خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه HTC 10

بررسی اولیه HTC 10

اچ تی سی آمده تا کاستی های دو سال اخیر خود را جبران کند؛ با معرفی HTC 10 به نظر می رسد که این کمپانی می تواند باردیگر خود را بالا کشیده و محبوبیت سال های قبل خود را به دست آورد. در این مقاله به صورت اولیه این محصول جدید را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱/۲۴

بعد شایعات زیاد و درز عکس های متفاوت از HTC 10 در نهایت امروز شاهد معرفی این گوشی به صورت رسمی از طرف HTC بودیم. اچ تی سی سال گذشته با معرفی One M9 که شباهت زیادی به نسل قبلی داشت بسیاری از طرفداران خود را نا امید کرد به همین علت کار این کمپانی امسال سخت تر از قبل بود و باید با معرفی یک گوشی با مشخصات و طراحی خاص بار دیگر جای خود را در دل هواداران باز کند. اچ تی سی از نام گوشی شروع کرده و با تغییر نام این گوشی نشان داده که می خواهد متفاوت تر از قبل عمل کند. اچ تی سی امسال گوشی خود را با حذف پیشوند M One به HTC 10 نام گذاری کرده است. در ادامه این محصول را به صورت اولیه برای شما بررسی خواهیم کرد و بعد از ارائه آن با بررسی جامع آن با شما خواهیم بود.

 

image

 

طراحی

در جلوی گوشی صفحه نمایش گوشی که از شیشه ساخته شده دیده می شود. این شیشه در کنار بدنه تمام فلزی آن که فلز آن با لبه های گوشی نیز در هم آمیخته شده بدنه HTC 10 را تشکیل می دهند. اچ تی سی ادعا کرده که این گوشی از نظر جنس و مقاومت یکی از بهترین محصولاتی است که توسط این کمپانی و دیگر کمپانی ها تا امروز معرفی شده است.

 

image

 

اکنون اینطور به نظر می رسد که از امضای اچ تی سی یعنی اسپیکرهای BoomSound دیگر خبری نیست و  این اسپیکرها به ناکجا آباد رفته اند. در این گوشی دو اسپیکر وجود دارد که یکی از آن ها در پایین گوشی قرار دارد و به عنوان بوفر عمل می کند و دیگری در بالای گوشی قرار گرفته و برای صداهای ریزتر عمل خواهد کرد. هر کدام از این اسپیکرها آمپلی فایر مخصوص به خود را دارند تا بتوانند بهترین صدای ممکن را برای کاربر به همراه بیاورند.

 

image

 

سنسور اثرانگشت در کلید Home دستگاه ادغام شده و در کنار آن دو کلید بازگشت به عقب و برنامه های اخیر دیده می شوند (این نوع قرارگرفتن کلیدها برای شما آشنا نیست؟ بله سامسونگ سالهاست که از این نوع چیدمان کلید در گوشی های خود استفاده می کند).

 

image

 

اچ تی سی می گوید که این سنسور اثر انگشت می تواند در کمتر از 0.2 ثانیه قفل گوشی شما را باز کند و اسکنر آن نیز از نوع انطباق پذیر است بدین معنی که هر چه شما بیشتر از آن استفاده کنید سریعتر عمل خواهد کرد.

باتری 3000 میلی آمپری استفاده شده در گوشی HTC 10 می تواند توسط تکنولوژی شارژ سریع که HTC در گوشی قرار داده در مدت 30 دقیقه باه شارژ 50 درصد برسد.

 

image

 

سخت افزار

چندان غافلگیر نخواهید اگر بدانید که در این نسل بار دیگر اچ تی سی از پردارنده اسنپدراگون ساخت کوآلکام بهره گرفته است. این پردازنده اسنپدراگون 820 نام دارد. این پردازنده 4 هسته ای و 64 بیتی می تواند فرکانسی برابر 2.2 گیگاهرتز را به همراه بیاورد. ما با این پردازنده نا آشنا نیستیم و کارآیی آن را در گوشی های G5 و Galaxy S7 دیده ایم. در کنار پردازنده رم گوشی با ظرفیت 4 گیگابایت قرار دارد. 10 در دو نسخه 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی ارائه خواهد شد که نبود نسخه 128 گیگابایتی از این گوشی کمی ما را متعجب کرد.

البته پشتیبانی گوشی از کارت حافظه خارجی کمک خواهد کرد که بتوانید از حافظه ذخیره سازی بیشتری روی گوشی استفاده کنید. این درگاه از کارت حافظه خارجی تا 200 گیگابایت پشتیبانی می کند.

 

دوربین

این بخش از گوشی یکی از متفاوت ترین بخش های آن به حساب می آید. در قاب پشتی اچ تی سی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده کرده که نسل سوم دوربین های اولترا پیکسل آن است. این دوربین به ویژگی OIS مجهز است و اندازه دهانه دیافراگم آن f/1.8 است؛ اچ تی سی 12 میلیون اولتراپیکسل را در سنسور دوربین گنجانده است. این اعداد نشان می دهد که دوربین این گوشی می تواند در نور کم عکس های بسیار روشن تری از بسیار از رقبا بگیرد. زمان فعال شدن این دوربین نیز بسیار کم بوده و در کمتر از 0.6 ثانیه برای عکاسی آماده می شود. اچ تی سی از نسل دوم تکنولوژی فوکوس لیزری خود استفاده کرده و این باعث می شود در حالت عکاسی پی در پی بتوانید با سرعت زیاد فوکوس کرده و از عکس های زیبایی که توسط آن گرفته می شود لذت ببرید.

 

image

 

این دوربین در بخش های دیگر نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. توانایی فیلمبرداری 4K، HDR خودکار و فیلمبرداری Zoe (مانند آنچه در لایو فتو آیفون و موشن فتو گلکسی اس 7 می بینیم) از امکاناتی هستند که دوربین گوشی را پرقدرت تر از نسل های قبلی کرده است.

اما دوربین جلو! این دوربین 5 مگاپیکسلی اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 داشته و برای اولین بار در دنیای دوربین های جلو به ویژگی OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصاویر) مجهز است.

 

image

 

سیستم عامل و رابط کاربری

شاهد حضور اندروید نسخه 6 روی این گوشی هستیم که توسط رابط کاربری Sense 8 تزئین شده است. نکته مهم در این رابط کاربری جدید این است که اچ تی سی تصمیم گرفته تا برنامه های خود و گوگل را با ههم ادغام کند تا اینکه وضعیت گوشی را از درهم و برهمی خارج کند و به لطف اینکار شما دیگر 3 برنامه پیام رسان و یا 2 برنامه تقویم روی گوشی نمی بیند.

 

image
image

 

قیمت و زمان ورود به بازار

نسخه آنلاک شده گوشی از هم اکنون برای پیش خرید روی سایت اچ تی سی در دسترس است. کاربران می توانند این گوشی را در رنگ های خاکستری و نقره ای با قیمت 699 دلار از امروز یعنی 12 آوریل (24 فروردین) پیش خرید کنند. این در حالی است که از اوایل ماه می (12 اردیبهشت) این گوشی برای خرید ارائه خواهد شد.

 

image
image
image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (93 نظر)

Pooria

۱۳۹۶/۴/۳۱
سلام
ب نظرم بهترین گوشی در حال حاضر و رنج قیمت 1.5همین ntc10هست.
چون تازه قیمتش اومده پایین
بعدم تو این رنج قیمت a7 2017سامسونگه که بنچمارکش 65هزاره ک واقعا خنده داره(بنچمارک این گوشی تقریبا 145هزاره که ازa7 edgeهممم بیشتره)
بعدم امتیاز دوربین گوشی تو بهترین سایت بررسی دوربینای گوشی 88هستش که با s8ساسونگ برابری میکنه(سایتdxomark)که میتونید ببینید.
تنها و تنها مشکل گوشی کمبود لوازم بیشه
فقط نمیدوم مشکل سایتای ایرانی با برندhtcچیه???!!!!!
هدفون همراه گوشی هم که شاهکاره
به نظر من که تو انتخابتون شک نکنین و ب حرفای بعضیا که فقط میخوان سامسونگ بکنن تو پاچه مردم گوش نکنین.

مهدی

۱۳۹۶/۴/۳۰
بعد از یک هفته استفاده...بنظرم به هزار تومن هم نمی ارزه...نمیدونم گوشی خریدم یا کوره آجرپزی،اخه چرا باید همچین گوشی اینطوری داغ کنه.واقعا عذاب اوره داغ کردنش.مخصوصا اگه بخوای باهاش بری اینستا که واقعا داغ میشه.اصلا پیشنهاد نمیکنم بخرین بدرد نمیخوره

Jar

۱۳۹۵/۱۰/۱۴
سلام اگه ممکنه درخصوص پرت شارژر توضیح بدین این مدل 10 با بقیه فرق داره مشکل. سازه

امین

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دوست عزیز اگر کپی کن بود از اپل الان درش و گل میگرقتن ضمنا من تو قسمت بلینک فیلد گوشیم اخباری مبنی بر تقلید اپل از اچ تی سی رو به ادعای مدیر عامل اچ تی سی خوندم و بعد از اون دیگه شرکت ایفون صدایی ازش درنیومد

امین

۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دیگه وقتی استیو جابز (شما)میاد نظرشو میگه ادم به این اطلاعات سنگین که شما داری و اعجوبه ای هستی شما واسه خودت ماطرفداران اچ تی سی حرفی واسه گفتن نداریم راستی برنامت واسه ایفون 8چیه استیو عزیز ???