خانهبررسی‌ها
​بررسی تخصصی هوآوی Mate 8؛ پشت دروازه‌های دشمن!

​بررسی تخصصی هوآوی Mate 8؛ پشت دروازه‌های دشمن!

هوآوی سری میت را در 2016 با میت 8 شروع کرد. این گوشی قرار است نماینده هوآوی در بازار امریکا نیز باشد و این موضوع سبب شده میت 8 با رویکردی دیگر ساخته و وارد بازار شود. با جی‌اس‌ام و بررسی تخصصی میت 8 همراه باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۲/۱۶

پس از موفقیت میت 7 در بازارهای موردنظر هوآوی، این سری به حیات خود ادامه داد و هوآوی محصول جدیدی روانه بازار کرد که میت اس نام داشت. میت اس بخشی از فرایند تبلیغاتی برای میت 8 بود و هوآوی انتظار فروش بالایی از این گوشی نداشت. چرا؟ چون مدیران هوآوی قصد داشتند وارد بازار جدیدی به نام امریکا شوند و لازم بود به‌نوعی نام خود را در آن بازار برسر زبان‌ها بیندازند. چه‌ جایی بهتر از ایفا 2015 و چه تبلیغی بهتر از تولید گوشی «میت»‌ای که فورس تاچ داشت! ایفا 2015 تقریبا 2 الی 3 هفته پیش از مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل بود و هوآوی میت اس را با فورس تاچ معرفی کرد تا به‌نوعی در میان کاربران امریکایی نام «میت» را جا بیندازد. پس از معرفی میت اس، آنها میت 8 را معرفی کردند، البته با ذکر این نکته که این گوشی در بازار امریکا نیز عرضه می‌شود. می‌توان چنین نتیجه گرفت که هوآوی ماه‌ها و شاید سال‌های زیادی صرف ساخت میت 8 کرده و این یعنی احتمالا ما بهترین محصولی را در دست می‌گیریم که هوآوی تاکنون ساخته است.

image

طراحی 

زیبا، بزرگ و احتمالا نیازمند دو دست برای کار

میت 8 فبلت است؛ یعنی برای افرادی ساخته شده که دوست دارند دستگاهی بین تبلت و گوشی هوشمند داشته باشند. این موضوع ما را به یک ویژگی خاص می‌رساند: صفحه نمایش بزرگ‌! قرار دادن نمایشگر 6 اینچی روی گوشی نیازمند دقت و وسواس بسیار زیادی است، چون نباید محصول نهایی تبلت باشد و کاربر باید بتواند حتی‌الامکان آن را با یک دست حمل کند و قادر باشد کارهای زیادی با یک دست انجام دهد. با توجه به سابقه هوآوی، باید گفت که این شرکت چینی بسیار موفق بوده و توانسته است محصولی خوش‌دست و بسیار زیبا عرضه کند.

image

اگر میت 7 را دیده باشید، احتمالا از دیدن میت 8 چندان متعجب یا شگفت زده نمی‌شوید، چون از نظر اندازه میت 8 همان اندازه میت 7 را دارد، البته اگر در حد دهم میلی‌متر ریز نشویم.
روی پنل جلو نمایشگر 6 اینچی قرار گرفته است. پایین نمایشگر نام هوآوی و بالای آن سنسورهای مجاورت، نور، دوربین دوم و بلندگوی مکالمه جای گرفته‌اند. شیشه محافظ روی نمایشگر در لبه‌ها انحنا دارد که باعث بهتر شدن حس دست گرفتن گوشی می‌شود. اگر میت 8 را کنار میت 7 بگذارید، حس می‌کنید هرچند گوشی‌ها ابعاد یکسان دارند، حاشیه‌های پنل جلو میت 8 کمتر از میت 7 است. 

image

بدنه این گوشی هوشمند فلزی است. قاب پشتی جنس آلومینیومی دارد و البته در بالا و پایین بدنه خط‌های آنتن وجود دارند که باعث شده بدنه یک تکه نباشد. روی قاب پشتی و پشت نمایشگر نیز دوربین اصلی، فلاش ال‌ای‌دی دوگانه و سنسور اثر انگشت قرار گفته‌اند. لبه‌های قاب پشتی هم، به همان دلیل که شیشه محافظ برش خورده‌، انحنا پیدا کرده‌اند.

image

قسمت بالایی گوشی محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون مکالمه است و قسمت پایین به درگاه میکرو یو‌اس‌بی و بلندگوی تک‌کاناله اختصاص یافته.

image

کناره سمت راست گوشی به دکمه پاور و کنترل صدا اختصاص پیدا کرده و کناره سمت چپ محل درگاه سیم‌کارت و حافظه جانبی است. البته از درگاه حافظه می‌توان به‌عنوان درگاه سیم‌کارت دوم نیز استفاده کرد. 

image

 

image

وزن محصول 185 گرم است، ولی هنگام دست گرفتن آن سنگینی زیادی حس نمی‌کنید و دستتان خسته نمی‌شود. وزن محصول برای فبلت 6 اینچی بسیار خوب است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

image

میت 8 را به‌راحتی می‌توان با یک دست حمل کرد، ولی الزاما همیشه نمی‌توان با یک دست با آن کار کرد. کارهای زیادی هستند که می‌توانید با یک دست انجام دهید، ولی خب، کارهای زیاد دیگری هم هستند که نمی‌توانید با یک دست انجام دهید!

image

نمایشگر 

همان فول اچ‌دی همیشگی 

در میت 8 هم از نمایشگر کواد اچ‌دی‌ خبری نیست و هوآوی همچنان نمایشگر فول اچ‌دی را برای گوشی هوشمند مناسب می‌داند. میت 8 نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 دارد. در هر اینچ از نمایشگر میت 8 حدود 368 پیکسل قرار دارد که این دستگاه را برای بازی، مطالعه، دیدن محتوای بصری و... مناسب می‌کند.

image

در بخش طراحی اشاره کردیم که اگر میت 8 را کنار میت 7 قرار دهید، ابعاد را یکسان می‌بینید، ولی در میت 8 حاشیه‌های پنل جلو کمتر است. اگر بخواهیم این موضوع را با عدد بیان کنیم، باید بگوییم نمایشگر میت 8 حدود 78 درصد پنل جلو را به خود اختصاص داده که این رقم برای فبلت 6 اینچی بسیار خوب است و کاربر هنگام نگاه کردن به نمایشگر حاشیه‌های بسیار کمی مشاهده می‌کند، به‌خصوص در طرفین چپ و راست صفحه‌ نمایش.

image

رنگ‌ها به‌‌خوبی نمایش داده می‌شوند و گروه‌های رنگی هم‌خانواده تا حد بسیار زیادی از یکدیگر قابل تفکیک هستند. اشباع و همچنین عمق رنگ‌ها در نمایشگر بسیار مناسب است و کاربر با نگاه کردن به صفحه نمایش از دیدن رنگ‌‌هایی با کیفیت بسیار خوب و زنده لذت می‌برد. البته اگر دمای رنگ‌ها را دوست ندارید، می‌توانید آن را در تنظیمات گوشی تغییر دهید و رنگ‌ها را سردتر یا گرم‌تر کنید.

image

 

image

 

image

عملکرد نمایشگر زیر نور خورشید خوب است و مشکلی از بابت دیدن محتوای موجود در صفحه پیدا نخواهید کرد. البته اگر روشنایی صفحه را از نصف کمتر کنید، خوانایی کمی پایین می‌آید، ولی این مسئله تقریبا در تمام گوشی‌ها وجود دارد.
کارکرد نمایشگر بسیار خوب است و هرچند کواد اچ‌دی نیست، بسیار باکیفیت است و کاربر هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش 6 اینچی از آن لذت می‌برد.

image

سخت‌افزار 

بسته کامل پردازشی

وقتی از سخت افزار محصولات هوآوی صحبت می‌شود، اولین چیزی که در ذهن نقش می‌بندد تراشه «های سیلیکون» است که نام تجاری‌اش Kirin است. میت 8 به جدیدترین تراشه ساخت هوآوی یعنی های سیلیکون کرین 950 مجهز است؛ تراشه‌ای که روی خود پردازنده 8 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 و رم 3 ( یا 4 برای نسخه 64) گیگابایتی مجهز است. بسته سخت افزاری تمام و کمال است و از نظر کمی هرآنچه در سایر پرچم‌داران جدید مشاهده می‌کنید، در میت 8 نیز حضور دارد. 

image

تراشه هوآوی 16 نانومتری است؛ یعنی کرین 950 یکی از کم‌مصرف‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است و در برابر قدرتی که هنگام پردازش در اختیارتان قرار می‌دهد، انرژی بسیار کمتری نسبت به سایرین مصرف می‌کند. 
سرعت کلاک پردازنده در کمترین مقدار 480 مگاهرتز است و هنگام نیاز به سرعت بیشتر، این رقم تا 1.8 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. البته اگر به قدرت پردازشی بیشتر از این هم نیاز داشته باشید، چهار پردازنده قوی‌تر سرعت را 2.3 گیگاهرتز افزایش می‌دهند تا مشکل افت عملکرد به وجود نیاید.

image

نسخه‌ای از میت 8 که در اختیار ما قرار گرفته 32 گیگابایتی است، درنتیجه حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است. اگر به حافظه رم بیشتری نیاز پیدا می‌کنید، بهتر است به نسخه 64 گیگابایتی فکر کنید که حافظه رم 4 گیگابایتی دارد. البته این عدد روی کاغذ است و مقدار حافظه‌ای که می‌توان از آن استفاده کرد حدود 2800 مگابایت است. همین مقدار نیز برای اجرای روان برنامه‌ها و مولتی تسکینگ کافی است و مشکل لگ زدن یا افت عملکرد هنگام جابه‌جا شدن بین اپلیکیشن‌ها به‌وجود نمی‌آید. ما 17 اپلیکیشن را همزمان در میت 8 اجرا کردیم. در این حالت حدود 1 گیگابایت از حافظه رم خالی بود. خبر خوب این است که به‌راحتی توانستیم بین اپ‌ها جابه‌جا شویم. این کار بسیار روان و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام می‌شد و سیستم در کسری از ثانیه و به‌سرعت پاسخ می‌داد. پس از بستن تمام 17 اپلیکیشن حدود 700 مگابایت از فضای حافظه آزاد شد که نشان می‌دهد برای اجرای تعداد زیادی اپلیکیشن مشکلی نخواهید داشت و در بدترین حالت حدود 1 گیگابایت از فضای رم دستگاهتان اشغال می‌شود. 

image

متوجه شده‌اید که میت 8 در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و از نظر سخت افزاری تنها فرق آنها در حافظه رم است. اگر میت 8 را به‌عنوان گزینه‌ای برای استفاده بیش از دو سال در نظر دارید، بهتر است نسخه 64 گیگابایتی را خریداری کنید، چون به‌احتمال زیاد در آینده حافظه‌ای بیش از 3 گیگابایت لازم می‌شود.

image

نسخه 32 گیگابایتی ما حدود 25 گیگابایت فضای خالی در اختیارمان قرار می‌داد که از نظر فضای دخیره سازی مناسب است و مشکلی برای اکثر کاربران پیش نمی‌آید. البته اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، درگاه کارت حافظه جانبی می‌تواند نقش ناجی شما را ایفا کند! میت 8 را می‌توانید به کارت حافظه 128 گیگابایتی مجهز کنید. به‌این ترتیب یک‌بار و برای همیشه مشکل کمبود حافظه را حل می‌کنید.
بازی کردن با میت 8 لذت‌بخش است، چون اندازه نمایشگر بزرگ و سخت‌افزار بسیار قوی است. این دو عامل سبب می‌شود میت 8 را گوشی مناسب بازی کردن بنامیم. بازی‌های Real Racing و مدرن کامبت 5 به‌راحتی و با کیفیت خوب اجرا می‌شوند. مشکل ضعف پردازنده گرافیکی وجود ندارد و میت 8 به‌خوبی از پس پردازش‌های سه‌بعدی و بازی‌ها برمی‌آید. درواقع میت 8 از این نظر یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است.

image

نرم‌افزار

مارشمالو با رابط کاربری اموشن

image

جدیدترین نسخه اندروید گوگل یعنی اندروید 6.0 (مارشمالو) به‌عنوان سیستم‌ عامل میت 8 انجام وظیفه می‌کند. البته اندروید هوآوی همان اندروید خام گوگل نیست و دست‌خوش تغییراتی شده است. چهارمین نسخه از رابط کاربری اموشن (EMUI) نیز روی اندروید قرار گرفته تا ارتباط بهتری میان کاربر و سیستم عامل برقرار شود. 

تقریبا تمام مشخصاتی که در گوشی‌های پیشین هوآوی دیده‌ایم در میت 8 نیز حضور دارند. امکان دسترسی سریع به میان‌برها از صفحه قفل (Lock Screen)، دوصفحه‌ای بودن مرکز اعلان و میان‌برها و نهایتا لانچر مخصوص هوآوی از جمله ویژگی‌هایی هستند که میت 8 از سایر گوشی‌های هوآوی به ارث برده است.

اندروید مارشمالو جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایلی گوگل است که افزوده شدن ویژگی‌های جدید، این سیستم‌ عامل را بسیار دوست‌ داشتنی کرده. مدیریت بهتر اپلیکیشن‌ها از جمله ویژگی‌های اندروید 6 است که امکانات بسیار خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. امکان تعیین اولویت برای اپ‌ها در کنار مدیریت بهتر انرژی از جمله ویژگی‌هایی است که در اندروید 6 حضور دارند. 

اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم، باید بگوییم در اندروید 6 تقریبا می‌توانید هرکاری انجام دهید! از اعمال محدودیت در پردازش‌های پشت صحنه گرفته تا قرار دادن (یا ندادن) یک اپ در لیست بهینه‌سازی باتری.

image

دستگاهی که در اختیار ما قرار گرفته بسته امنیتی ماه اکتبر گوگل را دریافت کرده و اکنون که این مطلب را می‌نویسیم در حال دریافت به‌روزرسانی جدیدی با حجم 1.10 گیگابایت و شامل 5 بسته است. بسته اول پایداری سیستم را بهبود می‌بخشد و سازگاری اپ‌های سوم و سیستم‌ عامل را بهتر می‌کند. بسته دوم به بهبود وضعیت بلوتوث کمک می‌کند.

image

بسته سوم، مانند بسته اول، بر پایداری و بهینه سازی تمرکز کرده است و البته الگوریتم دوربین را نیز تغییر می‌دهد که باعث می‌شود کیفیت عکس‌ها بهتر شود و همچنین قابلیتی تحت عنوان اسکرول‌شات اضافه می‌شود. دو بسته دیگر هم بر پایداری تاکید می‌کنند و سعی می‌کنند وضعیت پایداری سیستم عامل را بهبود بخشند.
در ضمن با به‌روزرسانی میت 8، دستگاه شما آخرین بسته امنیتی گوگل را دریافت می‌کند.

image

دوربین 

سریع و باکیفیت

image

وجود دو دوربین در گوشی‌های امروزی طبیعی است و هوآوی نیز از دو دوربین در میت 8 استفاده کرده، یکی به‌عنوان دوربین اصلی که 16 مگاپیکسلی است و دیگری به‌عنوان دوربین دوم (یا بهتر بگوییم سلفی) که 8 مگاپیکسلی است. هرآنچه لازم بوده، در دوربین‌های این محصول قرار گرفته است، از تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر (OIS) گرفته تا فلاش دوگانه و تکنولوژی HDR. همان‌طور که می‌بینید، بسته دوربین میت 8 کامل است و از لحاظ سخت افزاری این امکان وجود دارد تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌ها را ثبت کنید. 

image

 

image

اپلیکیشن دوربین نیز بسیار بهتر شده و هوآوی واقعا بسیار تلاش کرده تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری دوربین‌های خوبی در اختیار کاربران قرار دهد. سرعت اجرای دوربین و سرعت شاتر آن بسیار خوب است و می‌توان در زمانی کوتاه عکس‌های بسیار خوبی ثبت کرد.

image

کیفیت عکس‌ها بسیار خوب است و جزئیات به‌خوبی به تصویر کشیده می‌شوند. فوکوس اتوماتیک دوربین کمی ضعیف عمل می‌کند و اگر می‌خواهید فوکوس بهتری داشته باشید، باید از ویژگی All Focus در اپ دوربین استفاده کنید که فوکوس فوق‌العاده‌ای به شما تحویل می‌دهد. رنگ‌های موجود در تصاویر از عمق خوبی برخوردارند، مشکلی برای تشخیص رنگ‌ها وجود ندارد و به‌راحتی می‌توان طیف‌های رنگی مختلف را تشخیص داد. البته هرچه هوا تاریک می‌شود، از کیفیت عکس‌ها کاسته می‌شود و نویز آنها محسوس‌تر می‌شود، ولی این افت کیفیت و ایجاد نویز به حدی نیست که عکس‌ها را زیر سوال ببرد و فقط چشمان تیزبین و حساس متوجه این موضوع می‌شوند.

image

شاید بهتر باشد خودتان عکس‌های گرفته شده با دوربین میت 8 را ببینید، چون در این حالت بهتر می‌توان در مورد کیفیت عکس‌ها صحبت کرد. برای دیدن عکس‌ها در اندازه اصلی، کافی‌است روی آنها کلیک (یا لمس) کنید.

نمونه عکس های فضای باز در نور کم

 

image
 
image

 

image
 
image

 

نمونه عکس های HDR 
  • قبل از استفاده از HDR

image
 
image

  • پس از استفاده از HDR

image
 
image

 

فوکوس اتوماتیک و All Focus
  • با استفاده از All Focus

image
 
image

 

image

  • فوکوس اتوماتیک

image
 
image

 

در حالت بزرگ نمایی
  • بدون بزرگ نمایی

image

 

  • بزرگ نمایی 100 درصد

image

 

  • بدون بزرگ نمایی

image

  • بزرگ نمایی 100 درصد

image

 

سایر نمونه عکس ها

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دوربین دوم، که این‌روزها بیشتر برای سلفی گرفتن استفاده می‌شود، همان‌طور که اشاره کردیم 8 مگاپیکسلی است. کیفیت دوربین مناسب است و عکس‌های باکیفیتی به شما تحویل می‌دهد. در نور کم نیز هوآوی سعی می‌کند به شما کمک کند و با افزایش روشنایی صفحه امکان گرفتن عکس‌های بهتر را برایتان فراهم می‌کند.

 

بلندگو، کیفیت مکالمه و هدفون 

بهترین تجربه ممکن

image

در بخش طراحی به محل قرارگیری بلندگوی میت 8 اشاره کردیم. بلندگوی دستگاه زیر گوشی و در کنار درگاه میکرو یو‌اس‌بی قرار دارد. بلندگو تک‌کاناله (Mono) است، اما کیفیت و بلندی صدای خوبی دارد. هرچند کیفیت این بلندگو به پای گوشی‌های اچ‌تی‌سی، که بوم‌ساند دارند، نمی‌رسد، در نوع خود خوب است و برای شنیدن صدای زنگ گوشی در محیط‌های شلوغ مشکلی وجود ندارد. 
کیفیت مکالمه نیز بسیار خوب است و صدا‌ها به‌خوبی منتقل می‌شوند، چه از سمت شما و چه از سمت مخاطب. هر دو طرف از کیفیت مکالمه رضایت دارند و صدا به‌خوبی به شخص مقابل می‌رسد. 

image

هدفون میت 8 کیفیت نسبتا خوبی دارد و صدای تولیدی‌اش مناسب است. تفکیک اصوات به‌خوبی انجام می‌شود و گوش دادن به موسیقی لذت‌بخش است. اما اگر به‌ هدفونی علاقه دارید که اطراف گوشی را ایزوله می‌کند، باید بگوییم هدفون میت 8 چنین کاری انجام نمی‌دهد. اصلی‌ترین مشکل هدفون همین است. نحوه طراحی آن سبب شده قرار دادن هدفون در گوش مشکل باشد. اگر هنگام حرکت بخواهید از هدفون استفاده کنید، احتمالا کمی با مشکل مواجه می‌شوید و احتمال خارج شدن هدفون از گوشتان وجود دارد. در کل هدفون هوآوی کیفیت خوبی دارد و بعد از گذشت یک هفته می‌توانید به آن عادت کنید و مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر موسیقی یکی از سرگرمی‌های شماست، پیشنهاد می‌کنیم در کنار میت 8 هدفون حرفه‌ای نیز تهیه کنید.

image

باتری 

دوام بیشتر با اندروید مارشمالو

image

خانواده میت را با باتری‌های بسیار قوی می‌شناسیم. میت 8 نیز به باتری بسیار قوی با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر مجهز شده است. هرچند نسبت به میت 7 ظرفیت باتری 100 میلی‌آمپر کم شده، با توجه به فرایند 16 نانومتری ساخت تراشه و ویژگی‌های مدیریت باتری اندروید مارشمالو، این کمبود جبران می‌شود. برای آزمایش عملکرد باتری در یک روز، گوشی را از ساعت 10 صبح با شارژ 100 درصد آزمایش کردیم.
در طول روز از اینترنت سلولار، جی‌پی‌اس، 5 اپلیکیشن‌ اجتماعی، بازی Soccer Star، پخش موزیک و مکالمه استفاده کردیم. البته در کنار اینها سراغ دوربین هم رفتیم و حدود 120 عکس ثبت کردیم. با تمام کارهایی که انجام دادیم، باز هم میت 8 عملکرد خوبی داشت و حدود ساعت 12 نیمه شب خاموش شد؛ یعنی میت 8 تقریبا 14 ساعت دوام آورد که واقعا تحسین‌برانگیز است و نشان می‌دهد چطور اندروید و هوآوی دست به دست هم داده‌اند تا تقریبا یک روز کامل به کاربر سرویس بدهند.
آزمایش دیگر باتری آزمایش پخش ویدئوی یک ساعته با کیفیت فول‌ اچ‌دی بود. در این آزمایش باتری گوشی را 100 درصد شارژ کردیم و فیلم را با روشنایی حداکثر و صدای هدفون پخش کردیم. البته در طول آزمایش دستگاه را در حالت پرواز قرار داده بودیم. نتیجه نشان داد در مدت یک ساعت، شارژ میت 8 حدود 8 درصد کاهش یافت. 

image

شاید باتری میت 8 بسیار خوب و بادوام باشد، اما زمان شارژ آن نیز زیاد است. ما گوشی را در حالت خاموش به شارژر متصل کردیم تا ببینیم مدت شارژ شدن گوشی از صفر تا صد درصد چقدر است. تقریبا 120 دقیقه زمان برد تا باتری 4000 میلی‌آمپری میت 8 از صفر به صد برسد. شاید زمان زیادی باشد، اما با توجه به سرویسی که باتری میت 8 به شما می‌دهد، شب‌ها هنگام خواب نیاز پیدا می‌کنید که گوشی‌تان را به شارژ بزنید. به این ترتیب می‌توان گفت زیاد بودن زمان شارژ مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته اگر در طول روز به شارژر نیاز پیدا کنید، باز هم مشکلی پیش نمی‌آید، چراکه میت 8 با استفاده از فناوری شارژ سریع هوآوی در یک ساعت می‌تواند بیش از 70 درصد شارژ شود، که از نظر زمان و میزان انرژی ای که به شما تحویل می‌دهد کاملا منطقی و توجیه‌شده است. 

جمع‌بندی

میت 8 یکی از بهترین گوشی‌هایی است که هوآوی در طول یک سال گذشته معرفی کرده. باتری بادوام، نمایشگر 6 اینچی، سخت‌افزار فوق‌العاده و دوربین بسیار خوب میت 8 را به محصولی بسیار ارزشمند تبدیل کرده است. 

image

اگر با بزرگ بودن گوشی مشکل ندارید و دنبال نمایشگر کواد اچ‌دی نمی‌گردید، میت 8 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در بازار ایران حضور دارند. میت 8 اپ‌ها را بسیار روان اجرا می‌کند و هیچ‌گونه افت عملکردی ندارد. با میت 8 به‌راحتی می‌توانید مطالعه کنید، فیلم ببینید و بازی کنید، بدون اینکه دغدغه تمام شدن باتری داشته باشید.

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (162 نظر)

Ali?ic

۱۳۹۷/۶/۱۴
من دارمش میت و اندرویدشم7بخرش

علی موزیک

۱۳۹۷/۶/۱۴
چجوری دوتا سیم و با رم و باهم انداختی؟

بهار

۱۳۹۶/۱۰/۶
سلام می ارزه هزینه کنم میت 9 رو بگیرم یا این گوشی هم خوبه
برای من فقط دوربینه که مهمه

فاطمه

۱۳۹۶/۴/۲۶
من گوشیم سامسونگه ولی از همین هرفونا استفاده میکنم

sajjad

۱۳۹۶/۴/۱۲
چجوری دو سیم و کارت حافظه روش نصب کردی؟؟؟؟؟؟؟؟