خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی MediaPad M2؛ تکامل صدا

بررسی تخصصی MediaPad M2؛ تکامل صدا

این تبلت 10 اینچی اندرویدی در خود ویژگی های خوبی دارد که آن را جزو بهترین ها قرار می دهد. باهم در این بررسی خواهیم دید که چه نقاط قوتی در این تبلت وجود دارد که می تواند شما را برای خرید قانع کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۲/۲۲

هوآوی در نمایشگاه CES 2016 یک تبلت به خانواده تبلت های خود اضافه کرد: مدیاپد ام 2 در دو نسخه 10 و 8 اینچی معرفی شد. ما نسخه 10 اینچی این تبلت را در اختیار داشتیم. در ادامه با هم خواهیم دید که این تبلت 10 اینچی چگونه می‌تواند نقش همراه همیشگی را برای شما بازی کند.

 

طراحی

ظاهری آشنا

مدیاپد ام 2 به تبلت های موجود در بازار شباهت دارد؛ البته جز این هم نمی‌توان انتظاری داشت، زیرا صفحه‌نمایش 10 اینچی، که بیشترین فضای جلو تبلت را اشغال کرده، نمی‌تواند طراحی متفاوت داشته باشد با آنچه اکنون مشاهده می‌کنیم. با وجود این M2 تبلت زیبایی است که در نگاه اول حتما شما را جذب می کند.

image

 

صفحه‌نمایش 10 اینچی بیشترین فضای قاب جلویی را اشغال کرده و فاصله اش تا لبه‌های شاسی دستگاه مناسب است و به‌راحتی می‌توانید آن را دست بگیرید. پایین صفحه‌نمایش کلیدی فیزیکی مشاهده می‌کنید که نقشی بیشتر از کلید Home بازی می‌کند. این کلید میزبان سنسور اثر انگشت است و برخلاف تصورتان، کاملا لمسی است و قابل فشار دادن نیست. بالای صفحه‌نمایش لوگوی هوآوی و دوربین دوم را در کنار سنسور نور مشاهده می‌کنید.

image

 

اطراف گوشی پر است از جزئیات متنوع. در سمت راست شاهد حضور کلید پاور و کم و زیاد کردن صدا هستیم. کلید پاور به هیچ وجه جایگاه خوبی ندارد و پیدا کردنش آسان نیست، اما کلید ولوم به‌راحتی پیدا می‌شود و می‌توانید با سرعت زیادی از آن استفاده کنید.

image

 

پایین M2 دو اسپیکر مشاهده می‌کنید که دقیقا مانند آنها بالای دستگاه نیز دیده می‌شود. بالای دستگاه، علاوه بر اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری صدا مشاهده می‌شود.

image

image

 

سمت چپ دستگاه میزبان درگاه شارژ و دو درگاه است: یکی برای سیم‌کارت اول و دیگری برای کارت حافظه خارجی.

image

 

قاب پشتی تبلت از فلز ساخته شده و در آن دو قسمت مشاهده می کنیم. طراحی و رنگ بخش بالایی، که دوربین و فلاش دستگاه در آن قرار دارد، با بخش پایین متفاوت است. در پایین قاب پشتی نام هارمن-کاردن مشاهده می‌شود که نشانه استفاده از سیستم صوتی فوق حرفه‌ای در این دستگاه است.

image

 

وزن تبلت حدود 500 گرم است. شاید تصور کنید وزن بسیار زیادی است، اما زمانی که آن را در دست می‌گیرید، به دلیل بالانس خوب دستگاه و پخش شدن وزن آن در تمام قسمت‌ها، از دست گرفتن آن لذت خواهید برد و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

آیا M2 خوش‌دست است؟

ذات MediaPad M2 به‌گونه‌ای است که برای دست گرفتن به‌صورت افقی طراحی شده. درست است که اندازه شاسی این تبلت دقیقا اندازه آیپد ایر است، اما زمانی که آن را عمودی در دست می‌گیرید، هیچ حس خوبی به آن نخواهید داشت. اما اگر آن را افقی در دست ‌بگیرید، با یکی از خوش‌دست‌ترین تبلت‌های بازار روبرو خواهید شد. حاشیه های مناسب کنار صفحه‌نمایش و قرارگیری مناسب اسپیکرها باعث شده کار کردن با این تبلت در حالت افقی بسیار لذت‌بخش باشد.

image
 
image

 

صفحه‌نمایش

معمولی متمایل به خوب

صفحه‌نمایش 10.1 اینچی این تبلت حس تعجب شما را برنمی‌انگیزد، اما به هر حال کارتان را راه می‌اندازد. با اینکه صفحه‌نمایش بیشترین فضای جلو دستگاه را به خود اختصاص داده، تنها 71.4 درصد قاب جلو را اشغال کرده است. صفحه‌نمایش کیفیت 1900×1200 پیکسل دارد که برای تبلت عدد قابل قبولی است.

صفحه‌نمایش مدیاپد ام 2 از جنس IPS است. شاید در برابر صفحه‌نمایش‌های آمولد این نوع صفحه‌نمایش کاستی‌هایی داشته باشد، اما هنگام کار با این صفحه‌نمایش هیچ مشکلی نداشتیم و رضایت کامل ما را فراهم کرد. این صفحه‌نمایش عمق رنگ مشکی قابل قبولی دارد و زاویه دیدش بسیار خوب است. صفحه‌نمایش ام 2 زیر نور خورشید دچار چالش بزرگی نمی شود و همه چیز به‌خوبی در آن به نمایش درمی‌آید.

نور صفحه‌نمایش نسبت به گوشی‌های هوشمند چندان مناسب نیست، اما دقت کنید که با گوشی موبایل روبرو نیستید و یک تبلت پیش روی خود دارید. در بین تبلت های رقیب، نور صفحه این تبلت بسیار خوب و قابل قبول است و چشمان کاربر را خسته نمی‌کند.

صفحه‌نمایش ام 2 برای کتاب خواندن و فیلم دیدن یکی از بهترین گزینه‌هاست. اگر دوست دارید همه جا و در همه شرایط، چه زیر نور شدید خورشید و چه در اتاق تاریک خود، فیلم ببینید یا کتاب بخوانید، مدیاپد ام 2 می‌تواند نیاز شما را به‌خوبی برطرف کند.

image
 
image

image

 

کارایی

همیشه در خدمت

کارایی، که در گوشی موبایل اهمیت دارد، در تبلت به دلیل بزرگ‌تر بودن صفحه‌نمایش اهمیت بسیار بیشتری دارد و تبلتی که کارایی خوبی نداشته باشد خیلی زودتر از گوشی موبایل دل صاحبش را می‌زند! M2 در این زمینه موفق عمل کرده و به همین سادگی‌ها شما را ناامید نمی‌کند. در این دستگاه از پردازنده Hisilicon Kirin 930 استفاده شده که 8 هسته‌ای است و 4 هسته آن فرکانس 2 و 4 هسته دیگر فرکانس 1.5 گیگاهرتزی دارد. در کنار پردازنده نیز رم 3 گیگابایتی وجود دارد که برای تبلتی با ویژگی‌های مولتی تسکینگ از نان شب واجب‌تر است! زمانی که تعداد زیادی برنامه روی تبلت باز است، 1.5 گیگابایت از رم در اختیار فایل‌هاست و 1.5 گیگابایت دیگر برای انجام دادن فرامین در اختیار کاربر است.

به لطف پردازنده قدرتمند و حافظه رم مناسب، باز و بسته کردن برنامه ها با سرعت بالایی انجام می‌شود. بازی‌های سنگین نیز روی تبلت با سرعت خوبی اجرا می‌شوند. ما بازی Real Racing 3 را روی تبلت اجرا کردیم و بدون هیچ مشکلی عمل کرد. حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت است که از این میزان 10.4 گیگابایت در اختیار کاربر است و بقیه فضا در اختیار فایل‌های سیستمی.

در مجموع، چه هنگام انجام دادن کارهای روزانه و چه اجرای فرامین سنگین، با این تبلت 10 اینچی هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنید و می‌توانید برای اجرای هر برنامه‌ای روی این تبلت حساب کنید.

image

image

 

سنسور اثرانگشت

سریع، دقیق، چندکاره

کلید Home، برخلاف ظاهرش، کاملا لمسی است و علاوه بر وظیفه اصلی‌اش، یعنی رفتن به صفحات اصلی، سنسور اثرانگشت این تبلت نیز به حساب می‌آید. جایگاه سنسور چندان مناسب نیست و استفاده از آن شاید خیلی راحت نباشد، به خصوص زمانی که تبلت را در دست خود دارید. اما درمقابل جایگاه تقریبا نامناسب، دقت و سرعت سنسور بسیار زیاد است. زمانی که دستتان را روی سنسور بگذارید، بدون نیاز به فشار هیچ کلیدی، صفحه‌نمایش روشن و قفل صفحه باز می‌شود. این عملیات در کسری از ثانیه انجام می شود و بین قرار دادن انگشتتان روی سنسور و باز شدن قفل صفحه وقفه‌ای احساس نمی کنید.

سنسور اثرانگشت وظایف دیگری نیز بر عهده دارد: روی سنسور با کشیدن انگشتتان به سمت چپ می‌توانید به منوی قبلی بازگردید و با کشیدن انگشت به سمت راست لیست برنامه‌های اخیر باز می‌شود.

image

باتری

هم دیر شارژ می شود، هم دیر خالی می شود

باتری استفاده شده در این تبلت 6600 میلی‌آمپر است. همان‌طور که می‌بینید، هوآوی فکر بزرگ بودن صفحه‌نمایش را کرده و از باتری‌ای با ظرفیت بالا در این محصولش استفاده کرده است. از این باتری باید انتظار دوام زیادی داشت و در عمل نیز این انتظار برآورده می شود و تبلت M2 مدتی طولانی بدون نیاز به شارژ پاسخگوی شماست. در استفاده معمولی توانستیم تا 3  روز بدون نیاز به شارژ از تبلت استفاده کنیم. این استفاده معمولی شامل چند دقیقه مکالمه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حد 1 تا 2 ساعت در روز، حدود 1 ساعت وبگردی، نیم ساعت بازی و 15 دقیقه مکالمه بود.

اما استفاده سنگین‌تر از تبلت قطعا سرعت خالی شدن شارژ را افزایش می‌دهد. در استفاده سنگین از این تبلت باید پس از گذشت 1 روز و نیم آن را باید به شارژر متصل کنید.

اما پیشنهادی برایتان داریم: اگر می‌خواهید مدیاپد ام 2 را شارژ کنید، حتما این کار را در طول شب انجام دهید که خواب هستید، زیرا زمان بسیار زیادی برای شارژ این تبلت نیاز دارید. در تستی که ما انجام دادیم، شارژ دستگاه از صفر تا صد درصد حدود 4 ساعت و نیم طول کشید. برای یک باتری با این ظرفیت این مدت برای شارژ شدن به هیچ وجه مناسب نیست.

image

 

نرم‌افزار و رابط کاربری

ترکیبی از iOS و Android

سیستم‌عامل دستگاه اندروید و نسخه 5.1.1 است که با رابط کاربری مخصوص هوآوی یعنی EMUI نسخه 3.1 تزئین شده که از نظر کارآیی شباهت زیادی به iOS دارد. استفاده از این رابط کاربری امکانات جدیدی به تبلت اضافه می کند. یکی از این امکانات میانبرهای صفحه قفل است که شباهت بسیاری به کنترل سنتر iOS دارد. امکان دیگر تم است که با استفاده از آن می‌توانید ظاهر نرم‌افزاری دستگاه را کاملا تغییر دهید. امکانات متفاوت دیگر File Manager مخصوص هوآوی و برنامه‌ای به نام Tablet Meager است که به شما امکان کنترل وضعیت بهینه تبلت را می دهد.

image

 

در ادامه می‌توانید ویدئویی از کارکرد نرم‌افزاری تبلت را مشاهده کنید.

 

دوربین

بهترین برای یک تبلت

اولین چیزی که مشاهده می‌کنید رابط کاربری دوربین است که شباهت عجیبی به رابط کاربری دوربین iOS دارد. در این رابط کاربری 4 گزینه اصلی به نام های Beauty ،Photo ،Video و Time-lapse وجود دارد. گزینه‌های دیگر شامل تنظیمات، سوئیچ کردن روی دوربین دوم و خاموش و روشن کردن فلاش است. متاسفانه تنظیمات HDR روی صفحه اصلی نیست و برای انتخاب آن باید به صفحه تنظیمات بروید.

image

 

در صفحه تنظیمات علاوه بر این گزینه‌ای به نام All-focus وجود دارد که با آن می‌توانید عکسی تهیه کنید که پس از ثبت شدن، می توان فوکوسش را تغییر داد.

از رابط کاربری که بگذریم، به کیفیت عکس‌ها می‌رسیم. از تبلت ها انتظار زیادی در زمینه کیفیت عکس نداریم، اما با وجود این M2 کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد. در نور کافی کیفیت عکس‌های گرفته شده با M2 بسیار خوب است و نیاز شما را برآورده می کند؛ اما هرچه نور محیط کمتر شود، مشکل عکاسی با آن بیشتر می‌شود.

image

 

با اینکه عکس‌های گرفته شده با این دستگاه در حد گوشی‌های هوشمند نیست، برای یک تبلت فراتر از حد انتظار است و می‌تواند شما را قانع کند. در ادامه می توانید عکس‌های گرفته شده با دستگاه را مشاهده کنید.

image
  
image


image
  
image

image
  
image

image
  
image


 

اسپیکر

بهترین بهترین بهترین

عجیب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین قسمت M2 اسپیکرهای آن است. به جز آیپد پرو تبلتی وجود ندارد که بتواند از نظر اسپیکر شما را تا این حد شگفت‌زده کند. هوآوی در این تبلت از 4 اسپیکر استفاده کرده و با همکاری harman/kardon تکنولوژی Clari•Fi را وارد M2 کرده است. این تکنولوژی الگوریتمی دارد که موزیک را از ابتدا برای پخش بهتر بازسازی می کند. زمانی که با این دستگاه بازی کردیم، فیلم نگاه کردیم یا موزیک گوش دادیم، با صدای عجیبی مواجه شدیم که تا به حال در هیچ دستگاه موبایلی مانندش را نشنیده بودیم. دو اسپیکر پایین صدای اصلی را برای کاربر پخش می‌کنند و دو اسپیکر بالایی جزئیات صدا را. M2 بهترین تجربه گوش کردن صدا را برای شما به ارمغان می‌آورد، چه بین تبلت ها و چه بین گوشی‌های هوشمند.

image

 

ارتباط

کامل از هر نظر

همان‌طور که گفتیم، این تبلت از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، کیفیت مکالمه در این تبلت نیز بسیار خوب است. اگر بخواهید بدون واسطه از طریق خود تبلت مکالمه کنید، هیچ راهی جز استفاده از اسپیکرهای آن ندارید. بهترین راه مکالمه استفاده از هندزفری است.

پشتیبانی از OTG برای این تبلت ضروری به نظر می‌رسد و دستگاه نیز به‌خوبی از آن پشتیبانی می‌کند. اگر فلش با قابلیت پشتیبانی از OTG داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید فایل‌های خود مانند فیلم و موزیک را، که حجم زیادی اشغال می‌کنند، روی آن بریزید و با اتصال آن به تبلت در سریع‌ترین زمان به تمام این فایل‌ها دسترسی داشته باشید.

image

 

نظر جی‌اس‌ام

به نظر ما MediaPad M2 برای کسانی که به دنبال تبلت اندرویدی هستند می‌تواند بهترین انتخاب باشد. جنس بدنه خوب دستگاه آن را برای دست گرفتن مداوم مناسب کرده است. دوربین این دستگاه می‌تواند نیازتان را در هر شرایطی مرتفع کند. صفحه‌نمایش جزو بهترین‌ها نیست، اما کار راه‌انداز است. سنسور اثرانگشت به‌خوبی هرچه تمام کار خودش را انجام می‌دهد، اما جای مناسبی قرار نگرفته است. قابلیت مکالمه دستگاه نیاز شما را به همراه داشتن گوشی موبایل از بین می‌برد و در نهایت اسپیکرهای پرقدرت این تبلت می‌توانند بهترین تجربه صدایی را برایتان فراهم کنند که تا امروز از وسیله‌ای موبایلی داشته‌اید. تمام این قابلیت‌های خوب در کنار قیمت مناسب این تبلت را به رقیبی برای سایر تبلت‌های اندرویدی و حتی آیپد تبدیل می‌کند.

 

رقبا

Apple iPad Pro

Samsung Galaxy Tab S2 9.7

Lenovo Yoga Tablet 2 10.1

Sony Xperia Z4 Tablet LTE

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

سالار

۱۳۹۴/۱۲/۲۸
با سلام . کسی میدونه کدوم تبلت ها توانایی اتصال به پروژکتور رو دارن؟؟ اگه چند تاشو معرفی کنید ممنون میشم

محمد

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
متاسفانه طب لت نیست تبلته

سینا

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
اگه بیاد بازار حتما خرید میکنم

سروش

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
من یه مدت g600 داشتم اونم صداش فوق العاده بود کلا هواوی در زمینه صدا خیلی خوب کار میکنه.

mohammadreza

۱۳۹۴/۱۲/۲۴
سلام اققایون میخاستم ببینم خبر دارین این طب لت کی میاد به بازار یا حداکثر میشه بگید قیمتش چقدر میشه اگه بیاد