خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه Huawei P9

بررسی اولیه Huawei P9

در مراسمی که در لندن برگزار شد هوآوی آخرین پرچمدار خود را معرفی کرد که نام پی 9 را روی آن گذاشته است. با بررسی اولیه این گوشی همراه جی‌اس‌ام باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱/۱۸

بازار معرفی پرچمداران داغ داغ است و امروز با معرفی یک پرچمدار جدید از کمپانی‌ای که به‌تازگی خودش را در سطح کمپانی‌های گوشی‌ساز رده‌بالا گنجانده این بازار داغ‌تر نیز شد. هوآوی امروز در مراسمی گوشی جدیدی به جهانیان معرفی کرد که پرچمدار محسوب می‌شود. در این مقاله به‌صورت سطحی و اولیه به صحبت در مورد این محصول می‌پردازیم و بعد از عرضه‌اش در بازار، آن را به چالشی بزرگ دعوت خواهیم کرد.

 

بررسی اولیه P9

هوآوی در طراحی P9 تحولی ایجاد نکرده است که چشمگیر باشد. از نمای جلو گوشی شباهت بسیار زیادی به Mate 8 دارد. در جلو و بالای صفحه نمایش می‌توانید سنسورهای نور و مجاورت را در کنار دوربین دوم مشاهده کنید که در یک سمت قرار دارند، در حالی که در نسل قبلی دوربین در سمت راست و سنسورها در سمت چپ بودند. در پایین صفحه نمایش نیز لوگوی هوآوی را می‌بینیم که در نسل قبلی نبود. کلیدهای پاور و کم و زیاد کردن صدا در سمت راست قرار دارند و کلید پاور پایین‌تر از کلید کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده تا دسترسی به آن آسان‌تر شود. مانند نکسوس 6پی، هوآوی در این گوشی کلید پاور را به‌شکل دنده‌دار طراحی کرده تا پیدا کردن آن از طریق لمس برای کاربر آسان‌تر شود.

image

 

قاب پشتی گوشی قسمتی است که تحولاتی در خود می‌بیند. مانند نکسوس 6P و P8، این قاب دو قسمت دارد. قسمت اول، که بالای قاب دیده می‌شود، میزبان دو دوربین، فلاش و فوکوس لیزری دستگاه است. قسمت پایینی نیز، که با قسمت بالایی تفاوت رنگ دارد، میزبان سنسور اثر انگشت است و لوگوی هوآوی نیز در این قسمت دیده می‌شود. طراحی قاب پشتی شباهت زیادی به Nexus 6P دارد، با این تفاوت که نوار بالایی آن برخلاف نکسوس 6پی، که از شیشه ساخته شده، این بار با جنس بدنه هماهنگی دارد و از آلومینیوم ساخته شده است.

image

image

 

پایین گوشی، که شباهت بسیار زیادی به آیفون 6اس دارد، می‌توانید اسپیکر گوشی، درگاه ارتباطی، میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی‌متری صدا را مشاهده کنید. درگاه ارتباطی گوشی از نوع USB Type-C است و به نظر می‌رسد که هوآوی برخلاف سامسونگ، که در Galaxy S7 از این نوع USB استفاده نکرد، اعتقاد دارد که Type-C به‌زودی همه‌گیر خواهد شد. ضخامت دستگاه تنها 6.95 میلی‌متر است که این ضخامت آن را در زمره گوشی‌های فوق نازک قرار می‌دهد. هوآوی برای این گوشی رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و رز گلد (صورتی) را در نظر گرفته که تمام این رنگ‌ها برای آسیا ارائه خواهند شد، اما رنگ طلایی آن در اروپا وجود نخواهد داشت.

image

image

 

صفحه نمایش در جلو گوشی بیشترین فضا را به خود اختصاص داده است. هوآوی باز هم از صفحه نمایش باکیفیت Full HD بهره برده و هنوز بر این موضوع تاکید دارد که استفاده از صفحه نمایشی با کیفیت بیشتر لازم نیست. این صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS-NEO است و در هر اینچ آن می‌توانید 423 پیکسل مشاهده کنید. صفحه نمایش با گوریلاگلس 4 پوشیده شده تا اگر گوشی از دست کاربر به زمین افتاد، کمترین آسیب به آن وارد شود.

image

image

 

هوآوی به مهندسان خود اعتماد کامل دارد و به همین دلیل از پردازنده ساخت خودش یعنی HiSilicon Kirin 955 در این گوشی استفاده کرده است. این پردازنده 8 هسته دارد که 4 هسته آن فرکانس 2.5 گیگاهرتزی و 4 هسته دیگر فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نیز در دستگاه وجود دارد و تا 128 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند. درگاه کارت حافظه در نسخه‌های دوسیم‌کارته گوشی به‌عنوان درگاه سیم‌کارت دوم استفاده می شود. باز هم داستان رم و حافظه داخلی متفاوت برای بازارهای متفاوت در این گوشی دیده می‌شود. هوآوی P9 را از نظر حافظه داخلی در دو نسخه ارائه می‌کند: یک نسخه 32 گیگابایتی که رم آن 3 گیگابایت است و یک نسخه 64 گیگابایتی که رم آن 4 گیگابایت است. نسخه 64 گیگابایتی که رم 4 گیگابایتی دارد برای اروپا ارائه نخواهد شد، اما انتظار داریم که برای بازار ایران این نسخه را مشاهده کنیم.

image

 

سیستم عاملی که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده اندروید نسخه 6 یا همان مارشمالو است. این سیستم عامل با رابط کاربری مخصوص هوآوی یعنی Emotion UI 4.1 پوشیده شده است تا هوآوی بتواند دست‌کاری‌های لازم را روی سیستم عامل را انجام دهد و برنامه‌های دلخواهش را روی آن نصب کند. در نگاه اول تفاوت زیادی بین رابط کاربری P9 با رابط کاربری گوشی‌هایی مانند Mate 8 نمی‌بینیم، اما برای اینکه تفاوت این نسخه رابط کاربری را با نسخه قبلی که روی Mate 8 نصب بوده مشاهده کنیم باید از نزدیک با گوشی کار کنیم.

image

 

دوربین در P9 متفاوت‌ترین بخش این محصول با دیگر محصولات هوآوی و با دیگر پرچمداران بازار است. در P9 هوآوی از دو دوربین در پشت گوشی به‌عنوان دوربین‌های اصلی استفاده کرده است. هر دو دوربین این گوشی کیفیت 12 مگاپیکسل دارند و ساخت کمپانی سونی‌اند، اما نکته مهم در مورد آنها این است که هر دو دوربین تاییدیه کمپانی لایکا (Leica) دارند. شاید مانند ما برای شما هم این سوال به وجود بیاید که منظور از این تاییدیه چیست. اول از همه باید بدانید که لایکا یک کمپانی آلمانی است که دوربین‌هایش برای گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالا در نور کم شهرت بسیار دارند؛ اما مهم‌تر از همه این است که با استفاده از تکنولوژی کمپانی لایکا این دو دوربین که پشت P9 قرارگرفته‌اند با یکدیگر در یک‌زمان کار می‌کنند: یکی از این دوربین‌ها برای دیدن رنگ‌ها و دوربین دیگر برای دیدن سیاهی و سفیدی استفاده می‌شود.

 

image

 

این دو دوربین برای گرفتن یک عکس با یکدیگر شروع به کار می‌کنند و با همکاری یکدیگر عکس می‌گیرند تا عکس‌هایی که با نور کافی ثبت می‌شوند جزئیات زیادی داشته باشند و عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند نویز کمی در خود ببینند. این نکات در مورد کارایی دوربین بود، اما اگر دوست داشته باشید اعداد و ارقام را بدانید، باید بگوییم اندازه لنز دوربین f/2.2 است. تجهیز دوربین به ویژگی OIS مورد دیگری که است که کارایی آن را در نور کم و حین حرکت بهبود می‌دهد، اما باید این نکته را بدانید که تنها یکی از دوربین‌ها به ویژگی OIS مجهز است و امکان استفاده هر دو دوربین از این ویژگی وجود ندارد. دوربین دوم کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد و مانند دوربین‌های اصلی می‌تواند فیلم‌برداری فول اچ‌دی کند.

 

image

 

باتری یکی از ویژگی‌هایی است که اکنون نمی‌توانیم در موردش صحبتی کنیم و تنها چیزی که از آن میدانیم ظرفیت 3000 میلی‌آمپری آن است. به نظر می‌رسد برای گوشی هوشمندی با صفحه نمایش 5.2 اینچ که کیفیت فول اچ‌دی دارد نه تنها کافی، بلکه بسیار خوب است.

 

نظر اولیه

در سال‌های اخیر هوآوی به‌خوبی خودش را در دنیای موبایل نشان داده و توانایی‌اش را در این زمینه ثابت کرده است. زمانی را که اولین گوشی خانواده P معرفی شد به خاطر داریم که در زمان خود یکی از نازک‌ترین گوشی‌های موجود در بازار بود. اکنون به P9 رسیده‌ایم. این گوشی نیز در نوع خودش یکی از نازک‌ترین پرچمدارانی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. دوربین دوتایی گوشی، که با تکنولوژی جدیدی برای استفاده همزمان دو دوربین کار می‌کنند، یکی از ویژگی‌های خاص و سلاح‌های قوی P9 در برابر رقبا به‌حساب می‌آید. بدنه تمام فلزی نیز یکی دیگر از مشخصات بارز این نسل از خانواده P است. تمام این ویژگی‌های خوب می‌توانند هر کسی را به خرید گوشی P9 وسوسه کنند، اما برای اینکه بتوانیم نظر نهایی خود را در مورد این گوشی به شما بگوییم، باید تا زمان ارائه آن و به چالش کشیدنش صبر کنید. 

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

Tohid

۱۳۹۵/۱۰/۵
سلام دوست عزیز،Z5 ایراداش بعد خرید زیاده اونجور که شنیدم و امکاناتش در اون حدی که سونی میگه نیست،الان xperia x بهتره از z5 ولی نظر من رو p9 هست.

نرگس

۱۳۹۵/۷/۱۷
سلام لطفامنو راهنمایی کنید، من بین این مدل وz5سونی تردید دارم، کدوم مدل بهتره!؟ اینکه میگن اخیرا سونی خرابی داره و گوشی خوبی نیست درسته!؟

Saeed

۱۳۹۵/۴/۲۲
HTC و xperia اولویتت باشه

A

۱۳۹۵/۳/۱۸
آقای چمنی p9بهتره یا se اپل

رضا از قم

۱۳۹۵/۱/۲۹
داداش من 1.5 سال هست p7 دارم و راضیم ازش در این حد که گوشی از بس محکم کوبیدمش تو دیوار گوشی تاب ورداشت و با دست صافش کردم وهنوز اخ نگفته