خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Galaxy View؛ هم تبلت هم مانیتور

بررسی تخصصی Galaxy View؛ هم تبلت هم مانیتور

با بررسی یکی از خاص‌ترین محصولات بازار همراه شما هستیم؛ محصولی که اندازه بزرگ آن باعث تمایزش از دیگر محصولات بازار شده است. در ادامه این بررسی تخصصی با Galaxy View آشنا شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۲/۱۸

امروز محصولی را بررسی می‌کنیم که سوالی اساسی در موردش وجود دارد: آیا می‌توان تبلتی را که اندازه صفحه‌نمایش آن 18.4 اینچ است به‌راحتی به کسی برای خرید پیشنهاد داد؟ جواب این سوال به‌طور حتم منفی است، زیرا یکی از ویژگی‌های تبلت قابل‌حمل بودن آن است که طبعا صفحه‌نمایش 18.4 اینچی این قابلیت را ندارد. اما این موضوع باعث نمی‌شود که این محصول سامسونگ مناسب هیچ‌کس نباشد؛ شاید بسیاری از افراد به دنبال محصولی اندرویدی باشند که بتوانند به‌عنوان مانیتور یا تلویزیون از آن استفاده کنند. در این بررسی با ویژگی‌های این تبلت غول‌پیکر آشنا می‌شوید و به این نتیجه می‌رسید که برای شما مناسب است یا خیر.

 

image

 

 

بسته‌بندی

جعبه، مانند خود محصول، بزرگ است

در ابتدا که جعبه محصول را دیدیم، تصور کردیم که یک مانیتور برایمان فرستاده شده است، اما وقتی نام Galaxy View را روی آن دیدیم، متوجه شدیم که محصولی اندرویدی پیش روی خود داریم. بسته محصول شامل یک جعبه بزرگ است که داخل آن یک گلکسی ویو و یک شارژر قرار دارد. شارژر محصول با آنچه در بسته‌بندی گوشی‌ها و تبلت‌ها مشاهده می‌کنید متفاوت است و به شارژر لپ‌تاپ‌ها شباهت دارد.

 

image

 

 

طراحی

بزرگ، اما با ظاهری معقول

از محصول با اندازه 18.4 اینچ انتظار زیادی در زمینه طراحی و زیبایی نداشته باشید. Galaxy View از نمای روبرو مانند دیگر تبلت‌هاست که اندازه‌اش بزرگ شده است. طبق انتظار، بیشتر فضای جلویی را صفحه‌نمایش اشغال کرده و حاشیه‌های صفحه‌نمایش نیز به‌اندازه کافی بزرگ است. اگرچه در بیشتر مواقع این تبلت را در دست نخواهید گرفت، این حاشیه‌های بزرگ امکان دست گرفتن آن را برایتان فراهم می‌کند.

 

image

image

 

 

بالای صفحه‌نمایش دوربین و سنسور نور دیده می‌شود. بالای دستگاه دو میکروفون و کلیدهای پاور و ولوم قرار گرفته‌اند. در استفاده از کلید ولوم در ابتدا با مشکل مواجه خواهید شد، زیرا طبق عادت تصور شما این است که بخش سمت راست کلید ولوم صدا را کم و بخش سمت چپ صدا را زیاد می‌کند، اما در اینجا برعکس است و بخش سمت راستی صدا را زیاد و بخش سمت چپی صدا را کم می‌کند. سامسونگ این طور فرض کرده که شما تبلت را همیشه در حالت افقی روی میز قرار می‌دهید؛ تصوری که برای این تبلت کاملا منطقی است.

در سمت راست درگاه‌های ارتباطی قرار گرفته‌اند. در اینجا می‌توانید درگاه شارژ، درگاه ارتباطی MicroUSB و در نهایت جک 3.5 میلی‌متری صدا را مشاهده کنید. در سمت چپ هیچ گزینه‌ای در نظر گرفته نشده است.

 

 

در پشت دستگاه یک نگهدارنده قرار گرفته است که نقش دسته را نیز برای حمل‌ونقل بر عهده دارد. جدا نشدن این نگهدارنده چیزی شبیه جوک است و باعث می‌شود که هیچ زمان نتوانید تبلت خود را به صورت کاملا خوابیده روی میز قرار دهید و تبلت همیشه با زاویه روی میز قرار می‌گیرد. علاوه بر این، جدا نشدن پایه باعث می‌شود که نتوانید آن را در کیف خود قرار دهید و باید فکر خارج کردنش را از خانه از ذهن خودتان خارج کنید. این نگهدارنده در دو جهت قرار می‌گیرد، زمانی که بخش بالایی آن به تبلت چسبیده باشد می‌توانید تبلت را به صورت ایستاده قرار دهید و زمانی که بخش پایینی آن به تبلت چسبیده باشد می‌توانید تبلت را به صورت خوابیده روی میز قرار دهید. بلندگوهای دستگاه نیز در پشت دستگاه و زیر این پایه نگهدارنده قرار دارند.

 

image


image

 

جنس بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و برای تبلتی با این اندازه باید هم از پلاستیک استفاده می‌شد زیرا استفاده از فلز در بدنه این دستگاه به علت وزن زیاد حمل‌ونقل آن را کاملا غیرممکن می‌کرد. با اینکه از پلاستیک در ساخت دستگاه استفاده شده وزن آن در حدود 2.6 کیلوگرم است که وزنی شبیه به لپ‌تاپ‌های بزرگ دارد.

در مجموع نمی‌توانید از این تبلت به‌عنوان یک وسیله قابل‌حمل استفاده کنید و باید هر کاری با آن دارید روی میز خانه، آشپزخانه و یا میزکارتان انجام دهید.

 

image

 

صفحه‌نمایش

بهترین انتخاب برای بازی و فیلم دیدن

خبری از صفحه‌نمایش 4K نیست. کیفیت صفحه‌نمایش برای این تبلت Full HD است که از بسیاری تبلت های موجود در بازار بهتر است. این صفحه‌نمایش 18.4 اینچی تراکم پیکسلی بالایی ندارد که برای یک تبلت با این اندازه صفحه‌نمایش نباید انتظار تراکم پیکسلی بالایی را داشته باشید. با این حال تصور نکنید که کیفیت تصاویر در این تبلت به علت تراکم پیکسلی پایین خوب نیست؛ رنگ‌ها به‌اندازه کافی شارپ هستند و عمق رنگ مشکی در حد قابل قبولی است. اما تصور ما این است که برای یک تبلت با این اندازه صفحه‌نمایش مهم‌تر از کیفیت زاویه دید است. زوایه دید این تبلت بسیار زیاد است و اگر از کناری‌ترین بخش تصویر به آن نگاه کنید کاهش رنگ و تاری زیادی را در صفحه مشاهده نمی‌کنید. هر چند که کارآیی این صفحه‌نمایش در زیر نور خورشید چندان اهمیت ندارد اما خوانایی این صفحه در نور بیرون نیز بسیار خوب است.

image

 

صفحه‌نمایش بزرگ این تبلت آن را برای مشاهده فیلم بسیار مناسب کرده است؛ اگر دوست دارید در اتاق خود یا در آشپزخانه یک تلویزیون داشته باشید که به‌راحتی بتوانید آن را در جاهای دیگر خانه خود استفاده کنید این تبلت یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

 

image

 

صدا

یک تجربه خاص!

همان‌طور که گفتیم بلندگوهای این تبلت در پشت آن و در زیر پایه نگهدارنده اش قرار دارند. این تبلت مجهز به اسپیکر دوتایی است که بلندی صدای بسیار مناسبی دارند. اگر به خاطر داشته باشید در بررسی مدیاپد ام 2 گفتیم که تجربه صدایی خوبی که اسپیکرهای 4 تایی آن تبلت برای شما به همراه می‌آورند در هیچ تبلتی ندیده‌ایم؛ در مورد اسپیکرهای این تبلت نیز همین موضوع صدق می‌کند و بلندی و کیفیت صدای آن‌ها در حدی است که به‌خوبی گوش کاربر را نوازش می‌دهند.

 

image

 

 

رابط کاربری و نرم‌افزار

اندروید در اینجا کمی غریبه است

اندرویدی که به صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب است نسخه 5.1.1 است. این اندروید روی خود رابط کاربری تاچ ویز را می‌بیند؛ انتظار داشتیم با این اندازه صفحه‌نمایش امکانات خوبی به این رابط کاربری اضافه شده باشد اما این اتفاق رخ نداده است.

 

image

image

 

یکی از ویژگی‌هایی که انتظارش را در این تبلت داشتیم پشتیبانی از باز بودن دو برنامه با هم است. به لطف صفحه‌نمایش بزرگی که در اختیار کاربر است پشتیبانی از دو برنامه همزمان به بهترین نحو انجام خواهد شد. زمانی که کلید برنامه‌های اخیر را که در داخل صفحه‌نمایش در کنار کلیدهای بازگشت به عقب و خانه قرار دارد فشار دهید می‌توانید برنامه‌های باز را مشاهده کنید؛ اگر آن برنامه از قابلیت مولتی ویندوز پشتیبانی کند می‌توانید در کنار برنامه‌ای دیگر که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند هر دو را باز کرده و با آن‌ها کار کنید. به‌علاوه اگر یک برنامه را لازم داشته باشید با مینیمایز کردن آن می‌توانید همیشه آن را به صورت یک آیکون کوچک در اختیار داشته باشید.

 

 

سخت‌افزار

بسیار کارآمد

پردازنده دستگاه اگزینوس 7580 است که 8 هسته دارد. این پردازنده فرکانسی برابر 1.6 گیگاهرتز را برای تبلت به همراه می‌آورد. از نظر کارکرد پردازنده گلکسی ویو یکی از بهترین‌هاست و از پس هر کاری که به او بسپارید به‌خوبی بر خواهد آمد. در اجرای هیچ برنامه و بازی سنگینی این پردازنده مشکل نخواهد داشت و در تستی که ما انجام دادیم در اجرای بازی سنگینی مانند فیفا 2016 هیچ لگ و کندی‌ای بعد از چند دقیقه بازی کردن مشکلی برای دستگاه ایجاد نشد.

 

image

 

در کنار این پردازنده رم 2 گیگابایتی قرار گرفته؛ رم در این دستگاه که مولتی تسکینگ یکی از مهم‌ترین وظایف آن است نقش اساسی‌ای ایفا می‌کند. شاید تصور کنید رم 2 گیگابایتی چندان مناسب نباشد اما با همین میزان رم دستگاه به‌خوبی از پس کارهای مولتی تسکینگ شما بر خواهد آمد.

یکی از نکات قابل‌توجه در مورد این دستگاه حافظه داخلی کم آن است. Galaxy View در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی ارائه می‌شود برای یک محصول که هدف از طراحی آن نمایش ویدیو است این حافظه داخلی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد اما برای اینکه بتوانید از پتانسیل ویو بیشترین استفاده را داشته باشید سامسونگ درگاه کارت حافظه خارجی را به دستگاه اضافه کرده که تا ظرفیت 128 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.

image

image

 

باتری

راحت باشید

صفحه‌نمایشی به این اندازه نیاز به باتری‌ای دارد که بتواند ساعت‌ها آن را روشن نگه دارد. به همین خاطر سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 5700 میلی‌آمپر استفاده کرده است. این باتری به‌خوبی از این صفحه‌نمایش بر خواهد آمد؛ درزمانی که تبلت در دست ما بود با کارکردی تقریبا متوسط (استفاده از شبکه‌های اجتماعی به مدت 1 ساعت، مرور وب به مدت 2 ساعت، بازی کردن 30 دقیقه و مشاهده ویدیو به مدت 30 دقیقه) تا 2 روز به شارژ دستگاه نیاز پیدا نکردیم.

اما به همین نسبت که زمان زیادی طول می‌کشد تا باتری خالی شود زمان زیادی نیاز دارید تا بتوانید آن را شارژ کنید. ما این تبلت را از صفر تا 100 شارژ کردیم، مدت زمان لازم برای شارژ باتری بزرگ این دستگاه چیزی در حدود 3 ساعت و 45 دقیقه است.

image

 

 

چه کسی باید این تبلت را بخرد؟

در همین ابتدا بگوییم که هر کسی نباید این تبلت بزرگ را بخرد؛ این غول 18 اینچی برای کسی مناسب است که می‌خواهد در اتاق کار خود، یا در آشپزخانه برای مشاهده یک دستور غذایی یک صفحه‌نمایش بزرگ در اختیار داشته باشد که این صفحه‌نمایش به‌طور همزمان قابلیت نمایش شبکه‌های اجتماعی را نیز داشته باشد به این معنی زمانی که شما در آشپزخانه خود مشغول کار و تماشای یک ویدیوی آموزش آشپزی هستید با این تبلت هیچ اتفاقی را از دست نخواهید داد.

اگر یک دانشجو و یا دانش‌آموز هستید که همه کارهایتان را با گوشی خود انجام می‌دهید باز هم این تبلت می‌تواند یک جایگزین مناسب برای لپ‌تاپ شما باشد.

اگر قابلیت حمل ویو بهتر بود به‌راحتی می‌توانستیم آن را به قشر زیادی از افراد ازجمله کودکان پیشنهاد بدهیم زیرا بازی کردن روی صفحه‌نمایش این تبلت بسیار لذت‌بخش است و به اصلاح خودمانی بسیار کیف می‌دهد.

 

image

image

 

 

رقبا

iPad Pro 

Galaxy Tab Pro 12.2

Galaxy Note Pro 12.2

 

با سپاس از گروه هماهنگ که این تبلت را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مهرداد

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
اسم بازی cim citi

Momhama

۱۳۹۵/۵/۱۴
فکر کنم Hay day باشه

علی?

۱۳۹۵/۳/۳
این تبلت رو سامسونگ برای دیدن فیلم در جاهایی که دوست دارین تنها باشین ساخته
طرفدار سامسونگ هم نیستم صرفا راهنمایی میکنم

علی?

۱۳۹۵/۳/۳
عاشقشم
حال میده برای بازی مخصوصا کلش قبول داری لایک کن

علی دانیال

۱۳۹۵/۲/۲۲
من از نزدیک با این دستگاه کار کردم، جالب بود و متمایز ولی همچنان مثل بقیه تبلتها بیشتر جنبه مصرفی داده داره تا تولید محتوا (بر خلاف انتظاری که از سایزش میره هنوزهم نمیتونه جایگزین لپتاپ در بخش تولید محتوا باشه)