خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی موتو 360 نسل دوم و موتو 360 اسپورت

بررسی تخصصی موتو 360 نسل دوم و موتو 360 اسپورت

چنانچه علاقه‌مند به مفهوم ساعت‌های هوشمند باشید موتورولا یکی از کمپانی‌های فعال در این حوزه است که به خوبی علاقه کاربران را درک کرده و ساعت‌های هوشمند زیبایی تولید کرده است. در بررسی دو محصول جدید این کمپانی با جی اس ام همراه باشید تا با مزایا و معایب این ساعت‌ها آشنا شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۲/۲۸

سال گذشته موتورولا با ارائه Moto 360 نسل اول توانست خود را به‌خوبی در این بازار نوپا معرفی کند و نشان دهد که می‌تواند بهتر از دیگران در این حوزه فعالیت کند. اکنون بیش از یک سال از آن زمان گذشته و کمپانی‌های دیگر نیز بیکار ننشسته‌اند؛ اپل با معرفی اپل واچ، سامسونگ با معرفی گیر اس 2 و هوآوی با معرفی هوآوی واچ رقابت بزرگی شروع کرده‌اند. موتورولا برای عقب نماندن از قافله امسال موتو 360 نسل دوم را معرفی کرد که ساعتی تراش‌خورده‌تر و شیک‌تر از نسل قبلی است. در بررسی حاضر به این موضوع می‌پردازیم که نسل دوم این ساعت در این بازار، که طرفداران خاص خودش را دارد، چقدر می‌تواند موفق ظاهر شود.

 

image

 

طراحی

شیک و راحت

آناتومی بدن خانم‌ها با آقایان متفاوت است و اندازه مچ آنها نیز تفاوت دارد، به همین دلیل کمپانی‌ها چند اندازه متفاوت از ساعت‌های هوشمند خود را معرفی می‌کنند تا این ساعت‌ها برای هر کسی مناسب باشد. موتورولا نیز دو نسخه از موتو 360 نسل دوم معرفی کرده است. نسخه‌های مخصوص آقایان اندازه 46 و 42 میلی‌متری و نسخه مخصوص خانم‌ها اندازه 42 میلی‌متری دارند. منظور از این اعداد اندازه قطر صفحه‌نمایش آنهاست. شاید برای شما هم این سوال طرح شده باشد که نسخه 42 میلی‌متری خانم‌ها با آقایان چه تفاوتی دارد. تفاوت در اندازه بند آنهاست. در نسخه 42 میلی‌متری خانم‌ها پهنای بند 16 میلی‌متر و در نسخه 42 میلی‌متری آقایان پهنای بند 20 میلی‌متر است. این اعداد نشان می‌دهد که موتو 360 نسل دوم مخصوص خانم‌ها بسیار ظریف‌تر از نسخه مخصوص آقایان است. موتو 360 اسپورت اندازه 45 میلی‌متری دارد و وزن آن نیز 54 گرم است که تقریبا در همان ابعاد موتو 360 نسل دوم را دارد.

 

image

image

 

موتو 360 نسل دوم و موتو 360 اسپورت، مانند نسل قبلی، طراحی دایره‌ای دارند. اینکه طراحی دایره‌ای زیباتر است یا طراحی مربعی کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان درباره‌اش نظر قطعی داد. پیچ تنظیم در این نسل جابه‌جا شده و کمی بالاتر قرار گرفته است؛ البته بهتر است آن را کلید تنظیم بنامیم، زیرا پیچ نیست و قابلیت چرخش ندارد.

 

image

image

 

یکی از ایرادهایی که سال گذشته متوجه موتو 360 بود نوار سیاهی بود که پایین صفحه‌نمایش قرار داشت و صفحه را از حالت دایره‌ای خارج می‌کرد. متاسفانه امسال نیز این نوار حذف نشده و موتورولا برای اینکه بتواند سنسور نور را روی ساعت خود داشته باشد این نوار را نگه داشته است.

 

image

image

 

جنس بدنه، مانند نسل قبل، از فلز است و هنگام لمس آن حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌شود. در سمت چپ ساعت میکروفون و پشت آن نیز سنسور ضربان قلب را می‌بینیم. ضخامت این ساعت 11 میلی‌متر است که نسبت به رقبایش بسیار بیشتر است، اما با وجود این هیچ مشکلی با این ضخامت پیدا نخواهید کرد.

 

image

 

امکان تعویض بند و استفاده از بندهای دیگر برای موتو 360 نسل دوم وجود دارد که موهبتی بزرگ برای هر ساعتی محسوب می‌شود و می‌توانید با استفاده از این ویژگی تنوع را به ساعت خود بیاورید؛ اما موتو 360 اسپورت امکان تعویض بند ندارد و جنس بندش سیلیکونی است.

 

image

image

 

در کل، مانند نسل قبلی، از نظر طراحی و راحتی در دست این دو ساعت یکی از بهترین‌ها در نوع خودشان هستند و اطمینان داشته باشید دستگاهی مطابق مد روز محسوب می‌شوند.

 

صفحه‌نمایش

خوانا و فرمان‌پذیر

موتورولا اولین کمپانی‌ای بود که از صفحه‌نمایش دایره‌ای در ساعت هوشمند خودش استفاده کرد. در این نسل نیز موتورولا صفحه‌نمایش دایره‌ای خود را حفظ کرده است. صفحه‌نمایش هر دو ساعت از نوع IPS است که کیفیت 360×330 پیکسل دارد و با پوششی از گوریلا گلس 3 پوشانده شده. اندازه صفحه‌نمایش نسخه 46 میلی‌متری برابر 1.56 اینچ است. نسخه 42 میلی‌متری و موتو 360 اسپورت نیز صفحه‌نمایش 1.37 اینچی دارند.

 

image

 

کیفیت صفحه‌نمایش همان است که انتظارش را دارید. زیر نور خورشید صفحه‌نمایش عملکرد بسیار خوبی دارد و همه‌چیز در آن به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

پاسخ‌دهی صفحه‌نمایش نیز بسیار خوب است. در نسل قبلی کارایی لمسی صفحه‌نمایش با کمی مشکل مواجه بود و به برخی فرامین پاسخ نمی‌داد، اما در این نسل کارایی لمسی بسیار بهبود پیدا کرده و با کوچک‌ترین لمس می‌توانید فرمان خود را در ساعت اعمال کنید.

 

image

 

کارایی و سخت‌افزار

هم سطح رقبای موجود در بازار

زیر پوست هر دو ساعت زیبا پردازنده ساخت کوالکام یعنی اسنپدراگون 400 در کنار رم 512 مگابایتی قرار دارد. شاید در مقایسه با گوشی‌های امروزی این سخت‌افزار ضعیف به نظر برسد، اما در نظر داشته باشید که با یک ساعت روبرویید و نیازی به سخت‌افزار قوی‌تر از این نیست. با همین سخت‌افزار همه‌چیز روی این ساعت به‌خوبی اجرا می‌شود، حرکت بین صفحات روان است و هیچ فرمانی نیست که باعث کندی و لگ زدن آن شود.

 

image

 

مشکلی که برای کاربران ایرانی چندان اهمیتی ندارد مشکل ساعت در تشخیص عبارت OK Google برای اجرای فرمان‌های صوتی است؛ به‌خصوص در محیط‌های شلوغ این مشکل بیشتر می‌شود و اگرچه در دیگر ساعت‌های هوشمند نیز این مشکل وجود دارد، در این محصول پررنگ‌تر است.

یکی از وظایفی که بر گردن ساعت‌های هوشمند گذاشته شده دنبال کردن حرکات کاربر است. موتو 360 با دو برنامه Google Fit و Moto Body این کار را برای شما انجام می‌دهد. ما از برنامه Moto Body استفاده کردیم. این برنامه اپلیکیشن مخصوص موبایل نیز دارد که با توجه به وزن و قد و سال تولد شما و با استفاده از تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید و کالری‌ای که سوزانده‌اید تحلیل‌هایی انجام می‌دهد و میزان فعالیت شما را روی نمودار نشان می‌دهد. اگر اصلی‌ترین هدف شما از خرید این ساعت همین دنبال کردن وضعیت سلامتی‌تان است، به شما توصیه می‌کنیم نسخه Sport آن را بخرید که ظاهری جذاب برای جوان‌ترها و ورزشکاران دارد.

 

image

 

در پشت‌ ساعت، همان‌طور که گفتیم، سنسور ضربان قلب دیده می‌شود. این سنسور کارایی بسیار دقیق و سریعی دارد و به علاوه می‌تواند زمانی که مشغول ورزشید به کمک شما بیاید تا همواره تعداد ضربان قلب خود را مشاهده کنید.

Moto 360 به همراه لایسنس IP67 ارائه شده است؛ یعنی این ساعت در مقابل آب و گردوغبار مقاوم است، اما اگر می‌خواهید نسخه بند چرمی آن را زیر آب بگیرید، شاید بهتر باشد قبل از این کار بند آن را جدا کنید.

 

image

 

نرم‌افزار

اندروید ور بسیار عقب‌تر از واچ اواس

این بخش به موتو 360 مربوط نمی‌شود و بیشتر به گوگل مربوط است. سیستم‌عامل این ساعت اندروید ور (Android Wear) است که نسبت به سال گذشته، با آنچه روی موتو 360 نسل اول دیده بودیم، تفاوت ندارد. برای کار کردن با ساعت باید نرم‌افزار Android Wear را روی گوشی‌تان نصب کنید. زمانی که صفحه ساعت روشن می‌شود، تمی نمایش داده می‌شود که برای ساعت در نظر گرفته‌اید.

 

image

image

 

اگر نوتیفیکیشنی روی گوشی دریافت شده باشد، زیر این بخش نمایش داده می‌شود و می‌توانید با کشیدن آن نوتیفیکیشن به سمت بالا آن را به همراه دیگر نوتیفیکیشن‌هایی مشاهده کنید که روی گوشی شما آمده‌اند. اگر دوست دارید نوتیفیکیشن خاصی را پاک کنید، این کار را با کشیدن آن کارت به سمت راست می‌توانید انجام دهید؛ اما اگر می‌خواهید آن نوتیفیکیشن (به‌طور مثال، پیامک آمده) را کامل بخوانید، باید روی آن ضربه بزنید تا به‌صورت تمام‌صفحه و قابل اسکرول برایتان نمایش داده شود. اگر می‌خواهید برنامه‌ای را روی گوشی خود باز کنید که نوتیفیکیشن آن روی ساعتتان آمده، باید کارتش را به سمت چپ بکشید.

 

 

با فعال کردن دوربین روی گوشی‌ای که به این ساعت متصل است نواری ظاهر می‌شود که می‌توانید با لمس آن از راه دور با گوشی عکس بگیرید و بعد از گرفتن عکس پیش‌نمایش آن را روی ساعت مشاهده کنید.

image

image

 

باتری

یک روز کامل بدون نیاز به شارژ

موتورولا از باتری 400 میلی‌آمپرساعتی برای موتو 360 نسخه 46 میلی‌متری و از باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی برای نسخه 42 میلی‌متری و اسپورت بهره برده است. شاید در مقابل ظرفیت بالای باتری گوشی‌های هوشمند امروزی این ظرفیت باتری خیلی کم به نظر بیاید، اما با همین ظرفیت به‌خوبی می‌توانید به این ساعت‌ها اعتماد کنید. با استفاده ما از تمام نسخه‌ها، که استفاده تقریبا سنگینی هم بود (تعداد زیادی نوتیفیکیشن، گرفتن چند عکس با گوشی موبایل و کنترل آن از روی ساعت، چند بار استفاده از سنسور ضربان قلب، 3 تا 4 بار دریافت نوتیفیکیشن مکالمه) باتری به راحتی تا 1 روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام آورد.

 

image

 

برای شارژ شدن باتری باید از استندی استفاده کنید که برایش در نظر گرفته شده است. این استند به‌صورت القایی باتری ساعت را شارژ می‌کند. در تست ما در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری از صفر به 50 درصد رسید؛ در حالی که مدت زمان موردنیاز برای شارژ باتری از صفر تا 100 درصد حدود 2 ساعت برای نسخه 46 میلی‌متری و حدود 1.45 دقیقه‌ برای اسپورت بود.

 

image

 

نظر جی‌اس‌ام

در کل ساعت‌های هوشمند هنوز نتوانسته‌اند نظرمان را به خود جلب کنند و نتوانسته‌اند ما را قانع کنند تا با میل و رضایت به سمتشان برویم. اما به هر حال کسانی هستند که به مفهوم ساعت هوشمند علاقه‌مندند و نباید سلیقه آنها را نادیده گرفت.

اگر دوست دارید ساعت هوشمند اندرویدی داشته باشید، در بازار انتخاب‌های زیادی وجود ندارد. سامسونگ، ال‌جی و هوآوی در کنار موتورولا سردمداران این حوزه در بازار اندرویدند. از نظر کارایی تقریبا تمام این ساعت‌های اندرویدی در یک سطح قرار دارند و مهم‌ترین تفاوت آنها در طراحی است.

اگرچه Gear S2 ،Huawei Watch و LG Urban ساعت‌های هوشمند زیبایی‌اند، ما علاقه خاصی به طراحی این محصول موتورولا داریم و تصور می‌کنیم یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمندی است که اکنون می‌توانید در بازار پیدا کنید.

 

image

 

 

رقبا

LG Watch Urbane

Huawei Watch

Apple Watch

ASUS ZenWatch 2

 

برای خرید آنلاین Moto 360 Sport  و Moto 360 2nd gen به فروشگاه آل دیجیتال مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

عرفان

۱۳۹۵/۶/۱۰
جواب بدین خیلی مهمه
ایا قابلیت های ساعت
موتو360 نسل دوم با
موتو 360 اسپرت فرق میکنه؟؟؟
اگر هم فرق میکنه بگین چه فرقی
مرسی

reza.mllt

۱۳۹۵/۳/۲۳
سلام ، این اپدیت برای مچ شدن با گوشیهایی است که ورژن انها مارشمالو است ،اگر اینطور بود وارد تنظیمات ساعت شوید بعد گزینه about بعدsystem updates ,بعد دستوراتو عمل کنید که فقط از شما میخواد شارژ کافی داشته باشید ،اگر نتیجه نداد با ...شکن انجام دهید.

reza.mllt

۱۳۹۵/۳/۲۲
امروز یک بسته امنیتی برای این ساعت در دسترس قرار گرفت.

علی

۱۳۹۵/۳/۲۲
سلام
ببخشید دوست عزیز چطور باید ساعت رو آپدیت کنیم؟!
و اینکه برای آپدیت جدید حتما باید اندروید 6 باشه گوشی؟!

reza.mllt

۱۳۹۵/۲/۳۱
چه عجب بعد از مدت طولانی بررسی این ساعتو گذاشتید،
کسانی که این ساعتو دارن و ورژن اندروید گوشیشون ۶ هست ،میتونند ساعتشون را بروزرسانی کنند.