسیر رفت‌وآمد خود نمی‌توانید بازی کردن را کنار بگذارید، این دسته بازی می‌تواند نیازتان را به‌خوبی برطرف کند. در ضمن توجه داشته باشید که با این دسته بازی امکان بازی کردن تمام بازی‌ها را نخواهید داشت و همچنین باید تنها از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید.

 

image

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

fazel lashgari

۱۳۹۵/۵/۷
برو قسمت مطالب مرتبط بررسی تخصصی galaxy j5 2016

حمید

۱۳۹۵/۳/۳۰
مجید نیست امینه عزیزم

مهدی

۱۳۹۵/۳/۱۵
این کار رو من با یه دست کامپیوتر معمولی هم انجام دادم خیلی حال داد توش تیکن3 بازی کردم تو گوشیم انر6 چه کاری بیای به این پول بدی ملتم بیکارن از این چیزا اختراع میکنن

امیر

۱۳۹۵/۳/۱۱
توی یه سایتی تو اینترنت زده بود ۱۳۵۰۰۰تومان قیمت خوبیه

amir sasa

۱۳۹۵/۳/۹
مجیدجان دلبندم....2 سال پیش نمیدونی نظر نده